رفع گرفتگی لوله فاضلاب , آب و شوفاژ

رفع گرفتگی لوله فاضلاب , آب و شوفاژ

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

رفع گرفتگی لوله و لوله بازکنی تهران با ژنراتور فنرزنی و دستگاه تراکم

رفع گرفتگی و انسداد لوله های آب و شوفاژ با قیمت منصفانه

تلفن دفتر مرکزی : 09122437371-22533080 سراسر تهران 

بازکردن گرفتگی توالت ایرانی و توالت فرنگی شبانه روزی 

لوله بازکنی کفشور آشپزخانه , حمام و سرویس .

لوله بازکنی از دریچه سراهی بازدید مشاعات .

رسوب تراشی داخل لوله فاضلاب با دستگاه و اسید .

لوله بازکنی با فنر در متراژها و صخامتهای متختلف .

لوله بازکنی با ژنراتور فنر زنی در اندازه های مختلف .

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی با دستگاه .

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان .

هزینه رفع گرفتگی لوله

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

لوله کشی فاضلاب به منظور انتقال آب حاصل از شتسشو و مصارف داخل ساختمان و فضولات انسانی به چاه یا فاضلاب شهری انجام میشود . این نوع لوله کشی که معمولا با شیب بندی و گرفتن انشعابات مختلف به یک لوله اصلی عمودی که رایزر نامیده میشود , انجام میشود , برخی مواقع با گرفتگی در داخل اتصالات و یا تجمیع رسوبات در لوله های افقی باعث پس زدن به داخل ساختمان باعث منظره بد , بوی نامطبوع و مختل کردن زندگی در ساختمان میشود .

برخی مواقع نیز افتادن اشیا به داخل چاهک و جمع شدن رسوباتی نظیر مو روغن موجب میشود , به مرور زمان با افزایش این رسوبها در سر یک گلوگاه مانند سیفون توالت یا زانویی گرفتگی ایجاد کرده و این انسداد باعث بالا آمدن آب و آشغال از کف , کفشور , سنگ توالت و خروجی فاضلاب میگردد .

ابتدایی ترین کار این است که برای رفع گرفتگی یا یک تلمبه دستی , این پسابهای کثیف را با قدرت مکش هوا به داخل چاهک هدایت کنیم .

رفع گرفتگی لوله کف آشپزخانه

گرفتگی لوله کف آشپزخانه

گرفتگی لوله کف آشپزخانه یکی از رایجترین انواع گرفتگیهاست . منشا این گرفتگیها را میتوان در فاضلاب حاصل از شستشوی ظرفهای چرب در این بخش دانست . پس بهترست هرچند وقت یکبار بخصوص پس از شستشوی حجم زیادی از ظروف در آشپزخانه , با استفاده از پودر لباسشویی دستی و آب گرم , لوله های فاضلاب خود را شستشو دهید , تا در آینده کمتر دجار این مشکلات شوید .

به دلیل اینکه هنگام لوله کشی ساختمان , لوله اتصالاتی که برای آشپزخانه انتخاب میشود از سایز کمتری نسبت به لوله اتصالات سرویسهای بهداشتی دارند و همچنین پساب چرب قسمت آشپزخانه , گرفتگی در این بخش بسیار اتفاق میفتد .

این اتفاق زمانی بیشتر میشود که فاضلاب ماشین لباسشویی , ماشین ظرفشویی و شستشوی کف آشپزخانه را نیز به آن اضافه کنید . زیرا پسابهای بخصوص ماشین لباسشویی دارای خرده مو و نخهای زایدی بوده که در هنگام عبور از لوله ها ممکن است با تجمیع در بخشهایی از لوله اتصالات , زمینه انسداد را فراهم کنند .

اگر با تلمبه دستی نتوانستید اینکار را انجام دهید , میتوانید با خدمات لوله بازکنی تهران پایپر تماس بگیرید تا در سریعترین زمان به کمک شما آمده و با استفاده از ژنراتور صنعتی و دستی و فنرهای مخصوص و متناسب با سایز لوله , اقدام به رفع گرفتگی لوله کنیم .

لوله های فاضلاب در قسمت آشپزخانه معمولا با قطر 63 پلیکا یا قطر 75 پوش فیت اجرا میشوند و دلیل گرفتگی نیز میتواند همین مساله باشد . البته بخاطر بالا آمدن کف و رعایت ملاحظات مهندسی نمیتوان بیش از این سایزها لوله کشی انجام داد .

 

گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی

گرفتگی لوله لباسشویی که اغلب در آشپزخانه ها و نزدیکی سینک ظرفشویی نصب میشوند,  نیز به همان دلایلی که بخش قبلی نوشته شده میباشند و اگر آشپزخانه کفشور نداشته باشد و لوله فاضلاب لباسشویی پایین تر یا مساوی سینک اشپزخانه باشد , اولین جایی که آب برای پس زدن به داخل آشپزخانه انتخاب میکند , لوله ماشین لباسشویی است .

زیرا در چند متری سینک ظرفشویی و ماشین لباسشویی و کفشور , تمام این لوله های فاضلاب تجمیع شده و معمولا به یک انشعاب واحد به سمت لوله اصلی رایزر هدایت میشوند .

البته خارج شدن خرطومی خروجی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیز به ندرت موجب این نشتی میشود . چک کردن فیلتر فاضلاب ماشین لباسشویی نیز از کارهایی که میتوان در این مواقع انجام داد . فیلتر خروجی لباسشویی ها در جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد و شما با تمیز کردن آن میتوانید از تمیز بودن آن مطمین شوید .

گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی

قویترین محلول لوله بازکن

سعی کنید از محلولهای بسیار قوی برای بازکردن و رفع گرفتگی لوله استفاده نکنید . زیرا لوله اتصالات فاضلاب از هر جنسی که باشند , یک نقطه ضعفی در مقابل اسید ها دارند . البته اتحادیه صنف لوله بازکنها نیز استفاده از اسید و محلولها را توسط لوله بازکنهای لوله ممنوع اعلام کرده است .

لوله اتصالات چدن با اسیدهای قوی خورده و سوراخ میشوند و اسید باعث از بین رفتن چسب لوله اتصالات پلیکا و اورینگ لوله های چدنی میشود .

اگر هم اسید یا باز و مواد شیمیایی استفاده کردید ,بهتر است از محلولهای شرکتی آماده مصرف کنید که ضرر کمتری دارند , زیرا گرفتگی که با اسید معمولی باز نشود , اگر با اسید قوی باز شود , قطعا آسیبی جدی به لوله کشی ساختمان میرساند .

به هر دلیل حرف ما را گوش نکردید و از قویترین محلول لوله بازکن مانند اسید دیسکلر یا اسید سولفوریک درصد بالا استفاده کردید , بیشتر از لوله کشی مواظب سلامت خود و اطرافیان خود باشد که اسیدهای قوی خسارات جبران ناپذیری به بدن انسان میزنند , حتی استشمام بوی آنها میتواند ریه یک فرد سالم را از بین ببرد و به هیچ وجه ارزش استفاده ندارد .

قویترین محلول لوله بازکن

هزینه رفع گرفتگی لوله

هزنیه رفع گرفتگی لوله بستگی به طول فنر و میزان استفاده از فنر و رسوب تراشی متفاوت میباشد . البته هستند لوله بازکنهایی که با ارایه قیمتهای غیرواقعی نظیر 30 و 50 هزار تومان پس از بازکردن لوله ادعای رقمهایی بین 500 هزار تومان و یک میلیون تومان کرده و از ناآگاه بودن مردم سواستفاده میکنند .

اما نرخ واقعی وقیمت رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه و ماشین لباسشویی اگر گرفتگی لوله عادی باشد حدود 200000 تا 300000 تومان است .

رفع گرفتگی لوله آب

رفع گرفتگی لوله آب و شوفاژ تنها با کمک فشار آب حل شده و به هیچ عنوان فنر زدن و اسیدهای لوله بازکنی ولو ضعیف هم برای بازکردن لوله آب و شوفاژ استفاده نکنید .

گرفتگی لوله آب و شوفاژ معمولا در لوله های قدیمی فلزی اتفاق افتاده و این لوله اتصالات اصلا قطر مناسبی برای فنر زدن ندارند . اگر هم فنر داخل آنها برود , بخاطر قدیمی بودن و فرسودگی لوله ها , فنر زدن تنها باعث شکستگی و صدمه به آنها میشود .

اما راه حل چیست ؟

راه حل بازکردن لوله ها این است که با فشار آب شهری با شیلنگ یا اتصالات , یک شیر را از دیوار جدا  کرده ( مثلا شیر حمام یا توالت ) و از سمت دیگر با فشار آب شهری را به داخل لوله های آپارتمان بگیرید , تا اگر رسوب یا شن و مواد جامدی داخل لوله است , به بیرون هدایت کنید . برای رفع گرفتگی لوله های شوفاژ نیز میتوانید از این روش استفاده نمایید .

اگر این روشهای برای بازکردن لوله کشی میسر نبود , ناچار به تعمیر  و بازسازی لوله کشی آپارتمان یا ساختمان هستید . وگرنه جرم گیری لوله آب گرم و سرد و این گونه مسایل بیشتر نظریه ای اجرا نشدنی و غیر قابل اجراست .

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • لوله کشی و تاسیساتی آذربایجان | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان , تاسیسات و رفع گرفتگی لوله […]

    جولای 13, 2020 at 8:37 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *