رفع علت گیرپاژ موتور کولر آبی

رفع علت گیرپاژ موتور کولر آبی

تعمیر کولر و رفع علت گیرپاژ موتور کولر آبی

نصب , سرویس و تعمیر کولر آبی تهران شبانه روزی

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران

عیب یابی و رفع عیب کولر آبی و سلولزی تعویض پوشال , دینام , پمپ آب کولر , شناور , کفی , کلید و سایرقطعات سیم کشی و تعمیر برق کولر آبی ,تعمیر کولر آبی تهران با سرعت و دقت هر چه تمام تر انجام می گیرد.

شما می توانید در هر لحظه و در هر مکانی کولر آبیخود را اگر دچار مشکل شده است به تعمیرات کولر آبی تهران بسپارید.کارشناسان هر گونه خدمات دهی را برای شما لحاظ می کنند. در این مکان انواع خدمات دهی و سرویس کاری برای کولرهای آبی انجام می شود.

ابتدا در این مقاله بیشترین خدماتی که صورت می گیرد عنوان می شود. شما می توانید هر روز به صورت 24 ساعته با کارشناسان در ارتباط بوده و هرگونه سوالی در این رابطه دارید از انها بپرسید.

تعمیر کولر آبیخدمات دهی برای تعمیرات کولر آبی تهران:

  • تعمیرکار کولر آبی اگر پوشالها بوی بدی را بدهند این بوی بد را از بین می برد.
  • اگر کولر آبی شما دارای نشتی باشد تعمیرکار این نشتی را تعمیر می کند.
  • تعمیرکار کل بدنه کولر آبی را عایق کاری خواهد کرد.
  • اگر کولر شما چکه کند تعمیرکار در خدمت شما است تا کولر شما را تعمیر کند.
  • اگر کولر آبی شما برق پس می دهد باید به تعمیرکار نشان داده شود.
  • گاها کولر خنک نمی کند و باد آن گرم است
  • تعمیرکار به راحتی این مشکل را رفع می کند
  • بازدهی کولر با تعمیرات بالا می رود
  • رفع هرگونه عیب با سرعت و دقت در کولر های آبی
  • تعمیرکار پمپ را تعویض می کند.
  • نشتی بدنه کولر را می گیرد
  • اگر بدنه پوسیده شود یا زنگ زده شود به راحتی قابل تعمیر است
  • سرویس کولر آبی در هر زمانی با کمترین هزینه انجام می شود
  • سرویس دهی شبانه روزی و سرویس کولر آبی در تهران
  • با کمترین هزینه در تهران صورت می گیرد
  • تسمه کولر به راحتی تعویض می شود.
  • سیم کشی کولر های آبی توسط تعمیرکار انجام می شود.
  • پیدا کردن علت کار نکردن موتور کولر آبی

هزینه تعمیر کولر آبی تهران

هزینه تعمیر کولر آبی در تهران بستگی به این دارد که کدام قطعه دچار خرابی و نقص شده باشد. در حال حاضر دستمزد تعمیر کولر آبی از 150 هزار تومان تا 600 هزار تومان متغیر بوده و این مبلغ بستگی به نوع تعمیرات لوازمی مانند پمپ , موتور , شناور , سیم کشی کولر دارد .

البته برخی از خرابیها مربوط به خدمات برق ساختمان میباشد و در حیطه کار تعمیرکار کولر قرار نمیگیرد .

کولر آبی تشکیل شده از یکسری قطعات مکانیکی ثابت و متحرک و لوازم برقی که با ایجاد رطوبت نسبی داخل اتاق کولر هوای مرطوبی را که نسبتا خنک میباشد به داخل محیط مسکونی و محل کار به جریان انداخته و موجب احساس خنکی در ما میشود.

کولر آبی از لحاظ کارکرد سه بخش دارد :

الف -قطعات خنک کننده هوا

ب- قطعات دمنده هوا

ج-لوازم هدایت هوا

چرا کولر آبی خنک نمی کند

1- بخش اول که از شیرکولر , شیلنگ کولر , شناور کولر , پمپ کولرآبریزها و سراهی کولر و پوشال کولر تشکیل شده است وظیفه ایجاد هوای خنک را دارد .

اگر در تابستان احساس کردید که باد کولر آنطور که باید خنک نیست بدانید که ایراد در یکی از قسمتهای فوق میباشد.

در این بخش مهمترین قطعه واتر پمپ کولر میباشد که وظیفه آبرسانی به پوشالها را دارد که هرچند سالی ممکن است گیرپاژ کرده یا بسوزد. تعویض پمپ کولر تنها راهیست که در زمان سوختن آن پیشنهاد میکنیم.

اما اگر دسترسی به پمپ کولر مقدور نبود میتوانید تا هنگام تهیه پمپ خودتان هر نیم ساعت یا یک ساعت با شیلنگ آب پوشالها را خیس کنید, تا زمانی که امکان تهیه پمپ را داشته باشید سرکنید.

ریختن یخ کف کولر هم توصیه میشود . سعی کنید هرساله اقدام به تعویض پوشال نمایید , یا حداقل کاملا با آب پوشالها را از آلودگیهای موجود بزدایید. چک کردن و تنظیم شناور و زیراب کولر هم بایستی هرسال انجام شود.

علت کار نکردن موتور کولر آبی

2-علت کار نکردن موتور کولر آبی میتواند دو علت اصلی داشته باشد. یا برق و سیم کشی کولر دچار مشکل شده است و یا موتور کولر دچار مشکلاتی نظیر سوختن سیم پیچ و یا خرابی کلاج و بوش شده است.

شایعترین از کارافتادن کولر همان سوختن دینام است امااین مساله بدلیل قیمت بالای دینام بایستی توسط سرویس کار کولر بررسی شود.

موتور کولر قلب تپنده و مهمترین قطعه کولر است که اگر خراب شود کولر از کار افتاده و حتی باد گرم هم نمیزند.

روغنکاری یاتاقانها و تنظیم تسمه از سرویسهای اولیه کولرهای آبی هستند. اگر هر ماه یاتاقانها را خوب روغنکاری کنید و سیستم چرخش کولر با نقص دیگر مواجه نباشد موتور کولر آبی به هیچوجه خراب نمیشود مگر با نوسانات برقی که در فصل تابستان گریبانگیر همه ساختمانها میشود.

موتور کولر آبی با مارک موتوژن بهترین برند موتور کولر آبی است که درقدرتهای 3/4 , 1/2 و 1/3 برای سایزهای مختلف کولر به بازار عرضه میشود.

درهنگام خرید کولر آبی جدای از اتاق و برند خود کولر آبی به مارک موتور کولر آبی دقت نمایید. کولرهای سلولزی هم از این نوع موتورها استفاده میکنند.

موتور الکتروژن نیز برند خوبیست اما کمی کمیابتر از موتوژن میباشد. برندهای تهران توان , موتوسن , البرز و خیلی سیم پیچهای دستی نیز در بازار به وفور وجود دارند اما در هنگام خرید موتور کولر آبی از فروشنده مدت زمان گارانتی و ضمانت موتور را جویا شوید .

دلیل ضعیف بودن باد کولر آبی

3-کانال کشی کولر و برزنت از قطعات هدایت کننده باد هستند که تقریبا ثابت هستند . اگر احساس کردید که باد کولر آبی ضعیف شده است میتوانید با چک کردن برزنت و مسیر کانال کشی کولر در صورت پاره شدن برزنت آنرا تعویض نموده و یا اگر در مسیر کانال کولر مانعی وجود دارد با برداشتن آن باد کولر را قوی تر نمایید.

اگر کانال یا دریچه ای در منزل شما وجود دارد که به خنک کردن آنجا احتیاج ندارید میتوانید با بستن دریچه مذکور شدت باد کولر را درمکانیکه بیشتر استفاده میشود افزایش دهید. بیشتر قطعات کولر در صورت خرابی قابل تعویض هستند.

سعی کنید در صورت سوختن موتور کولر آبی برای تعمیر کولر آبی تهران اقدام به جایگزینی آن با یک موتور نو با سیم پیچ مسی نمایید زیرا سیمپیچی کردن مجدد کولر علاوه بر هزینه زیادی که بردوش شما میگذارد بیش از یکی دوسال دوام نیاورده و دوباره میسوزد.

از بین بردن صدای کولر آبی

صدای ناهنجار کولر معمولا بواسطه خرابی یاتاقان , شفت و قطعات مکانیکی کولر ایجاد میشود که در صورت تاب داشتن میل شفت میتوانید با تعویض آن صدای آنرا از بین ببرید. از بین بردن صدای کولر آبی علاوه بر آرامش روانی موجب افزایش طول عمر کولر آبی میشود.  برای تعمیر کولر آبی تهران اگر میخواهید که عیب یابی و رفع عیب کولر بدرستی انجام شود و اگر سرویس کولر آبی درزمان خود بخوبی انجام شود میتوانید امیدوار باشید که کولر کمتر دچار مشکلات خرابی شود.

علت گیرپاژ موتور کولر

از عمده مشکلاتی که در تعمیر کولر آبی موجود دارد , خرابی کولر به علت گیرپاژ موتور کولر آبی است. شاید بسیاری از مردم عادی یا حتی سرویس کار های کولر به این مساله طبیعی نگاه کرده و با تعمیر کولر آبی با تعویض موتور کولر آبی از آن بگذرند, اما در موارد بسیاری ممکن است این موضوع به ضرر شما تمام شده و مجددا موتور کولر آبی دچار گیرپاژ و سوختگی شود.

به طور کلی 3 علت گیرپاژ موتور کولر آبی وجود دارد. سفت کار کردن کولر, نوسانات و اتصالی برقی و پاشیدن آب از دلایل اصلی گیرپاژ موتور کولر هستند. این موارد حتی بعد از تعمیر یا تعویض موتور کولر بایستی رفع شوند تا مجددا موتور کولر را دچار مشکل نکنند.

یک دلیل دیگر هم که ممکن است علت گیرپاژ موتور کولر آبی باشد, داغ شدن موتور کولر آبی در اثر کارکرد یکسره و یا از کارافتادن پمپ کولر باشد. خیس شدن پوشال علاوه بر خنک کردن باد خروجی, موجب خنک شدن دینام کولر نیز میشود.

هر زمانی که موتور کولر آبی شما دچار سوختگی شدن دنبال پیدا کردن علت سوختن آن باشید, برخی از موارد سوختگی موتور کولر را شاید اتفاقی دانست , اما در برخی موارد خرابی سیم کشی کولر , خرابی یاتاقان کولر و پاشیدن آب روی موتور کولر میتواند علت این امر باشد که  شما پیش از تعویض موتور کولر بایستی به علت آن پی ببرید تا موتور کولر آبی مجددا دچار سوختگی و گیرپاژ نشود .

مساله رگلاژ صحیح و نصب تسمه کولر هم بسیار مهم میباشد. تسمه کولر بایستی راحت کارکرده و سفتی بیش از حد آن شاید در آن واحد مشکلی بوجود نیاورد اما میتواند به تدریج باعث گیرپاژ دینام کولر شود . در واقع برای جلوگیری از گیرپاژ دینام کولر , شفت موتور بایستی به راحتی تسمه را بچرخاند و در صورت خرابی تسمه یا باید یک تسمه هم اندازه کولر جایگزین شود و یا اینکه محل نصب موتور کولر را رگلاژ نمایید . تغییر در اندازه فولی و فلکه کولر نیز از مسایلی است که میتواند باعث فشار مضاعف به دینام کولر شود.

البته این موضوع را نیز یاداور شویم که در صورت شل بودن بیش از حد تسمه , کار انتقال نیروی موتور به پروانه به درستی انجام نمیشود و باد کولر ضعیف میشود. در صورت رفع نکردن علت گیرپاژ موتور کولر آبی ممکن است, حتی با نصب موتور نو, مجددا دینام دچار سوختگی و خرابی شود.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *