مخارج و نحوه لوله کشی روکار آب و شوفاژ

مخارج و نحوه لوله کشی روکار آب و شوفاژ

لوله کشی روکار آب و شوفاژ

اجرا و تعمیرات لوله کشی روکار آب , رادیاتور شوفاژ و پکیج

09122437371-22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

اجرای لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی روکار و توکار , اجرای لوله کشی شوفاژ روکار و توکار , لوله کشی پکیج روکار و توکار , لوله کشی رادیاتور از موتورخانه روکار , لوله کشی روکار با  لوله اتصالات تک لایه پلیمری , لوله کشی پنج لایه , سه لایه فویل دار کامپوزیت

جهت برآورد هزینه , قیمت لوله کشی  و بازدید در سراسر تهران با ما تماس بگیرید. در ادامه مطلب انواع لوله کشی روکار آب و شوفاژ و پکیج به همراه مقایسه حدودی قیمت آنها را میتوانید مطالعه نمایید .

همان گونه که مطلع هستید خطوط لوله کشی آب و شوفاژ لاینهای مختلفی هستند که اولی برای مصارفی همچون شستشو , استحمام و نظافت و دومی یعنی لوله کشی شوفاژ برای گرم کردن محیط در یک ساختمان اجرا میشوند . حال به هردلیلی اگر این خطوط لوله کشی آسیب دیده باشند یا اصلا در یک ساختمان وجود نداشته و قابل استفاده نباشند , بنا به براورد هزینه و انتخاب مالکین میتوان از روشهای لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ روکار برای تجهیز کردن آپارتمان به کارگیری نمود.

مقوله لوله کشی روکار آب شاید یکی از راه حل هایی باشد که بسیار از لوله کش ها در زمان هایی  که در یک سیستم لوله کشی توکار به بن بست و یا مشکلات عبور از موانع غیر قابل تغییر و تخریب برخورد می نمایند از این روش یعنی لوله کشی روکار آب استفاده می نمایند .

به طور کلی ساختار لوله کشی آب یک سیستم از پیش ساخته شده یا سیستم های لوله کشی نوساز به صورت توکار و با استفاده از خواباندن لوله های در زیر مصالح ساختمانی و یا از بین دیوارها و کانالهای مخصوص لوله کشی می باشد .

لوله کشی روکار آب و شوفاژ

دلایل اجرای لوله کشی روکار آب و شوفاژ

لوله کشی آب و شوفاژ ساختمان بر اثر گذشت زمان به مرور فرسوده شده و در برخی از قسمتهای ساختمان شروع به ترکیدن و نشت میشوند . نشت و ترکیدن لوله نیز با تخریب جزیی و کلی محیط پیرامون و تحتانی باعث بوجود آمدن خسارات بیشتر میشوند.

دلایل استفاده از لوله کشی روکار آب در شبکه های آبرسانی

در بسیاری از موارد به دلایل مختلف از جمله اینکه در مواردی که امکان تخریب مسیر لوله کشی جهت رفع عیب و اشکال به وجود آمده در شبکه تاسیسات وجود ندارد و در نتیجه با استفاده از لوله کشی روکار آب مشکل مدار لوله کشی مرتفع می گردد و یا در مواردی که مسیر لوله کشی توکار و ایجاد ارتباط جدید در مدار تاسیسات امکان پذیر و یا قابل دسترسی نیست و همچنین موارد که با تغییر در مسیر لوله کشی توکار کل شبکه دچار مشکل و ایراد میشود و همچنین در موارد که زمان جهت تخریب و لوله کشی مجدد به صورت توکار وجود ندارد و باید سریعا مسیر لوله کشی آب برقرار گردد و علاوه بر همه ی این موارد که ذکر شد و باعث استفاده از لوله کشی روکار آب جهت برقرار مدار آب می باشد .

می توان یکی از مهم ترین گزینه های استفاده از لوله کشی روکار آب یعنی کم هزینه بودن آن نسبت به لوله کشی توکار آب که نیاز به تخریب و بازسازی و هزینه های فراوان به غیر از مواد مصرفی لوله کشی آب برای کاربر ایجاد می کند نام برد در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده و اینکه یکی از ویژگی های خوب لوله کشی روکار آب در دسترس بودن مسیر لوله در هر لحظه می باشد که باعث تعمیر، عیب یابی و بازسازی سریع لوله کشی می شود این نوع لوله کشی یکی از گزینه های محبوب کارهای تاسیساتی به شمار می رود.

در برخی موارد نیز لوله کشی قدیمی باعث افت شدید و حتی قطع آب میشود. در این مواقع نصب پمپ نیز نمیتواند به تقویت فشار آب کمک کند و ممکن است باعث آسیب به لوله کشی شود.

در برخی موارد نشت و خرابی لوله کشی را میتوان با تعویض و ترمیم قسمتی از لوله کشی رفع کرد. اما در بعضی از ساختمانها خرابی لوله کشی به خصوص اگر سیستم لوله کشی فلزی باشد , با تعمیر و تعویض یک تکه از لوله کشی کارساز نیست و فقط زمان بازسازی لوله کشی را چندوقتی به تعویض می اندازد. بازسازی و تعویض کلی لوله کشی آب و شوفاژ ساختمان را میتوان به دو صورت انجام داد.

لوله کشی توکار آب و شوفاژ همراه با تخریب کف و تا حدی بدنه ساختمان همراه میباشد . هزینه لوله کشی توکار به سبب عملیات تخریب و بنایی پس از لوله کشی بسیار هزینه بر و وقت گیر میباشد. در برخی از مواقع میتوان قسمتی از آپارتمان یا ساختمان را روکار و قسمتی را توکار لوله کشی کرد.

تعمیرات لوله کشی توکار نسبت به تعمیر لوله روکار سخت تر و هزینه برتر است. اما در بیشتر موارد مالکین و ساکنین آپارتمان به علت قیمت تمام شده لوله کشی روکار را ترجیح میدهند. لوله کشی روکار لوله کشی روکار آب و شوفاژ با هزینه کمتر و در مدت زمان کمتری اجرا میشود.

لوله کشی روکارلوله کشی شوفاژ با لوله سبز

لوله کشی روکار به علت محدودیت هایی که از لحاظ زیبایی وجود دارد باید بسیار حساب شده و دقیق اجرا شود. محاسبه سایز لوله کشی روکار , انشعابات و تقسیمات آن بسیار مهم است.

تامین فشار آب مصرفی مورد نیاز برای هر شیر مصرف کننده و توزیع مناسب آن از اصولی است که در هنگام لوله کشی آب روکار سرد و گرم مصرفی باید مد نظر قرار بگیرد.

در لوله کشی شوفاژ و پکیج روکار نیز باید با توجه به تعداد رادیاتور ها و فاصله آنها از موتورخانه یا پکیج سایز بندی و انشعاب گیری لوله کشی رفت و برگشت مناسب باشد تا در گردش مناسب آب شوفاژ  و گرم کردن رادیاتورها خللی بوجود نیاید.

هرچه تعداد شیرهای مصرف کننده های آب سرد و گرم مصرفی و تعداد رادیاتورها و پره های رادیاتور بیشتر باشد باید از لوله اصلی با سایز بیشتر استفاده شود و به مرور سایز لوله اصلی کم شود.

در لوله کشی روکار پکیج و توکار پکیج نیز باید سایز بندی و قطر لوله های اصلی و انشعاب را رعایت کرد تا آب سرد و گرم و رادیاتور ها به خوبی پاسخگوی نیاز آپارتمان باشند.

لوله کشی معکوس

البته در مورد لوله کشی شوفاژ این مساله را نیز رعایت کرد که رادیاتورهای آخری به دلیل اینکه در انتهای مدار لوله کشی قرار دارند ممکن است کمتر یا دیرتر گرم شوند که  میتوان این مشکل را با معکوس کردن لوله کشی یا استفاده از لوله های برگشت با سایز بیشتر رفع کرد.

چون در لوله کشی شوفاژ لوله های برگشت به اندازه لوله های رفت در گرم کردن سیستم اهمیت دارند. در سایز بندی لوله کشی آب و شوفاژ جنس لوله کشی نیز حایز اهمیت است.

لوله کشی پنج لایه روکار

لوله کشی با لوله های پنج لایه با یک سایز مشخص تا حدود زیادی  نسبت به لوله کشی با لوله های تک لایه و کامپوزیت بهروری بیشتری  دارد.

این قضیه به مرور زمان بیشتر نمایان میشود. لوله های که اتویی جوش داده میشوند به علت زواید داخلی جوش فشار آب را کاهش میدهند.

از لحاظ قیمت به ترتیب لوله های پنج لایه , سه لایه فویل دار ( کامپوزیت ) و لوله های تک لایه جوشی اتویی قیمت بیشتر دارند . البته قیمت این لوله ها به برند و مارک لوله اتصالات نیز بستگی دارد.

در لوله کشی پنج لایه برندهای  نیوپایپ , ایزوپایپ و سوپرپایپ از برندهای مرغوب هستند. در لوله کشی تک لایه و فویلدار سه و تک لایه سفید اتویی نیز آذین لوله سپاهان و یزد از برندهای شناخته شده میباشند.

مخارج لوله کشی روکار

هرچقدر محل قرارگیری شیر فلکه ورودی, آبگرمکن یا پکیج و سرویس های بهداشتی یک آپارتمان به هم نزدیک باشد, هم طول لوله استفاده شده کمتر میشود و هم به دلیل کم بودن طول لوله کشی سایز لوله انتخاب شده کمتر شده و مخارج خرید لوله و اتصالات کمتر میشود.

در کنار هزینه خرید لوله و اتصالات تک یا 5 لایه, تعداد شیرالات و رادیاتور و نوع پیچ و خم و سوراخ کاری تاثیر مهمی در هزینه لوله کشی روکار داشته و به طور نرمال هزینه لوله کشی آب سرد و گرم برای یک واحد 50 متری با لوازم بین 4 تا 5 میلیون تومان و در صورت لوله کشی شوفاژ به همین مقدار هزینه لوله کشی رادیاتور و پکیج میشود. البته همانطور که گفته شد , ویژگی های آپارتمان و نوع لوله کشی بر این هزینه تا حدی موثر است.

جهت اجرای لوله کشی روکار آب و شوفاژ و پیکج و مشاوره میتوانید با ما تماس بگیرید تا در حد توان شما را راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *