آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی دارد

آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی دارد

آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی دارد

آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی دارد ؟ خیر سیفون توالت فرنگی در داخل کاسه آن تعبیه شده است.

این سوال برای بسیاری از مردم عادی و حتی بعضی از مجریان تاسیسات کار و لوله کشی پیش آمده و در پاسخ بایستی توضیحاتی راجع به ساختار توالت فرنگی و سیفون بدهیم.

سیفون یا شترگلویی در سیستم لوله کشی ساختمان از ورود بوی بد فاضلاب به محیط جلوگیری کرده و این کار با نگه داشتن مقداری آب در سیفون انجام میشود. بیشتر لوازم بهداشتی مانند سینک ظرفشویی و روشویی, توالت ایرانی, وان و کفشورهای ساختمان برای نصب از یک اتصال U شکل به نام سیفون استفاده کرده و این اتصال با نگه داشتن مقداری آب درون خود, از عبور گاز و بوی نامطبوع جلوگیری میکند.

آیا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی داردچرا توالت فرنگی نیاز به سیفون شترگلویی ندارد

ساختار کاسه توالت فرنگی به شکلی طراحی و ساخته شده که در کف کاسه همیشه سطح مشخصی از آب جمع شده و این مساله با توجه به آب بندی کامل توالت فرنگی تا لوله خروجی فاضلاب, ماناع از عبور گازهای فاضلاب شده و به همین دلیل نیازی به نصب سیفون شترگلویی در لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی وجود ندارد.

سیفون های شترگلویی معمولا در بخش انتهایی لوله فاضلاب نصب میشوند و در سیستم لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی اعم از لوله پلیکا , لوله پوش فیت یا هر متریال دیگری نصب و وجود شترگلویی فقط موجب افزایش احتمال گرفتگی توالت فرنگی میشود.

حتی در مواردی که قرار است کار تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی انجام شود, ترجیحا بهتر است که شترگلویی حذف شود.

سیفون توالت فرنگی کجاست

این روزها به درست یا غلط مکانیزم تخلیه توالت فرنگی را سیفون توالت فرنگی مینامند. توالت فرنگی به غیر از کاسه دارای یک مخزن آب است که بعد از استفاده از توالت فرنگی برای خارج کردن فضولات از کاسه با فشردن دکمه تخلیه توالت فرنگی این آب به سمت کاسه رفته و محتویات داخل کاسه را به سمت لوله فاضلاب هدایت میکند.

داخل مخزن توالت فرنگی یک شناور پرکن و یک قطعه تخلیه نصب شده که با فشردن دکمه, آب مخزن خالی شده و شیرشناور فرنگی مخزن را برای استفاده بعدی پر میکند. در واقع چیزی که به اشتباه با نام سیفون توالت فرنگی میشناسیم, مکانیزم تخلیه ای است که محل سیفون توالت فرنگی را از آب پر میکند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *