رفع نشتی و تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی

رفع نشتی و تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی

تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی

نصب, تعویض, رفع نشتی, آب بندی و تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی و روشویی

تلفن: 09122437371-22533080 شبانه روزی و بدون تعطیلی, سراسر تهران

لوله های زیر سینک ظرفشویی و روشویی شامل سیفون ظرفشویی و شیلنگ های پیسوار شیر آب ظرفشویی هستند. البته در برخی موارد لوله تخلیه و پرکن ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیز از لوله های زیر سینک ظرفشویی انشعاب گرفته و بعضا دچار مشکلاتی اعم از نشتی, پارگی و گرفتگی میشوند.

نشتی از لوله های زیر سینک ظرفشویی چند حالت داشته که بایستی با توجه به نوع نشتی و یا خرابی شلنگ ها و سیفون آنها را تعمیر کنیم. در صورتی که نشتی دایمی باشد, معمولا نشتی مربوط به شلنگ آب سرد و گرم و احتمالا شیر پیسوار آنها باشد. بعضی مواقع نیز ممکن است, در هنگام استفاده از شیرآب, آب از بخش بالایی سینک به زیرسینک نفوذ کند.

اما در بسیاری از موارد نشتی در زمانی اتفاق میفتد که شما مشغول استفاده از سینک ظرفشویی و شستشوی ظروف یا دیگر لوازم هستید. در این شرایط آب در هنگام خروج از سینک از میان یکی از اتصالات منتهی به لوله فاضلاب و یا در محل اتصال سیفون ظرفشویی به دیوار دچار نشتی شده و زیر کابینت را کاملا خیس میکند. این نوع نشتی ها شاید در حد چند قطره باشند, اما به دلیل ایجاد رطوبت , وضعیت نامناسبی را به خصوص برای افراد تمیز ایجاد کرده و میتواند به کابینت نیز صدمه وارد کند. این نوع نشتی ها عموما بوی بدی را نیز از خود منتشر کرده و میتواند سبب ایجاد بیماری های تنفسی و قارچ نیز شود.

جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی

در مورد سیفون روشویی نیز کمابیش وضعیت مانند سیفون ظرفشویی بوده و تفاوت خاصی از لحاظ ساختاری با هم ندارند. اما به دلیل اینکه سیفون روشویی یک لگنه هستند و در حال حاضر بیشتر سیفون های ظرفشویی دارای بیش از دو لگن هستند, اتصالات و لوازم بیشتری در  زیر سینک آشپزخانه بوده و به همین دلیل احتمال خرابی آنها بیشتر است.

تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشوییروش های تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی

همانطور که گفتیم, تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی به تناسب نوع خرابی بایستی انجام شود. پس نخست بایستی عیب یابی کرده و سپس با تشخیص دقیق ایراد یا عیوب اقدام به آب بندی و رفع نشتی نماییم. در ادامه به رایج ترین علت های نشتی و خرابی های لوله زیر سینک ظرفشویی و روش های تعمیر آنها خواهیم پرداخت.

  1. نشتی از واشرهای آب بندی سیفون ظرفشویی
  2. شکستگی یا معیوب بودن قطعات سیفون ظرفشویی
  3. پارگی شلنگ های پیسوار
  4. نشتی از شیر پیسوار
  5. نفوذ آب از شیر به قسمت زیرین سینک ظرفشویی
  6. گرفتگی سیفون ظرفشویی
  7. گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه
  8. خارج شدن خود سینک از آب بندی و نفوذ آب به زیر سینک

اما هر یک از موارد فوق بایستی عیب یابی شده که اکثر آنها به صورت تجربی و یا مشاهده عینی قابل تشخیص میباشند.

آب بندی زیر سینک ظرفشویی

آب بندی زیر سینک ظرفشویی یکی از رایج ترین موارد تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی است. برای انجام اینکار بایستی شیر آب را باز کرده و ببینیم که نشتی آب از کدام قسمت است. در صورت نشتی از هر یک بخش ها بایستی عیب و ایراد همان قسمت بررسی شود. شکستگی قطعات میتواند یک علت باشد, اما عموما نشتی به دلیل از جای در آمدن یا خرابی واشرهای مربوطه میباشد.

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

واشر های زیر سینک ظرفشویی به دو دسته واشرهای تخت و واشرهای مخروطی شکل بوده و معمولا سایز 4 یا 40 میلیمتر هستند. اما در سیفون روشویی ممکن است این واشرها سایز 3 یا 30 میلیمتر باشند. واشر های سینک های دوقلو بیشتر از سایز 40 میلیمتر هستند.

عموما واشرهای تخت در اتصالات افقی کاربرد داشته و واشرهای مخروطی شکل در اتصالات عمودی شکل در کنار آب بندی, ویژگی نگهدارندگی لوله ها را نیز دارند.

اغلب نشتی های سیفون ظرفشویی از محل اتصالات ناشی از له شدگی واشر, استفاده از چسب آکواریوم و یا کج بسته شدن و دنده به دنده بودن اتصالات میباشد. واشرهای سیفون از جنس لاستیک هستند, که ممکن است بعد از مدتی خشک شدن و خاصیت آب بندی خود را از دست بدهند.

برای تعویض واشر ابتدا یک واشر دقیقا شبیه و اندازه واشر معیوب تهیه نموده و سپس اقدام به تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی میکنید.

شکستگی اتصالات زیر سینک ظرفشویی

یکی از دلایل نشتی و نیاز به تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی, شکستگی قطعات آنهاست. سوارخ شدن لوله خرطومی, شکستگی زیرآب, لوله افقی, چپقی پلاستیکی, لوله عمودی, مهره های پیچ دار از قطعاتی هستند که دچار شکستگی شده و اغلب آنها قابل تهیه و تعویض هستند. البته برخی مدل های خاص خارجی قطعات کمیابی دارند که میتواند منجر به تعویض کامل سیفون آنها شود.

تعویض سیفون ظرفشویی

بعضی از افراد به دلیل خرابی های ریز و درشت یا کثیفی سیفون ها ترجیح میدهند که بعد از مدتی یک سیفون نو خریده و آنرا جایگزین قدیمی کنند. توجه نمایید که سیفون ها انواع مختلفی داشته و برای تعویض سیفون بایستی دقیقا همان مدل سیفون خریداری شود.

لاستیک زیر سینک ظرفشویی

در محل اتصال زیرآب به خود سینک ظرفشوی یا روشویی نیز یک واشر تخت بزرگ وجود دارد که ممکن است بر اثر پاره شدن یا پوسیدگی و خشک شدن, موجب نشتی درست از زیر سینک شود. برای رفع چنین مشکلی خود زیرآب یا تنها واشر بایستی تعویض شود.

نشتی از محل اتصال خرطومی به دیوار

این نوع نشتی نیز بسیار شایع است. گرفتگی داخل خرطومی یا لوله فاضلاب آشپزخانه نیز دلیل بروز چنین مشکلی است که برای تمییز آنها بایستی بررسی شوند. تعویض خرطوی یا تمیر کردن آنها و یا استفاده از فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه راهکار رفع چنین مشکلی است.

نشتی از شلنگ های آب سرد و گرم

برخی از نشتی ها به قدری کم هستند که بعضا ممکن است ما را به اشتباه بیندازند که شاید لوله فاضلاب نشتی دارد, چرا که معمولا در تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی شدت کم نشتی چنین, سوبرداشتی را ایجاد میکند.

نشتی از شیر پیسوار

نشتی از شیر پیسوار نیز میتواند باعث خیس شدن زیر سینک ظرفشویی و روشویی شود. تنها راه رفع آن نیز تعویض کامل شیر پیسوال معیوب است.

در صورت نیاز به سرویس کار برای تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی در سراسر تهران به صورت 24 ساعته با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *