تعمیر ترکیدگی لوله آب

تعمیر ترکیدگی لوله آب

تعمیر ترکیدگی لوله آب و روش ها

عیب یابی و تعمیر ترکیدگی لوله آب با روشهای مختلف

تشخیص ترکیدگی لوله آب و نشت یابی با دستگاه

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ و گاز

لوله کشی و نصب شیرالات , رادیاتور و  لوزام بهداشتی

نصب و راه اندازی موتورخانه شوفاژ مرکزی و پکیج دیواری

خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان تهران پایپر

راههای تعمیر ترکیدگی لوله آب

به طور کلی دو راه برای تعمیر ترکیدگی لوله آب و کلا لوله کشی ساختمان وجود دارد .

راه اول بازسازی لوله کشی یا حداقل بخش زیادی از لوله کشی میباشد . این روش هزینه و وقت بیشتر برده و احتمالا باعث تخریب بخشی از ساختمان نیز میشود .

روش دیگر تعمیر لوله کشی همان بخش ترکیدگی است که با صرف هزینه کمتر و سریعتر لوله کشی درست شده و احتمالا تا مدتی راحت خواهید شد .

هردو روش و البته انواع لوله کشی روکار و توکار با پیشنهاد لوله کش و مجری به مالک و انتخاب او عملی خواهد شد .  البته جنس لوله اتصالات و محدودیت تعمیرات احتمالی نیز ممکن است در انتخاب روش تعمیرات موثر باشد .

تعمیر ترکیدگی لوله آب

استهلاک لوله کشی آب

تعمیر ترکیدگی لوله آب با توجه به خرابی و ترکیدگی متداول لوله های آب در بازه های زمانی نامشخص پس از استفاده طولانی مدت از لوله ها، امری بسیار شایع و متداول است که اصولا لوله کش های ساختمانی را مجاب به تعمیر و یا تعویض لوله های ساختمانی می کنند. اینکه چه علت هایی سبب ترکیدگی لوله ها می گردد و اینکه برای جلوگیری به عمل آوردن از ترکیدن لوله ها چکار باید کرد و بهترین راه برای درست کردن لوله آب چیست؟ همه  و همه از جمله سوالات و ابهاماتی است که ممکن است ذهن هر فردی را به چالش بیندازد تا برای برطرف کردن آن چاره اندیشی کند. ما نیز در حد توان در صدد پاسخ گویی به این سوالات در این مختصر آمده ایم تا با پاسخ های روشن و شفافی که در ادامه مطلب می آید؛ توانسته باشیم بخش از ابهامات ذهن شما را نیز پاسخگو باشیم.

عوامل  ترکیدن لوله

عوامل مختلفی ممکن است سبب ترکیدگی لوله ها گردند که در این بین خرابی و پوسیدگی لوله ها پس از مدت زمان بسیار زیادی استفاده از آن ها، فرسوده شدن و فرسایش لوله ها، ضربه خوردن لوله ها و… در ترکیدن لوله ها دخیل هستند که پس از تشخیص ترکیدگی لوله ها توسط لوله کش رو به تعمیر ترکیدگی لوله آب آورد تا با برطرف شدن مشکل بتوان باری دیگر از وجود آب مصرفی منازل بهره جست. در برخی از موارد نیز ممکن است اشیاء سخت و تیزی وارد لوله ها گردد و به آن ها فشار بیاورد که این خود نیز سبب ترکیدگی لوله ها می گردد. بنابراین بعد از مشاهده ترکیدگی لوله ها می بایست بلافاصله برای تعمیر ترکیدگی لوله آب اقدام کرد تا از خسارت ها و ضررهای پیش رو جلوگیری به عمل آورد. بنابراین خیلی مهم است که سریع متوجه وجود ترکیدگی لوله ها شویم تا از بروز چنین مشکلاتی به دور باشیم. از جمله مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر ساکنین ساختمان ها شود، وجود نم و رطوبت در سقف و دیواره سرویس های بهداشتی است که ممکن است اگر دیر اقدام به عیب یابی و ترمیم ترکیدگی لوله آب کنیم، گچ دیوارها فرو ریزد و بوی بد نم دیوار و سقف باعث چندش خاطر ساکنین منازل گردد. ضمن اینکه اتلاف آب بسیار زیادی نیز موجب بالا رفتن هزینه آب ها گردد که تمامی این مشکلات ناشی از ترکیدگی لوله آب و تعمیر نکردن آن در اسرع وقت است.

نم دادن دیوار از عوامل ترکیدگی لوله آب

برطرف نمودن مشکل ترکیدن لوله آب

برای تعمیر ترکیدگی لوله آب و رفع این نقیصه با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، روش های قدیمی و سنتی دیگر منسوخ شده و برای تشخیص ترکیدگی امروزه از روش های قدیمی پر هزینه و وقت گیر استفاده نمی شود. شاید یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از وقوع ترکیدگی لوله ها، پوشاندن مخزن آب سرد است که بایستی به همراه عایق لوله هاست. اما این مورد از اقدامات پیشگیری از وقوع ترکیدگی لوله است. حال اگر لوله آبی ترکید، برای تعمیر ترکیدگی لوله آب امروزه با استفاده از دستگاه نشت یاب به راحتی می توان ترکیدگی لوله آب را تشخیص داد. برای این منظور دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله یا همان دستگاه نشت یاب صدای به وجود آمده از جریان آب را به هنگام شکستگی و یا ترکیدگی لوله آب با بهره جستن از گیرنده ای صورت می بخشد که این گیرنده روی سطوحی از جمله کف حمام و… قرار می گیرد. با این کار می توان به طور دقیق محل ترکیدگی لوله آب را تشخیص داد و بدون هیچ گونه خسارتی مبتنی بر تخریب می توان رو به ترمیم ترکیدگی لوله  آورد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *