تعویض نصب و تعمیر دیگ چدنی و فولادی موتورخانه شوفاژ

تعویض نصب و تعمیر دیگ چدنی و فولادی موتورخانه شوفاژ

نصب و تعمیر دیگ شوفاژ

تعویض , نصب و تعمیر دیگ شوفاژ , بازسازی و تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی

09122437371-22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

نصب , تعویض و مونتاژ دیگ چدنی , حذف دیگ معیوب موتورخانه, عوض کردن پره دیگ شوفاژخانه, نصب و تعویض دیگ فولادی , نصب و تعمیر منبع دوجداره و کویل دار  عیب یابی و تعمیر مشعل گازی موتورخانه , جوشکاری و لوله کشی موتورخانه شوفاژ و بازسازی کلکتور.

نصب و تعمیر دیگ شوفاژ

 

نصب دیگ شوفاژ

دیگ شوفاژخانه یک تولید کننده آب گرم میباشد, که بوسیله گرمایی که مشعل تولید میکند, آب سرد را از خروجی منبع موتورخانه یا مبدل حرارتی دریافت کرده و توسط شعله مشعل گرم کرده به سیستم باز میگرداند.

برای ساختمانهای بزرگتر از بویلر استفاده میشود. دیگ ها و بویلر ها یک محیط و فضای بسته ای هستند , که در آن به یک سیال گرما داده می شود, و از این آب یا بخار گرم شده در گرم کردن و کاربردهای مختلف می توان استفاده کرد.

بسته به سطح زیر بنا و ظرفیت موتورخانه بایستی یک محاسبه حرارتی انجام شده تا بر مبنای آن یک تخمین دقیق برای انتخاب ظرفیت دیگ موتورخانه انتخاب شود. به طور کلی دو نوع دیگ چدنی پره ای و دیگ فولادی برای نصب وجود داشته که گزینش بین این دو تقریبا سلیقه ای است. دیگ فولادی دارای عمر طولانی تر و هزینه خرید و نصب گران قیمت تر است و تعمیرات آن تقریبا غیر ممکن بوده و دیگ چدنی به دلیل قابلیت جداشدن و جایگزین کردن پره ها , حمل و نقل آسانتر و قابلیت تعمیرات دارد.

انواع دیگ موتورخانه شوفاژ

دیگ ها از لحاظ مواد به کار رفته  در جنس بدنه دسته های مختلفی چدنی، فولاد و یا استیل دارند.

دیگ برای گرم شدن بسته به مکان در انواع گوناگون از سوختهایی مانند گاز شهری، گاز مایع، گازوئیل و دیگر سوختهای استفاده شده در مشعل، برای ایجاد حرارت سود میبرند.

دیگ ها از لحاظ شکل ظاهری تنوع بسیاری دارند که سنتی ترین  نوع آنها دیگ های کتری مانند بوده که در آن آب با  شعله مستقیم زیر دیگ داغ  میشود، استفاده از این نوع امروزه تقریبا از بین رفته است.

نصب دیگ فولادی

دیگ های موتورخانه ها ساختمانی در حال حاضر بیشتر از نوع چدنی پره ای و فولادی یک تکه میباشند.

دیگ های چدنی چند قطعه از انواع مرسوم دیگ شوفاژخانه های ساختمانی هستند, که آب شوفاژ از داخل پنل های چدنی عبور کرده  و داغ  می شود. دیگ های چدنی اغلب برای گرمایش ساختمان های مسکونی استفاده شده و آب گرم شده  توسط دیگ های چدنی در یک مدار بسته به وسیله بلوکهای رادیاتور شوفاژ، فن کوئل، گرمایش از کف و دیگر تبادل کننده ها به فضای منزل انتقال پیدا می کند.

بیشتر  دستگاه های بویلر و دیگ های چدنی و فولادی موجود در بازار تهران، با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند و دارای گارانتی  طبق دستورالعمل شرکت اصلی می باشند.

عموما کاربرد انواع دیگ و بویلر آب گرم شوفاژ که در شوفاژخانه  ساختمان‌ها نصب می شوند، وظیفه تامین آب گرم لوازم  گرمایشی ساختمان مانند رادیاتور، فن کوئل زمینی و سقفی و آب گرم شستشو و مصرف و همچنین آب گرم استخر را با استفاده از آب گرم تولید شده  در دیگ را عهده دار هستند.

با توجه به  اینکه میزان قدرت و بهروری جذب انرژی حرارتی در دیگ های شوفاژ چدنی کمتر از دیگ های فولادی است , ولی رواج و مصرف دیگ های شوفاژ چدنی به خاطر جدا شدن و قابل مجزا بودن پره های دیگ و حمل و نقل راحتتر آن و همچنین قیمت ارزانتر  و قابلیت  تعویض پره معیوب احتمالی در زمان  مدت بهره برداری رایج شده است.

نصب دیگ چدنی

کارخانه های مهم تولید دیگ چدنی در ایران عبارتند از شرکت شوفاژکار و شرکت ام آی تری mi3 که تولیدات خود این نوع دیگها بسته به حجم کار در انواع دیگ سولار و دیگ سوپر و با تعداد پره های متفاوت برای مساحت ساختمان های متفاوت به کار برده میشود. ویژگی ها و مزایای دیگ شوفاژ چدنی :

حمل و نقل سهل به دلیل امکان جداسازی پره ها

قابلیت تعمیر , تعویض پره های سوراخ و معیوب

دیگ چدنی شوفاژکار

دیگ چدنی شوفاژکار  بیش از 50 نوع دیگ درسایزهای و قدرتهای مختلف  از انواع دیگ چدنی،دیگ شوفاژ و دیگ آبگرم موتور خانه از ظرفیت 32,500 کیلوکالری تا 1,300,000 کیلوکالری می باشند.

راهنمای خرید انواع دیگ چدنی شوفاژکار

برای تهیه دیگ چدنی شوفاژکار برای هر مترمربع از مساحت در ساختمان مسکونی در حدود 150 کیلوکالری محاسبه میشود. برای گرمایش محیطهایی که ارتفاع سقف تا زمین بیشتر از 3.5 متر میباشد این محاسبات اعمال نمیشود.

برای گرمایش سوله و فضاهایی با ارتفاع بالا به ازای هر مترکعب از فضا در حدود 50 کیلوکالری تعیین کنید. ظرفیت دیگ های چدنی شوفاژکارکه در کاتالوگ آنها درج شده است , ظرفیت اسمی آنها میباشند, و در محاسبات خرید دیگ باید حتما  این موضوع را مدنظر قرار دهید.

در صورتی که دیگ چدنی شوفاژکار  برای شرایط جغرافیایی آب و هوایی مانند  تهران تهیه میکنید، 15 درصد از قدرت حرارتی دیگ چدنی کم کنید. برای خرید دیگ چدنی شوفاژکار از روی کاتالوگ ، مناسبترین دیگ چدنی از لحاظ  طول عمر و با توجه به مشعل های متناسب در بازار ، دیگ چدنی که حداقل شامل 7 پره وحداکثر 12 پره هستند.

تعویض دیگ شوفاژ خانه

از لحاظ گارانتی  شرکت شوفاژکار ، اگر دیگ چدنی با ظرفیت مشعل متناسب متناسب با اندازه ان نباشد، در صورت سوختن و اسیب دیدن دیگ و حوادث ناشی از اسیب دیدن پره متوجه خریدار خواهد بود.

استفاده از سختی گیر آب برای کاهش خوردگی و تشکیل رسوب در دیگ های چدنی شوفاژکار سفارش میشود. فشار موجود در سیستم در دیگ های  چدنی حداکثر تا 4 بار می باشد.

دیگ سوپر 300 و دیگ چدنی سوپر 400 حداکثر برای ساختمان هایی تا ارتفاع 35 متر یعنی حدود 10 طبقه  مناسب می باشند نصب و تعمیر دیگ شوفاژ.

تعمیر دیگ شوفاژ

دیگ های شوفاژ قابل تعمیر نداشته و فقط برای رفع نشتی آن بایستی دیگ های فولادی کلا تعویض شوند. اما در مورد دیگ های چدنی پره ای میتوان با تعویض یک یا چند پره و یا تعویض بوش های دیگ مشکل نشتی آب دیگ شوفاژخانه را رفع نمود.

در صورتی که نشتی و خرابی دیگ شوفاژ بیش از سه پره باشد بهتر است که کل دیگ موتورخانه تعویض شود, چرا که صرفه اقتصادی این است که کل دیگ موتورخانه عوض شود.

مونتاژ دیگ چدنی

مونتاژ دیگ های چدنی بوسیله آچار دیگ جمع کن انجام میشود. البته اخیرا دیگ های چدنی به بازار امده است , که به آچار دیگ جمع کن احتیاج ندارد و با میل مهار آب بند میشود.

برای نصب , لوله کشی ساختمان و جوشکاری , عوض کردن پره دیگ و تعویض دیگ چدنی و فولادی در شرق شمال غرب مرکز و جنوب تهران با ما تماس بگیرید. نصب و تعمیر دیگ شوفاژ .

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • تعمیر دیگ موتورخانه 09129750376 | خدمات لوله کشی تهران 09129750376 پاسخ

    […] جوشکاری و لوله کشی دیگ موتورخانه […]

    می 5, 2019 at 6:44 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *