فاصله لوله فاضلاب از دیوار حداقل و حداکثر چقدر است؟

فاصله لوله فاضلاب از دیوار حداقل و حداکثر چقدر است؟

فاصله لوله فاضلاب از دیوار

از نکات مهم در اجرای لوله کشی فاضلاب, فاصله لوله فاضلاب از دیوار , دیگر لوازم بهداشتی و لوله کشی های مجاور تلقی میشود. انتهای لوله های فاضلاب کف در نقاط حساسی مانند محل نصب توالت ایرانی, توالت فرنگی و کفشورها صورت گرفته و فاصله لوله فاضلاب از دیوار برای نصب این لوازم بایستی نه آنقدر زیاد باشد که لوازم بهداشتی در وسط کار, فضای زیادی را اشغال کرده و نه آنقدر کم باشد, که امکان نصب و استفاده را برای مصرف کننده سخت کند.

البته معمولا کفشورها در وسط سرویس های بهداشتی یا نقاط دیگر نصب شده و محدودیت کمتری نسبت به دیگر لوازم بهداشتی دارند. اما فاصله لوله فاضلاب از دیوار برای توالت ایرانی و فرنگی بسیار مهم قلمداد میشود.

قیمت لوله پلیکا معمولی

فاصله لوله فاضلاب از دیوارفاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

از جمله مواردی که در فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار موثر است, اندازه توالت فرنگی و سرویس بهداشتی است. به طور علمی برای اندازه گیری فواصل از اصطلاح آکس استفاده میشود. منظور از آکس فاصله دیوار از نقطه میانی لوله توالت فرنگی است.

فاصله استاندارد مرکز لوله فاضلاب توالت فرنگی تا دیوار تمام شده بایستی حداقل 30 سانتی متر باشد. در صورتی که این فاصله کمتر شود, احتمالا برای نصب توالت فرنگی, مجبور به استفاده از بوگیرهای کج و خیلی کج شده, که این مساله تخلیه فرنگی را ممکن است با مشکلاتی نظیر گرفتگی و تخلیه کند روبرو شویم. فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار مجاور نیز در حدود 25 تا 30 سانتیمتر, فاصله توالت فرنگی از درب یا دیوار روبرو حداقل 35 سانتیمتر و فاصله آکس توالت فرنگی از نزدیک ترین لوازم بهداشتی مانند لوله روشویی حداقل 45 سانتیمتر است. در نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی یک انشعاب با سایز 63 یا 75 نیز باستی برای نصب کفشور در نظر گرفته شود.

قیمت لوله پوش فیت پلی ران

فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی و آکس شترگلویی در کمترین حالت بایستی در دیوار تمام شده 25 سانتیمتر و در بیشترین حالت بایستی 35 سانتیمتر باشد. فاصله کمتر از میزان موجب میشود که کاسه توالت ایرانی به دیوار چسبیده و در برخی موارد قابل نصب نباشد و فرد استفاده کننده از سرویس در هنگام نشست و برخاست به دیوار برخورد کند.

فاصله بیشتر از 35 سانتیمتر ازدیواری نیز موجب میشود که کاسه فاصله زیادی از دیوار گرفته و نصب فلاش تانک با مشکل مواجه شده و در ضمن کاسه در وسط سرویس قرار گرفته و این مساله در استفاده از سرویس باز هم مشکل ایجاد کند.

فاصله لوله توالت ایرانی از دیوارهای مجاور حداقل 40 سانتیمتر و از در یا دیوار روبرویی حداقل 50 سانتیمتر است.

فاصله کفشور از دیوار

کفشور معمولا در وسط هر محیط قرار میگیرد, اما ممکن است با توجه به شرایط محل و چیدمان مکان در گوشه کار نیز قرار بگیرد. در اماکنی که کفشور نصب میشود, در هنگام کاشی کاری شیب بندی کاشی سرامیک به سمت کفشور بوده و شیب بندی صحیح لوله از کفشور تا لوله اصلی رعایت شود. به همین دلیل میتوان گفت که فاصله فاضلاب کفشور از دیوار محدودیت خاصی ندارد.

فاضله فاضلاب وان از کاشی

فاصله فاضلاب وان از دیوار بستگی به اندازه و ابعاد وان دارد, و احتمالا نوع وان در آن دخیل است, اما به طور تقریبی این فاصله در حدود 20 تا 30 سانتیمتر است.

فاصله لوله فاضلاب سایر لوازم و تجهیزات بهداشتی 

معمولا لوله فاضلاب روشویی, ظرفشویی و ماشین لباسشویی در داخل دیوار تعبیه میشود, اما ممکن است در برخی موارد مجبور به نصب آنها به صورت روکار شویم که بهتر است ,چسبیده به دیوار انجام شده تا فضای کمتری را اشغال کرده و مزاحمت کمتری داشته باشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *