نشت یابی با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری

نشت یابی با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری

نشت یابی با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری با رفع نشتی

تلفن: 09122437371-22533080 بدون تعطیلی در سراسر تهران

  • عیب یابی و رفع نشتی لوله کشی ساختمان با دستگاه
  • تشخیص محل دقیق و نوع نشتی لوله های آب,شوفاژ و فاضلاب
  • ارایه راهکار دقیق و روش های مختلف تعمیرات لوله کشی ساختمان
  • انجام کلیه امور تعمیراتی لوله کشی توسط اکیپ مجهز و مجرب
  • تشخیص ترکیدگی با دستگاه تشخیص تصویری, صوتی و متخصص نشت یاب

کلیه نشت یابی ها با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری و صوتی به صورت تضمینی انجام شده و در صورت درخواست شما کار انجام تعمیرات لوله کشی و رفع نشتی مربوط نیز به سرعت انجام میگردد.

بروز نشتی و مشاهده عینی آب و رطوبت درسقف و دیوار , صدای همیشگی یا مستمر آب و افزایش مبلغ مصرف و قبوض آب از نشانه های واضح و اولیه برای این است که یک اشکالی در یک بخش از ساختمان و یا تاسیسات مشکل داشته و بایستی برای جلوگیری از گسترش و خسارات بیشتر به فکر آن باشیم.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویرینحوه کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری و صوتی

دستگاه های تشخیص ترکیدگی رایج در ایران چند مدل مختلف هستند. دستگاه های نشت یابی صوتی, دستگاه های تصویری, مادون قرمز و دوربین های لوله فاضلاب از این جمله هستند.

اغلب افراد فعال در این زمینه از دستگاه های صوتی یا آکوستیک استفاده میکنند. نحوه کار با این دستگاه تشخیص صدای نشتی آب است, که با نزدیک شدن گوشی دستگاه به محل نشتی, صدای ساتع شده از آنرا نشان داده و به این طریق کار نشت یابی را انجام میدهد. کار با این دستگاه کمی ساده به نظر میرسد, اما نیاز به تجربه و گوش حساسی برای تشخیص محل نشتی داشته و از همه مهمتر اینکه این نوع دستگاه ها برای ترکیدگی های شدید کاربردی تر بوده و برای تشخیص نشتی های ریز لوله های شوفاژ و فاضلاب کارایی چندانی ندارند.

دستگاه های مادون قرمز نیز به دلیل سطح پوشش کم,نیاز به دقت و وقت زیادی برای نشت یابی داشته و به همین دلیل در ایران خیلی کاربردی نیست. برای استفاده از این دستگاه ها بایستی مسیر لوله کشی مشخص بوده و دستگاه میتواند با تلورانس کمی محل نشتی را نشان دهد.

دوربین های لوله کشی نیز مخصوص خطوط لوله کشی فاضلابی باز بوده و اغلب مخصوص نشتی لوله های فاضلاب شهری هستند, چرا که بایستی با راحتی در داخل لوله حرکت کرده تا محل نشتی یا گرفتگی را نشان دهند.

نشت یابی با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویرینشت یابی لوله کشی با دستگاه تصویری

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری پیشرفته ترین ابزار برای نشت یابی لوله های ساختمان محسوب میشوند. این نوع دستگاه با استفاده از نادیده گرفتن لایه های مصالح ساختمان و با توجه به اسکنرهای پیشرفته قادر به تشخیص مسیر لوله کشی, تخمین دمای آب خطوط لوله کشی و نشان دادن محل تجمع آب در خارج از مسیر لوله کشی بوده و به راحتی حتی نقطه دقیق سوراخ شدن و ترک های احتمالی لوله کشی آب, شوفاژ و فاضلاب را نشان میدهد

هر چند که این دستگاه های گران قیمت آپشن های مختلفی داشته و از تکنولوژی روز دنیا بهره میبرد, اما با اینجال تجربه متخصص نشت یابی و طریقه کارکردن با آن نیز بسیار مهم بوده و فرد تشخیص کار بایستی به انواع لوله کشی ساختمان تسلط لازم را داشته باشد. آشنایی و آگاهی کارشناس نشت یابی به نقشه خوانی و ساختار سیستم لوله کشی های مختلف از جمله مواردی است که میتواند در زمینه تشخیص درست کمک کند.

اطلاع از نحوه اجرای لوله کشی پکیج, لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی فاضلاب میتواند, در تخمین مسیرهای احتمالی و انشعابات , راهگشای بسیاری از موارد نشت یابی و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه تصویری و صوتی باشد.

مواردی که تشخیص ترکیدگی با دستگاه تصویری کاربرد دارد ؟

  • تشخیص علت نشتی آب و رطوبت شامل خرابی لوله کشی و یا عیب در عایق بندی
  • تشخیص نوع ترکیدگی لوله اعم از لوله آب سرد و گرم, فاضلاب یا شوفاژ
  • یافتن علت مصرف زیاد آب در ساختمان شامل داخل آپارتمانها یا مشاعات
  • تشخیص محل دقیق نشتی و کاهش میزان تخریب و کنده کاری جهت تعمیرات
  • تشخیص مشاع یا اختصاصی بودن هزینه خسارت وارده
  • تشخیص نشتی های ریز و درشت سرویس بهداشتی, حمام, آشپزخانه یا اتاقها
  • تشخیص نشتی های استخر , فاضلاب شهری و خطوط اصلی لوله کشی
  • تشخیص نشتی های اماکن خصوصی و عمومی, مدارس, مهدکودک ها و دیگر محوطه های بزرگ

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری قابل اتصال به کامپیوتر و لبتاپ بوده و میتوان از آن برای تهیه تصویر و فیلم هایی که به عنوان یک سند معتبر هستند,ا ستفاده کرد. البته در حال حاضر, تعداد متخصصینی که به این دستگاه ها مجهز بوده و کار با این ابزار خاص را کاملا یادگرفته اند, انگشت شمار هستند. تهران پایپر به صورت حرفه ای 10 سال است که مجهز به این نوع دستگاه بوده و حداقل بیش از 1000 مورد کار تشخیص با موفقیت 100 درصدی با این دستگاه را دارد.

بدیهی است که در حین نشت یابی در مواردی ممکن است به این نتیجه برسیم که نشتی موجود به دلیل ترکیدگی و معیوب بودن لوله کشی ساختمان نبوده و عواملی نظیر سوراخ شدن ایزوگام, قیروگونی یا دیگر موارد موجب نشتی بوده و لوله کشی مذکور مشکلی ندارد. در این شرایط بایستی عیب و ایراد موردنظر رفع شود.

انواع لوله کشی که دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری نشان میدهد؟

  • نشت یابی لوله های آب سرد و گرم , شوفاژ و پکیج داخل آپارتمان
  • نشت یابی لوله های تک لایه, پنج لایه و فلزی آب و شوفاژ
  • نشت یابی لوله رایزر اصلی آب , شوفاژ و فاضلاب ساختمان
  • نشت یابی لوله های فاضلاب و اتصالاتی مانند سیفون شترگلویی سرویس بهداشتی, کفشور, سه راهی و سایز انشعابات فاضلاب از جنس پلیکا, چدن , پوش فیت و پلی اتیلن
  • نشت یابی لوله های آب باران و کف خواب پشت بام 
  • تشخیص ترکیدگی لوله سرویس بهداشتی توالت و حمام, وان جکوزی, استخر
  • لوله کشی رادیاتور شوفاژ سالن و اتاق خواب
  • نشت یابی حوله خشک کن
  • نشت یابی زیردوشی و لوله های حمام
  • نشت یابی آشپزخانه و لاندری
  • نشت یابی پشت بام, خرپشته و روف گاردن
  • نشت یابی راه پله و لابی
  • تشخیص ترکیدگی پارکینگ و زیرزمین
  • نشت یابی وال هنگ, توالت فرنگی, فلاش تانک و شیرآلات توکار و روکار

حتی در مواردی میتوان از دستگاه تصویری تشخیص ترکیدگی لوله برای تشخیص محل گرفتگی لوله های فاضلاب و پس زدن های آن استفاده نمود.

علل نشتی و ترکیدگی لوله ها

  1. اجرای نادرست و غیراصولی لوله کشی
  2. استفاده از لوله اتصالات نامرغوب و بی کیفیت
  3. پایان یافتن عمر مفید لوله کشی ساختمان
  4. تعمیرات سطحی و سرهم بندی لوله کشی
  5. تکانه های ناشی از افت,لرزش ساختمان و فشار به لوله کشی
  6. خوردگی لوله های فلزی ناشی از مجاورت آنها با گچ , آهک و غیره
  7. عدم مهار و بست کاری مناسب لوله کشی ساختمان
  8. فاسد شدن چسب در لوله کشی پلیکا و یا ارینگ لوله های پوش فیت
  9. ضربات فیزیکی خارجی به سیستم لوله کشی
  10. سوراخ شدن با مته , میخ , پیچ و ….
  11. استفاده از مواد شیمیایی برای بازکردن لوله فاضلاب
  12. به کارگیری فنر لوله بازکنی و ضربات شدید به لوله کشی فاضلاب

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه تصویریهزینه دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری

با توجه به قیمت بالای دستگاه های تشخیص ترکیدگی تصویری و تخصص ویژه افراد نشت یاب هزینه کار با این دستگاه ها بستگی به زیربنا و تعداد واحدها یا طبقات از حدود 2 میلیون تومان به بالا شروع میشود. با توجه به اینکه هزینه استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی های صوتی در حدود 1 تا 1/5 میلیون تومان است, به دلیل اطمینان و دقت بیشتر این هزینه منطقی بوده و طرفداران زیادی دارد.

چرا که هنگام استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری خود شما یا دیگران هم میتوانند مشاهده کنند, که محل نشتی کدام نقطه و کجا بوده و یا اصلا نشتی در آن قسمت وجود دارد یا خیر؟

چگونه از نحوه تشخیص ترکیدگی لوله مطمین شویم؟

واقعیت این است که میتوان با انجام آزمون و خطاهایی از تشخیص صحیح تا حدودی اطمینان حاصل نمود, اما به دلیل اینکه بعضی مواقع ممکن است که علت نشتی در دو نقطه مختلف بوده و یا بعضا اشتباهات انسانی و محاسباتی ممکن است تا حدود 5 درصد در مجموع این سیستم خطا داشته باشد که البته درصد زیادی نیست. گذشت زمان در حد یکی دو روز میتواند مشخص کننده اشتباه در این قضیه باشد.

در برخی موارد شاهد این بوده ایم که در عین رفع و رجوع ایرادات لوله کشی در نقطه شماره 1, یک ایراد همزمان در نقطه شماره 2 به وجود آمده و یا بیشتر شده و این مساله را نمیتوان به عنوان خطای محاسباتی دانست و شاید کمی بدشانسی رخ داده باشد.

با تمام تفاسیر ما در تیم تهران پایپر به دلیل نیاز به رضایت مردم و بر اساس مشتری مداری, میتوانیم نشت یابی با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تصویری خود را با ضمانت ارایه دهیم.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *