تعمیر پکیج دیباجی | نمایندگی ایران رادیاتور بوتان و..

تعمیر پکیج دیباجی | نمایندگی ایران رادیاتور بوتان و..

تعمیر پکیج دیباجی

نصب, سرویس و تعمیر پکیج دیباجی جنوبی و شمالی

تلفن تماس : 09122437371-22533080 شبانه روزی.

لوله کشی و نصب پکیج دیواری, سرویس اولیه و راه اندازی پکیج, عیب یابی و تعمیرات پکیج, کلیه برندهای ایرانی و خارجی, هواگیری و رفع خرابی های رادیاتور شوفاژ, ایران رادیاتور, بوتان,گلدیران, ایساتیس, آریستون, بوش, هایسنس,گرم ایران, وایلانت, لورچ, ایمرگاس, فرولی و کلیه مارکهای ایرانی و خارجی در ذیباجی جنوبی, شمالی, منظریه, دولت, اختیاریه,کامرانیه و محدوده اطراف.

رسوب زدایی و اسید شویی پکیج دیواری, رفع نشتی و آبریزی از پکیج, رفع علت سرد شدن آب مصرفی,علت سرد شدن رادیاتور پکیج؛ علت گرم نشدن رادیاتور شوفاژ, خاموش شدن و روشن نشدن پکیج, قطع آب شوفاژ و پکیج و کلیه خدمات و ایرادهای احتمالی پکیج با نمایندگی تعمیر پکیج و شوفاژ.

تعمیر دیباجیپسرویس و تعمیر پکیج دیباجی

پکیج یک دستگاه شبیه آبگرمکن است که کار یک موتورخانه را انجام میدهد. در واقع پکیج هم آب گرم بهداشتی را تولید میکند و هم اینکه برای گرم کردن رادیاتور شوفاژ و دیگر پخش کننده ای گرمایشی آب داغ مدار گرمایش را تامین میکند. به همین خاطر سرویس و تعمیر پکیج به صورت دوره ای به ویژه در فصل سرما بایستی ضروری است. بعضا نیز به دلیل خرابی هایی که بمانند هر دستگاه دیگر بایستی فورا اقدامی عاجل شود.

پکیج دیواری همیشه در معرض حرارت و حاوی میزان مشخصی آب است, و از طرف دیگر آب موجود لوله کشی حاوی املاح میباشد , این آب بر اثر گرم شدن شروع به ته نشین کردن جرم کرده و در اکثر پس از حدود دو تا سه سال باعث جرم گرفتن مبدل پکیج دیواری میشود. مبدل پکیج یک منبع فلزی میباشد که با توجه شیوه گرمایشی, موجب تولید آب گرم مصرفی میگردد. در صورت نیاز  سرویس کار و تعمیر پکیج ذیباجی با ماتماس بگیرید.

شیر شوفاژ به کدام سمت باز میشود

کارکرد همه انواع پکیج ها همانند بوده و به طور کلی عملکرد آن بدین گونه است که شعله پکیج آب داخل مبدل پکیج را داغ میکند. در شرایط تابستانی مبدل از طریق تبادل گرمایش آب سرد را به آب گرم مصرفی تبدیل میکند. اما در وضعیت زمستانی این آب صرف گرم شدن رادیاتور شوفاژ یا دیگر پخش کننده های گرمایشی مانند سیستم گرمایش از کف یا فن کویل میشود.

برای کم کردن تعداد ایرادات و بهتر شدن عملکرد حرارتی پکیج, به صورت سالانه بایستی پکیج سرویس شود. سرویس پکیج شامل, سرویس های معمولی و سرویس کامل پکیج میشود. ذر سرویس دوره ای, سرویس کار معمولا در ابتدای فصل سرما یا تبدیل به وضعیت تابستانی, عملکرد پکیج را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض قطعات یا رفع عیب از راهکار دیگر میکند.

عیب یابی پکیج دیواری

عیب یابی دستگاه و سیستم های حرارتی به دانش فنی و تجربه قابل توجهی نیاز دارد. البته توجه فقط ناشی از سن و سال نبوده و تعدد و سال های کارکرد در کنار هوش فنی نیز میتواند بخشی از تجربه باشد. بعضا یک خطا احتمال دارد, چند ایراد متفاوت در دستگاه پکیج بوده و بایستی با توجه به نشانه های ظاهری با تست کردن, ایراد را پیدا و رفع نمود. در ادامه تعدادی از خرابی های رایج پکیج را آورده ایم.

  1. خاموش شدن پکیج
  2. ریختن آب از زیر پکیج
  3. سر و صدای ناهنجار دستگاه
  4. سرد شدن آب مصرفی پکیج
  5. سردشدن رادیاتورها
  6. بوی بد دستگاه پکیج

ابتدا اگر دستگاه خاموش بود, بعد از چک کردن آب و گاز و برق, دستگاه را مجدا روشن نمایید. در بسیاری از موارد با یک ری استارت  پکیج دیواری دوباره روشن میشود. اگر با روشن و خاموش کردن, ایراد رفع نشد رادیاتور را تست کنید.

اختلال در برد پکیج, قطع شدن یا کمبود فشار گاز و آب, سوراخ شدن مبدل, افت فشار بار پکیج, خرابی قطعاتی مانند ترمستات, ان تی سی یا فلومتر پکیج از علل مهم خاموش شدن یا روشن نشدن پکیج است.

خرابی پمپ سیرکولاتور پکیج, خرابی فلوسوئیچ, عمل نکردن سیستم بای پس پکیج و خرابی شیر سه راهی موتوری و کیت آن از علل گرم نشدن رادیاتورها هستند. البته علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ ممکن است وجود گرفتگی در مدار گرمایش نیز باشد.

نشتی از لوله کشی شوفاژ, شیر رادیاتور یا حوله خشک کن نیز یک سیگنال مهم برای افت بار پکیج و خاموش شدن پکیج است. حتی یک خرابی لوله کشی یا چه از رادیاتور میتواند در سیستم لوله کشی یا رادیاتور موجب از کارافتادگی پکیج شود.

ایرادات متفاوتی مانند خرابی شیلنگ یا شیرهای پکیج از یکطرف و نشتی از لوازمی مانند محل اتصال به مبدل و حتی سوراخ شدن مبدل پکیج دیواری را میتوان از دلایل نشتی آب از زیر پکیج عنوان نمود.

سرد شدن آب گرم بهداشتی, میتواند کم بودن فشار گاز یا آب سرد مصرفی باشد. این خرابی به خصوص در اوج مصرف گاز به دلیل کم بودن انشعاب یا بالا بودن مصرف گاز در ساختمان باشد. در مورد کم شدن فشار آب  مصرفی هم در طبقات بالا و در فصل تابستان این مشکل بیشتر نمود پیدا میکند. ته نشین شدن املاح در مبدل ثانویه نیز از دلایل رایج و تشدید این مساله است که بایستی با اسیدشویی مبدل پکیج مشکل را حل نمود. برای حضور نزدیک ترین سرویس کار و تعمیرکار پکیج در منطقه دیباجی با تلفن های فوق تماس بگیرید.

جرم زدایی و اسیدشویی پکیج یکی از سرویس های سالانه پکیج محسوب میشود که بایستی با دقت انجام شود.

راه اندازی اولیه پکیج

سرویس های دوره ای پکیج به منظور افزایش راندمان و کاهش نیاز به تعمیر پکیج در دیباجی به صورت فصلی حداقل در ابتدای فصل سرما نیاز است. هواگیری رادیاتور و در صورت نیاز جرم گیری رادیاتور شوفاژ, تنظیم درجه حرارت آب مصرفی و رادیاتورها از کارهایی است که در ابتدای فصل انجام شده و در صورت نقص عملکرد بایستی برای پیشگیری از خرابیهای بیشتر و کاهش مصرف گاز و بالارفتن راندمان انجام شود. سرد شدن آب مصرفی پکیج و سرد بودن رادیاتور شوفاژ از جمله مواردی است که متوجه خرابی پکیج دیواری میشویم. اما در برخی موارد ممکن است از زیر پکیج  نشتی هایی حادث شود و یا اینکه بر اثر گذشت زمان و کارکرد نیاز به تعویض قطعات باشد. جهت خدمات سرویس و تعمیر پکیج دیباجی با ما تماس بگیرید.

راه اندازی ابتدایی پکیج طی مراحل زیر صورت میگیرد:

  • شیر  آب مصرفی و شیرپرکن دستگاه را باز کنید
  • شیر گاز پکیج را باز کرده و پریز برق را فشار دهید
  • مدار آب مصرفی را با بازکردن یک شیر آب هواگیری نمایید
  • پرکردن و هواگیری رادیاتور و رساندن فشار پکیج به 1.5 بار موجب آماده شدن پکیج در حالت عادی برای استفاده شما میشود

در حالت سالم پکیج در حال حاضر پکیج شروع به کار بوده و در صورت عدم روشن شدن پکیج و یا گرم نشدن رادیاتورها در وضعیت زمستانی بایستی به دنبال عیب یابی و کمک گرفتن از یک تعمیرکار و سرویس کار پکیج شوید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *