لوله کشی گاز آشپزخانه

لوله کشی گاز آشپزخانه

لوله کشی گاز آشپزخانه

اجرا و تغییرات لوله کشی گاز آشپزخانه

شماره تلفن لوله کشی گاز: 09122437371-22533080 سراسر تهران.

  • بازسازی و تعمیرات لوله کشی گاز منزل
  • تغییر مسیر و انتقال لوله گاز آشپزخانه و آپارتمان
  • افزایش طول, کوتاه کردن, تغییر جهت لوله گاز اجاق گاز, پکیج, آبگرمکن, بخاری,کباب پز و دیگر لوازم گازسوز ساختمان با جوشکاری.
  • اصلاح لوله کشی گاز آشپزخانه برای نصب اجاق گاز و آماده سازی برای گارانتی وسایل گازسوز فر و اجاق,
  • انسداد, برشکاری و کورکردن لوله های گاز بی استفاده و مزاحم و کلیه خدمات اجرایی و خرده کاری لوله کشی گاز ساختمان.
  • اجرای لوله کشی گاز آشپزخانه های تجاری, صنعتی, رستوارانها, فست فود و مراکز پخت غذا.

لوله کشی گاز آشپزخانهاستاندارد لوله کشی گاز آشپزخانه

در هنگام اجرای لوله کشی گاز خانگی طبق روال بایستی یک نقشه استاندارد با سایز و مسیر مشخص یک نقشه معین به سازمان نظام مهندسی ارایه شده و بر طبق آن کار اجرای لوله کشی گاز آشپزخانه و دیگر نقاط ساختمان انجام شود.

لوله کشی گاز در کلیه نقاط و انشعابات, بایستی فقط با جوشکاری انجام شده و کلیه لوله اتصالات و شیرآلات گاز مصرفی نیز بایستی استاندارد باشند.

در آشپزخانه های مسکونی معمولا حداقل یک شعله گاز برای اجاق گاز تعبیه میشود. این انشعاب بایستی در سطحی پایین تر از محل نصب اجاق گاز قرار گرفته تا شلنگ گاز در معرض شعله و حرارت قرار نگیرد. سایز شیر و لوله گاز آشپزخانه خانگی 1/2 بوده و توسط یک سرشلنگی فلزی به شلنگ و اجاق گاز متصل میشود. هنگام نصب شلنگ بایستی حتما از بست برای اطمینان از آب بندی استفاده شود.

لوله گاز به موازات دیوار بوده و برای انشعاب گیری و نصب شیر گاز بایستی یک زانویی 90 درجه در کنار دیوار قرار بگیرد. استفاده از شلنگ های بیش از 1/5 تا حداکثر 2 متر برای نصب به هر وسیله گازسوز خطرناک و غیراستاندارد تلقی میشود.

ارتفاع لوله گاز آشپرخانه هم در نوع لوله کشی گاز توکار و هم در گازکشی روکار بین 30 تا 80 سانتیمتر است. عبور لوله گاز از کف آشپزخانه و دیگر نقاطی که احتمال شستشو و جذب رطوبت دارد, ممنوع بوده و در صورت اجرا گازکشی توکار بایستی حتما از عایق بندی قوی روی لوله کشی گاز استفاده شود.

شیر و لوله گاز برای اجاق گاز و فر سایز 1/2 اینچ یا 2 و شیرگازی و لوله کشی گاز برای پکیج بایستی حتما از سایز 2/5 یا 3/4 اینچ باشد.

نصب هرگونه وسایل گازسوز در آشپزخانه به غیر از اجاق گاز نیاز به دودکش داشته و به همین دلیل برای نصب پکیج و آبگرمکن در آشپزخانه بایستی یک دودکش متناسب با سایز دستگاه گازی ساخته و پرداخته شود. حتی میتوان گفت که هود آشپزخانه به نوعی برای اجاق گاز دودکش محسوب میشود.

تغییرات لوله کشی گاز

در مواقعی مانند بازسازی داخلی آپارتمان, جابجایی محل اجاق گاز, انشعاب گیری برای نصب فر گازی, پکیج و دیگر لوازم گازسوز, ممکن است, نیاز به ایجاد تغییراتی از قبیل انشعاب گیری و اصلاح مسیر لوله گاز آشپزخانه داشته باشیم. به شکل استاندارد و ایمن این نوع انتقالات و اصلاحات بایستی توسط جوشکاری لوله گاز انجام شده و استفاده از هرگونه روشی ابداعی بسیار مخاطره آمیز بوده و مسولیت آن متوجه به مالک و کارفرما میباشد.

بعضا دیده شده که برای کاهش هزینه ها به صورت جزیی از لوله های پلیمری و متفرقه غیراستاندارد استفاده میشود که هرچند تفاوت خیلی فاحشی ندارند, اما به دلیل راحتی و اجتناب از روش جوشکاری این مساله باعث بروز صدمات و نشتی های گازکشی منزل میشود.

آیا برای نصب اجاق گاز نیاز به اصلاح لوله گاز وجود دارد؟

در بسیاری از موارد کسانی که قصد نصب اجاق گاز مبله یا گاز رومیزی نو را دارند, به دلیل امتناع شرکت های نصاب برای گارانتی مجبور به تغییرات و اصلاحاتی در مسیر لوله کشی گاز آشپزخانه میشوند.

شاید اینطور به نظر برسد که این نصاب ها به دنبال ایراد بیخودی و بی دلیل هستند,اما در واقع به دلیل اینکه شرایط نصب هر اجاق گازی ممکن است با شرایط و وضعیت موجود, تفاوت داشته باشد و برای افزایش ایمنی این گیرودار وجود داشته و در این مواقع بهتر است که نقطه و مسیری که نصاب های شرکتی درخواست اصلاح لوله گاز و نصب شیر را دارند, مشخص شده تا تعمیرکار لوله کشی گاز دقیقا این کار را آشپزخانه شما انجام دهد.

در صورت نیاز به هرگونه اصلاح و خدمات لوله کشی گاز آشپزخانه و منزل در سراسر تهران, کرج, اندیشه و پردیس با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *