نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ دوجداره کویلی

نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ دوجداره کویلی

نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ

نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ , طرز کار موتورخانه شوفاژ مرکزی

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

نصب منبع دوجداره موتورخانه شوفاژ , نصب منبع کویل دار موتورخانه شوفاژ

عیب یابی منبع موتورخانه , رفع نشتی منبع و جوشکاری لوله های موتورخانه

تعویض منبع دوجداره شوفاژ خانه , تعویض منبع کوئل دار شوفاژخانه لوله کشی منبع موتورخانه

خدمات سرویس و تعمیر موتورخانه مرکزی , تهیه , فروش و نصب انواع منابع دوجداره و کویل دار افقی و عمودی با ضخامت مناسب و نصب آن , تعمیر منبع دوجداره , تعمیر منبع کویلدار , جوشکاری منبع دوجداره و کویل دار شستشو و اسیدشویی کویل , منبع موتورخانه با اسید دیسکلر

برطرف کردن نشتی آب منبع موتورخانه از بدنه و اتصالات منبع , لوله کشی منبع موتورخانه لولهکشی , تعمیر و نصب منبع انبساط , جابجایی منبع دوجداره و کویل دار , تهیه و فروش منبع های دوجداره و کویل دار , خوابیده و ایستاده  با بهترین ورق و کیفیت , با ضمانت کتبی و شناسنامه

ارسال منبع دوجداره و کویل دار با هر سایزی به سراسر تهران و شهرستانها

نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ

راههای نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ

تعمیر منبع دوجداره

در سیستم موتورخانه شوفاژ , آب شوفاژ توسط دیگ گرم شده و برای تامین آب گرم مصرفی به داخل منبع دوجداره , منبع کویل دار یا مبدل حرارتی رفته و آب گرم مصرفی را گرم میکند.

در ادامه به نحوه کار منابع دوجداره و کویل دار , اتصالات و لوله کشی آنها در موتورخانه شوفاژ میپردازیم.

نحوه عملکرد  منبع دوجداره
منبع دوجداره  دارای دو منبع تو در توی با حجم استوانه ای میباشد که  استوانه بزرگتر استوانه کوچکتر را درون خود دارد ,  به این صورت  که آب سردمصرفی داخل منبع درونی شده و آب گرم
شوفاژ که توسط   دیگ گرم شده وارد دیواره بین دو منبع می شود ,  و در فاصله بین دو  جداره  منبع آب سرد گردش می کند و موجب  گرم شدن آب درون منبع میگردد.
در اصل  آب گرم داخل  شده به درون منبع به آب سرد،حرارت خود را انتقال میدهد , تا باعث  گرم شدن آب سرد منبع دو جداره بشود.
باید خاطر نشان کرد که برای جلوگیری از ترکیدگی در منبع دوجداره  شیر اطمینان و شیر هواگیری وصل شود.
شیر اطمینان در زمان افزایش  فشار بطور خودکار باز میگردد و از ترکیدن  منبع دو جداره جلوگیری می کند .
در زمان نصب منبع دوجداره حتما باید از شیر یکطرفه بر سر راه ورود آب سرد استفاده شود , تا از برگشت آب به منبع ممانعت کند.

نصب منبع دوجداره و لوله کشی های آب و شوفاژ

منبع دوجداره در داخل موتورخانه و سطحی مسلط به دیگ روی یک پایه ثابت که از جنس لوله یا پروفیل است قرار میگیرد. این پایه باید به صورتی طراحی شود  به روی پایه های خود  یا با متصل کردن به دیوار کاملا ثابت و بدون حرکت باشد و تحمل وزن منبع پر را نیز داشته باشد.
 1- منبع دوجداره  یک مجرای ورود آب سرد در قسمت تحتانی دارد   که از آب سرد شهر به داخل منبع لوله کشی میشود.
قرار دادن یک شیر یکطرفه و یک شیر فلکه قطع کن بر سر راه این لوله ضروری میباشد.
نصب شیر یکطرفه از برگشت آب گرم منبع به سیستم لوله کشی آب سرد ممانعت میکند.
 و شیر فلکه برای کنترل و قطع کردن آب ورودی لازم میباشد.
2- لوله برگشت آب برگشت شوفاژ به دیگ در قسمت زیرین منبع قرار دارد.
3- شیر تخلیه در زیر منبع دو جداره برای تخلیه آب شوفاژ قرار دارد.
4- ورودی آب گرم شوفاژ در قیمت بالای منبع دوجداره قرار دارد , و آب شوفاژ  ورودی از این منفذ  پس  چرخش در دور  منبع دوجداره و مبادله حرارتی از راه این لوله  برگشت آب گرم که در پایین منبع است به دیگ باز میگردد تا مجددا داغ شود.
5- شیر اطمینان بالای  منبع دو جداره در قسمت فوقانی نصب می شود تا در  زمانیکه  درجه حرارت منبع بالاتر  از حد مجاز بالا می رود بطور خودکار باز شده , فشار را کاهش دهد و از ترکیدگی منبع جلوگیری کند.
6-لوله  خروجی آب گرم رفت مصرفی که در بالای منبع شوفاژ قرار دارد و آب گرم را به لوله های واحدها وارد میکند.
 7- شیر هواگیری منبع  که در قسمت ورود آب گرم از دیگ به منبع منبع وصل شود و  هواگیری سیستم شوفاژ با ان انجام میشود.

منبع کویل دار موتورخانه

منبع کویل دارشوفاژ منبعی  است برای گرم کردن آب سرد ورودی ساختمان آب گرم بهداشتی که از آب گرم ،جهت گرم نمودن  آب سرد مصرف در موتورخانه ساختمان ها تعبیه میگردد.

این آب گرم ،  در داخل کوئل حرارتی از تعدادی لوله رفت و برگشتی گردش نموده و بعد  از مبادله حرارت با دیوار لوله های آن از کوئل بیرون رفته به دیگ شوفاژ بازمیگردد.
مبادله گرمایی  صورت گرفته  موجب گرم شدن لوله هایی که معمولا از جنس مس میباشند گشته ,در نهایت , باعث  گرم شدن آب سرد انباشته شده منبع شده که اطراف  لوله که آن را احاطه کرده است میگردد.
فلزی به کار رفته برای ساخت  منبع کویل دار معمولا  از ورق گالوانیزه گرم است , اما اگر  از ورق سیاه  درون  منبع را با پوششی محاقظ  آبکاری میکنند.
ضخامت ورق گالوانیزه  مصرفی در منبع نیز بر اساس حجم ,  فشار , ردجه حرارت  و ضریب خورندگی آب بر اساس استاندارد مخزن تحت فشار حساب میشود.
منبع کوئل دار در دو نوع منبع کویل دار عمودی و منبع کویل خوابیده  بر اساس محدودیت فضا و مکان نصب  تعیین میشود.

مخزن کوئلدار ایستاده

 ویژگی بارز منابع کوئل دار نسبت به دیگر مبدل های گرمایی  آب گرم مانند  منبع دو جداره این میباشد ,  که فقط از یک دیواره گالوانیزه  استفاده شده و بعد  از معایب بوجود آمده  مانند ترکیدگی ، پوسیدگی و یا رسوب گرفتگی قابل رفع میباشند.
در ضمن به علت  قرار داشتن  مبدل اصلی انتقال گرما (کوئل) درون منبع، پرت  حرارتی آن بسیار کم است. در نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ از نوع کویل دار بایستی به این مساله دقت کنید که برخی مواقع با تعویض کویل یا خود منبع میتوان از قسمتی که سالم مانده مجددا در ساخت منبع استفاده نمود .

درجه حرارت تنظیم منبع موتورخانه

 درجه حرارت آب گرم مصرفی عموما بین 45 تا 60 درجه سانتیگراد به شیرهای مصرفی میرسد. این آب نباید در دمایی کمتر از 45 درجه سانتیگراد ذخیره شود، زیرا این دما برای رشد برخی از باکتریها مناسب است. به همین علت درجه گرما برای  منبع کوئل دار بالاتر این دما میباشد.
البته اقلیم منطقه و سیستم لوله کشی نیز بر روی این دما اثرگذار میباشند. منبع کویل دار بسته به حجم و میزان مصرف گاهی یک کویل و برخی   دو کویل حرارتی دارند.
در استفاده از  نوع منبع کوئل دار،حجم منبع , مکان و اندازه  موتورخانه مهمترین فاکتور تعیین کننده  هستند.
برای نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ ؛ براورد هزینه و قیمت منبع و سفارش خرید و مشاوره منبع دوجداره و کویل دار میتوانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

لیست قیمت منبع دوجداره

منابع دوجداره و کویل دار براساس قیمت و  وزن ورق گالوانیزه و قیمت کویل و مس مصرف شده قیمت گذاری میشوند.

برای محاسبه قیمت منبع دوجداره وزن منبع را در قیمت روز منبع ضرب میکنیم که عدد بدست آمده قیمت نهایی منبع میباشد.

بدیهی است که قیمت روز منبع به میزان ورق مصرف شده به علاوه اجرت ساخت منبع میباشد.

برای بدست آوردن قیمت منبع کویل دار علاوه بر ورق گالوانیزه مصرف شده ,قیمت مس و کویل مصرف شده را نیز به قیمت بدست آمده از ورق گالوانیزه اضافه کرد.

نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ برای تعویض , نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ با ما تماس بگیرید.

“سوراخ شدن منبع دوجداره”

یکی از موارد شایع در نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ سوراخ شدن جدار بیرونی مخازن موتورخانه است که نشتی آن با چشم دیده میشود .

منبع دوجداره و تشخیص ترکیدگی لایه درونی و بیرونی زمانی که جداره بیرونی به مرور زمان و فشار آب جوش منبع ول میکند و میتوان با جوش مخصوص گالوانیزه آب بند کرد در صورتی که پوسیدگی زیاد باشد باید ورق گذاشت و جوش داد .

ولی در شرایط که پوسیدگی قسمت پایین منبع باشد باید منبع تعویض بشود چونکه منبع پر از لجن و لرد و رسوب است جدا از سوراخ یا ترک اون مسیر که پایین منبع قرار دارد در اصل کف منبع خیلی ضعیف و نازک میشود به مرور زمان،نمیتوان جوش داد و اگر دراین شرایط قرارگرفتید نباید دست بزنید.

تعویض منبع موتورخانه

اگر میزان پوسیدگی منبع زیاد بوده و در گذشته چند بار منبع را جوشکاری کرده اید بهترین راه این است که منبع تعویض شود .

درصورت دست زدن فقط باعث خرابی بیشتر و از مدار خارج کردن منبع و قطع شدن آب گرم میشود، ولی اگه دست نزنید زمان بیشتر برای یه تعویض خواهید داشت .

در صورتی که لایه درونی منبع ترکیده باشد آب شوفاژ با آب گرم مصرفی مخلوط شده  و باعث می شود اب گرم مصرفی سر و گرم میشود و آب رادیاتور ها سرد گرم میشود , و هوا میگیرد وصدای یه آب و رودخانه درون رادیاتور ها راه افتاده شما بعد از یک  هواگیری شاهد درست شدن وگرمای رادیاتورها یک تایم کوتاهی خواهید بود،که در زمان کوتاهی به وضعیت اولیه باز میگردد . در این مواقع بایستی ب فکر نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ باشید .

تشخیص سوراخ شدن منبع موتورخانه

برای نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ ابتدا باید مطمین شوید که منبع موتورخانه سوراخ شده است .

یکی دیگر از راههای تشخیص ترکیدگی منبع دوجداره که بدلیل نداشتن دید، از ترکیدگی جداره درونی منبع بیخبرید , ولی درست کار نکردن سیستم موتورخانه شمارا نگران میکند باید بدانید زمانی که جداره درونی منبع شکاف پیدا میکند کل سیستم موتورخانه به مشکل میخورد .

اول منبع انبساط که بخاطر نشت آب مصرفی به جداره درونی که شامل آب شوفاژ میشود و وارد سیستم انبساط میشود ودر صورتی که آب ورودی انبساط که شامل فلوتر انبساط است و سرریز میکند اغلب به خرابی فلوتر گمان میبرند , و بعد از تعویض فلوتر باز سرریز میکند .

در صورت تکرار سرریز شدن منبع انبساط  منبع دوجداره تعویض شود .سرد گرم شدن آب گرم مصرفی و بالا پایین شدن دمای رادیاتور رها میشود و هوا میگیرد ،که قابل تعمیر نمیباشد , و باید تعویض شود .

برای اینکه از هدر رفتن آب در طول شبانه روز جلوگیری کنیم , باید ورودی آب منبع که شامل فلکه در پایین منبع قرار دارد ببندیم تا آب سرد ورودی منبع قطع شود و مانع از  سرریز کردن از انبساط را می‌گیرید تا تعویض شود، ولی تو این مدت آب گرم قطع میشود. یا کلا موتورخانه را از مدار خارج کنید.

کاهش گرمای رادیاتور

متناسب نبودن سرعت آب شوفاژ در رفت و برگشت که بیشتر در تعویض سیستم از فن کویل به شوفاژ پیش میاید نیز یکی از دلیل افت گرمای رادیاتورهاست که به دلیل اختلاف سرعت باعث هوا گرفتن رادیاتورها و به مرور باعث سردی آن خواهد شد.

جوشکاری منبع دوجداره

امکان جوشکاری منبع دوجداره برای هر منبع دوجداره و کویل دار وجود ندارد و ممکن است برخی منابع به دلیل اینکه زنگ زدگی بیش از حد و عمق دارند و یا تعداد جاهایی که سوراخ هستند بیش از اندازه هستند مقرون به صرفه و در برخی موارد عملی نیست.

برای جوشکاری منبع جای دست خوب برای جوشکاری و سالم بودن اطراف منطقه سوراخ شده بسیار مهم است و اجرت جوشکاری منبع نیز به همین شیوه تعیین میشود که اجرتی حدود 400 تا 800 هزار تومان دارد. البته در زمانیکه منبع شما نیاز به تعمیرات پیدا کرد باید مقایسه کنید که بین هزینه نصب و تعمیر منبع موتورخانه شوفاژ کدام یک به صرفه تر و طول عمر بیشتری دارد . زیرا برخی مواقع جوشکاری منبع موتورخانه حکم آفتابه خرج لحیم را پیدا میکند , اما ممکن است جوشکاری منبع باعث شود تا حدود یک سال خرابی آنرا به تعویض بیاندازد.

در بعضی موارد بهتر است با استفاده از یک تکه ورق فولادی کار جوشکاری و وصله انداختن انجام شود. این کار کمی تجربه میخواهد و البته هزینه جوشکاری و تعمیر منبع موتورخانه کمی افزایش میابد, اما به دلیل پوشش ورق خارجی تا حدی تعویض منبع به تعویق بیشتری میفتد. هرچند که در برخی موارد تکه گذاری امکان پذیر نبوده و یا اصلا مفید نیست.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *