خدمات تغییر و تعمیرات لوله کشی گاز منازل در تهران کور کردن لوله گاز

تعمیرات لوله کشی گاز

اجرا  و تعمیرات لوله کشی گاز 09122437371 -22533080

سراسر تهران , شبانه روزی , کلی و جزیی

تعمیرات لوله کشی گاز بسته به نوع تعمیرات سایز لوله ها ,سایز کنتور و میزان گاز مصرفی انجام میپذیرد. تعمیرات لوله کشی گاز اگر کلی باشد نیاز به تاییدیه شرکت گاز دارد.

تعمیرات لوله کشی گاز کلی شامل جابجایی کنتور , جابجایی علمک گاز,جابجایی لوله اصلی گاز میباشد, و این امر باید توسط لوله کش گاز متخصص با تاییدیه شرکت گاز انجام پذیرد. لوله کشی گاز معمولا با جوشکاری برقی انجام میشود.

در برخی موارد جزیی و جابجاییهای کوچک لوله گاز, تغییر مسیر لوله گاز,تغییر انشعاب لوله گاز, لوله کشی گاز پکیج, لوله کشی گاز خانگی و تجاری, لوله کشی گاز فر,شومینه,بخاری,اجاق خوراک پزی و باربکیو و دیگر انشعابات لوله کشی گاز توسط جوشکار لوله گاز صورت میپذیرد.

کور کردن , انسداد و جمع آوری لوله های گاز بلااستفاده مانند لوله گاز روشنایی نیز از جمله مواردی است که در تعمیرات لوله کشی گاز و با استفاده از جوشکاری لوله برای اطمینان حاصل کردن از عدم نشتی گاز صورت میگیرد .

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد .

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله گشی آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند .

تعمیرات لوله کشی گاز منازلتعمیرات لوله کشی گاز منازل

در تعمیرات لوله کشی گاز تا جایی که امکان دارد باید از به کار بردن اتصالات فیتینگ و شیلنگهای گاز طویل اجتناب شود , تا احتمال خطر کمتر شود.

در نصب شیلنگ گاز باید از بستهای شیلنگ گاز استفاده شود تا باعث نشت گاز از آن ریسک ایجاد نکند.  شیلنگهای گاز باید از نوع استاندارد باشند تا پوسیدگی آن باعث ایجاد حادثه نشود و در لوازم گازسوز باید دودکشها به دقت چک شوند. تعمیرات لوله کشی گاز معمولا با جوشکاری لوله گاز صورت میگیرد و جوشکاری با دستگاه جوش برق رایجترین انواع جوشکاری میباشد که معمولا تا سایز 2 اینچ از الکترودهای 2/5 و 3 استفاده میشود. لوله های گاز ساختمان معمولا از اندازه 1/2,3/4,1,11/4,11/2,2 اینچ استفاده میشود و در برخی ساختمانهای بلند مرتبه این سایز لوله ها بیشتر میشود.

جنس لوله کشی گاز

لوله های گاز استفاده شده در ایران و تهران رایج در بازار ایران در حال حاضر کارخانجات داخلی مانند سپاهان ,اهواز ,سپنتا و دیگر برندهای داخلی میباشند که کیفیت آنها نیز نسبتا خوب است. کارخانه اهواز در تولید لوله مانیسمان بدون درز خوب عمل کرده اما متاسفانه ظرفیت ان جوابگوی مصرف داخلی نیست, و کمبود میزان تولید لوله مانیسمان از کشورهای چین و روسیه جبران میشود.

و صدالبته که نوع چینی لوله های مانیسمان از کیفیت خوبی برخوردار نیست. در زمینه اتصالات لوله گاز نیز داستان به همین منوال است و هم تولید داخل داریم و هم اتصالات چینی. در زمینه شیرالات گاز ,شیرهای گازی ایرانی فعالیت مناسبی دارند و تولیدات شیر گازی در ایران کفاف مصرف داخلی را میدهد و شرکت گاز هم فقط به ساختمان هایی که از شیرگاز استاندارد ایرانی استفاده میکنند.

استفاده از لوله های متفرقه مانند لوله آب و لوله های پلاستیکی برای اجرا یا تعمیرات لوله گاز غیرقانونی و غیر استاندارد میباشد و فقط با استفاده از جوشکاری لوله های فولادی درزدار و مانسمان بدون درز انجام شود.

در تعمیر و اصلاح و تغییر مسیر لوله کشی گاز بایستی دقت شود که لوله ها از مناطق مرطوب مانند سرویس بهداشتی و اماکنی که احتمالی نشت آب وجود دارد خودداری شود , به خصوص اگر این تغییرات توکار باشد . چرا که نشت مقادیر کم آب هم میتواند به مرور باعث پوسیدگی لوله های گاز شود و باعث سوراخ شدن و نشتی گاز شود . میزان نشتی گاز حتی در مقادیر کم هم میتواند سبب بروز خطرات مالی و جانی به دلیل انفجار و یا گاز گرفتگی خاموش شود.

لوله کش گاز

یک لوله کش گاز یا گاز کش حرفه ای علاوه برا تسلط بر جوشکاری لوله گاز آب بندی یا هوابند بایستی با تسلط به استاندارهای اجرایی مقررات لوله کشی گاز از لوله کشیهای گازی که ایمنی لوله کشی گاز را در معرض خطر قرار میدهد, خودداری کند. به غیر از جوشکاری تعیین مسیر مناسب و عایق بندی لوله کشی گاز حتی در جابجایی , تغییر و تعمیرات لوله کشی گاز منازل ضروری است.

کور کردن لوله گاز

در برخی منازل وجود لوله گاز و شیر منتظر که برای روشنایی , شومینه یا مصارف دیگر پیش بینی شده اند, به خصوص در این روزها که به ظاهر و دکوراسیون داخلی آپارتمان اهمیت میدهند, چیز اضافی به نظر میرسد. از همین رو کسانی که قصد کاغذ دیواری, نقاشی یا بازسازی ساختمان را دارند اقدام به جمع آوری لوله و کور کردن لوله گاز اضافی میکنند. این کار هرچند که پیش پا افتاده به نظر میرسد, اما به دلیل خطرات لوله کشی گاز توکار و احتمال نشتی بایستی با کپ یا پیچ جوشی و جوشکاری انجام شده و لوله زیر سطح دیوار کاملا پلمپ شود.

تعمیرات لوله کشی گاز تهران

برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز و اجرای لوله گاز در سراسر تهران ,شمال تهران,شرق تهران؛غرب تهران,مرکز تهران, جنوب تهران و مشاوره , بازدید و براورد هزینه لوله کشی ساختمان با ما تماس بگیرید.