هزینه نصب, تعویض و تعمیرات موتورخانه شوفاژ و تجهیزات

هزینه نصب, تعویض و تعمیرات موتورخانه شوفاژ و تجهیزات

هزینه تعمیرات موتورخانه

آشنایی با برآورد قیمت و هزینه تعمیرات موتورخانه از آنجا مهم است, که اغلب ساختمان های دارای موتورخانه به دلیل تعداد واحدهای آپارتمانی و اشتراکی بودن آن از یک طرف و از سوی دیگر اینکه ممکن است هزینه تعمیرات موتورخانه سنگین بوده و از قبل به اطلاع ساکنین برسد. به طور کلی زندگی آپارتمان و مشترک بودن آن نیازمند یک هماهنگی از قبل با کلیه مالکین ساختمان است که با توجه به گرانی اجناس و دستمزد و تورم هر روزه, نمیتوان توقع داشت که بدون استعلام قیمت دست به تعمیرات موتورخانه زد.

البته بعضی از خرابی های موتورخانه بایستی فورا و ظرف یکی دو ساعت یا حداکثر یک روز رفع شود, اما به خصوص برای تعمیرات اساسی موتورخانه بایستی کمی با قیمت و هزینه تعمیرات موتورخانه آشنا باشیم.

در ادامه لیستی از هزینه تعمیرات موتورخانه به صورت اجمالی خواهیم آورد, اما در عمل ممکن است برخی از همکاران تعمیرکار و مجریان شوفاژخانه برای تعمیر موتورخانه به دلایلی مانند سطح درآمد منطقه و یا فاکتورهایی مانند سطح مهارت و کارآمدی قیمتهایی کمتر یا بیشتر ارایه دهند.

هزینه تعمیرات موتورخانهلیست هزینه تعمیرات موتورخانه

هزینه تعمیرات موتورخانه شامل دو قسمت دستمزد و لوازم شده و بستگی به شرایط موتورخانه و تعمیرات مورد نیاز دارد. در برخی موارد بخش قابل توجهی از هزینه تعمیرات موتورخانه مربوط به  خرید اجناس و تجهیزات موتورخانه است و در بعضی دیگر ممکن است اجرت تعمیر موتورخانه بیشتر بوده و یا تقریبا برابر هم باشند.

هزینه تعمیر مشعل گازی بسته به نوع مشعل و خدمات ارایه شده از اجرت 500 هزار تومان تا 1/5 میلیون تومان برای سرویس و تعمیر مشعل های مسکونی و حدود 1/5 تا 5 میلیون تومان برای مشعل های صنعتی میباشد. هزینه خرید قطعات مختلف جداگانه محاسبه میشود.

دستمزد تعویض دیگ و بویلر و پره های دیگ بسته به مدل و اندازه دیگ و سایر خدمات بین 5 تا 8 میلیون تومان است. در صورتیکه علاوه بر تعویض دیگ نیاز به اصلاح و تعویض لوله کشی باشد, مسلما هزینه تعویض پره دیگ موتورخانه و کل دیگ افزایش پیدا میکند. 

دستمزد جوشکاری و تعمیرات کلکتور نیز بین 1 تا 3 میلیون تومان است. این اجرت مربوط به جوشکاری و تعویض بخش از کلکتور یا لوله کشی موتورخانه است. در صورتی که بازسازی و تعویض کلکتور به صورت کلی انجام شود, بسته به تعداد خروجی و نوع ساخت کلکتور بین 7 تا 20 میلیون تومان هزینه , برش کاری, ساخت و نصب کلکتور و لوله های میباشد.

اجرت نصب منبع دوجداره, کویل دار و مبدل حرارتی نیز بین 3 تا 12 میلیون تومان بسته به اندازه و نوع خدمات شامل لوله کشی و جوشکاری میباشد.

اجرت نصب و تعویض منبع انبساط باز و بسته موتورخانه نیز بین 700 تا 1 میلیون تومان است. دستمزد تعویض لوله کشی رفت و برگشت یا پرکن انبساط نیز بسته به متراژ لوله و شرایط اجرا تقریبا بین 1 تا 3 میلیون تومان متغیر است.

دستمزد جوشکاری منبع در صورت جوشکاری موضعی در حدود 800 هزار تومان تا 1/5 و در صورت وصله گذاری و نیاز به نصب ورق روی منبع بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

دستمزد باز کردن پمپ , انتقال پمپ شوفاژ به تعمیرگاه و نصب مجدد آن دستمزدی در حدود 1 تا 1/5 میلیون تومان است. اجرت تعویض واسطه پمپ 700 هزار تومان تا 1 میلیون تومان و دستمزد تعمیر واسطه پمپ در حدود 1 تا یک میلیون و دویست هزار تومان است.

دستمزد شارژ باد منبع تحت فشار بین 500 تا 700 هزار تومان, دستمزد تعویض پمپ 600 تا 800 هزار تومان, اجرت تعویض و یا ننظیم پرشر 500 هزارتومان, دستمزد تعویض تیوب منبع 500 هزار تومان و در صورت نیاز به تعمیرات کلی اجرت توافق میشود.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

  • محمد رضا پاسخ

    سلام. ببخشید اگه سه تا پره بخوایم برای ما روی دیگی که الان ۷ پره داره اضافه کنید بفرمایید. هم اجرتش چقدره و هم قیمت هر پره چنده مدل شوفاژ کار ۴۰۰. ده پره بوده قبلا

    اکتبر 7, 2023 at 11:36 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      بایستی بررسی شود که آیا در مورد دیگ شما امکان دارد یا خیر و در ضورت قابل انجام شدن در حدود 6 میلیون تومان اجرت کار است.

      اکتبر 9, 2023 at 5:50 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *