تعمیر و سرویس کولر آبی صادقیه آریاشهر

تعمیر و سرویس کولر آبی صادقیه آریاشهر

سرویس کولر صادقیه

نصب , راه اندازی و سرویس کولر صادقیه , آریاشهر , بهنام , آیت الله کاشانی

تلفن : 09122437371-22533080 تعمیر کولر آبی و کولر گازی اسپلیت

تعمیرات , راه اندازی و سرویس کولر آبی , رفع علت گیرپاژ موتور کولر آبی

تعویض موتور کولر , تعویض پمپ آب کولر , پوشال , شفت , یاتاقان ,شیر, شلنگ, تسمه, شناور , برزنت و دیگر لوازم کولر آبی, ساخت و نصب پایه زمینی و دیواری کولر آبی , نصب سایبان کولر آبی و گازی اسپلیت.

سرویس کولر صادقیه آریاشهر

سرویس کولر آبی صادقیه

شاید یک کولر آبی سرویس نشده هم با فشردن کلیدهای آن شروع به کار کند , اما غیر ممکن است که تا آخر فصل این وضعیت دوام آورده و احتمالا با یک خرابی بی موقع شما را در مخمصه خواهد گذاشت.

علاوه بر خرابیهایی که ممکن است بر اثر سرویس نشدن کولر به وجود بیاید , به دلیل رگلاژ و تنظیم نشدن و روغن کاری نشدن قطعات و آلودگیهای یک سال گذشته , باد کولر کیفیت لازم را نخواهد داشت.

پوشال کولر نیز باید حداقل سالی یک بار در ابتدای فصل گرما عوض شود تا باعث بهبود عملکرد کولر شود. این موضوع شاید در ابتدای فصل که هوا آن چنان گرم نشده جدی تلقی نشود اما در اوج گرمای تابستان خیلی به چشم خواهد آمد.

سفت بودن تسمه کولر , عدم روغن کاری یاتاقان , موتور و پمپ آب کولر و تحت فشار بودن کولر میتواند باعث بروز مشکلاتی نظیر گیرپاژ موتور کولر شود و تحمیل هزینه های سنگین به شما شود . از این رو با شنیدن کمترین صدایی در پی رفع ان باشید که علاوه بر مخارج سنگین تعمیر کولر بدون کولر نمانید.

انسداد و گرفتگی مسیر آب از پمپ تا پوشال میتواند باعث کاهش راندمان کولر و میزان خنکی آن شود که بایستی در هنگام سرویس کولر آبی بررسی و دقت شود.

تعمیر کولر آبی صادقیه

در تعمیر کولر آبی ممکن است, کولر یک عیب و ایراد مشخص مانند سوراخ شدن و نشتی شلنگ و برزنت داشته باشد که بایستی تعویض و تعمیر شود و برخی ایرادات بایستی با بررسی و واکاوی رفع شوند.

مثلا در صورت  خنک نکردن کولر آبی ممکن است, آب در کف کولر وجود نداشته باشد و یا آب موجود به دلیل خرابی پمپ یا گرفتگی لوله و شلنگ ها به پوشال نرسد. بعضا شل بودن تسمه و یا خارج شدن فول از محل خود نیز باعث از کار افتادن یا کاهش قدرت موتور کولر میشود.

سر و صدای کولر آبی نیز احتمالا به دلیل نقص در کارکرد یاتاقان کولر رخ میدهد. تعویض یاتاقان در بیشتر صداهای ناهنجار موجب قطع شدن صدای گوشخراش کولر آبی میشود.

در صورت سوراخ شدن کفی کولر نیز ترمیم کفی با استفاده از ایزوگام یا عایق های آماده و در صورت عمیق بودن و تعدد پوسیدگی کف کولر, تعویض کفی کولر راه چاره است.

تنها مواردی که احتمال تعمیر قطعات کولر در آنها وجود دارد, موتور کولر و به ندرت پمپ کولر است که ممکن است در صورت به صرفه بودن بتوان آنها را تعمیر نمود.

تعمیر کولر صادقیه

اعزام نصاب , سرویس کار , تعمیرکار کولر آبی و کولرگازی اسپلیت به مناطق آریاشهر , فلکه اول و دوم صادقیه , خیابان آیت الله کاشانی سازمان آب , ارمکان و محدوده اطراف تعمیرات کولر پس از مدتی کارکرد اغلب به علت خرابی و سوختن موتور خرابی پمپ آب کولر , پارگی برزنت , سوراخ شدن کفی کولر نقص در سیم کشی و کلید برق , گیرپاژ یاتاقان , شکستن شفت و محور و خرابی قطعات دیگر کولرابی ما را مجبور به رفع این خرابیها میکند.

سرویس کولر آریاشهر

از کار افتادن کولر و عدم شدت باد و خنکای مناسب آن از واضحترین دلایل خرابی کولر میباشد. اگر بوی سوختگی شدید از کولر به مشام برسد سیم پیچ کولر شروع به سوختن کرده و باید سیم پیچ آن تعویض یا کل موتور تعویض شود.

البته پرواضح است که موتور کولر آبی نو بسیار بهتر از موتور سیم پیچی شده میباشد. اما با توجه به گران بودن دینام کولر نو , تعمیر دینام کهنه نیز یک راه ارزانتر برای راه اندازی مجدد کولر میباشد.

اما به غیر از موتور کولر ابی مابقی قطعات کولر آبی مانند پمپ , شناور , برزنت و غیره در صورت خرابی بایستی تعویض شوند و تعمیر آنها امکان پذیر یا مقرون به صرفه نمیباشد.

سرویس کولر آبی آریاشهر

سرویس کولر آبی از بسیار از خرابیهای احتمالی میتواند تا حد زیادی جلوگیری کند. اگر تسمه کولر بیش از حد سفت باشد و یاتاقانهای کولر سفت شده و خراب باشند موجب فشار به موتور کولر و سوزاندن آن شوند.

شناور خراب نیز باعث هدر رفتن آب یا قطعی اب کولر و نرسیدن آب به پوشالها شود. هر چقدر کولر تمیز تر باشد دمای محیط را در زمان کمتری خنک میکند و این باعث میشود که شما کولر را خاموش کرده و از کولر کمتر کار بکشید که این باعث افزایش طول عمر کولر میشود.

تعمیر کولر آریاشهر

سرویس کولر گازی نیز بایستی به طور سالانه و پیش از آغاز فصل گرما انجام شود. از بین بردن آلودگیهای لوله ها , فینها و کویلهای تبادل کننده گرما از جمله کارهایی است که میتواند تا حد زیادی باعث افزایش کارایی کولرگازی شود .

تعویض و یا تمیز کردن فیلتر پنل داخلی نیز یک راه خوب برای مطبوع کردن و افزایش راندمان باد خروجی از کولر اسپلیت میباشد.

چک کردن و بررسی عملکرد کمپرسور نیز از کارهای یک سرویسکار کولر گازی است. اگر به طور سالیانه کولر گازی سرویس شود کولر گازی کمتر به تعمیر احتیاج پیدا میکند.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *