تعمیر کولر آبی , عیب یابی و سرویس کولر

تعمیر کولر آبی , عیب یابی و سرویس کولر

تعمیر کولر آبی و سلولزی

نصب , راه اندازی , عیب یابی ,سرویس و تعمیر کولر آبی

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی سراسر تهران

عیب یابی , سرویس و تعمیر کولر آبی شامل , تعویض و تعمیر موتور کولر , واتر پمپ کولر , تسمه , یاتاقان , پوشال , روغنکاری , شستشو , کفی کولر , شیرفلکه , شلنگ و لوله کشی , عیب یابی برق و سیم کشی کولر , نصب برزنت , جوشکاری پایه کولر , سرویس کولر درارتفاع و کلیه خدمات کولر آبی , سلولزی و تبخیری در سایزهای مختلف . ارایه خدمات به کلیه کولرهای انرژی , آبسال , لورچ , ارج , سالاوان و سایربرندهای موجود در بازار .

نصب سایبان کولر میتواند علاوه بر کاهش مصرف آب و برق موجب خنک تر شدن باد کولر و افزایش راندمان کولرهای آبی شود . پس بهتر است با هر نوع وسیله ای که میتوانید اقدام به پوشش دادن روی کولر از گزند آفتاب تموز تابستان شوید .

تعمیر کولر آبی

 

سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی از جمله مواردی است که در شروع فصل گرما و حتی در برخی نقاط در فصول سرد نیز ضروری به نظر میرسد . سرویس و تعمیر کولر آبی برای استفاده از آن علاوه بر اینکه موجب افزایش کیفیت باد خروجی از کولر میشود , باعث کاهش خرابی کولرهای آبی تا میزان زیادی گشته و در صورت وجود ضعفهای احتمالی ممکن است با صرف هزینه اندک از بروز خسارتهای مالی بیشتر شود .

شستشو و تمیز کردن کولر آبی محور سرویس و تعمیر کولر آبی محسوب میشود . روغنکاری و اچارکشی قطعات نیز ضرورت یک سرویس کولر آبی است . تنظیم تسمه و رگلاژ موتور در صورت نیاز را نیز فراموش نکنید . از دیگر مواردی که پس از شستشو و روغنکاری کولر بایستی انجام داد , روشن کردن کولر آبی و مشاهده نحوه کارکولر آبی است .

در صورت کوچکترین نقصی در کارکرد هر یک از قطعات بهترست به موقع نسبت به رفع و تعویض قطعه مورد نظر بپردازید , در غیر این صورت ممکن است خرابی یک قطعه کوچک موجب شود به موتور و سایر قطعات آسیب جدی تری بزند . نشتی و پارگی برزنت نیز یکی از مواردی است که حتما بایستی بررسی شده و درصورت خرابی نسبت به نصب برزنت کولر اقدام نمایید .

نحوه تعمیر کولر آبی

برای تعمیر کولر آبی ,سلولزی و کلا هردستگاه دیگری نخست بایستی تشخیص عیب داده و مطمین شویم که مثلا با تعویض این قطعه , کولر به احتمال زیاد راه اندازی میشود . و علاوه بر قطعه مذکور کاری کنیم که از خرابی مجدد , حداقل در کوتاه مدت جلوگیری شود . مثلا در مورد کولر آبی , بایستی به دلایل سوختن موتور توجه ویژه ای شود , زیرا با قیمت زیادی که موتور کولر دارد و خرید دوباره آن برای مالک شاید کمی سخت باشد , بهتر است علاوه بر تعویض و تعمیر موتور به عیبی که باعث خرابی و سوختن موتور شده است , دقت زیادی شده و آن عیب را برطرف نمایید .

از شایعترین علل خرابی و سوختن موتور کولر آبی میتوان به سفت بودن تسمه , گریپاژ کردن یاتاقان و اتصالی در سیم کشی ساختمان و کولر اشاره نمود .

عیب یابی کولر آبی

از کار افتادن کولر آبی از رایج ترین مشکلاتی است که در هنگام زدن دکمه روشن و بعضا در حال کار کولر آبی اتفاق افتاده و بیشتر کارهای مربوط به تعمیر کولر آبی در این حیطه قرار دارد .

دلیل خرابی را دقیقا را نمیشود گفت  اما احتمال پاره شدن تسمه و سوختن کامل یا نیم سوز شدن دینام کولر آبی و یا قفل کردن یاتاقان و بوش های موتور از جمله موارد شایع است .

البته خرابی و اتصالی سیم کشی ساختمان و یا نقص در کارکرد کلید کولر نیز میتواند از گمانه زنیهای دیگر برای از کارافتادن کولر آبی باشد .

برای تعمیر کولر آبی در این مواقع اگر از برق منزل و کولر مطیمن بودید و تسمه هم سرجای خود بوده باشد , بایستی موتور کولر را تعمیر یا تعویض نمایید .

موتورهای کولر دو دسته هستند , یک دسته آنهایی که قابل سیم پیچی و تعمیر بوده مانند موتور کولر موتوژن تبریز با سیم پیچی مسی و یک عده که تعمیر شدنی نیستند مانند موتور کولر توان تهران و موتورهایی که دارای سیم پیچی آلومینیومی هستند .

در عیب یابی کولر آبی در صورت مشکوک بودن به سوختن یا نسوختن کولر میوانید با برق مستقیم آنرا امتحان کرده و سپس به فکر تعویض موتور کولر بیفتید .

البته برخی خرابیهای موتور کولر آبی مربوطه به خرابی بوش و بلبرینگهای موتور بوده که با تعویض آنها توسط سیم پیچهای محلی میتوانید دینام کولر را درست کنید . اما ممکن است کمی تاخیر در تعویض بوش منجر به سوختن سیم پیچ کولر نیز شود .

کاهش قدرت کولر آبی

یکی دیگر از موارد شایع  که در برخی کولرهای آبی  وجود دارد  , احتمالا احساس این است که کولر مانند سابق قدرت کافی برای خنک کردن را ندارد . البته ممکن است گرمایی بودن شما موجب این مساله باشد و شاید کولر در اوج گرما بیش از این قدرتی ندارد .

این کاهش ممکن است در چند روز اوج گرما وجود داشته باشد و وقتیکه هوا در بعضی روزها خنک تر باشد , اصلا به این موضوع فکر نکنید .

1- گرم شدن اتاق کولر بر اثر حرارت زیاد آفتاب که با تعبیه  یک سایه بان , حتی در حد یک کارتون مقوایی و یا قرار دادن کولر در سایه به هر وسیله ای تا حدودی این مساله را رفع کرد .

2- عدم وجود هوای کافی بخاطر شلوغ بودن فضای اطراف کولر و یا چسبیدن کولر در کنار دیوار یا کولر همسایه ها  که با خلوت کردن اطراف کولر میتوان این موضوع را نیز مرتفع نمود .

3- خرابی پمپ و  سیستم آبرسانی کولر به پوشالها به دلایلی از جمله  , انسداد لوله کشی آب , خرابی شناور و قطعی آب کولر و یا حتی مندرس بودن پوشال کولر آبی  .

4- نقص در کارکرد موتور کولر بواسطه خرابی بوشها وسیم پیچ , میل شفت و یاتاقانهای کولر .

5- شل بودن تسمه کولر آبی و یا خرابی یکی از اجزای انتقال نیرو گردشی به پروانه کولر .

تعمیر کولر  سلولزی

طریقه کارکرد کولر سلولزی مثل کولرهای آبی معمولی و به روش تبخیری است  و فقط بجای پوشال استفاده شده در آنها از نوع شبکه های کاغذی یا پد سلولزی است , که بصورت ورقه هایی  ساخته شده و بازدهی آنها اگر نو باشند تا حدی از کولر آبی بهتر است  . منتها قیمت پوشال گران قیمت آنها باعث میشود که تعویض هرساله آن به تعویق بیفتد که این مساله هم از نظر هوادهی  و هم نظر بهداشتی بسیار مناسب نیست .

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *