اصول و قوانین بازسازی ساختمان چیست

اصول و قوانین بازسازی ساختمان چیست

بازسازی ساختمان

مشاوره و اجرای پروژه های نوسازی و بازسازی ساختمان و آپارتمان از صفر تا صد

برآورد هزینه و قیمت تعمیرات و بازسازی ساختمان با ارایه طراحی و نقشه 3d

تلفن دفتر مرکزی : 09122437371 – 22533080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

قوانین بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان چیست

بازسازی و نوسازی ساختمان راهکاری رایج و اساسی برای افزایش زیبایی ظاهری و کاهش هزینه های تدریجی تعمیرات ساختمان میباشد . در حین بازسازی علاوه بر زیباسازی بصری ساختمان مسکونی , آپارتمان و محل کار بهتر است , در صورت نیاز به نوسازی تاسیسات لوله کشی , برق کشی و دیگر پارامترهای موجود در ساختمان نیز بپردازیم .

تغییرات کلی در نقشه و محل قرارگیری سرویس بهداشتی , آشپزخانه , اتاق , تراس , حیات خلوت نیز از دیگر علتهایی است , که میتواند در دستور بازسازی منزل قرار بگیرد . قدمت ساختمان نیز در نوع بازسازی و مخارج بازسازی موثر است .

اصول بازسازی ساختمان

شاید در وهله اول تغییرات دکوراسیون داخلی در حین نوسازی ساختمان مهم ترین فاکتور برای این کار باشد , اما همانطور میدانید وجود زیرساختهایی نظیر تاسیسات با کیفیت مناسب نیز در حین انجام تعمیرات کلی ساختمان می تواند طول عمر و سطح کار را به طور ویژه ای بالا ببرد .

پس اگر به فکر بازسازی ساختمان هستید , بایستی که تاسیسات لوله کشی آب سرد و گرم , لوله کشی و سیستم گرمایش ساختمان , لوله کشی فاضلاب , سیم کشی و تجهیزات برق و شبکه , عایق کاری و ایزولاسیون رطوبتی و حرارتی , سیستم تهویه مطبوع و سرمایش ساختمان را نیز از ابتدای کار , پیش بینی و در صورت نیاز مقدمات تغییرات احتمالی را فراهم نمایید .

مراحل بازسازی ساختمان

پس از توافق کارفرما و مجری و ارایه طرح پیشنهادی و ثبت قرارداد و شرایط مندرج بین طرفین به صورت کلی پروژه بازسازی به سه مرحله تخریب , زیرسازی و اجرای دکوراسیون داخلی تقسیم بندی میشود . هر یک از سه مرحله فوق شامل جزییاتی هستند که در ادامه به منظور آشنایی تک تک آنها را متذکر میشویم .

تخریب و حمل نخاله اولین گام برای اجرای نوسازی ساختمان است . در صورت لزوم کندن کف یا دیوار سرویس بهداشتی توالت و حمام , سالن پذیرایی , آشپزخانه , اتاقها و دیگر اماکن را میتوان از مرحله تخریب دانست . از میان برداشتن تیغه و دیوارهای احتمالی با توجه به استحکام سازه نیز ممکن است در برخی آپارتمانها اجتناب ناپذیر باشد .

آماده سازی و ساخت نیز در مرحله بعدی کار قرار داد که شامل رنج گسترده ای از کارهای ساختمان میشود . تعویض و افزودن تاسیسات لوله کشی ساختمان , تاسیسات سیم کشی برق , تجهیزات الکتریکی و شبکه , تغییرات و ایجاد سیستم گرمایش , سرمایش و تهویه مطبوع , عملیات پارتیشن بندی ,  تیغه چینی و سفت کاری , نصب , تعویض , نوسازی و بهسازی چارچوب در و پنجره , حفر , جابجایی و تعمیرات چاه فاضلاب , سیمان کاری , کف سازی , ایزوگام , قیرگونی را میتوان از مراحل اصلی بازسازی ساختمان دانست .

در مرحله نهایی نیز  اجرای دکوراسیون داخلی میباشد که شامل نصب کاشی و سرامیک , نازک کاری , نصب کابینت و پارتیشن های مربوطه , نصب شیرالات , لوازم بهداشتی , کولر و رادیاتور شوفاژ, نصب چراغ های روشنایی و نورپردازی , نصب سقف کاذب , نصب درب و پنجره , نصب شیشه و آیینه کاری  , نقاشی , رنگ آمیزی و کاغذ دیواری بخشهای مهمی از دکوراسیون داخلی میباشند .

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

قوانین بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان بایستی قرارداد بین مالک یا وکیل قانونی وی به عنوان کارفرما از یک طرف و مجری حقوقی یا حقیقی از سمت دیگر عقد شود . ذکر کلیه جزییات لازم میباشد و در صورت برعهده گرفتن خرید از سوی مجری پروژه , وی بایستی آن بخش از بیعانه دریافتی را که به عنوان هزینه خرید اجناس دریافت کرده است را خرید کرده , تا درصورت افزایش قیمت کالا در حین اجرای کار از ایجاد اختلافات ناگهانی جلوگیری نماید .

با توجه به جزییات قرارداد کارفرما موظف است که طبق قرارداد و به صورت مرحله ای اقدام به پرداخت هزینه دستمزد و خرید متریال نماید .

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان معمولا به صورت یک برآورد کلی و با توجه به نوسانات بازار در یک تلورانس 10 تا 20 درصدی تخمین زده میشود . در برخی موارد درصدی از کل مخارج بازسازی شامل هزینه خرید و دستمزدها به عنوان حق الزحمه پیمانکار توافق میگردد . این هزینه به طور عرف رقمی بین 15 تا 25 درصد بسته به نوع کار و مخارج براورد شده میباشد .

در نوع دیگری از براورد هزینه میتوان به طور کلی کار را با دستمزد خود پیمانکار و تمام شده یا به قول معروف جارو شده طبق توافق طرفین روی یک رقم مشخص تعیین نمود . و در نوع دیگری پیمانکار فقط مسول اجرای کار بوده و مسولیت خرید برعهده کارفرما میباشد .

در تمام انواع برآورد قیمت بازسازی بهتر است که ریز تمام کارهایی که باید انجام شود , را لیست نموده و مبلغی تا حدود 5 درصد هم برای هزینه های پیش بینی نشده کنار گذاشت . البته در طول اجرا ممکن است بخاطر افزایش نرخ خرید متریال یا بعضا دستمزدهای اجرایی قیمت نهایی کمی بیشتر شود . در متن قرارداد بازسازی ساختمان نیز بهتر است این موارد پیش بینی نشده را ثبت کرده و مسولیت این مسایل را متوجه کارفرما یا پیمانکار کنیم تا در حین اجرای کار به مشکل برنخوریم .

نمونه کار بازسازی ساختمان

داشتن رزومه قوی و نمونه کار بازسازی ساختمان نیز از آن مواردی است که میتواند حتی بر قیمت و هزینه دریافتی پیمانکار تاثیر مستقیم بگذارد . لول و سطح کار پیمان کار را میتوان در نمونه کارهایی که انجام داده , نشان داده شود . ظرافت و توجه به جزییاتی که شاید هنگام بستن قرارداد خیلی به آنها اهمیت داده نشود , از مسایلی است که در نمونه کار بازسازی ساختمان میتواند هویدا شود . توجه به قوانین و مقررات شهرداری نیز پیش از ثبت قرارداد بایستی بین طرفین توافق شود .

جهت مشاوره بازسازی ساختمان و ارایه نمونه کارهای اختصاصی با ما تماس بگیرید .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *