انواع لوله کشی ساختمان

انواع لوله کشی ساختمان

عمر نخستین تجربه های مصرف آب لوله کشی در شهر تهران، هنوز به صد سال نرسیده، اما این رخداد در تأمین رفاه انسان ها تحولی بزرگ ایجاد کرده است. لوله کشی ساختمان در ابتدا تنها شامل امکانات آبرسانی  می شد اما پس از چندین دهه شامل همه ی امکانات مورد نیاز در یک ساختمان گشت و با پیشرفت وسایل و تنوع امکانات رفاهی زندگی، لوله کشی ساختمان نیز دارای حوزه های متنوع و تبدیل به حرفه ای کاملا تخصصی شد. در ادامه ی مطلب توضیحات مفصلی در این باره به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

انواع لوله کشی ساختمان و متدهای آن

تعمیر لوله کشی پیشرفته

بر اساس تنوع و گستردگی امکانات و تأسیسات ساختمانی در دوران حاضر، لوله کشی ساختمان بسیاری از امکانات را در بر می گیرد. همه ی ساختمان ها به ویژه در شهر های بزرگ شامل امکانات و تأسیسات متنوعی هستند که مهم ترین آن ها شامل لوله کشی گاز، لوله کشی آب، لوله کشی برق، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی پکیج و لوله کشی رادیاتور می باشد.

هر یک از این انواع لوله کشی ساختمان نیز ممکن است بر اساس متد ها و تجهیزات استفاده شده، دارای انواع باشند که در ادامه بیشتر درباره ی هر یک توضیح داده خواهد شد.

یک نوع از انواع لوله کشی ساختمان، لوله کشی برای آب

سیستم لوله کشی آب، آب آشامیدنی را به کل قسمت های یک ساختمان می رساند و این آب همان آب اصلی در شهر است. لوله کشی ساختمان در تهران به این صورت است که برای هر ساختمان یک دریچه ای در قسمت اصلی لوله کشی آب ایجاد می شود تا بتوان جریان آب را در مواقع لزوم از این قسمت منبع، قطع نمود.

در واقع لوله کشی آب به این صورت است که ابتدا یک لوله ی منفرد از منبع اصلی وارد سازه شده و سپس از طریق شبکه ای از لوله ها به قسمت های مختلف ساختمان هدایت می شود. البته توجه کنید که لوله ی اصلی بایستی حداقل یک متر وارد ساختمان شده و سپس لوله کشی های فرعی انجام گیرد تا لوله کشی ساختمان در تهران به صورت صحیح انجام گرفته باشد.

لوله کشی ساختمان در تهران به این صورت است که  با استفاده از پمپ هایی، فشار لازم برای تامین آب قسمت های مختلف ساختمان را ایجاد می کنند تا با باز کردن شیر آب، آب به صورت مداوم در لوله ها جریان داشته باشد. پمپ های استفاده در سیستم لوله کشی ساختمان در تهران به دو نوع پمپ های زیر آب( پمپ های غوطه ور در آب) و پمپ های نوع باز تقسیم می شوند که بسته به نیاز و نوع عملکرد می توان از هر کدام از آن ها استفاده نمود.

یکی از انواع لوله کشی ساختمان، لوله کشی برای گاز

درانواع لوله کشی ساختمان، حساس ترین نوع آن لوله کشی گاز است. چنانچه استاندارد ها ی لازم در خصوص روش های نصب و تجهیزات رعایت نشود یا دچار کوچک ترین خللی باشد، ممکن است به صدمات جدی و حتی نابودی ساختمان و مرگ افراد منجر شود. همه ی تأسیسات ساختمانی توسط نهادهای مربوط بازرسی می شوند و تأییدیه دریافت می کنند، اما در خصوص لوله کشی گاز، از ابتدای امر، بازرسی هایی ویژه از سوی سازمان مهندسی صورت می گیرد

تیم متخصص تهران پایپر در تمامی مدل ها و انواع لوله کشی ساختمان از جمله لوله کشی برای گاز، از جدید ترین و مطمئن ترین روش ها و تجهیزات استفاده می کند. برای لوله کشی ساختمان معمولا از لوله هایی با جنس فولاد درز دار یا فولادی مانیسمان استفاده می شود. این لوله ها حتما نیاز به عایق بندی دارند.

در برخی موارد بسته به الزامات مکانی یا تمایل افراد از لوله های ضد زنگ استفاده می شود. همچنین پوشش هایی نیز به عنوان محافظ روی اتصالات قرار داده می شود تا هر چه بیشتر از فرسودگی آن ها ممانعت به عمل آید.

تیم متخصص تهران پایپر در لوله کشی ساختمان برای گاز، از جدید ترین و مطمئن ترین روش ها و تجهیزات استفاده می کند. برای لوله کشی ساختمان معمولا از لوله هایی با جنس فولاد درز دار یا فولادی مانیسمان استفاده می شود. این لوله ها حتما نیاز به عایق بندی دارند.

در برخی موارد بسته به الزامات مکانی یا تمایل افراد از لوله های ضد زنگ استفاده می شود. همچنین پوشش هایی نیز به عنوان محافظ روی اتصالات قرار داده می شود تا هر چه بیشتر از فرسودگی آن ها ممانعت به عمل آید.

یک نوع دیگر از انواع لوله کشی ساختمان، لوله کشی برای پکیج

لوله کشی پکیج یکی از جدید ترین خدمات از تمامی انواع لوله کشی ساختمان است که به ویژه در یک دهه ی اخیر بسیار فراگیر شده است. این بخش در لوله کشی ساختمان، در واقع انشعابی از لوله کشی گاز است که برای تأمین گرمای منزل و آب گرم ساختمان از آن استفاده می شود.

در برخی از موارد نیز به درخواست مشتری ایجاد یک انشعاب از لوله ی گاز پکیج برای محدوده ی تراس استفاده می شود که معمولا برای نصب کباب پز های گازی استفاده می گردد. تیم تهران پایپر این انشعاب گیری ها را به دو روش گالوانیزه یا دنده ای و انشعاب به روش جوشکاری انجام می دهد. البته روش ترجیحی و مورد توصیه ی کارشناسان حرفه ای این تیم، روش جوشکاری است.

یک نوع دیگر از انواع لوله کشی ساختمان، لوله کشی برای فاضلاب

یکی از انواع لوله کشی ساختمان، لوله کشی برای فاضلاب است،که در بین تجهیزات خروج فاضلاب اهمیت بالایی با توجه به نیاز به بهداشت دارد. خدمات این حوزه از لوله کشی ساختمان نیز انواع گوناگونی دارد که شامل لوله کشی پلیکا، لوله کشی پلی اتیلن، لوله کشی پوش فیت و لوله کشی توالت فرنگی می شود که متخصصان تیم تهران پاپیر در همه ی آن ها آماده ی خدمت رسانی خواهند بود.

معمولا لوله کشی ساختمان منازل برای فاضلاب با لوله های پلیکا انجام می شود. البته از این لوله ها برای آبرسانی مزارع و زمین های کشاورزی نیز بهره می گیرند.

پلی اتیلن نیز نوعی دیگر از لوله کشی ساختمان است که بسیاری از صنایع آن را به دلیل قیمت مناسب تر آن انتخاب می کنند. علاوه بر لوله کشی فاضلاب از پلی اتیلن در دیگر انواع لوله کشی ساختمان ازجمله آبرسانی، شیر فلکه و لوله های گاز نیز استفاده می گردد.

در اتصالات این نوع لوله ها از روش های دنده ای، سیستم های تحت فشار و سییستم های ثقلی استفاده می شود. پوش فیت نیز از جدید ترین انواع لوله است که در انواع لوله کشی ساختمان از حمله لوله کشی فاضلاب به کار می رود. راحتی در اجرا و تعمیرات از مزایای لوله های پوش فیت است که سبب پیشی گرفتن آمار کاربرد آن در لوله کشی ساختمان نسبت به لوله های چدنی و پلیکا شده است.

از لوله های پوش فیت عمدتا در سرویس های بهداشتی و نقاط دیگر منزل استفاده می شود. لوله های پوش فیت در تمامی انواع لوله کشی ساختمان بسیار کاربردی هستند و با رنگ ها و جنس های گوناگون به وفور در بازار یافت می شوند. اتصال این لوله ها بدون نیاز به چسب صورت می گیرد و نصب آن ها بسیار آسان تر از سایر لوله هاست. در اتصال از حالت نر و مادگی آن ها استفاده می شود و برای آب بندی حلقه ی اورینگ پلاستیکی به کار می رود.

انواع لوله کشی ساختمان در تهران( تیم تهران پایپر)

تیم تهران پایپر خدمات خود را از جمله انواع لوله کشی ساختمان، بدون محدودیت منطقه ای و زمانی، به صورت شبانه روزی و در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران به شهروندان عزیز ارائه خواهد داد. ارتباط با این تیم از طریق همین سایت امکان پذیر خواهد بود.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *