8 روش برای در آوردن اشیا از چاه و سیفون توالت

8 روش برای در آوردن اشیا از چاه و سیفون توالت

روشهای در آوردن اشیا از چاه توالت

آشنایی با روشهای در آوردن اجسام و اشیا از چاه توالت در لوله بازکنی تهران پایپر

برای درخواست متخصص خارج کردن اشیا و لوله بازکنی باما تماس بگیرید. فوری

تلفن : 22533080-09122437371سراسر تهران شبانه روزی

روشهای در آوردن اشیا از چاه توالت

یکی از شایعترین علل گرفتگی های چاه توالت ایرانی, فرنگی و کفشورهای حمام , آشپزخانه و مشاعات , افتادن یک جسم خارجی به داخل چاهک آن میباشد.

فارغ از ارزش ریالی و قیمت جسم سقوط کرده به داخل چاهک , بی اعتنایی به عوارض این مساله میتواند , هزینه های زیادی برای ساختمان داشته باشد . شاید این گرفتگیها همان لحطه اتفاق نیفتد , اما ممکن است پس از مدتی جسم مذکور با جمع کردن مو و رسوبات معلق در فاضلاب موجب گرفتگی لوله کشی فاضلاب شود.

وجود یک شی خارجی و اشغال بخشی از سطح مقطع لوله باعث کند شدن سرعت آب و در نتیجه افزایش میزان ته نشین شدن رسوبات در لوله فاضلاب میشود . همین موضوع به مرور زمان افزایش گرفتگیها و انسداد کامل لوله کشی را می انجامد.

برخی اوقات نیز اجسام قیمت مانند گوشواره طلا , زنجیر , انگشتر ,حلقه , پابند , پلاک , جواهر ,گوشی موبایل , کلید و سوییچ ماشین و دیگر لوازم ارزشمند به داخل چاه میفتند که این گونه لوازم به غیر از گرفتگیهایی که ایجاد میکنند, ارزش زیادی برای صاحب آن داشته و ما مجبور به در آوردن این اجسام میشویم.

به همین دلیل در صورت افتادن هرگونه شی و اجسام خارجی هرچند کوچک , بایستی سعی کنیم که قطعه مورد نظر را از لوله فاضلاب خارج کنیم.

در این راه بایستی سعی شود که حدالامکان از شیوه های آسان و ایمن برای خارج کردن اجسام از چاه توالت استفاده شده تا علاوه بر سلامتی خود و اطرافیان, مراقب عدم آسیب رسیدن به تجهیزات سرویس بهداشتی و منزل باشید, و این کار نیاز به کمی حوصله و همچنین مهارت دارد.

البته در برخی موارد مانند افتادن اجسام به داخل سیفون سینک ظرفشویی یا روشویی, دردسر زیادی وجود نداشته و این اجسام احتملا سقوط کرده در این لوازم, به دلیل قابلیت باز و نصب آسان به راحتی قابل خارج شدن هستند.

در آوردن اشیا از چاه توالت

 

روشهای در آوردن اشیا از چاه توالت

  1. در دید بودن شی مورد نظر , میتواند ما را به راحت خارج کردن جسم مورد نظر از داخل چاه فاضلاب امیدوار کند . اگر شی مورد نظر در سیفون یا شترگلویی لوله کشی فاضلاب افتاده باشد و ارتفاع آن زیاد نباشد , شاید بتوان با ابزاری به نام آسان گیر و خرید گیره فاضلاب و حتی یه میله سرخم برخی اشیا را براحتی خارج نمود . طول گیره فاضلابی یا آسان گیرهای موجود در بازار بین 50 تا 125 سانتیمتر هستند . اما تمام این قضایا بستگی به تجربه شما دارد .
  2. استفاده از دست که البته کاری چندش آور بوده و ممکن است , آسیبهایی جدی به دست شما وارد نماید . شاید اینکار کثیف ترین کاری باشد که یک نفر انجام دهد . در صورت افتادن اجسام در توالت فرنگی , کاسه فرنگی بایستی باز و سپس نصب شود .
  3. در صورتیکه به ابزارآلات تخصصی دسترسی ندارید و مصر هستید که شی مورد نظر را شخصا از چاه توالت در بیاورید , میتوانید با استفاده از جالباسی که سرکجی در خود دارد و یا بوسیله یک سیم مفتولی محکم با ارتفاع مناسب یک چنگک درست کرده و جسم مورد نظر را در صورت امکان به سر آن بند کرده و خارج کنید .
  4. شاید استفاده از سیم مفتول یا چنگک برای اشیایی مانند کلید و زنجیر که جایی برای قلاب کردن دارند ,مناسب باشد , اما اجسامی مانند موبایل را نمیتوان با این شیوه ها خارج نمود و احتیاج به ابزارالات مخصوصی هست که تهیه و ساخت آنها برای شما مقرون به صرفه نموده و بهتر است از یک شخصی که کار تخصصی اش همین است کمک بگیرید .
  5. استفاده از جارو برقی و مکنده هایی که در شرایط تر و خشک کار میکنند .
  6. استفاده از آهنربا برای اشیا آهنی مانند کلید منزل یا سوییچ ماشین
  7. باز کردن و شکافتن لوله کشی فاضلاب , در صورتی که شی قیمت بسیار زیادی داشته و ارزش هزینه های بالاتر را دارد.
  8. به خاطر تجربه کم بهترست از بیرون آوردن جسم مورد نظر , راسا توسط خود حذر نموده و بالاخص در مورد اشیا قیمتی بهترین روشهای بیرون آوردن اجسام از چاه توالت را از لوله بازکنهاو متخصصین این امر بخواهید. در این زمان ممکن است, استیصال شما موجب شود کاری کنید که شرایط از وضعیت موجود خرابتر شود, بعضی مواقع کاری نکردن بهترین کار است . پس بهترست با خدمات لوله بازکنی تهران پایپر تماس گرفته تا در  اسرع وقت و شبانه روزی مشکل را حل نماییم.

نکات مهم برای خارج کردن اجسام از لوله فاضلاب

1-قبل از هر اقدامی بهترست بر اعصاب خود مسلط بوده و بهترین روش را برای بیرون آوردن قطعه مورد نظر را انتخاب کنید. رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی و استفاده از دستکش را خصوصا در این شرایط کرونا حتما جدی بگیرید.

2- از سیفون و فلاش تانک استفاده نکرده و از ریختن آب و مواد دیگر به داخل لوله خودداری کنید.

3- ارتفاع و قطر لوله مورد نظر را بررسی کنید و سعی کنید از دست برای برداشتن شی مورد توسط دست اجتناب کنید , زیرا ممکن است ارتفاع لوله زیاد بوده ( در سیفون توالت ایرانی) و یا قطر لوله کم باشد و این مساله باعث گیرکردن دست شما در لوله و آسیب به دست شما شود .

3- از وارد نمودن و استفاده بی محابا از سیخ , میله و یا هر جسم بلند دیگری تا یافتن روشی کارآمد برای خارج کردن اجسام ممانعت نمایید.

4- با روشن کردن محل مودر نظر بوسیله چراغ قوه یا دستگاه تلفن همراه , بررسی کنید که آیا جسم مورد نظر قابل رویت است یا خیر ؟

5- فاصله قسمت تحتانی سیفون توالت ایرانی تا کف سرویس بهداشتی بین 30 تا 60 سانتیمتر بوده و ابزار مورد استفاده بایستی حداقل این طول را داشته باشد.

آسانگیر اجسام داخل لوله و چاه توالت

 

در هنگام خرید چنگک چاه یا آچار آسان گیر دقت کنید که به این وسیله که اسامی گوناگونی از قبیل ابزار چاه گیر , آجار مشکل گشا , گیره فاضلاب , مو گیر , آشغال گیر , انبر فاضلاب و نامهای دیگری موسوم بوده و در انگلیسی در سایت فروشگاه آمازون Amazon به این drain cleaner tool نام معروف است .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *