لوله کشی تک لایه پلیمری – لوله کشی پکیج شوفاژ با لوله سفید

لوله کشی تک لایه پلیمری – لوله کشی پکیج شوفاژ با لوله سفید

لوله کشی تک لایه

اجرا و تعمیرات لوله کشی تک لایه پلیمری سراسر تهران لوله کشی ساختمان

تلفن دفتر : 09122437371-22533080   کلی و جزیی , بدون تعطیلی

اجرای لوله کشی آب روکار و توکار با لوله های سفید پلیمری اتویی  PPR

اجرای لوله کشی شوفاژ روکار و توکار با لوله های تک لایه پلاستیکی

اجرای لوله کشی پکیج دیواری و رادیاتور با لوله اتصالات آذین لوله سپاهان , یزدبسپار ,هاکان ترکیه ,نیک بسپار دیگر برندها آبرسانی به نقاط مختلف ساختمان مسکونی , تجاری و صنعتی اجرای لوله کشی استخر با لوله های پلیمری تک لایه پلی پروپیلن ( پلاستیکی )

لوله کشی تک لایه اتویی

انواع لوله کشی تک لایه

به طور کلی اصطلاح لوله کشی تک لایه به لوله کشی با استفاده از لوله اتصالات پلی پروپلین در مقابل لوله کشی پنج لایه  ایجاده شده است, و از لحاظ تک لایه بودن بسیار از لوله های مورد استفاده مانند لوله پلی اتیلن و پلیکا نیز ساختاری تک لایه دارند.

لوله کشی پلیمری

با توجه به رشد فزاینده  توليد لوله هاي پليمری در كشور و بعضا واردات این محصولات و تشخیص آناليز مواد اوليه و فرایند تولید، بررسي نوع رفتار لوله در شرايط مختلف دمايي و فشاري در زمانهای متفاوت، امري بسيار بدیهی به نظر میرسد. ضمنا  بررسي مشخصه هاي مهم و تاثير گذار برروي اين لوله ها،تاثير عوامل محيطي مثل اقلیم منطقه , وجود جوندگان، تعيين استانداردهای  مرجع و ارائه راهكار در جهت بهبود كيفيت از پیش زمینه های اساسي در صنعت تاسيسات كشور مي‌باشد.

با توجه به مشخصه هاي موثر بر كيفيت انواع لوله هاي پليمري مورد استفاده در صنعت تاسيسات كشور متوجه معایب  موجود مي شويد. لوله های پلیمری انواع مختلفی دارند که در زیر به آنها اشاره شده است.

تفاوت لوله پلی اتیلن و پلی پروپلین

1 – لوله های پلی اتیلن که در لوله کشی فاضلاب , آبرسانی و آبیاری قطره ای کاربرد دارند.

2- لوله های PVC که در ایران به عنوان پلیکا شناخته میشوند و اغلب کاربرد فاضلاب دارند اما در آبرسانی و آبیاری نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

3- لوله های پلی پروپیلن PPRکه در لوله کشی آب و شوفاژ مورد استفاده قرار میگیرند.

4- لوله های تلفیقی که ساختار آنها ترکیبی از پلیمر و فلز میباشند مانند لوله های پنج لایه و کامپوزیت

آموزش لوله کشی پلیمری با لوله سفید پلاستیکی اتویی

در این مبحث به لوله اتصالات تک لایه پلی پروپلین میپردازیم. لوله اتصالات تک لایه پلیمری از ماده پلیمری به نام پلی پروپیلن تولید میشوند. طرز اتصال این لوله های به یکدیگر با استفاده از اتوی مخصوص لوله کشی میباشد.

این اتو از دو قالب نر و ماده هم سایز با لوله و اتصالات تشکیل شده که بنا به تغییر سایزبندی لوله کشی از سایز 20 میلیمتر در سایزهای 25&32&40&50&63&75&90&110 میلیمتر متغیر میباشند.

دمای اتوی لوله کشی پلاستیکی بایستی از 200 درجه شروع شود که با توجه به سایز لوله افزایش پیدا میکند.زمان نگه داشتن لوله اتصالات در اتو نیز به سایز و میزان درجه حرارت وابسته است.

لوله کشی سفید پلاستیکی

اتصالات لوله کشی سفید پلاستیکی شامل زانو 90 درجه و 45 درجه , سراهی 90 درجه , بوشن ساده مساوی و تبدیل بوشن داخل دنده,بوشن یک سر مغزی , زانو یکسر دنده و مغزی و سراهی ناف دنده , مهره ماسوره یکسر بوشن فلزی , شیر فلکه و شیرگازی با ناف برنجی و سایر اتصالات متنوع دیگر میباشد.

لوله های سفید پلیمری که سابقا در سبز رنگ تولید میشدند به لوله سبز نیز معروف هستند. این لوله های معمولا در سایز 4 متری تولید میشوند.

لوله کشی سبز

نزدیک به سی سال است که لوله های تک لایه به بازار مصرف جهان معرفی شده اند. این لوله ها در ابتدا در رنگهای سبز در کشور ما تولید میشدند , و در کشورهای دیگری مانند آبی نیز وجوددارند.

این لوله ها تاکنون با خصوصیاتی از قبیل استحکام  در برابر فشار و حرارت مقاومت کرده و جایگزین نسبتا خوبی برای  لوله کشی دیگر اعم از لوله های فلزی سیاه و سفید ، فولادی و مسی شوند.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده لوله های پلیمری از جنس پروپیلن راندوم کوپلیمر در مقایسه با سایر پلیمرها استحکام و کارایی بهتری در مقابل فشار، دما، فرسایش شیمیایی، انحلال و غیره از خود نشان داده است و برای آب سرد و گرم بهداشتی و نسبتا برای شوفاژ مناسب است.

لوله و اتصالات تک لایه بهداشتی استاندارد در ایران از دهه 70 وارد بازار شدند. و خوشبختانه با روند روبه رشد میزان تولید و کیفیت مواجه بوده اند.

لوله اتصالات یزد بسپار , آذین لوله سپاهان , نیک بسپار , کیمیابسپار , چابهار و .. از تولیدکنندگان برتر در این زمینه میباشند. لوله کشی آب , شوفاژ و پکیج نیز با لوله کشی سفید انجام میشود.

ویژگیهای لوله کشی تک لایه

– لوله و اتصالات تک لایه پلیمری در قیاس با لوله فلزی انواع لوله ها،  زنگ نمی زند، نمی پوسد، و طعم و رنگ آب را تغییرنمیدهد.

– به دلیل کم بودن  هدایت گرمایی در مصرف انرژی سیستم های گرمایشی هدر رفت انرژی کاهش پیدا میکند.

– به دلیل منعطف بودن  مناسب شکنندگی به حداقل رسیده و بنابراین در مواقع زمین لرزه مناسب هستند.

– به دلیل تولید لوله و اتصالات مغزی برنجی با پوشش داخلی از مواد پلی پروپیلن، رسوب گرفتگی و خوردگی اتصالات در لوله اتصالات سبز لوله به حداقل رسیده، و همچنین آب شرب کاملا سالم به دست مصرف کننده میرسد.

– به دلیل مسطح  بودن سطح داخلی در لوله و اتصالات تولیدی افت فشار در این محصولات بسیار کم میباشد.

– به خاطر  ساخت دقیق اتصالات و تولید اتصالات برنجی آچارخور از سایز یک اینچ به بالا، اتصالات به راحتی و با ضریب اطمینان بالا آب بندی می شود.

– کاربرد لوله اتصالات تک لایه سفید پلیمری در لوله کشی شوفاژ هم نسبتا خوب بوده است. و در لوله کشی های به خصوص روکار آب و رادیاتورها به خاطر صاف بودن بسیار شکیل و زیباتر از سایر انواع لوله کشی حتی نسبت به لوله های پنج لایه به نظر میرسند. استفاده از لوله آذین برای شوفاژ در عین کیفیت قابل قبول و سرعت و قیمت مناسبی نیز داشته و در بسیاری از ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت لوله کشی سفید تک لایه و اجرای آن نیز بسیار مناسب و ارزان قیمت هستند.

لوله کشی پکیج با لوله سفید

لوله کشی پکیج با لوله سفید در بخش شوفاژ و آب سرد و گرم به دلیل مناسب بودن قیمت و همچنین اجرا و تعمیرات آسان در حال حاضر بسیار متداول است. هر چند که گفته میشود اجرای لوله کشی شوفاژ با لوله سفید ممکن است کیفیت چندانی نداشته باشد اما اگر لوله کشی رادیاتورها اصولی بوده و از برندهای معتبری چون آذین و یزد استفاده شود, میتوان گفت که این نوع لوله کشی تک لایه نیز در عین قیمت مناسب, کیفیت بسیار خوبی هم دارد.

جهت اجرای لوله کشی تک لایه , آب و شوفاژ , روکار و توکار و تعمیرات لوله کشی تک لایه در سراسرتهران شمال تهران شرق تهران غرب تهران مرکز و جنوب تهران با ما تماس بگیرید. برآورد هزینه و قیمت تمام شده لوله کشی را نیز میتوانید از کارشناسان ما جویا شوید.

قیمت لوله کشی تک لایه
لوله کشی تک لایه

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *