فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف

در این نوشته به بررسی قیمت, مزایا و معایب استفاده از فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف خواهیم پرداخت.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف قطعات یونولیتی با اشکالی شبیه شانه تخم مرغ هستند که به دلیل حجیم بودن عایق گرمایشی و حتی صوتی خوبی بوده و به همین دلیل هم برای ایزولاسیون صوتی و هم برای عایق کردن کف در سیستم های گرمایشی استفاده میشود. از آنجا که ایزولاسیون در گرمایش از کف یک بخش مهم از کار تلقی میشود, در سالهای اخیر به جای استفاده از مش و عایق های رولی استفاده از فوم شانه تخم مرغی بسیار رایج شده است. قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف در قیاس با عایق های رولی کمی بیشتر است,اما استفاده از این فوم ویژگی هایی دارد که باعث شده است, استفاده از این نوع فوم روز به روز بیشتر شود.

قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش کفمزایای فوم شانه تخم مرغی گرمایش کف

  • قیمت نسبتا ارزان در مقایسه با مش و عایق رولی
  • عدم نیاز به استفاده از بست برای تثبیت لوله گرمایش از کف
  • اجرای سریع و آسان
  • کیفیت خوب عایق بندی کف

معایب فوم شانه تخم مرغی

  • افت نسبی و کم شدن ضخامت گرمایش از کف و احتمال آسیب رساندن به سرامیک یا کفپوش
  • ضخیم بودن فوم شانه تخم مرغی و بالا آوردن کف محل

ضخامت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

به طور معمول ضخامت فوم شانه تخم مرغی 5 سانتیمتر یا 50 میلیمتر بوده که البته ضخامت 43 میلیمتر هم به ندرت یافت میشود.

ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف مختلف هستند اما رندترین و رایج ترین آن 105 در 65 است که هر یک 0.68 مترمربع مساحت دارد. یعنی اگر شما بخواهید 68 مترمربع مساحت را با فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, عایق کنید, نیاز به 100 عدد از این فومها نیاز دارید.

122 در 62 و 50 در 70 از دیگر ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف هستند.

ساختار فوم شانه تخمه مرغی به شکلی است که برای خواباندن لوله در کف مسیرهای متعدد و از پیش تعیین شده ای داشته و به این ترتیب باعث میشود که لوله ها به شکل مرتبی در فوم قرار گرفته, از این رو توزیع حرارتی مناسبی صورت میگیرد.

قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

قیمت فوم شانه تخم مرغی به وزن و چگالی آن بستگی داشته و در حال حاضر یعنی سال 1402 هر مترمربع آن حدود 100 تا 120 هزار تومان است

البته فاکتورهایی مانند چگالی و وزن فوم تاثیر مستقیمی روی قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف خواهد گذاشت. در کنار عایق بندی گرمایشی این فوم ها کار ایزولاسیون صوتی را نیز انجام داده و مانع از انتقال صدای داخل محیط به طبقات زیرین و اطراف میشوند.

برخی از مدل های فوم شانه تخمه مرغی که قیمت آنها تا حدود 20 درصد بیشتر است, توسط فویل هایی روکش شده اند و تا حدی کیفیت عایق بندی بهتری دارند. رنگ بندی یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی معمولا سفید و برخی از تولیدات رنگی هستند.

برای خرید فوم شانه تخم مرغی بهتر است به جای فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا از فروشگاه پایپ بازار پخش فوم شانه تخمه مرغی خرید کرده که با ارسال بار به کلیه نقاط تهران, اصفهان , تبریز , مشهد و دیگر شهرستانها مرکز پخش فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف در سراسر ایران است.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *