سایز لوله پلیکا به اینچ,میلیمتر و کاربردهای آن

سایز لوله پلیکا به اینچ,میلیمتر و کاربردهای آن

سایز لوله پلیکا

به دلیل تنوع سایز لوله پلیکا (PVC)و انواع آن, آشنایی با قطرهایی مختلف لوله پلیکا که کاربردهای متفاوتی هم دارند, میتواند ایده های خوبی برای انتخاب مناسب سایزهای این نوع لوله اتصالات پرمصرف باشد. با توجه به اینکه به طور کلی قیمت لوله پلیکا باعث شده که در بسیاری از لوله کشی های مختلف ساختمانی استفاده شود, بعضا با اعداد مختلفی مانند سیستم بازاری, متریک و انگلیسی نامیده میشوند.

قیمت لوله پلیکا ارزان

سایز لوله پلیکا

قیمت لوله پی وی سی سمنان

انواع سایز لوله پلیکا

به طور استاندارد لوله های پلیمری بر حسب میلیمتر و سیستم متریک سایزبندی میشوند. در این نوع شماره گذاری قطر بیرونی لوله ها مبنای سایز لوله پلیکا بوده و البته به دلیل اینکه روش های دیگر مانند روش بازاری و سایزبندی انگلیسی(اینچ) نیز وجود دارد, به بررسی انواع سایز لوله پلیکا همراه با معادل بازاری و اینچی میپردازیم.

سایز لوله پلیکا به mmمعادل سایز لوله به اینچنمره لوله پلیکا بازاری
201/22
253/42/5
3213
4011/44
5011/25
6326
7521/27
9038
110410
125512
160615
200820
2501025
3151230

جدول سایز بندی فوق برای کلیه لوله های فلزی آب, فاضلاب, فلزی و غیر فلزی ساختمانی و صنعتی نیز کاربرد دارد, اما به طور کلی مبنای اندازه گیری قطر لوله های پلیمری با میلیمتر و قطر لوله های فلزی با اینچ است.

قیمت لوله پلیکا گلپایگان

کاربرد لوله های پلیکا بر اساس سایز

لوله های پلیکا کاربردهای زیادی داشته و به غیر از لوله کشی برق ساختمان که به عنوان پوشش از لوله pvc استفاده میشود, اغلب برای انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد. لوله کشی آب معمولا یک لوله کشی تحت فشار بوده و اصولا نسبت به فاضلاب از سایزهای کوچکتری برای آب, استفاده میشود. لوله کشی هواکش,آب باران و ناودانی از دیگر کاربردهای لوله پلیکا در ساختمان محسوب میشود.

لیست قیمت پوش فیت پلیران

سایز لوله پلیکا فاضلابی بستگی به مورد استفاده فاضلاب داشته, اما به طور کلی لوله کشی توالت فرنگی و ایرانی با سایز 110 , لوله کشی فاضلاب روشویی, سینک ظرفشویی, ماشین لباسشویی با سایز 63 انجام میشود. 

لوله رایزر ساختمان نیز در ساختمان های معمولی با اندازه های فوق و در ساختمان های بزرگتر با لوله 125 و حتی 160 اجرا میشود.

لوله کشی هواکش ساختمان معمولا با لوله 110 به بالاتر انجام میشود. لوله کشی هواکش هود آشپزخانه را میتوان با لوله سایز 90 پلیکا نیز انجام داد.

لوله کشی آب با پلیکا در آبرسانی شهری, لوله کشی استخر و آبرسانی کشاورزی انجام میشود. سایز لوله های پلیکا آبرسانی شهری که در انشعاب گیری از شاه لوله اصلی تا پشت کنتور کاربرد دارد, معمولا سایز 25 و بعضا 20 و 32 میلیمتر است.

لوله کشی استخرهای تفریحی که با استفاده از لوله اتصالات UPVC استخری انجام میشود, معمولا با سایز 50 و 63 انجام میشوند که البته نوع خاصی از لوله اتصالات پلیکا چسبی هستند.

لیست قیمت پارس پلاست

لوله کشی آبرسانی استخرهای کشاورزی نیز بسته به حجم آب از قطر 110 میلیمتر به بالا پلیکا استفاده میشود. این نوع لوله کشی برای جلوگیری از هدررفت آب و فرورفتن آب در داخل زمین به جای جوی های کشاورزی استفاده میشوند.

لوله کشی درین با لوله پلیکا نیز از کاربردهای دیگر است که معمولا با لوله پلیکا سایز 25 و 32 انجام میشود.

لوله کشی آب باران با لوله پلیکا نیز در پشت بام های و مساحت های کم با لوله 63 و 90 و در ساختمان های بزرگتر با لوله 110 و 125 انجام میشود.

نحوه تشخیص سایز لوله پلیکا

نحوه تشخیص سایز لوله پلیکا و به طور کلی انواع لوله ها به دو شکل قابل اندازه گیری است. 

روش اول که بسیار راحت تر است, اندازه گیری قطر لوله با متر یا خط کش است. اندازه لوله بر حسب میلیمتر در واقع سایز لوله پلیکا محسوب شده و برای تبدیل آن به اینچ میتوان, آنرا بر عدد 25.4 تقسیم کرد.اما این روش برای مواردی که به سر و ته لوله دسترسی داریم, امکان پذیر است.

روش دوم با استفاده از اندازه گیری محیط لوله و تقسیم آن بر عدد پی یا 3/14 است. البته کسانی که به شکل حرفه ای مشغول به کار اجرا یا فروش لوله و اتصالات هستند, معمولا بر حسب تجربه و به صورت چشمی قادر به تخمین سایز لوله هستند.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *