رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب

در این نوشته امکان تعمیرات و روش های رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب را بررسی میکنیم. شاید در نگاه اول این کار کمی غیرممکن به نظر رسیده و عملی نباشد, و کاملا هم درست است, اما در بسیاری از موارد میتوان با استفاده از ترفندهای خاصی, اقدام به رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب نمود.

تعمیرات لوله کشی فاضلاب حتی در موارد روکار نیز کاری سخت و تخصصی بوده و بسیاری از تعمیرکاران لوله کشی از آن طفره میروند, اما شاید بتوان در برخی از موارد نشتی با تشخیص صحیح بتوان اقدام به رفع نشتی لوله فاضلاب بدون تخریب یا با حداقل تخریب انجام داد.

تشخیص صحیح محل نشتی, وضعیت قرار گیری محل نشتی و نوع نشتی از قبیل شکستگی,گرفتگی و یا فاسد شدن چسب یا جدا شدن لوله اتصالات از یکدیگر از مهمترین علل نشتی لوله های فاضلاب به شمار میروند.

قیمت لوله پی وی سی سمنان

رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریبروش های رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب

همانطور که گفتیم محل نشتی بسیار مهم است. پس در اینجا به بررسی مواردی میپردازیم که در این موارد امکان رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب وجود دارد. عمده مواردی که امکان رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب یا با کنده کاری حداقلی را دارند, به شرح زیر هستند.

  • نشتی از شترگلویی فاضلاب توالت,حمام و آشپزخانه
  • نشتی از لوله افقی سقف پارکینگ یا زیرزمین
  • نشتی از کف خواب پشت بام
  • نشتی از رایزر عمودی فاضلاب اصلی
  • نشتی از لوله های پشت سینک ظرفشویی و روشویی

البته هریک از موارد فوق نیز میتوانند علل و شرایط خاصی داشته باشند که بایستی با آزمون و خطا و روش های نشت یابی بررسی شوند. اما به طور کلی روش های پیش رو شامل راهکارهای زیر هستند.

قیمت لوله پلیکا گلپایگان

استفاده از فنر لوله بازکنی

در برخی از لوله های فاضلاب شاید, لوله های فاضلاب یک درز و نشتی کوچک داشته باشد, که در شرایط عادی موجب نشتی لوله فاضلاب نباشد,اما به دلیل تخلیه کند و تجمع فاضلاب, موجب نشتی میشود. در این موارد بهترین راهکار استفاده از فنر لوله بازکنی برای بازکردن و رسوب تراشی لوله است.

نشتی از شترگلویی سرویس بهداشتی و حمام یا کف خواب های پشت بام از جمله نشتی هایی هستند, که میتوان با استفاده از فنر لوله بازکنی تا حد زیادی رفع شوند.

لیست قیمت پوش فیت پلیران

تعویض لوله های افقی سقف پارکینگ و مشاعات

رایزر اصلی فاضلاب بسیاری از ساختمان ها بعد از بخش عمودی به یک لوله افقی زیر سقف پارکینگ یا مشاعات و حتی برخی از آپارتمانها ختم شده که گرفتگی در آنها میتواند باعث بالا زدن فاضلاب از کفشورها و نشتی به زیر سقف مذکور شود. استفاده از فنر لوله بازکنی شاید برای یکی دو بار کارساز به نظر برسد, اما راه اصلی در این مورد, تعویض لوله افقی است که مملو از لجن و رسوبات فاضلاب شده است.

از آنجایی که در بیشتر موارد این لوله ها در سقف کاذب قرار گرفته اند, میتوان با استفاده از سوراخ کردن در دو سر لوله مذکور, اقدام به تعویض لوله مذکور نمود. اینکار نیاز به تشخیص صحیح در مرحله اول و مهارت در تعمیرات لوله کشی فاضلاب دارد.

نشتی از رایزر عمودی فاضلاب اصلی

بعضا نشت ساختمان یا عدم مهار صحیح لوله های فاضلاب و حتی فاسد شدن چسب لوله ها ممکن است موجب نشتی از نقطه اتصال لوله اتصالات فاضلاب شود. برای رفع نشتی چنین موردی بایستی در صورت امکان از داخل رایزر و یا در صورت عدم دسترسی با کندن محل نشتی در دیوار, اقدام به چسباندن لوله اتصالات, محکم کردن آن با بست و چسب کاری نمود.

نشتی از زانو, سه راهی و اتصالات

این نوع نشتی ها بیشتر به خاطر جدا شدن فیزیکی, فاسد شدن چسب لوله پلیکا و یا خراب شدن ارینگ های لوله پوش فیت رخ میدهد. برای رفع نشتی لوله فاضلاب توکار بدون تخریب در این مورد نیاز است که محل نشتی دقیقا مشخص شده تا با کمترین تخریب اقدام به رفع نشتی نمود.

در برخی از نشتی ها ممکن است, دلیل آن نصب نامناسب توالت فرنگی,سیفون ظرفشویی و روشویی یا دیگر تجهیزات بهداشتی باشد که, در هنگام تشخیص نشتی بایستی مد نظر قرار بگیرد. در این نوع نشتیها لوله فاضلاب مشکلی نداشته و فاضلاب از پشت لوله به طبقات پایین نفوذ میکند.

نشتی به دلیل معیوب شدن عایق سرویس بهداشتی, حمام و آشپزخانه نیز بایستی در گوشه ذهن نشت یاب باشد, چرا که در بخشی از موارد نشتی دلیل نشتی اصلا خرابی لوله های فاضلاب نیستند.

هر چند که بر خلاف رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب, میتوان از اتصالات کمتری در فاضلاب  استفاده کرد و تعویض کامل لوله کشی نیازی نیست, اما برای رفع نشتی لوله های چدنی یا سوراخ شدن لوله پلیکا و پوش فیت, احتمالا بایستی تخریب و کنده کاری به صورت مقطعی انجام شده و سپس اقدام به رفع نشتی لوله فاضلاب بدون تخریب انجام داد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *