نرخ اتحادیه لوله بازکنی سال 1403 تهران + شماره تماس اتحادیه

نرخ اتحادیه لوله بازکنی سال 1403 تهران + شماره تماس اتحادیه

اتحادیه لوله بازکنی

با وجود تعدد شرکت و موسسات خدمات رفع گرفتگی وجود اتحادیه لوله بازکنی مستقل از سایر صنوف ضروری به نظر میرسد و با توجه به بازار آشفته قیمتهای متفاوت لوله بازکنی از یک طرف مصرف کننده با عدم آشنایی با قیمت واقعی ممکن است با درخواست های بیش از حد مواجه شده و ممکن است کار به مشاجرات ناخواسته و ناراحت کننده برسد و یا مجبور به پرداخت وجه نسبتا بالا شود.

از طرف دیگر برخی اشخاص با شیوه هایی خارج از عرف با شگرد سرویس و خدمات لوله بازکنی ارزان , سایر افراد شاغل در این صنف را که منصفانه و شفاف اقدام به اعلام و دریافت خدمات میکنند را با شیوه های ناجوانمردانه از کار بیکار میکنند .

در واقع عدم وجود یک اتحادیه لوله بازکنی مختص به این صنف باعث میشود که بسیاری از افراد فعال در این زمینه به سمت شیوه های غیر مرسوم و خارج از عرف بروند . وجود سندیکا در هر زمینه شغلی علاوه بر  شفافیت قیمت مانند انتشار نرخ اتحادیه لوله بازکنی میتواند باعث مشخص بودن قیمت شده و در عین حال از هر 2 طرف یعنی هم از مصرف کننده و هم از سرویس کار لوله بازکنی حمایت درست و به جایی داشته باشد.

اتحادیه لوله بازکنی تهران

اتحادیه لوله بازکنی تهران , صنف مستقلی نداشته و فعالیت های این صنف تحت لوای اتحادیه آهنکاران کنترل میشود. مساله ای که باعث شده آنطور که باید و شاید فعالیت های افراد مشغول در این زمینه شغلی که تعداد کمی هم ندارند تقریبا به حال خود رها شده و از این بابت هم مشتری و هم کسانی که از این راه کسب درآمد میکنند , متضرر میشوند. اعلام تعرفه های غیر معقول و عدم همخوانی آن با واقعیت موجب بسیاری از اختلافات بین لوله بازکن و مشتری ها آنها میشود.

نرخ اتحادیه لوله بازکنی سال 1403

هرساله از جانب اتحادیه نرخ هایی هم اعلام میشود اما چون نظارت کافی بر اجرای آن وجود ندارد , تقریبا میتوان گفت که توافق ظرفین اصلی ترین معیار برای تعیین نرخ و قیمت لوله بازکنی میباشد .

بسیاری از سایت های لوله بازکنی و کسانی که اقدام به نصب برچسب درب منازل میکنند در ابتدای اعلام قیمت ارقام باورنکردنی مانند 150 تا 250 هزار تومانی را برای رفع گرفتگی اعلام میکنند که این مبلغ از  نرخ اتحادیه لوله بازکنی نیز بسیار کمتر میباشد.

سپس با ورود به محل گرفتگی در حین انجام کار یا پس از اتمام کار لوله بازکنی , اقدام به نرخ هایی باورنکردنی میکنند. این اعلام نرخ با پیچیدگی هایی مانند استفاده از سه نظام فنر لوله بازکنی یا سخت بودن کار و … همراه بوده و ممکن است تا چندین میلیون تومان نیز برسد.

مشتری با خود فکر میکند که چظور یک کارمزد 150 هزار تومانی به یکباره به 10 برابر یا بیشتر از آن تبدیل شده است . برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در همان ابتدا نرخ تمام شده را سوال کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

البته یادآور شویم که اغلب کسانی که در این دام میفتند به دنبال هزینه های کم لوله بازکنی میروند و طمع باعث میشود که در دام چنین اشخاصی بیفتند. در برخی موارد نیز ممکن است در کنار کار لوله بازکنی خدمات جانبی مانند رسوب تراشی یا تعمیر لوله کشی فاضلاب انجام شود که مسلما هزینه این خدمات جداگانه محاسبه و دریافت میشود.

در برخی موارد نیز سرویس کار لوله بازکنی مانند گرفتگی توالت فرنگی مجبور به جداکردن توالت فرنگی و نصب مجدد آن میشود که این مساله نیز باعث افزایش قیمت و هزینه خدمات میشود.

در ادامه نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه آهنکاران را برای برخی از خدمات لوله بازکنی در سال 1403 آورده ایم. هرچند که به نظر میرسد اعلام نرخ گام مثبتی در شفافیت هزینه های لوله بازکنی است, اما عدم تطابق این نرخ ها با واقعیت ها درآمد و مخارج در جامعه باعث میشود که تقریبا هیچ لوله بازکنی طبق این نرخ های اعلامی عمل نکند.

  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 3 تا 6 متری 650000 تومان
  • نرخ لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک 6 تا 12 متر 950000 تومان
  • هزینه لوله بازکنی با فنر و دستگاه کوچک تا 25 متر 1500000 تومان
  • قیمت لوله بازکنی با دستگاه ژنراتور قوی و فنر ضخیم 3500000 تومان
  • تخلیه چاه و پمپاژ با مخزن 12000 لیتری 2800 هزار تومان

بدیهی است که هزینه های استفاده از سرفنر سه نظام لوله بازکنی و سایز مخارج جانبی به این نرخها اضافه خواهد شد.

با این وجود به دلیل مشخص نبودن کار لوله بازکنی بهتر است پیش از اجرای کار یک توافق ضمنی بین طرفین صورت بگیرد تا خدای نکرده اختلاف در قیمت باعث ایجاد کدورت نشود و دو طرف در انتهای کار راضی باشند.

مثلا در مورد گرفتگی هایی لوله با سیمان و مصالح نمیتوان طبق قیمتهای پیش بینی شده عمل نموده و شاید اصلا امکان رفع گرفتگی وجود نداشته باشد. در مواردی مانند رفع گرفتگی لوله هایی که دارای رسوب در کل سطح مقطع لوله هستند بایستی کار رسوب تراشی انجام شود و این باعث افزایش نرخ لوله بازکنی است. با توجه به جمعیت شهر تهران و اشتغال بسیاری از سرویس کاران به نظر میرسد , تشکیل یک اتحادیه لوله بازکنی برای تهران بهتر میتواند به امور نظیر نرخ جزییات کار لوله بازکنی و حمایت از اعضای خود کمک کند.

به عنوان مثال اعلام نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان از سوی اتحادیه تخصصی تاسیسات مکانیکی توانسته یک معیار مناسب برای تخمین براورد خدمات لوله کشی به وجود آورد.

شکایت از لوله بازکنی

برای شکایت از لوله بازکنی تهران یا سایر شهرستانها چند راهکار وجود دارد. مسیر اصلی شکایت از لوله بازکنی مراجعه یا تماس تلفنی با اتحادیه لوله بازکنی شهر یا شهرستان مربوطه است. مثلا برای شکایت از لوله بازکنی اصفهان بایستی به اتحادیه لوله بازکنی شهر اصفهان و  برای شکایت از لوله بازکنی مشهد به اتحادیه مربوطه مراجعه کنید. از آنجا که در بسیاری از شهرها کوچک و حتی بزرگتر اتحادیه لوله بازکنی وجود ندارد, میتوانید با مراجعه و تماس با سازمان تعزیرات حکومتی و یا دادگاه حل اختلاف شهر مربوطه این مساله را پیگیری کنید.

هر چند که در بسیاری از موارد شکایت از لوله بازکنی به دلیل وجود خلا قانونی به سرانجام نمیرسد, اما با توجه به خیل شکایات ممکن است در برخی موارد بتوانید باعث استرداد مبلغ احتمالا اضافه دریافت شده از طرف لوله بازکن شوید. اما بهترین روش مصالحه طرفین با یکدیگر است, چرا که در بسیاری از موارد توقع نرخ پایین تر حد معمول باعث سوق دادن کلاهبرداری لوله بازکنی و شرکت های ارایه دهنده  خدمات میشود.

در ادامه لیست منتشر شده تعرفه اتحادیه لوله بازکنی تهران سال 1400توسط سندیکای آهنکاران ساختمان تهران به همراه آدرس و شماره تلفن تماس اتحادیه آورده شده است.

نرخ اتحادیه لوله بازکنی تهران

 

شماره تماس اتحادیه لوله بازکنی

 اتحادیه لوله بازکنی تهران : 77531759 تماس در ساعات اداری

آدرس اتحادیه لوله بازکنی تهران

تهران خیابان انقلاب خیابان هدایت پلاک 167   

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *