تعمیر و سرویس کولر جنت آباد 09122437371 آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر جنت آباد 09122437371 آبی و گازی

سرویس کولر جنت آباد

نصب , راه اندازی و سرویس کولر جنت آباد شبانه روزی

09122437371 – 22533080 کولر آبی و گازی اسپلیت

سرویس کولر آبی , سرویس کولر گازی, تعمیر کولر آبی , تعمیر کولر گازی, شارژ گاز کولر گازی اسپلیت, عیب یابی و رفع عیب اسپلیت, تعمیرات پنل داخلی و کمپرسور خارجی کولر گازی

نصب و تعویض قطعات کولر آبی و سلولزی , موتور کولر , پمپ آب کولر , برزنت , پوشال , یاتاقان,شناور , تسمه , فولی و دیگر لوازم کولر آبی.

لوله کشی, وکیوم و درین کولرگازی, کابل کشی برق کولر اسپلیت و کولر آبی

تعمیر سرویس کولر جنت آباد

سرویس کولر آبی جنت آباد

در زمان سرویس کولر آبی پس از نظافت و روغن کاری کولر باید به عملکرد لوازم کولر دقت نمود تا به طور مناسب کار کنند. نسبت به تعویض پوشال کولر هم دقت ویژه ای نمایید, چرا که با وجود آلودگی هوای شهر تهران تعویض پوشال بهتر است که هر ساله انجام شود. علاوه بر تعویض پوشال تمیز کردن کولر و زدودن گرد و غبار از تمامی قسمت های قابل انجام ضروری به نظر میرسد. سرویس و روغن کاری کولر آبی علاوه بر افزایش راندمان موجب بالا رفتن طول عمر کولر و قطعات میشود.

بررسی مسیر آب پمپ و آبرسانی به پوشال کولر از اموری است که بایستی دقت شود.

شناور , برزنت , شیلنگ و لوله های آبرسانی,برزنت کولر, تشت کولر, حلزونی, یاتاقان, فولی(پولی) و شفت از ادوات کولر آبی هستند که در موقع سرویس کولر باید بررسی شوند.

تنظیم شناور به میزان مناسب هم باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و از سرریز شدن اب جلوگیری میکند و با آبرسانی مناسب به پوشالها موجب خنک شدن باد خروجی خواهدشد.

پارگی و وجود درز در برزنت نیز موجب تلفات باد تولید شده میشود و باد کولر ضعیف میشود. سوراخ بودن تشت کولر هم موجب از بین رفتن آب و حتی خرابی ایزوگام میشود.

تعمیر کولر آبی جنت آباد

نصب , راه اندازی , سرویس و تعمیر کولر آبی جنت آباد شمالی و جنوبی , شاهین شمالی و جنوبی , کبیری , گلستان ,چهارباغ , بزرگراه ستاری شمال و جنوب , اتوبان آبشناسان

برای تعمیر کولر ابتدا باید سیم کشی و کلید کولر بررسی شوند. کولر آبی هنگامی به تعمیر احتیاج پیدا میکند که یا باد خروجی گرم است و یا ضعیف میباشد . البته غیر از این ممکن است به دلایلی همچون خراب شدن یاتاقان , فولی و شفت دچار سرو صدای ناهنجار شده و یا خرابی شناور باعث سرریز شدن یا نرسیدن آب به پوشال کولر آبی شود.

1- بادی از خروجی کولر بیرون نیاید که علل زیر میتوند از دلایل آن باشد.

  • خرابی کلید کولر یا وجود مشکل در سیم کشی کولر آبی یا برق ساختمان.
  • سوختن دینام یا موتور کولر که راه حل تعمیر تعویض یا سیم پیچی مجدد موتور کولر است.
  • خرابی بوش موتور , یاتاقان ها و قطعات مکانیکی کولر که بایستی تعویض شوند.
  • خرابی و پارگی تسمه که بایستی تعویض و یا تنظیم شود.
  • خرابی و پاره بودن برزنت کولر یا مسدود بودن کانال های کولر آبی
  • بسکوات کردن تسمه روی فولی نیز میتواند باعث شود که قدرت انتقال نیرو کاهش پیدا کردن و شوت کردن باد توسط کولر ضعیف شود.
  • جدا شدن فولی سردینام از موتور کولر نیز یکی از مواردی است, که ممکن است باعث شود, موتور بیهوده کار کرده و کولر بادی نداشته باشد.

2- باد خروجی کولر خنک نمیباشد دلایل آن هم به شرح زیر است:

از کار افتادن پمپ کولر آبی که باید تعویض شود. البته ممکن است قطعی سیم برق پمپ آب, عدم  روغن کاری کولر آبی نیز باعث کارکرد سخت موتور و پمپ نیز بشود. این کار بایستی توسط سرویس کار حرفه ای انجام شود.

عدم تعویض پوشال که باعث کور شدن سوراخ های کولر و دم کردن اتاق کولر میشود. به طور معمول هرساله بایستی با تعویض پوشال راندمان کولر را افزایش دهیم. کهنگی و خیس نشدن پوشال کولر به اندازه کافی موجب میشود که باد پرتاب شده از کولر آبی خنک نباشد.

نرسیدن آب به پوشالها که به علت انسداد لوله ها و ناودانی های آبریز پوشال یکی از علل خیس نشدن پوشال به اندازه کافی است.

عدم وجود آب یا کم بودن میزان آن در کف کولر که به علت سوراخ بودن کف , خرابی و تنظیم نبودن شناور, تراز نبودن کولر آبی و پاره شدن شیلنگ کولر پیش آمده است.

دلایل فوق از مشکلات متدوال در خرابی کولر های آبی است و ممکن است , علل دیگری موجب خرابی و کاهش راندمان و بهروری کولر آبی اتفاق بیفتد.

3- ایجاد سر و صدای کولر آبی

خراب شدن یاتاقان کولر میتواند موجب تولید صدای زیادی شود. البته مستعمل بودن تسمه نیز یکی از دلایل ایجاد صدا از کولر آبی است که معمولا صدای کمتری نسبت با خرابی یاتاقان ایجاد میکند. تعویض یاتاقان و تسمه را میتوان راه حل این مساله دانست. البته شل بودن موتور و پایه دینام نیز ممکن است به ندرت موجب این مساله شود.

4- بوی بد کولر آبی

  • بوی بد کولر آبی به دلایل زیر اتفاق میفتد:
  • وجود لجن در کف پوشال به دلیل عدم شستشوی صحیح کولر آبی
  • عدم تعویض پوشال به مدت طولانی
  • نزدیک بودن لوله هواکش سرویس بهداشتی و دودکش پشت بام به محل نصب کولر
  • وجود لاشه حیوانات و پرندگان در قسمتی از کولر یا کانال کولر
  • آلودگی هوای محیط اطراف کولر به دلایل مختلف

گرمی بیش از حد هوا در روزهای اوج گرما برخی مواقع این احساس را به ما القا کند که کولر درست کار نمیکند که در این صورت بهتر است از یک سایه بان برای افزایش کارایی کولر استفاده نمایید.

جهت سرویس و تعمیر کولر و کلیه خدمات تاسیساتی جنت آباد شمالی و جنوبی با تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *