چرا از پکیج آب میریزد – چرا از شلنگ پکیج آب میاد

چرا از پکیج آب میریزد – چرا از شلنگ پکیج آب میاد

چرا از پکیج آب میریزد

چرا از پکیج آب میریزد ؟  این سوال بسیاری از کسانی است که احتمالا پکیج شوفاژشان دچار نشتی شده است, و سریعا به دنبال پیدا کردن منشا و رفع چکه و یا آبریزی از پکیج هستند. این مشکل میتواند دلایل زیادی از قطعات داخلی یا علل خارجی شامل لوله کشی و شیرالات پکیج داشته باشد. ممکن است راه حل رفع نشتی از پکیج, عیب یابی و تعمیر پکیج بوده و یا  اینکه شیر, شیلنگ یا لوله اتصالات خارج از پکیج نیاز به تعمیر داشته باشند.

مدل و برند پکیج در نوع آبریزی از پکیج تاثیر نداشته و هرگونه ریزش آب از پکیج ایران رادیاتور و بوتان گرفته تا دیگر پکیج های داخلی و خارجی میتواند کمی دردسرساز باشد. اما ب این وجود ریزش آب از زیر پکیج به هر دلیلی که باشد باید سریعا رفع شود.

چرا از پکیج آب میریزد

چرا از پکیج آب میریزد

پیدا کردن علت ریزش آب از پکیج شاید برای متخصص توسط تعمیرکار حرفه ای پکیج امکان پذیر باشد, اما برای اطمینان از دلیل اصلی و رفع آبریزی پکیج بایستی درب پکیج باز شود. برخی مواقع نیز چکه و نشتی از شیلنگها بدون نیاز به باز کردن پکیج بارز است. آبریزی پکیج خبر خوشحال کننده ای نیست, اما اینکه زود متوجه آب دادن از زیر پکیج شده و اقدام به رفع نشتی کنید, میتواند بسیار موثر باشد. برخی از این نشتیها ناگهانی روی داده و برخی دیگر بعد از تعمیر و راه اندازی پکیج رخ میدهند. در ادامه به علل احتمالی نشتی از پکیج میپردازیم.

  • شیر اطمینان پکیج

هر دستگاه گرمایشی مانند پکیج, آبگرمکن و حتی موتورخانه برای جلوگیری از فشار بیش از حد و ترکیدن سیستم, نیاز به تعبیه یک شیر فشار تخلیه یا شیر اطمینان دارد. شیر تخلیه فشار پکیج هم یکی از قطعات ایمنی پکیج است که در زمان افزایش فشار در حدود 2 بار با تخلیه مقداری آب موجب تقلیل فشار سیستم شده و این مساله یک فرآیند نرمال محسوب میشود. برای مطمین شدن نشتی از شیر تخلیه پکیج بهتر است فشار دستگاه را بررسی کنید. در برخی موارد نیز ممکن است شیر تخلیه درست عمل نکرده و در یک فشار معمولی تخلیه شود, که در این صورت نیاز به تعویض دارد.

  • ریزش آب از پمپ پکیج

یکی از موارد شایع در آبریزی از پکیج, نشتی از شیلنگ و اتصالات مربوط به پمپ پکیج است. پمپ پکیج وظیفه بهبود گردش آب در مدار گرمایش یا سیرکولاسیون پکیج را برعهده داشته و در صورت مواجهه با نقص, میتواند گرمایش سیستم را دچار مشکل کند.

  • چرا از قطعات داخلی پکیج آب میریزد

وجود سختی آب در کنار درجه حرارت بالا از علل نشتی از هر سیستم گرمایشی است. در اکثر قطعات پکیج آب بندی توسط اورینگ های لاستیکی انجام میشود که بر اثر گذشت زمان, پوسیدگی بر اثر خوردگی و گرما موجب عدم توانایی اورینگ در آب بندی قطعات و در نتیجه نشتی آب از پکیج میشود.

  • نشتی از شیرآلات پکیج

پکیج ها عموما دارای یک شیر ورودی آب سرد, یک جفت شیر رفت و برگشت مدار شوفاژ و یک شیر آب گرم هستند. خرابی و نشتی از ناف این شیرها یا محل اتصال به دیوار میتواند پاسخی به سول چرا از پکیج آب میریزد, باشد.

  • چکه از شیلنگ پکیج

چکه از محل اتصال شیلنگ به شیر پکیج یا به دستگاه نیز از موارد شایع بوده که البته در برخی موارد ممکن است, شدت بیشتری داشته باشد و یا حتی با پاره شدن شلنگ علاوه بر آبریزی از زیر پکیج موجب از کار افتادن پکیج شود. نقص در آب بندی یا مستعمل شدن واشرها هم یکی از دلایلی است که شلنگ پکیج نشت میکند. شکستگی مهره های متصل به شیر یا ترک خوردن بخشی از شیر نیز ممکن است باعث نشتی از شلنگ پکیج شود.

  • سوراخ شدن مبدل پکیج

بعضی از پکیج های با کارکرد نسبتا بالا ممکن است با ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل مواجه شوند. این شکاف های نابهنگام نیز یکی از جواب های سوال چرا از پکیج آب میریزد, بوده و راهی جز تعویض مبدل پکیج وجود ندارد. رسوب زدایی پکیج به صورت ناشیانه نیز میتواند از دلایل سوراخ شدن مبدل پکیج شود.

  • نشتی از اتصالات لوله کشی پکیج

به ندرت در برخی مواقع خود اتصالات لوله کشی پکیج در محل نصب پکیج دچار ترکیدگی شده و این مساله موجب نشتی از زیر پکیج میشود. این مورد بایستی به سرعت رفع شود.

  • سوراخ شدن منبع انبساط پکیج

سوراخ شدن منبع انبساط یا لاستیک دیافراگم آن نیز میتواند موجب خارج شدن حجم قابل توجهی آب به صورت متناوب شده و این آبریزی پکیج بایستی به سرعت رفع شود.

  • نشتی از شیرپرکن پکیج

شیر پرکن دستی پکیج هم از قطعاتی است که احتمالی نشتی آن وجود داشته و تعویض شیر را میتوان راه  حل اساسی تعمیر پکیج دیواری دانست.

آیا ریزش آب از زیر پکیج خطرناک است

حال که به علل چرا از پکیج آب میریزد, پرداختیم, بایستی ببینیم که در این مواقع چه کاری بایستی انجام دهیم. اول از همه خونسردی خود را حفظ کرده و با یک متخصص تماس بگیرید. در مورد خطرناک بودن نیز بایستی بدانید که در صورت خیس شدن سیم کشی یا برد پکیج این مساله میتواند برای شما گران تمام شده و یا حتی برای ساکنین مخاطرات جانی داشته باشد. پس اگر کارکرد پکیج برای شما خیلی نیاز جدی نیست, تا دسترسی به یک متخصص, دوشاخه برق پکیج را جدا کرده و شیر آب سرد ورودی پکیج را ببندید.

این مساله را هم یاد آور شویم که به عقب انداختن تعمیر آبریزی پکیج ممکن است موجب سرایت کردن خرابی به سایر قسمتهای پکیج و حتی سوختن برد پکیج شود, چرا که یک اتصالی کوچک در برد کافیست تا آنرا دچار سوختگی کند. دلایل بسیاری از خرابی ها و نشتی های پکیج گرفتگی نصف و نیمه و باز نبودن مسیر گردش آب بوده و این مساله علتی جز تاخیر در سرویس های دوره ای پکیج ندارد.

در صورت نشتی از مدار گرمایش,موجب کاهش فشار بار پکیج و در نتیجه لطمه به گرمایش پکیج میشود, اما نشتی از سیستم آب گرم مصرفی پکیج کمی قابل تحمل تر بوده و احتمالا بتوان در صورت ناچیز بودن نشتی, کمی صبر کرد. هرچند که به بسیاری از سوال چرا از پکیج آب میریزد, اشاره شد, اما ممکن است که به ندرت برخی از نشتیهای دیگر هم در این مساله دخیل بوده که بایستی توسط سرویس کار پکیج دیوار بررسی شود.

جهت عیب یابی, سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری و رفع نشتی و آبریزی پکیج ایران رادیاتور, بوتان, ایساتیس, لورچ, آریستون, فرولی, آماتیس,وایلان, گلدیران و دیگر برندهای داخلی و خارجی با تهران پایپر تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *