نصب و تعویض شیر آلات | قیمت و تعمیرات

نصب و تعویض شیر آلات

نصب و تعویض شیر آلات  09122437371-22533080 سراسر تهران

نصب و تعمیر شیرالات , لوازم جانبی و لوازم بهداشتی

هر آنچه باید درباره نصب و تعویض شیرآلات بدانید

حتما برای شما پیش آمده است که یکدفعه شیر آب درمنازلتان خراب می شود و هنگامی به شیرآلات خانه خود نگاه می کنید متوجه می شوید زمان زیادی است که از انها استفاده کرده و باید شروع کنید , به نصب و تعویض شیرآلات منزلتان تا با مشکل روبرو نشوید .

باید به این مورد دقت داشته باشید به هر حال هر لوله ای نیز عمر مفیدی داردو بعد از مدتی باید آنها را تعویض کنید . در این موارد سهل انگار نباشید زیرا درست کار کردن لوله ها و شیرآلات منازل باعث می شود مصرف آب  شما نیز کنترل شود .

به طور کلی پروسه نصب و تعویض شیرالات ممکن است شامل نصب رادیاتور , نصب توالت فرنگی , نصب روشویی و نصب لوازم بهداشتی شود .

شیرآلات:

شیرآلات در اصل جریان آب را وصل کرده و باعث می شوند که آب گرم و آب سرد به شکل جداگانه و یکسان توزیع شود .

آنها در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی مانند حمام و  دستشویی ها و روشویی ها نصب می شوند .

بنابراین شما باید هر چند مدت یکبار شیرآلات را سرویس کرده و نصب و تعویض شیرآلات را انجام دهید . شما می توانید از شیرآلات مدرن استفاده کرده زیرا این نوع شیرالات نیز عملکرد مناسبتر و شکل بهتری را به منازل شما خواهند داد .

نصب و تعویض شیرالاتانواع شیرالات

انواع شیرآلات از نظر جنس

از نوع های شیرآلات می توان به مواردی هم چون شیرآلات پلاستیکی، شیرآلات چشمی،کلاسیک , شیرآلات پدالی و شیرآلات اهرمی را ذکر کرد .

جنس این موارد معمولا از برنج و یا سرب است و اما هر کدام از انها روکش های متفاوتی دارند . آبکاری شیرها معمولا ابتدا با یک لایه نیکل برای افزایش مقاومت و سپس آبکاری کروم یا پلیمری صورت میگیرد .

وجود آبکاری کروم در زیر کروم کاری موجب افزایش استحکام شیرالات برنجی میشود .  شیرهای سربی غیربهداشتی و سرطانزا میباشند . بهتر است سعی کنید که از شیرالات استاندارد استفاده کنید , چرا که شیرالات استاندارد بدون سرب ساخته شده و علاوه بر آن از لحاظ ساختار و قطعات مجبور به مصرف و رعایت حداقل هایی میباشند که موجب افزایش کیفیت شیر خواهد شد.

انواع شیرالات از لحاظ ساختار و مکان استفاده

شیرالات چدنی , شیرالات پلیمری و شیرالات برنجی از انواع شیرهایی هستند که در ساختمانها استفاده میشوند .

اما مکانی که شیر در یک سیستم لوله کشی و گرمایش استفاده میشود ممکن است با هم تفاوتهایی بسیار زیادی با هم داشته باشند .

بطور کلی شیرها برای قطع و وصل کردن و کنترل جریان آب در لوله کشی و سیستمهای گرمایشی سرمایشی استفاده میشوند .

برخی شیرهای برای کنترل بوسیله مصرف کننده طراحی شده اند و که شیرهای مخلوط و قطع کن و شیرهای فلکه ساختمان ازاین گونه شیرها میباشند .

نوع دیگری از شیرها بوسیله کنترل اتوماتیک و تحت شرایطی خاص بادستور سیستمی کنترل شده و بازو بسته میشوند مانند شیرهای برقی و شیرهای یکطرفه.

چرا باید شیرآلات را تعویض کنیم

وقتی شما مشاهده می کنید که شیرآلات دچار پوسیدگی، زنگ زدگی، خرابی و یا از آنها آب چکه می کند دیگر زمان تعویض و نصب شیرآلات فرا رسیده است. البته برخی افراد نیز تمایل دارند از نوع های جدید و مدرن تر استفاده کرده و به زیبایی و کارایی شیر های آب اهمیت می دهند.بنابراین با ورود نسل جدیدی از شیرآلات آنها نیز به نصب و تعویض شیرآلات جدید خواهند پرداخت .

تعویض یک قطعه معیوب شیر نیز میتواند از برافزایش عمر تاثیر مستقیم داشته باشد . یک شیرخراب میتواند موجب هدررفت آب به میزان زیادی شود . با این شرایط آب وهوایی و کمبود آب بهترست درصورت خرابی یک شیر مضاف براینکه  با تعمیر آن درمصرف بیهوده آب صرفه جویی میکنید , از خرابی بیشتر شیر و سرایت به سایر قسمتها و حتی کابینت ولوازم جانبی منزل ممانعت به عمل میاورید .

برخی از شیرهای منزل و ساختمان کم مورد استفاده قرار میگیرند که پس از مدتی رسوبات آب موجب میشود که شیرها خراب شده و هنگامی که نیاز به آنها داشته باشید نتوانید بخوبی از آنها استفاده کنید .

1 مورد شایع که خیلی اتفاق میفتد شیرهای ورودی ساختمان است , که دراثر استفاده نکردن دچار رسوب گرفتگی درناحیه مغزی شده و هنگامی که میخواهید بازوبسته کنید عمل نکرده و در شرایطی مانند تعمیرات لوله کشی و تعویض شیرالات مجبور شوید از فلکه اصلی ساختمان آبرا ببندید که آنهم با مشکلاتی و محدودیتهایی همراه میشوید. پس اگر شیری خراب شد به فکر نصب و تعویض شیر آلات باشید .