سرویس کولر تهرانپارس تعمیر کولر آبی و گازی

سرویس کولر تهرانپارس تعمیر کولر آبی و گازی

سرویس کولر تهرانپارس

تعمیر و سرویس کولر تهرانپارس , عیب یابی , تعمیر و سرویس کولر آبی و گازی

تلفن دفترمرکزی : 22533080- 09122437371  شبانه روزی

نصب , راه اندازی و تعمیر کولر آبی و سلولزی

نصب , جابجایی ,  تعمیرات و سرویس کولر گازی اسپلیت

اجرا و تعمیرات برق کولر آبی و گازی و سیم کشی ساختمان و خدمات برقکاری

عیب یابی و رفع عیب کولر گازی , تعمیر و تعویض کمپرسور و پنل داخلی کولر

شارژ گاز کولر گازی و وکیوم گاز اسپلیت

لوله کشی اسپلیت , لوله کشی درین کولر

اجرای کابل کشی و تعمیر سیم کشی کولر آبی و گازی اسپلیت.

تعویض دینام کولر , پمپ کولر , پوشال , برزنت, تسمه, شناور وسایر لوازم کولر

سرویس کولر آبی تهرانپارس

شستشو و نظافت,تعویض پوشال, روغن کاری, تست و بررسی عملکرد قطعات کولر آبی از کلیات سرویس کولر آبی هستند.

در صورت کثیف بودن پوشال کولر, حتما بایستی نسبت با تعویض پوشال اقدام شود. معمولا این کار هر سال یا 2 سال یک بار انجام میشود. تمیز کردن کولر با شستشوی کفی کولر و شلنگ های آبرسانی به پوشال در قسمت بعدی قرار دارد. نظافت قطعاتی مانند موتور کولر با دستمال و در صورت دسترسی با پمپ باد, جاروبرقی یا سشوار انجام میشود.

در هنگام سرویس کولر آبی, مسیر شلنگ های آبرسانی به ناودانی آبریز کولر بررسی شود. وجود خرده پوشال و ذرات ریز به تدریج باعث گرفتگی مسیر لوله های آبرسانی و در نتیجه عدم خیس شدن پوشالها به اندازه کافی میشود. این مساله تا حدی کاهش راندمان خنک سازی کولر را به دنبال دارد.

شیر کولر, شلنگ کولر و شناور کولر از دیگر قطعاتی هستند که برای پرکردن آب در تشت کولر استفاده میشوند. بهتر است در هنگام سرویس کولر آبی تهرانپارس, عملکرد قطع و وصل شدن آب شناور را تست و در صورت نیاز رگلاژ کنید. سطح آب تشت کولر بایستی به اندازه ای باشد که پمپ آب کولر بدون دردسر آب را به سمت پوشال ها پمپاژ کند.

در سرویس کولر آبی تهرانپارس مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا در موقع استفاده راحت باشید. شستشو و تمیز کردن کولر و کف کولر را فراموش نکنید. در صورت خرابی تشت کولر و زنگ زدگی کفی بهتر است ضد زنگ یا پرایمر برای افزایش طول عمر کفی کولر استفاده کنید.

 

تعویض پوشال کولر با توجه به آلودگی هوا و رسوبات آب ضرورری به نظر میرسد. نصب سایه بان برای کولر آبی نیز جهت بالابردن راندمان کولر مفیداست. بررسی موتور کولر , لوازم مکانیکی , زدودن گرد و غبار لوازم داخل کولر چک کردن پمپ , شیلنگها و لوله های سقفی کولر و تنظیم شل و سفت بودن تسمه نیز مهم است. وارسی کردن برزنت کولر نیز حتما انجام شود.

تعمیر و سرویس کولر تهرانپارس

تعمیر کولر تهرانپارس

خدمات سرویس و تعمیر کولر تهرانپارس , حکیمیه , جشنواره , میدان پروین , شرق تهران, خیابان 196 , رشید , فلکه اول , دوم , سوم و چهارم تهرانپارس , شاهد و مناطق اطراف, نصب , راه اندازی , عیب یابی ,رفع عیب , سیم کشی و کابل کشی برق ,لوله کشی کولر گازی اسپلیت و کولر آبی. ارایه  خدمات نصب, تعمیر و سرویس کولر آبی و گازی و کلیه خدمات لوله کشی برقکاری و تاسیسات تهرانپارس شرقی و غربی.

تعمیر کولر آبی تهرانپارس

در حین تعمیر کولر آبی تهرانپارس ممکن است با عیوب زیر برخورد کنید که بایستی برطرف شوند. کم بودن یا عدم وجود آب در تشتک خرابی و پاره بودن شیلنگ کولر و شیر آب کولر

خراب بودن واتر پمپ کولر که بایستی نصب به تعویض یا تعمیر پمپ آب کولر اقدام کنید تا باعث افزایش میزان خنکی باد کولر شود. البته دلایل دیگری مانند انسداد شلنگها و یا کهنگی پوشال نیز موجب گرم شدن باد کولر آبی میشود.

در هنگام تعمیر کولر به خصوص تعویض و تعمیر موتور کولر آبی زمانی که دینام کولر را تعویض میکنید در کنار مساله به عیب یابی و رفع علت گیرپاژ موتور کولر آبی بپردازید, چرا که تداوم وجود ایراد باقی مانده ممکن است موتور نو را مجددا دچار سوختگی و گیرپاژ کند.

برای آشنایی با نحوه تست موتور کولر آبی روی لینک کلیک کنید.

بسته بودن ناودانی های پوشال کولر

خرابی و شل و سفت بودن تسمه

نشت دادن و خرابی برزنت کولر

سوختن یا نیم سوز شدن موتور کولر

نامناسب بودن فشردگی و کثیفی بیش از حد کولرها

خرابی فولی یا پولی کولر

خرابی یا نقص در یاتاقان ها

سرویس کولر تهرانپارس

خرابی یا عدم کارکرد شناور یا توپی فلوتر

بسته بودن اطراف کولر و عدم هوادهی مناسب

خرابی توربین یا حلزونی به علت نقص در کارکرد پروانه , شفت یا سایر قطعات

بلند بودن مسافت کانال کشی یا پیچیدگی کولر

نصب کولر تهرانپارس

نصب کولر تهرانپارس ( کولر آبی )

برای نصب کولر آبی متراژ آپارتمان یا محلی که قرار است خنک شود و همچنین فاصله کولر آبی تا منزل یا مکان بسیار مهم میباشد.

هر چقدر مساحت و زیربنا بیستر باشد علاوه بر اینکه کولر باید بزرگتر باشد قدرت موتور کولر آبی نیز با بایستی قوی تر شود. در ضمن هنگام کانال کشی بایستی تعداد پیچ و خم کانال کشی کولر را به کمترین میزان ممکن رساند.

در سرویس کولر آبی نیز با شستشوی کولر و روغن کاری قطعاتی مانند یاتاقان و چک کردن موتور کولر , پمپ کولر , تعویض پوشال کولر و تنطیم تسمه مضافا بر اینکه بر طول عمر کولر اضافه میشود , کولر بازدهی و خنکای بیشتری دارد , خصوصا در اوج گرما که این موضوع اهمیت پیدا خواهد کرد.

سرویس کولر گازی

همیشه برای سرویس کولر گازی تهرانپارس بهتر است پیش از آغاز فصل گرما اقدام به سرویس و راه اندازی شود. در سرویس کولر تهران پارس باید دقت کنید که چهار بخش وجود دارد. برق و کابل کشی کولر که باید چک شوند.

سرویس کولر تهرانپارس لوله کشی اسپلیت و درین کولر که باید از لحاظ آب بندی و عدم نشتی تست شود. یونیت یا پنل داخلی که باید فیلترها و کویل ها شستشو شوند. بخش خارجی شامل کمپرسور , کندانسور که باید تمیز شوند.

در سرویس کولر گازی در مورد کولر گازی اسپلیت بایستی موارد زیر تست شوند. اطمینان از نحوه کارکرد کلید و کابل برق کولر گازی. گاهی خود پریز خراب میباشد و برق نمیدهد.

تمیز کردن , شستشو یا تعویض فیلتر های کولر گازی که در صورت هرگونه آلودگی باید حتما زدوده شود. شستشو و تمیز کردن کندانسور و موتور کولر گازی و قسمت خارجی کولر گازی که بسیار مهم است. بازدید از لوله های مسی نیز باید صورت بگیرید.

کولر گازی برای بازدهی بهتر به طور سالانه باید سرویس شود تا در صورت عیب ایراد احتمالی نسبت با رفع آن اقدام نمود.

فیوز و کلید برق و کابل کشی برق از محورهای اصلی سرویس کولر گازی هستند. تمیز کردن و شستشوی پنل داخلی شامل کویل و فین های کولر اسپلیت نیز بسیار موثر میباشند. بازدید و چک کردن کمپرسور و میزان گاز کولر نیز از نکاتی هستند که بایستی به آن دقت کرد.

شارژ گاز اسپلیت

شارژ گاز کولر گازی  ، به علت اندازه نبودن گاز دستگاه یکی از مهمترین فاکتورهایی است که موجب می شود، دستگاه تهویه مطبوع ما سرمای مناسبی نداشته باشد. از این رو بهتر است اطلاعاتی در این باره کسب کنید. در بازار حال حاضر گازهای کولرهای گازی برد ونوع آر ۲۲ و ار ۴۱۰ میباشند.سرویس کولر تهرانپارس , نحوه شارژ این دو نوع گاز با یکدیگر بسیار فرق دارند. گاز فریون ۲۲ را به صورت گاز و در حالت سرمایش در حالی که گاز ۴۱۰ را در حالت مایع تزریق میکنیم.

نصب کولر گازی اسپلیت

مانند کولر آبی مساحت محیط , ارتفاع محیط و حتی فاصله کمپرسور تا پنل در نصب کولر گازی بسیار مهم میباشد. در هنگام خرید و تهیه کولر گازی اسپلیت به فاکتورهای فوق حتما توجه نمایید.

تعمیر کولر گازی تهرانپارس

عیب یابی و رفع عیب کولر گازی برای تعمیر کولر گازی تهرانپارس بسیار مهم است. تعمیر کولر گازی به طور کلی یک امر تخصصی تر از سرویس کولر اسپلیت است.سرویس کولر تهرانپارس با وجود یشرفت در زمینه ساخت کولر گازی و برد های تخصصی آن تعمیر کولر گازی امروزه یک کار بسیار پیچیده و علمی و تجربی به نظر میرسد.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (15)

  • سهراب پاسخ

    سلام
    تشکر میکنم از خدمت رسانی خوب و به موقعتون ??

    می 18, 2022 at 3:06 ب.ظ
  • معراج پاسخ

    سلام عرض میکنم
    لطفا قیمت سرویس کولر گازی رو میشه بفرمایین?

    می 22, 2022 at 6:55 ب.ظ
  • admin پاسخ

    سرویس کولر گازی بدون احتساب هزینه شارژ گاز اسپلیت بین 250 تا 300 هزار تومان است.

    می 24, 2022 at 12:37 ب.ظ
  • سینا پاسخ

    سلام
    خسته نباشید آقا میشه ۰ تا ۱۰۰ خرید و نصب یه کولر آبی خوب ( بهترین مارکشو) بفرمایین؟ ممنون ?

    می 24, 2022 at 6:41 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام, ضخامت بدنه و برند موتور کولر مهم ترین ویژگی یک کولر خوب بوده که برندهایی مثل کولر آبسال, ساوالان مارک های خوبی به نظر میرسند. نصب کولر هم شامل وجود کانال مناسب در نزدیکی کولر و سیم کشی کولر بوده و در هنگام نصب کولر, برزنت , سیم کشی برق کولر و آب کولر به کولر متصل شده و سپس تنظیمات لازم انجام شده و کولر راه اندازی میشود. هر چقدر طول کانال کولر کمتر باشه بهتره. در انتخاب محل نصب کولر هم دور بودن از لوله های هواکش و در سایه بودن کولر بسیار مهم است. ضمن اینکه کولر بایستی در جایی که هواخور خوب داشته باشه نصب بشه و محل نصب برای سرویس و تعمیرات در آینده قابل دسترسی باشه.

      می 25, 2022 at 12:08 ب.ظ
  • خسرو پاسخ

    سلام
    آقا قیمت تعویض دینام چقدره؟ ??

    می 24, 2022 at 6:47 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام اجرت تعویض دینام در حدود 170 تا 200 هزار تومان است.

      می 25, 2022 at 12:10 ب.ظ
  • حامد پاسخ

    سلام
    خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون??

    می 25, 2022 at 4:18 ب.ظ
  • نصیر پاسخ

    سلام
    بازدهی کولر پشت پنجره بهتر است یا پشت بام؟ ?

    می 25, 2022 at 4:34 ب.ظ
    • admin پاسخ

      در کولر های آبی هرچقدر طول کانال کمتر شود, شدت انتقال باد و قدرت آن افزایش پیدا میکند.

      می 27, 2022 at 1:53 ب.ظ
  • نیما پاسخ

    سلام
    تشکر میکنم از سایتتون??

    می 26, 2022 at 11:01 ق.ظ
  • نورالدین پاسخ

    سلام
    آقا یه توضیحی راجع به چگونگی افزایش باد کولر میدید؟??

    می 26, 2022 at 12:03 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام, تغییر در اندازه پولی و قدرت موتور باعث افزایش شدت باد کولر میشود. ضمن اینکه استفاده از سایبان و قرار دادن کولر در محل مناسب باعث بهبود کیفیت باد کولر دارد.

      می 27, 2022 at 1:51 ب.ظ
  • ناصر پاسخ

    سلام
    عمر مفید پوشال چقدر است؟??

    می 26, 2022 at 12:16 ب.ظ
    • admin پاسخ

      عمر مفید پوشال یک فصل گرماست.

      می 27, 2022 at 1:50 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *