نصب سرویس و تعمیر شومینه گازی , تعویض ترموکوپل و لوازم

نصب سرویس و تعمیر شومینه گازی , تعویض ترموکوپل و لوازم

سرویس و تعمیر شومینه

نصب , سرویس و تعمیر شومینه گازی سراسر تهران

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی بدون تعطیلی

شومینه (chimny) یک سیستم گرم کننده قدیمی بوده که با گذشت زمان در کنار ویژگی گرمایشی به یک وسیله تبدیل شده است , که میتواند در ظاهر و دکوراسیون محیط تاثیر و جلوه ویژه ای داشته باشد.

جدا از شکل ظاهری شومینه ها از نظر نوع سوخت به شومینه های هیزمی و شومینه گازسور تقسیم بندی میشوند . در این مبحث ما به نحوه و شرایط نصب , تعمیر و سرویس شومینه های گازی میپردازیم.

ساختار شومینه گازی شامل شیر گازی , لوله مسی یا آلومینیومی شومینه , ترموکوپل و بوبین , فندک و شمعک , هیزم و منقل , دریچه و دودکش شومینه میشود.

سرویس و تعمیر شومینه

 

نصب شومینه گازی

نصب یک شومینه شامل لوله کشی شومینه, نصب ترموکوپل, شمعک شومینه, نصب  چیدمان هیزم و منقل شومینه, سرویس و راه اندازی اولیه شومینه میشود. شیر و لوله کشی گاز شومینه وظیقه تغذیه گاز شومینه , ترموکوپل و بوبین یا مگنت وظیفه کنترل و شدت شعله , هیزم و منقل نقش دکوراتیو و دریچه و دودکش کار انتقال گازهای حاصل از سوخت شومینه را به خارج از محل انجام میدهند.

معمولا لوله و شیر گاز شومینه تا نزدیکی شومینه توسط لوله گاز فلزی و جوشکاری لوله گاز کشیده شده و از آنجا بوسیله لوله مسی یا آلومینیم روکار با سایز 10 با نصب ترموکوپل به سمت شومینه میرود. و بعد از ترموکوپل به سمت شومینه رفته و به شمعک و شعله پخش کن نصب میشود.

مراحل نصب شومینه گاز به شرح زیر است:

  1. لوله کشی شومینه
  2. نصب ترموکوپل شومینه
  3. نصب شمعک شومینه
  4. نصب و جانمایی اجاق و هیزم زینتی شومینه گازی

سرویس شومینه

سرویس شومینه شامل چک کردن کیفیت شعله, ترموکوپل و وضعیت دودکش شومینه میشود. سوخت ناقض و دودکش دارای عیب میتواند علاوه بر کاهش قدرت گرمایش شومینه منجر بیماریهای تنفسی و مخاطرات دیگر شود.

در صورت احساس بوی گاز بیش از حد بایستی حتما در اسرع وقت نسبت به عیب یابی و رفع ایرادات شومینه اقدام کرد. میزان هوای لازم برای کارکرد بهینه شومینه بسیار مهم بوده و در کنار دودکش مناسب در صورت عدم وجود درز در و پنجره, برای تامین اکسیژن لازم کمی درب و پنجره ها باز باشند. خشک شدن هوای محیط از دیگر مشکلاتی است که در استفاده از شومینه گازی وجود داشته و در کنار روشن کردن شومینه بایستی از یک رطوبت ساز الکتریکی یا کتری آب برای مرطوب کردن هوای محیط استفاده کرد.

مستقل بودن دودکش و سایز آن از ویژگی هایی است که در نصب دودکش شومینه بایستی رعایت شود. حداقل قطر لوله دودکش شومینه بایستی 15 تا 20 بوده و کمترین مسیر طول افقی و زانو را داشته باشد.

تعمیر شومینه

شومینه خراب نیز مانند هر دستگاه دیگری ابتدا عیب یابی شده و سپس با برآورد هزینه و قیمت تعمیرات اقدام به تعمیرات شومینه مینماییم . تعمیر شومینه شامل تعمیر ترموکوبل شومینه، اجرت تعویض جرقه زن یا قطعات مثل شمعک و لوله کشی مسی شومینه میگردد .

مهمترین بخش از سرویس شومینه مربوطه به تعمیر مشعل گازی شومینه است که در گام اول بایستی تست شود.

قیمت سرویس و تعمیر شومینه

قیمت سرویس و تعمیر شومینه بستگی به نوع تعمیرات داشته و معمولا اجرت سرویس و تعمیر شومینه حدودا از 200 هزار تومان شروع شده و ممکن است تا 350 هزار تومان دستمزد سرویس و تعمیرات آن شود.

عیب یابی شومینه

به غیر از اتصالات و شکل ظاهری شومینه عیب یابی شومینه شامل فندک , ترموکوپل و بوبین شومینه میشود. فندک یک قطعه از جنس چینی بوده که به ولوم کنترل درجه گرما متصل است. برای راه اندازی شومینه ابتدا فندک را روشن کرده و پس از نگه داشتن به مدت چند ثانیه شعله را تنظیم مکنیم. قطعه بعدی ترموکوپل است که به خاموش یا روشن بودن را با استفاده از درجه حرارت حس کرده و به بوبین دستور قطع کردن یا نکردن جریان گاز را میدهد.

اکثر خرابیهای شومینه مربوط به خرابی ترموکوپل میباشد . همواره در راه اندازی هر وسیله گازی  مهمترین بخش کنترل دودکش بوده که علاوه بر کاهش مصرف گاز از نشت گاز مونوکسید کربن جلوگیری مینماید .

جهت نصب , راه اندازی , سرویس و تعمیر شومینه در سراسر تهران با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *