3 مدل قیمت لوله پلیکا فاضلابی معمولی و ارزان

3 مدل قیمت لوله پلیکا فاضلابی معمولی و ارزان

قیمت لوله پلیکا

برای دریافت جدیدترین لیست قیمت لوله پلیکا با ما تماس بگیرید.

لوله پلیکا(پولیکا) یا لوله PVC از پلی وینیل کلرید تشکیل شده و به دلیل ویژگی های خاص و قیمت مناسب کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی دارد. لوله کشی فاضلاب ساختمان و ونت فاضلاب, لوله کشی هواکش و تهویه مطبوع, لوله کشی آب باران و ناودانی, لوله کشی درین کولرها, لوله کشی استخر, لوله کشی فاضلاب شهری, لوله کشی برق ساختمان از اصلی ترین کاربردهای لوله پلیکا در ساختمان هستند. به دلیل تفاوت در خصوصیات مورد نیاز, ممکن است هر یک از انواع لوله کشی های فوق با انواع مختلفی از لوله های پلیکا انجام شوند.

به طور کلی لوله پلیکا به غیر از برندهای مختلف از لحاظ وزن در سه مدل لوله پلیکا فشار ضعیف(هواکشی یا ناودانی), لوله پلیکا نیمه قوی(فاضلابی) و لوله پلیکا فشار قوی تولید و استفاده میشوند. 

هر یک از سه مدل لوله پلیکا ضعیف, نیمه قوی و فشار قوی بسته به وزن, نوع مواد اولیه و برند دارای قیمت های متفاوتی بوده, که در ادامه به یک یک آنها میپردازیم.

قیمت لوله پلیکا فاضلابیقیمت لوله پلیکا فاضلابی

پرمصرف ترین نوع لوله فاضلابی در ایران را بایستی لوله پلیکا دانست. قیمت مناسب, اجرای آسان و فوری و کارایی خوب از عواملی است, که باعث شده لوله پلیکا فاضلابی تقاضای زیادی در بازار داشته باشد. 

قیمت لوله پلیکا فاضلابی با توجه به 3 پارامتر وزن لوله, مواد اولیه, برند آن بستگی دارد. برندهای مطرح لوله پلیکا, لیست قیمت لوله پلیکا فاضلابی, اتصالات و دیگر محصولات خود را در یک لیست قیمت لوله پلیکا منتشر کرده و کارخانه های کمتر مشهور , قیمت لوله پلیکا معمولی خود را به صورت کیلویی خرید و فروش میکنند. البته معمولا در فروشگاه ها, مصرف کننده به صورت شاخه 6 متری و یا متری لوله پلیکا را خریداری میکند. 

در حال حاضر قیمت لوله پلیکاهایی که برند خاصی دارند, در یک لیست قیمت واحد همراه با اتصالات لوله پلیکا از سوی شرکت سازنده اعلام میشود. بستگی به شرایط بازار و میزان خرید,تخفیف هایی هم روی لیست قیمت لوله پلیکا به خریدار ارایه میشود.

قیمت لوله پلیکا معمولی

قیمت لوله پلیکا معمولی تولیداتی که برند نیستند, به صورت وزنی و کیلویی یا بعضا شاخه ای مشخص و فروخته میشود.

البته لوله پلیکاهای معمولی ها بسته به وزن و استاندارد بودن و سابقه در بازار ممکن است تفاوت های قیمت داشته باشند. لوله پلیکا معمولی به صورت وزنی خرید و فروش شده و برای لوله کشی فاضلاب ساختمان های معمولی و یا لوله کشی هواکش مصرف میشوند.

نوع لوله  63 90 110
قیمت لوله پلیکا معمولی 180000 220000 280000
برند متوسط 250000 320000 500000
برند با کیفیت 400000 560000 750000

لوله پلیکا گلپایگان(PG), لوله اتصالات پارس پلاست, وینوپلاستیک, دارکار, تک ستاره, یاس سمنان, نانو پلیمر از جمله برندهای مطرح پلیکا, لوله سمنان, پلی سازان, شرق, نیوپلیکا از تولیداتی هستند که به صورت وزنی و شاخه ای به فروش میرسند.

در حال حاضر یعنی زمستان سال 1402 قیمت هرشاخه لوله پلیکا سایز 110 برندها بین 600 تا 900 هزار تومان و قیمت هر شاخه لوله پلیکا معمولی سایز 110 بسته به وزن و شرایط بین 400 تا 600 هزار تومان به فروش میرسد.

قیمت لوله پلیکا وزن لوله پلیکا فاضلابی

وزن لوله پلیکا تاثیر مستقیم بر قیمت لوله و حتی اتصالات لوله پلیکا دارند. با افزایش وزن مسلما قیمت لوله پلیکا نیز افزایش پیدا میکند, اما بایستی به برند و کیفیت مواد اولیه نیز نیم نگاهی داشت.

طبق جدول استانداردی که تعریف شده, هر سایز لوله پلیکا نیمه قوی یا فاضلابی بایستی یک حداقل وزن را در ساخت لوله ها به کار ببرند. لوله هایی که کمتر از وزن استاندارد تولید شوند, مهر استاندارد بر روی آنها درج نمیشوند. اما بعضا ممکن است, عده ای از افراد اقدام به درج یک استاندارد تقلبی, بدون شماره بر روی لوله کنند که خلاف مقررات بوده و قابل پیگیری است. به عنوان مثال وزن لوله سایز 110 بایستی حداقل 9/1 کیلوگرم باشد. 

مواد اولیه لوله پلیکا

لوله پلیکا با ذوب شدن گرانول یا پلیمر اولیه و ترکیب با افزودنی هایی مانند پلی کربنات به عنوان پرکننده ساخته میشود. کیفیت گرانول به کار رفته و درصد افزدنی ها مخلوط شده با آن از عوامل موثر در قیمت لوله پلیکا فاضلابی هستند. هر چقدر خلوص و کیفیت گرانول بیشتر باشد, مقاومت فیزیکی و شمیایی و قیمت لوله پلیکا افزایش پیدا میکند.

لوله پلیکاهایی که با مواد اولیه نو تولید میشوند, به نام لوله پلیکا پودری و لوله پلیکاهایی که با پلاستیک های آب شده و بازیافتی تولید میشوند, لوله پلیکا گرانول نامیده میشوند.

برند لوله پلیکا

برندهای مطرح لوله پلیکا هم از لحاظ وزنی و هم نظر کیفیت مواد اولیه, سطح خیلی بالایی داشته و تا حدود زیادی از شرایط استاندارد هم تولیدات بهتری دارند. به همین دلیل قیمت لوله پلیکا برندهای مطرح تا حد زیادی بیشتر از لوله های مارک های معمولی هستند. 

قیمت لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین نوع لوله های پلیکا, لوله های سبک وزن هستند, این نوع لوله ها بیشتر برای لوله کشی هواکش و تهویه مطبوع استفاده شده و به لوله های فشار ضعیف معروف هستند. قیمت لوله پلیکا ضعیف که ضخامت بسیار کم و وزن پایینی دارند, علاوه بر وزن آنها به مواد اولیه به کار رفته در آنها بستگی دارد.

لوله های ضعیف با استفاده از مواد اولیه نو و یا بازیافتی تولید میشوند. قیمت لوله پلیکا پودری(مواد نو) از قیمت لوله های ساخته شده با گرانول( بازیافتی), بیشتر است.

در حال حاضر قیمت لوله پلیکا سایز 110 هواکشی پودری در حدود 300 تا 350 هزار تومان و نوع گرانول آن در حدود 200 تا 250 هزار تومان است.

قیمت لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا فشار قوی برای آبرسانی استفاده میشود. این نوع لوله ها که در کشاورزی و لوله کشی استخر استفاده میشود, بر اساس لیست قیمت شرکتها معامله میشوند. بسته به کارخانه تولیدکننده برخی از شرکت های بزرگ تولیدکننده لوله پلیکا, هم لوله های استخری UPVC و هم لوله های فشار قوی آبرسانی کشاورزی تولید میکنند. این تولیدات از سایز 20 میلیمتر تا 63 میلیمتر برای لوله کشی استخر و از سایز 110 تا 630 برای لوله کشی آبرسانی استفاده میشوند.

قیمت لوله پلیکا فشار قوی نسبت به لوله های نیمه قوی فاضلابی بسیار گران قیمت تر بوده و وزن بسیار بیشتری هم نسبت به آنها دارند. در حال حاضر قیمت هر شاخه لوله پلیکا فشار قوی 110 بین 1/300 تا 1/600 میلیون تومان به فروش میرسد. 

سایز لوله پلیکا

لوله پی وی سی از سایز 20 میلیمتر تا قطر 630 میلیمتر در طول 6 متری تولید میشود. لوله های 20 تا 50 میلیمتری برای لوله کشی آبرسانی, استخری و درین, لوله کشی 63 تا 125 برای لوله کشی فاضلاب ساختمان و سایزهای بالا بیشتر برای آبرسانی و فاضلاب شهری استفاده میشوند.

نکات مهم برای خرید لوله پلیکا

برای خرید لوله پلیکا بایستی پارامترهای زیر را در نظر بگیرید.

  • کاربرد لوله پلیکا و نیاز شما
  • قیمت لوله پلیکا
  • وزن لوله پلیکا
  • برند لوله پلیکا
  • استاندارد بودن لوله پلیکا
  • پودری یا گرانول بودن لوله پلیکا
  • همگن بودن لوله پلیکا به اتصالات مصرفی

در صورت نیاز به مشاوره برای خرید لوله اتصالات, استعلام قیمت لوله پلیکا فاضلابی نیمه قوی, ارزان و فشار قوی با ما تماس بگیرید.

 

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *