صفر تا صد سایز و نحوه لوله کشی پکیج

صفر تا صد سایز و نحوه لوله کشی پکیج

نحوه لوله کشی پکیج

اجرا و تعمیرات لوله کشی پکیج دیواری و زمینی

تلفن : 09122437371 – 22533080

تبدیل لوله کشی موتورخانه به لوله کشی پکیج دیواری, تبدیل لوله کشی آبگرمکن دیواری به لوله کشی پکیج, لوله کشی پکیج روکار و توکار , لوله کشی رادیاتور و گرمایش از کف, لوله کشی پکیج انشعابی و کلکتوری , بازسازی و تعمیرات لوله کشی ساختمان در سراسر تهران.

با توجه به مزایای استفاده از پکیج , این روزها استفاده از لوله کشی پکیج,  چه در حین ساختمانهای نوساز و چه در مورد ساختمان های قدیمی و تبدیل لوله کشی موتورخانه و آبگرمکن به لوله کشی پکیج , بسیار متداول شده است.

رواج نصب پکیج شوفاژ دیواری از نوع زمینی و مخزنی به دلیل ویژگیهایی که پکیج دیواری دارد بیشتر بوده و از این رو در اجرای لوله کشی پکیج معمولا اندازه لوله های مورد استفاده تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. در ضمن طول کوتاه مسیر از پکیج تا رادیاتور و شیرالات باعث شده است که درجه حرارت مورد استفاده کم شده و به همین جهت موجب کاهش استهلاک لوله کشی پکیج نسبت به موتورخانه میشود.

به طور کلی و از همه لحاظ در بین انواع مختلف لوله کشی پکیج انتخاب های زیر بایستی مدنظر قرار بگیرد.

  • نوع لوله کشی اعم از لوله کشی کلکتوری یا انشعابی
  • نوع لوله اتصالات مورد استفاده شامل لوله های تک لایه, پنج لایه و یا پکس
  • نوع سیستم گرمایشی رادیاتوری,گرمایش از کف, داکت اسپلیت یا فن کویل سقفی

به غیر از آیتم های فوق, چیدمان و مسیر در کنار سایز لوله کشی پکیج از مهمترین نکاتی هستند که در لوله کشی ساختمان بایستی مدنظر قرار بگیرند.

نحوه لوله کشی پکیج

فارغ از نوع انتخاب نوع لوله کشی , پکیج دارای یک لوله ورودی آب سرد مصرفی , یک لوله گاز ورودی , یک لوله دودکش , یک لوله خروجی آب گرم مصرفی و یک جفت لوله رفت و برگشت شوفاژ برای سیستم گرمایشی میباشد. خروجی لوله دودکش پکیج معمولا سایز 10 یا 12 بسته به نوع پکیج است . قطر لوله گاز باید 3/4 یا 1 اینچ باشد و قطر لوله آب مصرفی ورودی 20 یا 25 میباشد . لوله خروجی پکیج هم چه برای آب گرم مصرفی و چه برای شوفاژ معمولا از قطر 3/4 یا 25 تک یا 5 لایه استفاده میشود.

لوله کشی پکیج با لوله سفید تک لایه یا پنج لایه نیز از رایج ترین متریال مورد استفاده در ایران هستند . تهیه نقشه برای این نوع لوله کشی نیز تهیه نقشه و طرح و اجرای آن بر اساس پلان مشخص میتواند یک حسن محسوب شود. برای آشنایی با موارد دیگر و صفر تا صد لوله کشی پکیج ادامه مقاله را مطالعه کنید.

لوله کشی پکیج شوفاژ دیواریطریقه لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج در ده سال اخیر بسیار رایج شده و استقلال پکیج و مشخص بودن هزینه ها و دسترسی آسان به تنظیمات و تعمیرات احتمالی یکی از دلایل این مطلب میباشد.

برای لوله کشی پکیج در ساختمانهای نوساز دو راه کلکتوری و انشعابی وجود دارد که در لوله کشی کلکتوری یک کلکتور در نزدیکی پکیج داخل یک باکس بنام جعبه کلکتور تعبیه شده و برای بازو بسته کردن رادیاتور یا گرمایش کف هر قسمت میتوان از آن استفاده نمود.

بدلیل میزان لوله کشی و مقدار لوله اتصالات مصرف شده این روش تاحد زیادی گرانتر از روش انشعاب تمام میشود. از جمله نکات مهم در لوله کشی پکیج انتخاب مکان مناسب رادیاتور است. به صورتیکه هم نقشه و دکوراسیون داخلی ساختمان مورد توجه قرار گیرد و هم سهولت دسترس برای تعمیر , نگهداری در مواقع ضروری و بازدهی مناسب مد نظر باشد . از دیگر مسائل حایز اهمیت در لوله کشی پکیج انتخاب طول و سایز لوله کشی استاندارد است.

اما جدا از قیمت لوله کشی پکیج به شیوه کلکتوری شاید بتوان این روش را بدون اغراق تا حدودی کم نقص توصیف کرد. زیرا در این روش هیچ اتصالی اعم از سراهی یا زانو در لوله کشی شوفاژ بکار برده نمیشود و احتمال نشتی از اتصال به صفر میرسد و با لوله کشی پلیمری هم بعید است که لوله های توکار پوسیده یا خراب شوند.

لوله کشی پکیج معمولا به سه روش متفاوت انجام میشود.

لوله کشی انشعابی , لوله کشی کلکتوری و لوله کشی تلفیقی در کنار روشهای فوق در صورت انتخاب سیستم گرمایش از کف , این شیوه را نیز میتوان یکی از روشهای قابل اجرا دانست.

در برخی موارد برای صرفه جویی اقتصادی و بهبود لوله کشی شوفاژ, در پروژه های بزرگ لوله کشی آب سرد و گرم پکیج را با لوله آذین تک لایه و لوله کشی شوفاژ را با لوله نیوپایپ پنج لایه انجام میدهند. در این ساختمانها قیمت لوله شوفاژ با لوله اتصالات پنج لایه گران تر از لوله کشی آب سرد و گرم پکیج تمام میشود.

قیمت لوله کشی پکیج

برای آشنایی با قیمت لوله کشی پکیج ساختمان با کلیک ریز قیمتها را مشاهده نمایید. بدیهی است که با افزایش قیمتهای لوله اتصالات شاهد بالارفتن نسبی لوله کشی پکیج نیز خواهیم بود . از این رو نمیتوان روی عددی مشخص برای قیمت این نوع لوله کشی تاکیدی داشت و معمولا بازدید از محل و استعلام قیمت روز معتبر میباشد .

روش لوله کشی پکیج دیواری

لوله کشی پکیج بسته به شرایط ساتختمان با دو روش لوله کشی توکار و روکار انجام میشود. روش لوله کشی پکیج توکار در ساختمان های در حال ساخت یا آپارتمان هایی که  قصد بازسازی دارند انجام میشود.

روش لوله کشی روکار یکی از انتخاب های پیشرو برای آپارتمان هایی است که مالک به دلیل کاهش هزینه و سرعت در اجرای کار لوله کشی روکار را انتخاب میکند. تفاوت لوله کشی توکار و روکار از لحاظ فنی تفاوت زیادی نداشته و هزینه هایی مانند تخریب و نوسازی در روش روکار حذف شده و به همین خاطر مخارج آن کاسته میشود.

لوله کشی پکیج توکار و زمینی به دو روش کلکتوری و انشعابی انجام میشود, اما در روش روکار ناچار به استفاده از لوله کشی انشعابی هستیم که لوله کمتری در ظاهر کار مشخص شود.

فاصله پکیج تا کلکتور 

فاصله پکیج تا کلکتور هر چقدر کمتر باشد, بهتر است. این فاصله معمولا در مسافت 2 تا 3 متری و در بیشترین حالت  در 10 متری پکیج است. افزایش فاصله پکیج از کلکتور, باعث افت گرمایشی و سیرکولاسیون در رادیاتورها میشود.

لوله کشی انشعابی پکیج

لوله کشی انشعابی هم یک روش سنتی و ارزان قیمت تر است که انشعابات سیستم شوفاژ درهر نقطه با سراهی انجام شده و این نوع منشعب شدن میزان ریسک را در سیستم لوله کشی پکیج بالا میبرد.

پكيج گرمايشي مولد گرمایشی كه آب گرم مورد نياز براي تأمين گرمايش فضا و آب گرم مصرفی، به وسيله تبادل کننده های گرمايي رادياتورها، فن كويل يا گرمايش ازكف و آب گرم مصرفی جهت استفاده روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را فراهم مينمايد.

پکیجها به دو دسته کلی فن دار و بدون فن تقسیم بندی میشوند که گونه بدون فن قاعدتا قطر لوله دودکش بیشتر از نوع فندار پکیج است.

ظرفیت پکیجها نیز از نظر قدرت پوششدهی به محیط با هم متفاوت هستند. برخی پکیجها بخاطر ظرفیت بالا و قدرت پاسخدهی آنها به گرمایش و آبگرم مصرفی دارای دو مبدل میباشند که یکی از مبدلها مخصوص گرمایش و یکی از مبدلها مختص تولید آب گرم مصرفی میباشند.

یک نوع پکیج وجود دارد که بنام پکیج چگالشی یا سه مبدله مرسوم است. در این نوع پکیج گرمای دود حاصل از احتراق دو مبدل دیگر باعث گرم شدن در مبدل سوم میشود. پکیجهای از لحاظ تنظیمات به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی میشوند.

یکی از مهمترین مسایلی که مجریان و کارفرمایان ساختمان ها در مورد لوله کشی پکیج باید رعایت کنند ، ایجاد پیچ و خم ها  در لوله های تو کار و تخریب زیبایی دیوار ها و ساختمان است ، لوله کش های ماهر برای لوله کشی پکیج از لوله های پنج لایه استفاده میکنند که جنس این لوله ها مانع از خمیدگی شده و در نتیجه زیبایی ساختمان کاملا حفظ میشود.

از لحاظ ظاهری لوله کشی پکیج به دو روش روکار و توکار انجام میشود. لوله کشی روکار معمولا با سیستم انشعابی انجام شده و لوله کشی توکار با هر دو روش انشعابی و کلکتوری قابل اجراست.

لوله کشی پکیج زیرکار

برای نصب پکیج به غیر از لوله کشی آب و رادیاتورها بایستی پیش زمینه های زیر را آماده کنیم تا هنگام نصب با مشکل موجه نشویم.

از نظر قطر دودکش، آیا پکیج باید محفظه فن دارباشد یا بدون فن ؟

میزان قدرت پکیج ساختمان،آیا ظرفیت پکیج با محل مورد نظر همخوانی دارد. توانایی تأمین آب گرم مصرفی، آیا آب گرم مصرفی پکیج پاسخ گوی تعداد افراد ساکن در محل میباشد ؟

آیا مکان مناسب پکیج برای نصب و جانمایی پکیج وجود دارد ؟

لوله کشی رادیاتورها و لوله کشی آب سرد و گرم , نصب تمام شیرآلات بهداشتی ؟

لوله کشی گاز با سایز مناسب و وجود گاز در لوله ها ؟

سيم كشي ساختمان و نصب پریز با ارت ؟

زیرسازی کامل ؟

شاید بتوانم اینگونه برای شما شرح دهم که یکی از بهترین لوله کشی پکیج که براساس تجربیات زیادی بیان شده است استفاده از سیستم کف گرمایش است. زیرا در این نوع لوله کشی چرخش آب به راحتی صورت می گیرد و در لوله از پولیمر استفاده می شود و رسوبات درون آن بسیار پایین است.

لوله کشی روکار پکیج

روکار بودن لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری این محدودیت را برای ما چند برابر میکند, در لوله کشی پکیج روکار باید با توجه به اهمیت زیبایی لوله کشی باید از سایزهای پایین استفاده شود , اما باید سایز لوله کشی رادیاتور ها را تا جایی کم کنیم که به بحث فنی لوله کشی فدای شکل ظاهری لوله کشی نشود. در لوله کشی پکیج و شوفاژ مساله اصلی سیرکولاسیون است که در ادامه به تفضیل به ان خواهیم پرداخت.

انتخاب کوتاه ترین و مخفی ترین مسیر ممکن برای اجرای لوله کشی پکیج روکار و همچنین استفاده از لوله های با قطر کم از قلق های لوله کشی پکیج است. البته کاهش قطر بایستی تا جایی انجام شود که از لحاظ فنی باعث نقص لوله کشی نشود, به خصوص در اجرای لوله کشی رادیاتور شوفاژ که بایستی گردش اب با سرعت کافی انجام شود.

قیمت لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج گرمایش از کف

پس هنگامی که میزان رسوبات ناچیز است به پکیج نیز آسیبی وارد نخواهد کرد و باعث طول عمر بالا برای پکیج خواهد شد.

قبل از لوله کشی پکیج چه مواردی باید رعایت شود:

  • اینکه جنس لوله چه نوعی است و طول ان چه مقدار است
  • بسیار مهم است. باید به میزان ظرفیت حرارتی و میزان قطر لوله ها،
  • جنس و میزان ضخامت جداره درونی و بیرونی لوله توجه داشت.
  • به میزان قوی بودن پمپ پکیج توجه داشته باشید و
  • هم چنین به مبدلی که در پکیج ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم توجه کنید.

اینکه شما چه نوع لوله کشی انتخاب می کنید، یا میزان گرمای حرارتی در پکیج چه مقدار باید باشد و بنابراین میزان لوله ها انتخاب می شوند.

می توان گفت در کل دو نوع لوله کشی وجود دارد , که اولین نوع ان لوله کشی توکار و دومین نوع لوله کشی روکار است.

شما اگر می خواهید به زیبایی منزل خود اهمیت دهید , قطعا از نوع توکار استفاده خواهید کرد زیرا در این نوعت لوله ها کاملا مخفی و اصلا مشخص نیستند در لوله های روکار معمولا به دلیل اینکه لوله ها در معرض گرما و سرما قرار می گیرند , بنابراین باعث می شوند که  بعضا مشکلاتی ایجاد شود , اما برای این کار نیز می توانید از لوله های پنج لایه استفاده کنید , و مشکل را حل کنید، حتی لوله های پنج لایه خمیده نخواهند شد.

حتما لوله کشی پکیج را به کارشناسان بسپارید.

تبدیل لوله کشی آبگرمکن به پکیج

در لوله کشی پکیج راههای زیر را پیش رو دارید.

  • تعويض لوله كشي آب گرم و سرد
  • تعويض لوله كشی گاز
  • لوله كشی سيستم گرمايشی
  • تعويض و اصلاح دودکش

اگر لوله کشی آب سرد و گرم را تعویض نکنید بایستی بخاطر وجود رسوبات احتمالی یک شستشویی به سیستم لوله کشی آب سرد و گرم و خصوصا گرم بدهید و لوله کشی شوفاژ را انجام دهید.

باید رادیاتورها را در محل هایی که حداکثر تلفات حرارتی دارند مانند زیر پنجرهها قرار بدهیم.

لوله از رادیاتور دورتر است به لوله رفت ولوله  به رادیاتور نزدیکتر است , به لوله برگشت شبکه لوله کشی تأسیسات حرارت مرکزی وصل میشود.

چنانچه تعداد پرههای رادیاتور از 20 پره بیشتر باشد , محل لوله های رفت و برگشت را در دوطرف ضربدری نصب میکنیم.

شبکه دو لوله ای با برگشت مستقیم: در این روش آب برگشتی از هر رادیاتور بهطور مستقیم وارد لوله برگشت میشود. دو لوله اصلی رفت و برگشت در امتداد دیوار کشیده و از آنها برای رادیاتور لوله کشی میشود.

برای واحدهایی که روی هم قرارگرفته اند یک رایزر کشیده و در هر طبقه برای واحد مربوطه شیر قطع کن نصب میکنند.

اگرگه ساختمان عمومی باشد و مالکیت مستقل در واحدهای طبقات نباشد مانند اماکن عمومی و دولتی و بیمارستانها ساختمان به چند رایزر بخش بندی میشوند.

هررایزر یک یا چند رادیاتور مشابه و نزدیک به خود را در همه طبقات منشعب میشوند.

در سقف زیرزمین انتهای همه رایزرها به هم رینگ میشود. لوله کشی پکیج بهترست با لوله های پنج لایه انجام شود اما اگر لوله کشی پکیج با لوله سبز یا لوله های پلیمری تک لایه سفید هم انجام شود مشکلی پیش نخواهد آمد. و در انتها دو لوله به موتورخانه میرود برای هر رایزر در سقف زیرزمین شیرفلکه قطع و وصل درنظر میگیرند.

ارتفاع لوله پکیج از کف تمام شده

ارتفاع لوله های محل نصب پکیج از کف تمام شده بین 120 تا نهایتا 150 سانتیمتر است. این ارتفاع برای تمامی لوله های ورودی و خروجی آب سرد و گرم و لوله های مدار رفت و برگشت پکیج است. لوله گاز پکیج نیز تقریبا در همین ارتفاع و در فاصله ای ایمن از پکیج کشیده میشود.

سایز لوله کشی پکیج

قطر لوله کشی پکیج بسیار مهم است. جنس لوله به کار رفته , تعداد رادیاتور ها , طول رفت وبرگشت لوله کشی و زیربنا از فاکتور های مهم هستند.

  1. لوله کشی تلفیقی
  2. لوله کشی رادیاتور با برگشت مستقیم
  3. لوله کشی رادیاتور با  برگشت معکوس

هر نوع  از این روش ها کاربرد خاصی در شرایط مختلف دارند. انتخاب نوع لوله کشی متناسب با  شکل , تعداد رادیاتورها , مساحت , روکار توکار بودن لوله کشی ساختمان است. این انتخاب در هنگام استفاده و بهروری مناسب پکیج در زمان کارکرد بسیار مهم است.

در حقیقت باید سعی شود کمترین طول و سایز لوله به نحوی در نظر گرفته شود که تا حد ممکن جریان آب گرم به طور یکنواخت بین تمام رادیاتور ها توزیع  شود.

سایز لوله کشی پکیج برای آب سرد و گرم معمولا سایز 20 و 25 لوله کشی تک لایه , 16 و 20 برای پنج لایه و در لوله کشی شوفاژ سایز 20 , 25 , 32 و در آپارتمانهای بسیار بزرگ 40 در لوله کشی پلاستیکی سفید و در لوله کشی پنج لایه از قطر 16 تا نهایتا 32 میباشد.

سایز لوله گاز پکیج

این نکته را یادآور شویم که لوله کشی گاز مناسب برای پکیج باید حداقل قطر 3/4 اینچ و حداکثر 1 اینچ باشد. در صورتیکه از لوله نمره 1/2 گازی استفاده شود ممکن است به دلیل کاهش فشار گاز به خصوص در فصول سرد و افزایش عملکرد پکیج ممکن است , پکیج خاموش شده و یا اصلا روشن نشود.

در آپارتمان هایی که لوله گاز پکیج تعبیه نشده , بایستی از لوله قطور و اصلی انشعاب گرفته شود, چرا که لوله کشی گاز اجاق گاز معمولا سایز 1/2 بوده و پاسخگوی پکیج نیست. در صورت عدم امکان گیری از لوله های اصلی, لوله کشی گاز فرعی 1/2 به سایز 1 اینچ تبدیل شده تا این افزایش قطر بتواند, کمبود احتمالی فشار گاز را جبران کند.

لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه

لوله کشی پکیج دیواری با لوله های پنج لایه به علت صیقلی بودن و انتقال و گردش مناسب آب بسیار مناسب است و توصیه میشود. لوله کشی پکیج با لوله 5 لایه معمولا از سایز 25 به عنوان لوله اصلی برای رادیاتورها و 20 برای آب مصرفی, و لوله کشی سایز 16 یا 20 برای انشعابات فرعی انتخاب میشود.

منظور از سیرکوله در لوله کشی پکیج و شوفاژ:

سیرکوله کردن یا سیرکولاسیون را میتوانیم چرخش  معنی کنیم . منظور سیرکوله شدن  در لوله کشی پکیج به معنی گردش آب در سیستم بدون پمپ یا با استفاده از پمپ های سیرکولاتور جهت گردش هر چه بهتر جریان آب در لوله های رفت و برگشت رادیاتور  است.

سایز لوله کشی پکیج با لوله سفید

در لوله کشی پکیج دیواری با لوله های تک لایه بایستی با در نظر گرفتن قطر مناسب لوله کشی اجرا شود در غیر این صورت به پمپ پکیج برای بهبود گردش اب جهت گرم کردن بهینه رادیاتور ها احتیاج پیدا میکنیم.

همانطور که در پاراگرافهای بالا اشاره شد, سایز لوله کشی پکیج با لوله سفید تک لایه از کوچکترین سایز یعنی قطر 20 میلیمتر برای انشعاب گیری رادیاتور شروع شده و بسته به نوع لوله کشی اعم از روکار یا توکار بودن لوله کشی پکیج, تا سایز 25 و 32 برای لوله های اصلی زیر پکیج افزایش میابد.

لوله کشی آب مصرفی برای آپارتمانهای زیر 100 را در لوله کشی توکار قطر 25 و در نوع توکار میتوان قطر 20 انتخاب کرد. اما در لوله کشی رادیاتور شوفاژ بایستی حداقل سایز لوله اصلی 25 باشد و انشعاب های فرعی به 20 ختم شود.

در حال حاضر لوله آذین برای شوفاژ بیشترین استفاده را دارد.

انتخاب پمپ مناسب

یکی از مسایل مهم برای  بازدهی بیشتر سیستم سیرکولاسیون است . انتخاب پمپ سیرکولاتور پکیج  باید توسط افراد متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود . دور پمپ سیرکولاتور انتخابی باید با دور پمپ خود پکیج نزدیک به هم باشد تا درست عمل کند.

در صورت نیاز به خدمات لوله کشی و تعمیر پکیج شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (39)

  • علی فروغی پاسخ

    سلام . بهترین لوله برای لوله کشی پکیج چه نوع و چه برند لوله و اتصالات میباشد؟

    فوریه 27, 2021 at 12:17 ق.ظ
  • آقای حسین پور پاسخ

    به طور کلی لوله کشی پکیج با لوله اتصالات پنج لایه و تک لایه انجام میشود که لوله کشی پنج لایه کیفیت بهتری دارد . لوله اتصالات نیوپایپ با توجه به قیمت مناسب رو میتوان بهترین لوله پنج لایه برای لوله کشی پکیج بکار برد .

    فوریه 27, 2021 at 1:15 ب.ظ
    • احمد خواجه پاسخ

      سلام حداکثر فاصله آخرین شیر مصرفی از جعبه کلکتور چند متر میتواند باشد و حداکثر فاصله اخرین شیر مصرفی از آبگرمکن
      یه ساختمون داریم فاصله اخرین شیر تا کلکتور حدود ۲۰ متر میفته و اخرین شیر تا ابگرمکن ۲۳ متر جواب میده با لوله ۱۶ که اب گرم و سرد به خوبی به حمام برسه

      فوریه 25, 2024 at 8:02 ب.ظ
      • tehramin پاسخ

        اگر آب مصرفی باشد و فشار کلی ساختمان مناسب باشد, مشکلی به وجود نخواهد آمد.

        مارس 14, 2024 at 12:43 ب.ظ
  • لوله کشی پکیج - خدمات لوله کشی ساختمان کارا پاسخ

    […] مانند موتورخانه , آبگرمکن و بخاری و قیمت نسبتا مناسب ,  لوله کشی پکیج بسیار رایج گشته است […]

    آوریل 28, 2021 at 8:39 ب.ظ
  • امیدیان پاسخ

    درود ساختمانی دارم که ۱۶ خط لوله کشی رادیاتور شوفاژ داره سایز لوله ورودی کلکتور تا پکیج و سایز خود کلکتور چند باید باشد

    ژانویه 17, 2022 at 10:45 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام, بهتر است که برای 16 عدد رادیاتور حداقل دو کلکتور مجزا تعبیه شود که سایز هرکدام 11/4 باشد با خروجی 1/2 اینچ و در صورتیکه از یک کلکتور استفاده شود بایستی کلکتور 2 اینچ استفاده شود. البته برای چنین مساحتی بعید میدانم پکیج دیواری معمولی پاسخگو بوده و بایستی از پکیج چگالشی یا زمینی استفاده شود.

      ژانویه 20, 2022 at 1:25 ب.ظ
    • اسلام بزرگ امید پاسخ

      سلام لوله های ۱۶پنج لایه تا چند پره رادیاتور را جوابگو هست؟ایا از لوله ۱۶ تارادیاتور ۱۲۰ سانت میشه استفاده کرد یا باید ساز۲۰ کار کنیم

      می 28, 2023 at 5:37 ب.ظ
      • tehramin پاسخ

        بله در صورتیکه نسبت تعداد رادیاتورها به سایزبندی و انشعاب گیری درست انجام شده باشند , لوله 16 برای رادیاتور 120 سانتیمتری مناسب است. اما در صورتیکه لوله 16 برای 3 رادیاتور لوله کشی شده باشد, ممکن است جواب ندهد.

        می 29, 2023 at 8:02 ب.ظ
  • محسن پاسخ

    سلام
    ساختمانی دارم ۲۰۰ مترهستش با ۶ رادیاتور سایز لوله نیوپایپ ۵ لایه مورد استفاده برای ورودی پکیج و رادیاتور ها ، آشپزخانه و … به روش کلکتوری بایستی چند باشه
    ممنون

    می 20, 2022 at 1:34 ب.ظ
    • admin پاسخ

      بهتره سایز اصلی 32 باشه و انشعابات سایز 20 از کلکتور اجرا شود.

      می 21, 2022 at 12:34 ب.ظ
  • محسن پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    مرسی از پاسخ قبلی تون
    نوع کلکتوری که باید براش استفاده بشه چند اینچی بایستی باشه ۲- ایا انشعاب ۲۰ از کلکتور برای تمام لوله کشی های ساختمان غیر از رادیاتور ها بایستی استفاده بشه نظیر آشپزخانه ، ظرف شویی ،لباس شویی ،سینک ها ، دستشویی ، حمام یا صرفا برای رادیاتور هاست
    ۳- یک کلکتور ۱۲ انشعابی کافی است یا دو کلکتور
    ممنون

    می 22, 2022 at 8:10 ب.ظ
  • عاطفه پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بپرسم برای لوله کشی پکیج این که 200متر لوله استفاده بشه و کلکتور کنار پکیج باشه بهتره یا کلکتور با فاصله 10متر از پکیج نصب بشه و 100متر لوله استفاده بشه؟ کدوم روش بهتره؟

    جولای 27, 2022 at 10:17 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام از لحاظ فنی بهتر است که کلکتور نزدیک ترین فاصله را با پکیج داشته باشد, به شرط اینکه از لحاظ دسترسی و ظاهری محل قرار گیری مناسبی باشد.

      آگوست 4, 2022 at 3:39 ب.ظ
  • حق جو پاسخ

    سلام منزل ما ۱۵۰ متر هست به خاطر اختلاف صاحبخانه با مدیر ساختمان می خواهند از همان لوله یک دوم استفاده کنند برای گاز ورودی آیا ممکنه برای ما خطر ساز باشه ؟ چه خطری داره از نظر ایمنی

    اکتبر 19, 2022 at 10:30 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام , لوله کشی 1/2 قطر مناسبی برای لوله کشی گاز پکیج نبوده و حتما در اوج کارکرد پکیج با خاموش شدن های مکرر و از کار افتادن پکیج موجه میشوید, احتمال اینکه اصلا پکیج روشن نشود هم وجود دارد.

      اکتبر 25, 2022 at 12:41 ب.ظ
  • آرش پاسخ

    سلام ساختمان پذیرایی و آشپزخانه آن ۵۰ متر مربع و دو اتاق که هر کدام ۱۲ متر است دارد لطفا سایز لوله کشی و همچنین سایز کلکتور و نوع لوله مورد استفاده رو بفرمایید و اینکه برای هر چند متر مربع چند عدد رادیاتور نیاز داریم و اینکه آیا باید زیر پنجره قرار بگیرد یا خیر
    ممنون

    دسامبر 11, 2022 at 9:37 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      لوله کشی پکیج با لوله 25 پنج لایه و کلکتورهای با 5 خروجی انجام میشود. خروجی هر شیر کلکتور سایز 20 و هر اتاق یک رادیاتور 10 پره یا پنل یک متری؛ سالن 2 رادیاتور و یک حوله خشک کن در حمام اجرا میشود.

      ژانویه 16, 2023 at 3:43 ب.ظ
  • مصطفی پاسخ

    سلام یه ساختمان حدود ۱۱۰ متری با پنج تا رادیاتور قطر لوله سفید مناسب برای لوله کشی چند می باشد؟ آیا لوله ۲/۵ مناسبه؟

    دسامبر 20, 2022 at 8:31 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      در لوله کشی پکیج سایز مناسبی به نظر میرسه اما از موتورخانه ممکن است میزان گرم شدن رادیاتورها با مشکل مواجه شود.

      ژانویه 16, 2023 at 2:58 ب.ظ
  • حمید پاسخ

    سلام بهترین اتصالات مناسب برای لوله کشی پکیج پنج لایه توکار کدام است ؟ کوپلینگی یا پرسی ؟

    جولای 11, 2023 at 3:23 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام . به طور کلی اتصالات کوپلی به دلیل تمام برنجی بودن مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارند و به دلیل اینکه حلقه های پرس موجود در ایران کیفیت خوبی نداشت و عمدتا از چین وارد میشوند, استیل نبوده و دچار خوردگی میشوند.

      جولای 13, 2023 at 8:39 ب.ظ
  • محمدحسین پاسخ

    با عرض سلام و تشکر، خانه 130 متری با شش دستگاه فنکویل در پذیرایی و اتاق ها و یک رادیاتور کوچک در حمام گرم میشود. قرار است موتورخانه قدیمی جمع شده و در عوض یک پکیج 32 کیلووات در آشپزخانه نصب شود و با لوله کشی کلکتوری روکار از کنار دیوارها (زیر سقف) به این هفت دستگاه آبرسانی شود. در طرح لوله کشی، لوله نیوپایپ سایز 16 برای مسیر از کلکتور تا هر یک از دستگاه ها در نظر گرفته شده است. سوالی که داشتم این است که آیا این سایز کفایت می کند یا باید از سایز بزرگتر در این طرح استفاده نمود؟ سپاسگزارم.

    آگوست 4, 2023 at 3:34 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام , بله در صورتیکه به روش کلکتوری انجام شود, لوله 16 نیز پاسخگو میباشد اما بهتر است برای احتیاط لوله 20 در نظر گرفته شود.

      آگوست 6, 2023 at 4:36 ب.ظ
  • حسین لاجوردی پاسخ

    درود بر شما
    من یه منزل ویلایی دارم که در حال بازسازی هستم. متراژ حدود ۱۲۰ هست.
    استاد بفرمایید پکیج با چه ظرفیتی و کدام برند مناسبتر هست؟ آیا لوله های برگشت میتونن به شکل انشعابی و رفت به شکل کلکتوری در نظر گرفته بشن؟ حداکثر طول لوله ۱۶ تا رادیاتور چقدر باشه جواب میده در ضمن میشه لوله کشی لوله های ۵ لایه رو از زیر سقف کناف انجام داد از نوع کوپلینگی و بعدا نشتی نمیده سقف رو خراب کنه؟ در ضمن لوله ۱۶ یه رادیاتور ده پره و دوتا حوله گرمکن رو میتونن به شکل مناسب گرم کنه؟ ممنون میشم سریعتر ‌پاسخ بدید چون خونه در حال تعمیره. سپاسگزارم

    آگوست 23, 2023 at 11:13 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      پکیج ایران رادیاتور یا بوتان 24000 به بالا مناسب بوده و در لوله کشی کلکتوری اگر برگشت انشعابی بشه ممکن است که با توجه به طول لوله کشی, رادیاتورهایی که مسیر برگشت اونها دورتر است , مشکل گرم شدن پیدا کنند. لوله 16 بالای 5 متر اصلا جوابگو نیست و در طول زمان به مشکل میخوره. لوله کشی 5 لایه برای مدار گرمایش و شوفاژ با پکیج جواب نخواهد داد مگر اینکه پمپ سیرکولاتور نصب کنید.

      آگوست 23, 2023 at 1:06 ب.ظ
      • حسین لاجوردی پاسخ

        ممنونم
        عذر میخوام حالا اگر از لوله پولیمری با قطر ۳۲ و ۲۵ با توجه به تعداد رادیاتور و مسافت به شکل انشعابی استفاده بشه هم برای رفت و هم برگشت بدون پمپ سیرکولاتور مشکلی پیش نمیاد؟ تعداد رادیاتور ۷ تا و یه حوله خشک کن، طول لوله اصلی ۱۷ متره از آخرین رادیاتور تا ورودی پکیج.

        آگوست 23, 2023 at 2:37 ب.ظ
  • محمدی پاسخ

    سلام
    برای لوله کشی پکیج به رادیاتور اگر از لوله پلیمری سایز ۳۲ استفاده بشه و بدون کلکتور دو انشعاب هم قطر ۳۲ با سه راهی گرفته بشه و از هر کدام برای چهار رادیاتور انشعاب گرفته بشه البته با طول ۱۰ متر لوله اصلی مشکلی پیش نمیاد اگر یک انشعاب با اتصالات کوپلینگی و رزوه ای از پلیمری به پنج لایه گرفته بشه برای حوله خشک کن و این اتصالات در کف قرار بگیره به مرور زمان در اثر تنش گرمایی دچار نشتی نمیشه؟ با تشکر از پاسخی که خواهید داد

    سپتامبر 3, 2023 at 7:08 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      اگر تعداد رادیاتورها 8 عدد باشه و انشعاب هر رادیاتور سایز 20 انجام بشه , بهتر است که از لوله کشی پنج لایه و یا لوله تک لایه 25 برای رادیاتور ها استفاده کنید, چرا که تعداد رادیاتورها بالاست و جدا از مسافت , بعید میدانم هر پکیجی بدون پمپ جوابگوی چنین سیرکولاسیون شود.

      سپتامبر 6, 2023 at 8:19 ب.ظ
  • محمد پاسخ

    سلام. در منزل 180 متری طبقه اول (بالای پیلوت) دارای 7 رادیات با لوله سایز 20 ، 2 رادیات با لوله سایز 16 ، دو حوله خشک کن با سایز لوله 16 و سایز لوله ورودی به کلکتور 25 ، قصد اجرا داریم. سایز کلکتور باید چند باشد؟
    ممنون

    نوامبر 2, 2023 at 12:55 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      حداقل سایز لوله اصلی لوله 32 پنج لایه با فرعی های سایز , 25 و 20 و کلکتور سایز 11/4 میتواند چنین فضایی را گرم کند.

      نوامبر 12, 2023 at 3:01 ب.ظ
  • محمد رضا پاسخ

    سلام ،من خونم 90متره ومیخوام از رادیاتور برای گرمایش استفاده کنم که 5عدد رادیاتور میخواد ویک حوله خشک کن،برای لوله رفت و برگشت قطر چند باشه بهتره ومیخوام از سیستم کلکتوری استفاده کنم ،ومیخوام برای هر رادیاتور یک لوله رفت ویک لوله برگشت درنظربگیرم

    نوامبر 20, 2023 at 2:23 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام برای لوله کشی از پکیج تا کلکتور لوله سایز 25 پنج لایه و برای هر رادیاتور لوله سایز 20 استفاده کنید. البته برای انشعاب ها میتوانید از لوله 16 نیز استفاده شود اما برای اطمینان بیشتر سایز 20 بهتر است.

      نوامبر 25, 2023 at 3:09 ب.ظ
  • حسینی پاسخ

    سلام برا لوله کشی پکیج طبقه اول ۱۰۰متر با دواتاق ویه هال حدودا۴۰متر بفرمایید استاندارد تعداد رادیات ها وچند پره باشن
    بعد آیا با لوله دو جواب میده یا ۲۵و۳۲ باشه بهتره
    ممنون از لطف شما

    دسامبر 22, 2023 at 4:07 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      تعداد رادیاتور هر اتاق یک عدد و برای حال 3 عدد رادیاتور 10 تا 15 پره یا دو عدد15 الی 20 پره نسبتا مناسب است. لوله کشی هم بهتر است با لوله سایز 25 تک لایه انجام شده و انشعابات رو با سایز 20 انجام دهیم.

      دسامبر 24, 2023 at 4:47 ب.ظ
  • سعید پاسخ

    سلام
    برای متراژ ۱۰۰ متر مفید با ۴ عدد رادیاتور در پذیرایی و دو عدد رادیاتور در اتاقها(هر اتاق ۱ عدد) و حوله خشک کن
    با لوله کشی کلکتوری برای پکیج سایز لوله اصلی تا کلکتور و از کلکتور تا رادیاتورها چقدر باید باشه؟(فاصله دورترین رادیاتور از کلکتور ۸ متر است و در نزدیک ترین حالت ۳ متر)
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    ژانویه 17, 2024 at 8:08 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      یک کلکتور 7 انشعابی سایز 1/2* 1 و بهتر است که لوله برگشت رادیاتور دورتر را سایز 25 در نظر بگیریم.

      ژانویه 21, 2024 at 3:07 ب.ظ
  • شهریار پاسخ

    با سلام
    یک ساختمان شش طبقه دو واحدی. متراژ واحدها ۱۱۵متر ،هر واحد ۵ رادیاتور ،با لوله سفید آذین سه لایه کل کار ،میخاستم بدونم سایز لوله ورودی پکیج و خروجی مصرفی و رادیاتورها؟ ، و اینکه از دو رایزر اصلی برای کل ساختمان استفاده میکنم یعنی یک رایزر برای شش واحد و رایزر دیکر برای شش واحد دیگر،سایز لوله اصلی،
    ممنونم از شما

    فوریه 1, 2024 at 10:46 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      بهتر است برای دو رایزر آبرسانی در هر بلوک 6 واحدی از یک رایزر سایز 63 تک لایه یا 2 اینچ گالوانیزه استفاده کنید. البته گالوانیزه خیلی بهتر است و هزینه خرید نیز تفاوت زیادی ندارد. برای لوله کشی آب هر واحد نیز از لوله اصلی 25 تک لایه آذین و انشعابات سایز 20 و برای شوفاژ لوله تک لایه سایز 32 و انشعابات 25 تا پای رادیاتور و بهتر است که برای یک یا رادیاتور دورتر به پکیج از لوله کشی برگشت معکوس سایز 32 استفاه کنید.

      فوریه 2, 2024 at 5:00 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *