لوله آذین چیست استفاده از لوله سفید برای شوفاژ و آب

لوله آذین چیست استفاده از لوله سفید برای شوفاژ و آب

لوله آذین چیست

لوله آذین چیست ؟

یکی از برندهای شناخته شده و شاید معروف ترین  لوله های پلی پروپیلن تک لایه است , که همراه با اتصالات متناسب در سایزهای 20 , 25 , 32 , 40 , 50 , 63 , 75 , 90 , 110 و 125  تولید و در مصارف مختلف به کار برده میشوند . این معروف بودن موجب شده تا بسیاری از مردم و مجریان لوله کشی از نام لوله آذین برای نامیدن لوله های پلیمری تک لایه سبز یا سفید  استفاده کنند . کارخانه آذین لوله سپاهان که زیر مجموعه شرکت معظم گیتی پسند اصفهان است , از بزرگ‌ترین تولیدکننده های لوله اتصالات polypropylene یا PP در کشور شناخته بوده میشود . این لوله‌های پلاستیکی از مواد اولیه گرانول کوپولیمر پ پ  ساخته شده‌اند و برای آبرسانی , لوله کشی پکیج و آب سرد و گرم استفاده میشود . امروزه لوله‌های پلیمری آذین به عنوان یک جایگزین ارزان و با کیفیت خوب برای انواع لوله‌های فولادی گالوانیزه و سیاه در سیستم لوله کشی آب مصرفی استفاده میشوند و مقاومت بالایی در فشار ۲۰ بار و دمای سیالات تا حدود 85 درجه سیلسیوس دارند .

تلفن نمایندگی لوله آذین در تهران : 09122437371-22533080

از لحاظ اثرگذاری بر طعم و رنگ آبی که از طریق این لوله‌ها منتقل می‌شود ، شرایط تغییر نمی‌کند و این یکی از محاسن مهم لوله آذین محسوب می‌شود . در این مطلب سعی میکنیم توضیح دهیم که لوله آذین چیست و قیمت این لوله با توجه به چه فاکتورهایی برآورد می‌شود؛ پس تا اخر این خطوط با ما همراه باشید.

جهت مشاهده و دانلود لیست قیمت لوله آذین سپاهان کلیک کنید .

لوله آذین چیست

مشخصات لوله آذین چیست

این نوع لوله و به ویژه این برند از لوله اتصالات توانسته تغییرات شگرفی از لحاظ قیمت لوله آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی شوفاژ و پکیج ایجاد کند . کاهش هزینه ها در استفاده از این نوع لوله کشی هم در بخش خرید لوله و اتصالات و هم در زمینه حمل و قیمت لوله کشی ساختمان از نظر اجرت اجرا باعث شده است که بسیاری از هزینه ها در این بخش کاسته شود .

شرکت آذین زیر مجموعه هلدینگ شرکت معظم گیتی پسند یکی از مجموعه  تولیدی های  محصولات لوله کشی پلیمری , در کنار برندهایی مانند لوله پنج لایه نیوپایپ , پوش فیت نیوفلکس , سپهر فوم , رادیاتور پنلی , پلی اتیلن دینا پلیمر از تولیدات این شرکت بزرگ تولیدی تجاری است  . این کارخانه در طول نزدیک به 3 دهه گذشته تا حد زیادی باعث خود کفایی ، اشتغال و تولید محصولات با کیفیت ایران را از لحاظ واردات این نوع کالا به کشور بی نیاز سازد  . کیفیت مناسب ,نصب آسان و کم هزینه و راه اندازی لوله کشی ساختمان یکی از مهم ترین مسائلی است که در تاسیسات ساختمانی  اهمیت ویژ ای دارد .

به همین دلیل شرکت لوله آذین همت به ساخت این لوله ها  که از جنس مواد پلیمری هستند و به پلی پروپیلن نیز معروف هستند و بهترین و مناسب ترین متریال برای ساخت این لوله های انتقال آب مصرفی از نوع همین مواد پروپیلن است که با علامت شیمیایی P.P.R.C TYPE3  شناخته میشوند . نوع مواد اولیه بکار رفته در لوله آذین از جنس پروپیلن نیز دارای اقسام گوناگونی بوده که مرغوب ترین نوع آن ها از استحکام بالایی در برابر ضربه ( طبق با استاندارد DIN 8078  در حداکثر ۱۵ jol ضربه پاندولی در دمای صفر درجه C ) ، انعطاف فیزیکی زیاد و استحکام حرارتی بلندمدت در مقایسه با دیگر ترکیبات گرانول مواد اولیه از جنس پلی پروپلین هستند . لوله شرکت آذین در سالهای نخستین تولید به رنگ سبز و در حال حاضر سفیدرنگ بوده  و در دو نوع تک لایه و سه لایه فویل دار بامواد اولیه P.P.R.C TYPE3  تولید و به بازار عرضه میگردد .

کاربرد لوله آذین

استفاده از لوله اتصالات آذین در لوله کشی آب سرد و گرم , گرمایش شوفاژ , لوله کشی پکیج و سیستم های آبرسانی و نصب پمپ در ساختمان و صنعت در بخش لوله کشی صنعتی و آزمایشگاهی در محیطهای اسیدی و بازی مختلف مناسب هستند . پایداری مناسب لوله آذین در مواجهه با مواد شیمیایی نسبت به استحکام کم لوله های فلزی و از سویی قیمت ارزان آنها در مقایسه با سایر لوله های فلزی موجب شده است که استفاده از لوله آذین به غیر از ساختمان در صنایع آزمایشگاهی , کشاورزی و مواد غذایی هم با استقبال مواجه شود  .

در کنار خصوصیات مذکور اجرای نسبتا آسان و ارزان این نوع لوله کشی و امکان دسترسی به لوله و اتصالات این مارک در بیشتر فروشگاه لوله و اتصالات سبب شده است که این برند لوله و اتصالات طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از مردم لوله های پلی پروپلین را به نام لوله آذین بشناسند .

تقریبا میتوان گفت که شرکت گیتی پسند فقط لوله گاز تولید نکرده و در کنار لوله آذین , لوله نیوپایپ و لوله اتصالات فاضلابی نیوفلکس از دیگر محصولات این شرکت میباشد.

لوله آذین برای شوفاژ

یکی از خصوصیات منحصر به فرد لوله آذین, استفاده همزمان لوله های پلیمری هم برای شوفاژ و هم برای آب سرد و گرم است, که هم سرعت و قیمت خوبی دارند و هم کیفیت نسبتا مناسب, هر چند که بخشی از کارشناسان و مجریان لوله کشی تمایل زیادی به استفاده از لوله سفید در لوله کشی شوفاژ نشان نمیدهند, اما قیمت مناسب و استفاده مشترک برای آب و شوفاژ در کنار سرعت و در دسترس بودن لوله آذین, بخش زیادی از مالکین و تاسیسات کاران را مجاب به لوله کشی شوفاژ و پکیج با لوله آذین نموده است.

مشخصات ظاهری لوله آذین چیست

  • مشاهده خطوط  قرمز و آبی در طول لوله
  • خط برجسته در قالب اتصالات به منظور رعایت تراز و شاقول
  • مقاومت نسبی در برابر خوردگی ، اسید و قلیا
  • اجرای راحت و ارزان توسط لوله کشی و حتی اشخاص عادی
  • عدم جذب رسوب و پوسیدگی
  • صیقلی بودن سطح درونی لوله و جلوگیری از افت فشار
  • عایق بودن صوتی و الکتریکی
  • شاخه ای بودن لوله برای اجرای لوله کشی روکار

علل استفاده از لوله آذین

همانطور که میدانید لوله اتصالات آذین را تقریبا در بیش از 95 درصد از فروشندگان لوله اتصالات و مصالح ساختمانی میتوان یافت . اما سوال اینجاست که علت گستردگی از لوله های آذین چیست ؟

نویسنده این مطلب نه از جهت تبلیغ برند و فقط به عنوان یک شاهد به خاطر اینکه از شروع تولید و گسترش لوله و اتصالات پلیمری در بخش فروش لوله های پلیمری بوده و تجربه ای نزدیک به ۳۰ سال در بازار لوله و اتصالات داشته از آغاز پیدایش لوله سبز یا لوله های PPRC  به این بازار تسلط کامل دارد .

اوایل دهه هفتاد این لوله های پلیمری در شهر شیراز و با تولید لوله موج شیراز به بازار عرضه شد و کم کم لوله های سبز یزدبسپار و چابهار نیز شروع به برندسازی و  تولید در حجم بیشتری کرده و با اعطای نمایندگی به فروشگاه های بزرگ در سراسر کشور شروع به معرفی و فروش این محصولات میکردند . ذر ابتدای  فروش این لوله های سبز مقاومت زیادی از طرف پیمانکاران , مجریان و حتی فروشنده ها در برابر گسترش این نوع لوله کشی شده اما به دلیل استمرار استراتژی فروش مانند تخفیف قابل ملاحظه به مجریان لوله کشی و همچنین سود بیشتری که برای فروشندگان نسبت به لوله های فلزی داشت , رفته رفته این لوله ها جایگزین لوله های فلزی شد . در کنار این مزایای اقتصادی سهولت و سرعت اجرای کار این نوع لوله کشی نسبت لوله کشی سخت گالوانیزه و جوشکاری موجب شد که این نوع لوله ها به صورت شگفت انگیزی اصطلاحا گل کرده و طرفداران زیادی پیدا کند .

در طول این برهه زمانی شرکت گیتی پسند که شرکت مادر لوله و اتصالات آذین لوله سپاهان است شروع به تولید گسترده و اخذ نمایندگی های زیادی در سراسر تهران و ایران کرده و با دوراندیشی ویژه , قیمت بسیار کمتری نسبت با سایر تولیدکنندگان برای محصولات خود در نظر گرفت . لیست قیمت آذین نسبت به سایر رقبا به اندازه ای بود که به تدریج تعیین کننده معیار افزایش و کاهش قیمتهای این محصولات شد .

در طول 25 سالی که از ورود لوله آذین به بازار گذشته , این کارخانه توانایی خود را  هم در بحث توزیع عمده و مویرگی و دپوی متناسب با تقاضا را حفط کرده و هم در بخش تولید با استفاده از تکنولوژی مدرن و آزمایشگاه مدرن کیفیت تولیدات خود را به روز کند و استاندارد ملی ایران و سایر گواهینامه های سیستم تولید و کیفیت را اخذ کند .

امیداوریم توانسته باشیم بنویسم که لوله آذین چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *