قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه برقی شارژی نیوپایپ نو دست دوم

قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه برقی شارژی نیوپایپ نو دست دوم

دستگاه پرس لوله پنج لایه

انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه , قیمت ویژگیهای آنها.

با ورود لوله های پلیمری به بازار , تجهیزات لوله کشی نیز تفاوتهای زیادی پیدا کرده که یکی از این وسایل , دستگاه پرس لوله پنج لایه است . به طور کلی لوله کشی پنج لایه به دو صورت پرسی و کوپلی قابل اجرا میباشد , که معمولا در اجرای لوله کشی در ساختمان های نوساز به دلیل قیمت مناسب تر اتصالات و راحت بودن پرس نسبت به آچار کشی , سازندگان و محریان ترجیح میدهند که با اتصالات پرسی کار کنند . بسته به سایز لوله هر قطر لوله دارای یک قالب منحصر به فرد داشته که هنگام پرس زدن بایستی روی فک دستگاه نصب شوند.

امروزه کاربرد این دستگاه در لوله کشی آب, شوفاژ,پکیج و گرمایش از کف بسیار گسترده بوده و یکی از ابزارالات مورد نیاز تاسیسات کاران و لوله کشهای حرفه ای میباشد.

با توجه وجود متنوع انواع اتصالات لوله پرسی و قیمت پایین تر آنها نسبت به اتصالات کوپلی در اغلب ساختمان های در حال ساخت و پروژه های بزرگ نیاز به دستگاه پرس از ملزومات اجرا و نشان دهنده کلاس کاری مجری لوله کش و تاسیسات کار محسوب میشود.

دستگاه پرس لوله پنج لایه

قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه

قیمت دستگاه پرس لوله 5 لایه بسته به نوع دستگاه از حدود 1 میلیون تومان شروع شده و در برخی برندهای اروپایی به حدود 60 میلیون تومان هم میرسد. البته مکانیزم دستگاه های یاد شده و کیفیت اجرایی و نوع پرس آنها نیز بسیار متفاوت میباشد. در ادامه به انواع دستگاه پرس لوله و بررسی عملکرد و قیمت حدودی آنها میپردازیم.

دستگاه پرس لوله پنج لایه دستی هیدرولیک کنزاکس 3/500/000 تومان

پرس لوله پنج لایه دستی هیدرولیک شمس فک گردان 5/300/000 تومان

پرس لوله پنج لایه دستی هیدرولیک پویا صنعت 4/600/000 تومان

دستگاه پرس برقی اتوماتیک شمس ( ایرانی) 23 میلیون تومان

دستگاه پرس برقی شارژی رستگار صنعت 32 میلیون تومان

دستگاه پرس برقی شارژی اتوماتیک نیوپایپ ( ژاپنی ) 30 میلیون تومان

پرس لوله پنج لایه برقی اتوماتیک رومکس روتنبرگر آلمان 48 میلیون تومان

پرس لوله پنج لایه برقی AGP مدل PF8 حدود 51 میلیون تومان

قیمت دستگاه پرس نووپرس آلمان  با لوازم جانبی 68 میلیون تومان

دستگاه پرس برقی شارژی اتوماتیک رمس ( سوپرپایپ) 70 میلیون تومان

فک و قالب لقمه پرس شارژی یدکی بین 1200 تا 1400 هزار تومان

انواع دستگاه پرس لوله 5 لایه

جدا از برندهای موجود در بازار سه نوع دستگاه پرس لوله پنج لایه وجود دارد .

  1.  دستگاه پرس برقی-شارژی یا اتوماتیک
  2. دستگاه پرس هیدرولیک
  3. دستگاه پرس دستی مکانیکی

دستگاه پرس لوله پنج لایه شارژی

بهترین نوع دستگاه پرس لوله , نوع اول یا دستگاه پرس اتوماتیک بوده که علاوه بر سهولت در اجرا , کیفیت پرسی بالایی داشته و قدرت پرس بین دو دهنه دستگاه به صورت مساوی توزیع میشود . این دستگاه ترکیبی از سیستم الکترنیکی و هیدرولیک بوده از همه لحاظ بهترین نوع دستگاه پرس لوله محسوب میشود .

دستگاههای پرس لوله پنج لایه از نوع شارژی موجود در بازار مناسب برای کار با لوله اتصالات پرسی نیوپایپ , سوپایپ , مسترپایپ , ایزوپایپ , بهتراشان , ایزی پایپ , وحید ,یونیک پایپ و قابل اتصال به قالب فولادی  سایز 16 , 20 , 25 , 32 , 40 , 50 و 63 میباشد .

قیمت این نوع دستگاهها بسته به برند از حدود 30 میلیون تومان تا 60 میلیون تومان بسته به تجهیزات جانبی و مارک دستگاه متغیر است . برای اجرای لوله کشی ساختمان در ساختمانهای بزرگ در صورت استفاده از لوله های پنج لایه بهتر است از این نوع دستگاهها استفاده شود .

برندهای موجود در بازار دستگاه پرس لوله نیوپایپ ( ماکیتا ژاپنی  ) , دستگاه پرس رمس آلمان , يوپونور آلمان , روتنبرگر آلمان , رونیکس و رستگار صنعت میباشند . البته بخاطر شرایط موجود در بازار ممکن است , برخی از این دستگاهها با کمیاب یا ناموجود شوند , بخاطر همین و در ضمن قیمت گران این دستگاه , تمایل به خرید دستگاه پرس لوله پنج لایه دست دوم و یا اجاره دستگاه پرس لوله بسیار زیاد میباشد .

دستگاه پرس دستی لوله 5 لایه

دو نوع دستگاه پرس دستی وجود دارد که در نوع هیدرولیک نیروی لازم برای انجام پرس بوسیله سیستم هیدرولیک توسط دست انجام میشود . در این سیستم بواسطه توزیع نیرو در طرفین فک دستگاه , پرس لوله کیفیت نسبتا خوبی داشته و برای کارهای خرده کاری لوله کشی و تعمیرات مناسب میباشد . زیرا علاوه بر گران بودن دستگاههای شارژی , فک بزرگ در برخی از اماکن تعمیراتی اجازه کار با این پرس اتوماتیک لوله را نمیدهد .

قیمت این نوع دستگاه حدود 4 تا 7 میلیون تومان بسته به تعداد قالبها و کارخانه سازنده متفاوت میباشد . این دستگاهها اغلب به دست صنعتگران ایرانی ساخته میشوند .

مدل دیگری از دستگاه پرس وجود دارد که به نام دستگاه پرسی دستی مکانیکی بوده و پرس توسط زور بازوی مجری انجام میشود . این دستگاه مانند یک قیچی لوله بر بزرگ بوده و عمل پرس را نه با کیفیت مدلهای شارژی و هیدرلیک انجام میدهد . البته مهارت لوله کش در کیفیت پرس نقش تاثیرگذاری دارد .

قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه

نحوه کار با دستگاه پرس لوله پنج لایه

بعد از محاسبات لوله کشی و قرار دادن لوله و اتصالات در جای خود بایستی قبل از اجرای پرس  ، لوله کالیبر یا برقو شود . سپس لوله را وارد اتصال پرسی کرده برای اطمینان از اینکه لوله به طور کامل وارد حلقه استیل شده است از سوراخی که در انتهای حلقه استیلی است می‌توان استفاده کرد . بعد با استفاده از دستگاه پرس برقی یا پرس دستی هیدرولیک یا مکانیکی حلقه استیل پرس می‌شود . در انتهای لوله کشی بایستی کلیه پرسها چک شده و با پایان یافتن اجرای لوله کشی , سر اتصالات درپوش و تحت فشار تست شده تا در صورت وجود نقص احتمالی ,  پرس لوله ها اصلاح شود.

تست فشار به خصوص در لوله کشی پکیج و آب مصرفی توکار بایستی با دقت انجام شود تا در ادامه با پوشانده شدن لوله ها نشتی هیچ نشتی وجود حادث نشود.

اجاره دستگاه پرس لوله پنج لایه

به دلیل قیمت نسبتا بالای دستگاه پرس هیدرولیک لوله پنج لایه , در صورت نیاز میتوانید با مراجعه به برخی فروشگاههای تاسیساتی و ابزار فروشیها , به صورت روزانه این دستگاهها را اجاره کنید. معمولا برای پروژه های بزرگ کل عملیات لوله کشی انجام شده و در پایان در حد چند روز این دستگاهها اجاره میشوند تا هزینه اجاره دستگاه پرس کاهش پیدا کند. لازم است این مطلب نیز گوشزد شود که به دلیل صرفه جویی در قیمت لوله کشی ساختمان به دلیل کاهش هزینه های خرید اجناس پرس استفاده از دستگاه پرس طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان نسبت به سایز انواع لوله کشی کوپلی و تک لایه در متراژ بالا تا حدی افزایش پیدا میکند.

قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه دست دوم

با توجه به قیمت بالای این ابزار گران قیمت, خرید دستگاه پرس کارکرده نیز یکی از راههای پیش روست. قیمت دستگاه پرس لوله پنج لایه دست دوم تقریبا بین 40 تا 60 درصد قیمت نو آنهاست. تعداد فک پرس و باتری زاپاس و کارکرد و ظاهر دستگاه از جمله مواردی است که در قیمت این دستگاه ها موثر بوده و با توجه به برند آن قیمت گذاری میشود.

به طور کلی اگر پروژه بزرگ ساختمانی در دست دارید و یا چشم انداز خوبی برای گرفتن کارهای مداوم وجود دارد, بهتر است دستگاه پرس خریداری کنید. خرید دستگاه پرس برای یک یا دو ساختمان کوچک احتمالا توجیه اقتصادی نداشته و با توجه به شرایط ضعیف ساختمان سازی در این وضعیت بهتر است اقدام به اجاره دستگاه پرس لوله پنج لایه کرده و یا از اتصالات کوپلی برای اجرا استفاده کنید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *