ترفند لوله کشی ساختمان

ترفند لوله کشی ساختمان

ترفند لوله کشی ساختمان

بهترین ترفند لوله کشی ساختمان پیروی از اصول فنی و علمی لوله کشی و تاسیسات ساختمان است که در یک الگوی استاندارد تعریف شده است. منتهای مراتب در برخی موارد به دلیل محدودیت های مالی, زمانی و اجبار بایستی در لحظه تن به یکسری ابتکاراتی داد, که شاید چندان علمی و اصول به نظر نرسند, اما تحت شرایط فوق ذکر میتواند کمک زیادی کرده و موقتا کار راه اندازی کنند. برخی از موارد هرچند که برخلاف اصول لوله کشی ساختمان هستند, با این وجود و برحسب تجربه کارایی بسیاری در عمل نشان میدهند.

برخی از ترفندهای لوله کشی ساختمان

ترفندهای ذکر شده در هیچ مقاله علمی منتشر نشده و فقط در عمل و استفاده از تجربیات برخی از همکاران به کار گرفته شده و تاحدی میتوان به صورت موقت از آنها استفاده کرد.

ترفند افزایش فشار آب ساختمان :  در این مواقع بهترین کار نصب پمپ یا تعویض لوله کشی است, اما اگر این امکان فعلا برای شما وجود ندارد, ممکن است با باز کردن شیرالات کم فشار و بازکردن قطعات آن تا حدی فشار آب افزایش پیدا کند. اگر لوله های ساختمان فلزی باشد و فشار آب گرم کم باشد, میتوان با استفاده از فشار آب سرد و وصل کردن آن به لوله آب گرم ذراتی که باعث انسداد لوله آب گرم شده اند را از سر راه برداشت.

شکستگی لوله فلزی و عدم دسترسی به دستگاه حدید:

در این مواقع بهترین کار استفاده از مهره ماسوره طلایی است. مهره ماسوره طلایی اتصالی است که لوله حدیده نشده را به لوله دنده دار تبدیل میکند.

شکستگی لوله پلیکا:

در شکستگی لوله پلیکا میتوان با وصله زدن از نشتی های لوله جلوگیری کرد. استفاده همزمان از چسب میل پوکس یا تارگت میتواند طول عمر این کار را افزایش دهد. استفاده از کلاج لوله فاضلاب نیز در این مواقع کار ساز است , منتها از لحاظ تهیه ممکن است در منطقه شما کمی مشکل بوده و احتمالا بایستی از مناطقی همچون بازار تهران تهیه شود.

شکستگی شیر در لوله:

در این مواقع بهترین کار ایجاد سه خط به فاصله 60 درجه در داخل قسمت شکسته شده و در انتها با استفاده از ضربات پیچ گوشتی برای خارج کردن قطعه شکسته از لوله است.

اما یک ترفند جالب لوله کشی برای مواقعی که برق رفته و شما در حال اجرای لوله کشی پلاستیکی هستید. در این ترفند شما با داغ کردن پارچه اتو با شعله مستقیم آتش میتوانید به راحتی کار لوله کشی خود را ادامه دهید.

سیستم لوله کشی ساختمان چیست ؟

سیستم لوله کشی ساختمان یکی از موارد مهم در ساختمان های اداری و مسکونی است . که برای آن باید از بهترین ترفند لوله کشی ساختمان استفده کرد. بدون انجام لوله کشی ساختمان ، منازل و ادارات امکان استفاده را ندارند. با توجه به نوع لوله کشی و کاربری آن از ترفند لوله کشی ساختمان متفاوت استفاده می  شود. کانال کشی و تاسیسات ساختمان و لوله کشی از جمله موارد تخصصی هستند که باید توسط مراکز با متخصصان با تجربه انجام شود. متخصصان موارد تخصصی از جمله جنس و قطر لوله و فاکتورهای مهم دیگر توسط فرمول های مهندسی و ترفند لوله کشی ساختمان محاسبه می کنند.

برای انتقال جریان گاز و مایعات از انواع لوله کشی ساختمان استفاده می شود.بیشترین مصارف لوله کشی برای آب و فاضلاب و گاز است. بخش های مهم در لوله کشی ساختمان عبارتند از : لوله کشی و انتقال آب به آشپزخانه ، لوله کشی و انتقال آب به سرویس بهداشتی و حمام ، شوفاژ و تاسیسات موتورخانه ، لوله کشی رادیاتور و شوفاژهای داخلی ، لوله کشی آبگرمکن و پکیج ، لوله کشی فاضلاب برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی. برای آشنایی با نکات و ترفند لوله کشی ساختمان این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

نحوه کار لوله کشی ساختمان

نحوه کار و ترفند لوله کشی ساختمان طبق اصولی از پیش تعیین شده انجام می شود. ابتدا باید طرح لوله کشی آب مصرفی رسم شود. طرح لوله کشی ساختمان باید طبق تعداد طبقات ساختمان باشد . طرح اجرایی از همکف شروع می شود و به طبقات بالاتر می رسد . باید طرح مشخص شده با محل اجرا مطابقت داده شود و طبق آن وسایل لازم تهیه شوند. سپس لوله کشی رایزر به شیوه درست انجام شده و لوله کشی طبقه اول از محل رایزر جدا شود. پس از اتمام لوله کشی طبقه اول با ارتفاع مناسب انشعاب مصرف کننده اجرا شود. همچنین انتهای لوله ها با درپوش مناسب بسته شوند. سپس همه طبقات را با ترفند لوله کشی ذکر شده انجام داده و سپس با باز کردن درپوش ها با اتصالات و ابزار مناسب بهم متصل شوند.

بعد از چک کردن اتصالات و لوله ها و مسدود کردن آن ها یکی از درپوش ها برداشته شده و از آب شهری پر شده و سپس هواگیری انجام می شود. هواگیری لوله ها با شل کردن درپوش ها انجام شده و هوای موجود در لوله ها تخلیه می شود. بعد از تست کردن لوله کشی ، بهره برداری از آن شروع می شود. بهترین ترفند لوله کشی ساختمان این است که روال کار لوله کشی به بهترین نحو انجام شود.

لوله کشی هنگام ساختن خانه

اگر بخواهیم حین ساخت عملیات لوله کشی را انجام دهیم باید از ترفندهای لوله کشی ساختمان به شیوه درست استفاده کنیم. این مرحله یکی از اقدامات مهم در مراحل ساخت و ساز ساختمان است که باید توجه بیشتری به آن شود. درست استفاده نکردن از اصول و ترفند لوله کشی ساختمان در آینده ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به وجود آورد. از جمله نکاتی که برای لوله کشی حین ساخت باید به آن توجه شود به شرح زیر است :

به این دلیل که لوله کشی ساختمان همزمان با مراحل اولیه در ساخت انجام می شود لوله ها در برابر خطر و آسیب وجود دارند و باید مراقبت لازم از ابزارها و لوله ها به عمل آید.ترفند لوله کشی ساختمان،  برای محافظت لازم است پوششی برای آن ها در نظر گرفته شود و هنگام استفاده نیز باید مسیر لوله کشی با سیمان پوشانده شود. همچنین باید از فوم لوله مقاوم در برابر نور خورشید استفاده شود. مورد بعدی که باید رعایت شود انتخاب مسیر افقی لوله کشی در کف است. باید انتخاب مسیر لوله کشی کف به طور مناسب برای لوله کشی توکار انتخاب شود و برای رسیدن به شیر آلات وارد دیوار شوند. نکته بسیار مهم در لوله کشی ساختمان حین ساخت استفاده از اورینگ های اصلی است . اگر از آن استفاده نشود بعد از مدتی دچار نشتی می شود. همچنین یکی از نکات ترفند لوله کشی ساختمان پوشاندن لوله در سرماست. لوله هایی که در فضای باز قرار داشته باشند در برابر سرما آسیب پذیر هستند. و برای جلوگیری از یخ زدگی باید پوشانده شوند تا منجر به ترکیدگی نشوند.

نکات و ترفند لوله کشی ساختمان

در این قسمت از مقاله به ترفند لوله کشی ساختمان پرداخته می شود اما باید توجه داشته باشید که این ترفند لوله کشی ساختمان در حقیقت همان اصول و قواعد لوله کشی ساختمان است . اگر این اصول و قواعد رعایت شود و لوله کشی به صورت استاندارد انجام شود در آینده مشکلی پیش نمی آید. اگر این ترفند لوله کشی ساختمان رعایت شوند مزایای زیادی در پی خواهد داشت. از مهم ترین مواردی که می توان نام برد کاهش هزینه های لوله کشی است. ازجمله نکات و ترفند لوله کشی ساختمان که می توان نام برد موارد زیر را می توان نام برد :

اجسام خارجی مانند آجر ، شیر آلات روی لوله ها سوار نشوند به این دلیل که در طولانی مدت باعث خم شدن لوله ها و در نهایت سبب شکستگی لوله ها می شوند.

ترفند لوله کشی ساختمان برای جلوگیری از چکه کردن شیر آلات باید دور رزوه شیر چسب تفلون چسبانده شود و تا حد آخر سفت شوند.

اگر لوله های در جایی که مد نظرتان است تا حدی زیادی خم نشد یا محکم نشد می توانید کمی آن را حرارت دهید و دوباره امتحان کنید. البته باید دقت داشته باشید که این مورد برای لوله های پلاستیکی و یا لوله های گاز منساب نیست و احتمال دارد آسیب ببیند.

ترفند لوله کشی ساختمان برای اجرا لوله کشی ، باید سعی شود تا حد امکان لوله کشی صاف و و مستقیم باشد و در خطوط موازی با دیوار ، سقف و کف ساختمان اجرا شود . خطوط لوله از مکان های پر خطر مانند کانال هوا ، اتاق ترانسفورماتور ، چاه آسانسور ، دودکش و اتاق های برق عبور نکنند.

لوله های آب که دهانه آن ها باز است بلافاصله باید با درپوش مسدود شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود لوله های نیوپایپ را نباید مستقیما به آبگرمکن متصل شود ابتدا باید به لوله ای فلزی متصل شود سپس به این نوع از لوله .

جنس لوله از موارد مهم در ترفند لوله کشی ساختمان است که باید به آن دقت شود . بطور مثال لوله های نیوپایپ در برابر نور مستقیم آفتاب آسیب پذیر هستند. همچنین فوم ها نیز در برابر نور آفتاب نباید قرار بگیرند.

تجهیزات ساختمانی و لوله کشی ساختمان در اطراف من

یک ترفند لوله کشی ساختمان این است که ابزار و تجهیزات به شکل درست تهیه شوند. ابزار و تجهیزات ساختمانی و لوله کشی که مورد استفاده قرار می گیرند در جنس های مختلف و نوع های متفاوت تولید می شوند. برای تهیه این تجهیزات دقت لازم را به عمل آورید . وقتی از ابزار آلات و تجهیزات مناسب استفاده می کنید موجب سهولت در کار لوله کش و تسریع در امر لوله کشی می شود و بدون آسیب رساندن به لوله ها می توان کار را به اتمام رساند.

در انتخاب تجهیزات لازم باید به استاندارد بودن آن ها توجه شود . برای تهیه ابزار آلات و تجهیزات مناسب و استاندارد می توانید از مرکز تهران پایپر کمک بگیرید و بهترین ابزار و تجهیزات را تهیه کنید . خدمات لوله کشی تهران از قبیل تعمیرات لوله کشی آب و گاز و شوفاژ و موتورخانه و تاسیسات شبانه روزی تهران پایپر آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد. 

از جمله خدماتی که در تهران پایپر ارائه می شود عبارتند از :

اصلاحات ، کارشناسی و نوسازی لوله کشی ساختمان

اجرا و بازسازی و تعمیر لوله کشی آب و گاز و شوفاژ و فاضلاب ساختمانی

نصب و راه اندازی موتورخانه شوفاژ مرکزی و پکیج دیواری و کولر آبی و گازی

نصب و تعمیر شیرالات و لوازم بهداشتی منزل و وسایل تاسیساتی آپارتمان

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *