قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام – هزینه لوله بازکنی با دستگاه سه نظام

قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام – هزینه لوله بازکنی با دستگاه سه نظام

قیمت سه نظام لوله بازکنی

بررسی چگونگی قیمت سه نظام لوله بازکنی در هزینه نهایی رفع گرفتگی لوله فاضلاب به خاطر بعضا اختلافاتی است, که بین سرویس کاران لوله بازکنی و کارفرمایان صورت میگیرد. بطور کلی لوله های فاضلاب به روش فنرزنی با ژنراتور بازشده و تجربه نشان داده است که این روش موثرترین شیوه در گرفتگی لوله های فاضلاب میباشد, اما بعضا فنرزنی به تنهایی راهگشای مساله نیست و بایستی با استفاده از ابزاری به نام سه نظام لوله بازکنی رفع گرفتگی را انجام داد. خدمات لوله کشی و لوله بازکنی تهران با ارایه خدمات مشاوره ای و اجرایی در خدمت شما عزیزان میباشد.

به طور کلی توافق بین مجری و کارفرما پیش از اجرای هرکاری بهترین شیوه برای اجتناب از اختلافات این چنینی است, اما برخی مواقع واقعا نمیتوان دستمزد دقیقی از کارهایی مانند لوله کشی و لوله بازکنی ارایه داد, به همین دلیل در عرف قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام پیش از شروع کار لوله بازکنها قیمتی حدودی ارایه میدهند که بایستی کارفرما با سبک سنگین کردن به یک قیمت و هزینه معقول و منطقی رضایت دهد تا کار به جر و بحث کشیده نشود.

به دلیل ضعف در سیستم های مدیریت بر اصناف و نبود یک اتحادیه قوی, معمولا شکایت از لوله بازکنی و اقدام از طریق قانون به سرانجام روشنی نخواهد رسید و بهتر است دستمزد و اجرت منطقی توافق شود تا بعد از آن هر دوطرف با رضایت کامل بر سر رقم توافق شده خداحافظی کنند.

سه نظام دستگاه لوله بازکنی چیست ؟

سه نظام دستگاه لوله بازکنی ابزاری است که به دستگاه فنر لوله بازکنی بسته شده و باعث چرخاندن فنر در تمامی حالتهای دورانی وضعی و انتقالی میشود . بدین ترتیب فنر به شکل هدفمند به کل بخشهای داخلی لوله فاضلاب برخورد کرده و عمل رسوب تراشی را انجام میدهد . با این روش میتوان تا حد زیادی از گرفتگی های بعدی لوله فاضلاب مطمین شد . چرا که همراه بازکردن لوله , عمل رسوب تراشی انجام میگردد .

جنس سه نظام لوله بازکنی از فلزاتی نظیر آلومنیوم , چدن و برنج بوده و نوع رایج آن سه پارچه بوده و به توسط فنرهای مخصوصی به یکدیگر متصل میشوند . البته سه نظام لوله بازکنی دارای اشکال مختلف و قیمت های متفاوتی بوده و از حدود 200 هزارتومان تا 400 هزار تومان متغییر میباشد .

در حقیقت ابزار سه نظام لوله بازکنی یک سیستم تعلیق برای فنر است که با شل و سفت کردن و حرکات چرخشی متفاوت از حرکت معمولی فنر به سمت جلو یا عقب استفاده کرده و باعث میشود که فنر به طور راندوم رسوبات احتمالی ته نشین شده موجود در طول لوله را تراشیده و پس از بازکردن آب به سمت لوله کشی فاضلاب اصلی دفع نماید.

در ادامه بایستی این نکته را یادآور شویم که هرچند سه نظام لوله بازکنی ابزاری حرفه ای برای لوله بازکنی و رسوب تراشی است , اما متاسفانه بعضا باعث شده است که توسط بعضی از لوله بازکنها روشی برای کلاهبرداری و اخذ مبالغ بالاتر از مردم شود . این شیوه از آنجایی رایج میشود که بعضا از طریق تماس های تلفنی با استعلام قیمت لوله بازکنی با قیمت های پایینی مانند 30 تا 70 هزار تومان مواجه میشوند و توقع دارند رفع گرفتگی با وجود آن همه مشقت و تجهیزات با مبلغی ناچیز انجام شود و به صورت طبیعی در دام کسانی میفتند که مبالغ کمی را در ابتدا اعلام کرده و در حین لوله بازکنی یا پس از آن با مبالغی چندین میلیون تومانی مواجه میشوند.

حقیقیت ماجرا این است که قیمت لوله بازکنی عادی در حالت عادی بین 250 تا 600 هزار تومان بوده و اغلبی که در دام این سودجویان میفتند , دنبال ارقامی کمتر هستند, غافل از اینکه دام گسترده ای برای آنها پهن شده است. البته هزینه اعلام شده در نقاط مختلف,متفاوت هستند و به طور کلی هزینه رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا با توالت ایرانی و کفشور حمام میتوانند ارقام گوناگونی داشته باشند.

سر فنر لوله بازکنی

از دیگر ابزارهای لوله بازکنی سرفنرهای متفاوت بوده که به تشخیص سرویسکار لوله بازکن و البته نوع گرفتگی مورد استفاده قرار میگیرد . البته این نوع سرفنرها بیشتر در موارد خاص استفاده شده و مانند سه نظام رایج نیستند , چرا که در موارد استفاده از سه نظام این ابزارها کارایی چندانی نداشته و به اندازه آن کار رسوب تراشی را انجام نمیدهند .

هزینه لوله بازکنی با سه نظام

هزینه لوله بازکنی با دستگاه سه نظام بسته به تعداد ابزار سه نظام های مصرف شده و حتی نوع گرفتگی دارد . معمولا در گرفتگیهای لوله پلیکا و پوش فیت رفع گرفتگی و لوله بازکنی راحت تر انجام شده و تعداد و قیمت سه نظام لوله بازکنی پایین تر میباشد , اما تعدادی بین 3 تا 8 نظام لوله بازکنی یک تعداد معمولا مصرف شده میباشد و حدود 600 تا 2 میلیون تومان قیمت نهایی رفع گرفتگی هزینه برمیدارد ,  که از این مبلغ بیش از نیمی از آن هزینه خرید ابزار سه نظام میشود.

آیا بدون سه نظام لوله بازکنی امکان باز کردن لوله وجود دارد؟

در بسیاری از موارد میتوان بدون استفاده از سرفنر سه نظام لوله بازکنی اقدام به بازکردن لوله های فاضلاب نمود اما ممکن است که حرکت دورانی سه نظام باعث رسوب تراشی داخل لوله فاضلاب شده و عمل رسوب تراشی هم انجام شود. چرا که در برخی از انواع گرفتگی های لوله فاضلاب بعد از بازکردن با فنر و بدون سه نظام یک مجرای کوچک باز شده و ممکن است بعد از چندی مجددا گرفتگی اتفاق بیفتد.

اما در کل نمیتوان براورد دقیقی از نیاز به فنر سه نظام لوله بازکنی ارایه داد و در طول کار مشخص میشود که آیا قیمت سه نظام فنر لوله بازکنی هزینه واقعی است یا خیر.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان پاسخ

    هزینه لوله بازکنی با فنر سه نظام از 400 هزار تا 1 میلیون تومان متفاوت است . در این زمینه استفاده از ابزار سه نظام لوله بازکنی در هنگام رفع گرفتگی است

    ژوئن 19, 2021 at 8:05 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *