تعمیر و سرویس کولر ظفر دستگردی آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر ظفر دستگردی آبی و گازی

سرویس کولر ظفر

نصب , راه اندازی و سرویس کولر ظفر دستگردی شبانه روزی

تلفن : 22533080- 09122437371 کولر آبی و کولر گازی اسپلیت

سرویس, راه اندازی و تعمیر کولر آبی  و سلولزی

تعمیرات و سرویس کولر گازی اسپلیت, عیب یابی و رفع عیب کولر گازی, شارژ گاز و وکیوم اسپلیت, لوله کشی کولر اسپلیت و آبی, کابل کشی برق کولر آبی و گازی

تعویض لوازم کولر آبی , عیب یابی و تعمیر کولر آبی و موتور کولر آبی , پمپ , برزنت , شناور , پوشال و سایر لوازم کولر با مناسب ترین و حرفه ای ترین هزینه تعویض یاتاقان کولر آبی .

سرویس کولر ظفر دستگردی
سرویس کولر ظفر

تعمیر کولر ظفر

نصب , راه اندازی , سرویس و تعمیر کولر ظفر خیابان دستگردی غربی و شرقی, نسا , تبریزی , پیوندی , گوی آبادی , عمرانی , اطلسی, کازرون , نفت , آفریقا و مناطق اطراف.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرمای طاقت فرسا بهتر است  قبل از استفاده از کولر آبی و گازی, کولر ها  راه اندازی و سرویس شوند  و چنانچه عیب و عیوبی دارند ,رفع شوند.

هر چند خوب است سرویس کولر را به سرویسکار خبره و حرفه ای سپرد , تا از ایجاد مخاطرات و  صدمات احتمالی به خود و دستگاه جلوگیری شود؛ اما ممکن است ؛ گاهی اوقات هم وادار به این کار شویم. ارایه کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی با تهران پایپر.

سرویس کولر آبی ظفر

سرویس کولر آبی در 4 مرحله عوض کردن پوشال کولر, روغن کاری, تمیزکاری و نظافت و بررسی عملکرد و رفع عیب کولر انجام میشود. معمولا بهتر است هر سال پوشال کولر آبی را تعویض کنیم, هرچند که میتوان این کار را دوسال یکبار انجام داد.

بعد از تعویض پوشال بایستی کف کولر را با آب شستشو داده و با آب تمیز مجددا پر کنیم. این کار باعث میشود که آب لجن و گرد و خاک کمتری داشته باشد. تمیز کردن قطعات رسوب گرفته کولر نیز ضروری است. در ادامه روغن کاری یاتاقان انجام میشود. در صورتی که مهارت کافی و وقت و حوصله داشته باشید, بهتر است موتور کولر و پمپ کولر نیز روغن کاری شوند.

سپس با روشن کردن کولر به نحوه کارکرد کولر نگاهی میندازیم, تا درست کار کنند و در صورت خرابی به سراغ تعمیر کولر آبی میرویم.

تعمیر کولر آبی ظفر

عیب یابی بخش اول کار است. برخی از خرابی های کولر دلیل مشخصی داشته و برخی از عیوب بایستی ابتدا تشخیص و سپس رفع شوند. پارگی تسمه, خرابی موتور و پمپ آب کولر, شیلنگ کولر, برزنت و خرابی دیگر لوازم کولر از جمله عیوب کولر آبی هستند.

برخی از خرابیها نیز ممکن است در وهله اول مشخص نشده و بایستی عیب یابی شوند. سر و صدا , از کار افتادن ناگهانی کولر, خنک نبودن باد کولر و نشتی آب از کولر مشکلاتی هستند که بایستی بررسی شوند.

سرویس کولر دستگردی

پس بهتر است با مطالعه این مطلب تا حدودی با سرویس کولر دستگردی آشنا شوید.یک کولر متروک و سرویس نشده، بیشتر انرژی برای خنک کردن را در مصرف برق و آب را به هدر می‌دهد.

کولرهای آبی، امکان کنترل درجه سرما را ندارند و فقط دور تند و کند را می‌توان از آنها انتظار داشت.

پس شاید مجبور شویم در بسیاری از زمانها آنها را خاموش کنیم. اما گرمای داغ بعضی مقاطع از روزهای تابستان، این اجازه را به نمیدهد، پس کولر‌ها را سرویس کنیم تا علاوه بر مصرف انرژی بهینه بازدهی آنها را افزایش دهیم.

بعضی از لوازم کولر آبی و گازی باید همزمان با آغاز فصل گرما، کاملا بررسی و چک شوند.میزان خرابی و اصطحلاک بعضی از این قطعات بالاست و ممکن است بر اثر نقص عملکرد، مصرف کولر را بالا ببرند.

پس سرویس و تعمیر کولر، پیش از فصل گرما، کاملا الزامی به نظر میرسد.

نحوه عملکردکولر آبی

کولر آبی از دو قسمت گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که این دو عمل به وسلیه موتور و پمپ آب کولر صورت میگیرد.

کار آبرسانی و مرطوب کردن پوشالهای کولر توسط پمپ آب و ایجاد گردش هوا توسط موتور اصلی کولر انجام میشود.

لوازم کولر دارای سه نوع عملکرد هستند.

قطعات برقی شامل سیم کشی , کلید کولر، پمپ آب و موتور کولر

قطعات مکانیکی مانند  توربین هوا، تسمه و شناور , یاتاقان

لوازم ثابت مثل درب کولر، بدنه، اتصالات لوله و شیلنگها , پایه و عیره

 نصب کولر ظفر دستگردی

برای نصب کولر بهتر است کولر در بهترین جای ممکن نصب شود.

بهترین جای ممکن برای نصب کولر آبی , مکانی است که تا حد ممکن به مکانی که قرار است خنک شود نزدیک باشد. البته با توجه به محدودیتها موجود ممکن است این مساله کمی سخت باشد.

نکته دیگر این است که چه در نصب کولر آبی و چه درنصب کولر گازی این است که کولر در جای سایه و همچنین با امکان گردش هوا در اطراف آن باشد.

هر چقدر بر فاصله کولر تا واحد آپارتمانی یا مکان مورد نظر اضافه شود با توجه به متراژ بایستی به قدرت و ظرفیت کولر نیز اضافه شود تا بتواند این فاصله را جبران مافات کند.

سرویس کولر گازی ظفر

سرویس کولر گازی بر نحوه عملکرد , طول عمر و مصرف برق کولر گازی بسیار موثر میباشد,

پس بدیهی است سریس سالانه اسپلیت قبل از شروع فصل گرما و استفاده از کولر گازی ، علاوه بر افزایش راندمان کولرگازی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

چون در صورت خرابی کولر گازی , تعمیرات کولر گازی بسیار گرانتر از سرویس اولیه آن میباشد. در صورت نیاز به نصب کولر گازی ، سرویس اسپیلت ، سرویس و تعمیر انواع کولر گازی از جمله سرویس کولر گازی ال جی ، سرویس کولر گازی شمال تهران ، سرویس کولر گازی ظفر دستگردی، کولر گازی اجنرال ، کولر گازی سامسونگ ، کولر گازی جنرال ، کولر گازی پرتابل , کولر آبی با ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان در خدمت شما باشیم.

برای اجتناب از تعمیر کولر گازی ظفر بهتر است به تماس با سرویسکار آنرا سرویس اولیه نمایم.

دستگاه را از برق کشیده با خارج کردن فیلترها پنل داخلی , اقدام به شستشو یا تمیز کردن یا تعویض آنها مینماییم. شستشوی فینها  یا  کویلها یونیت داخلی نیز برای بالا بردن بهروری دستگاه لازم به نظر میرسد.

شستشوی پنل خارجی و کندانسور نیز با قطع کردن برق و با فشار آب صورت میگیرد. به دلیل اینکه این قسمت از اسپلیت در محیط بیرون قرار دارد همواره در معرض آلودگیهای خارجی میباشد و باید با فشار آب به خوبی شستشو و تمیز شود.

مراحل سرویس اسپلیت ظفر به شرح زیر است:

1- تمیزکردن و سرویس پنل داخلی اسپلیت

2- شستشوی یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور

3- چک کردن گاز اسپلیت

4- شارژ گاز اسپلیت در صورت نیاز

5-چک کردن برق و آمپر کولر گازی

در صورت سرویس کولر گازی علاوه بر استفاده مناسبتر نکات مثبت زیر نیز اضافه میشود.

رعایت اصول بهداشتی و اجتناب از آلودگیهای محیطی با تمیز کردن و شستشوی دستگاه در سرویس کولر گازی بیشتر شدن طول عمر مفید کولر گازی اسپلیت کاهش میزان مصرف برق کولر گازی افزایش راندمان کولرگازی اسپلیت .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *