تعمیر و سرویس کولر اشرفی اصفهانی آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر اشرفی اصفهانی آبی و گازی

سرویس کولر اشرفی اصفهانی

نصب , تعمیر و سرویس کولر اشرفی اصفهانی و محدوده اطراف

تلفن : 09122437371 شبانه روزی

سرویس کولر آبی

تعمیر کولر آبی

تعمیر و سرویس کولر گازی

عیب یابی و رفع عیب کولر گازی

شارژ گاز اسپلیت و وکیوم

کابل کشی , لوله کشی و جابجایی کولر گازی اسپلیت

تعویض موتور کولر , پمپ کولر ابی , شناور , برزنت کولر , تسمه ,یاتاقان , پوشال و قطعات کولر آبی

تعمیر و سرویس کولر اشرفی اصفهانی
سرویس کولر اشرفی اصفهانی

سرویس کولر آبی اشرفی اصفهانی

سرویس کولر آبی در ابتدا فصل را شاید بتوان مهمترین کار برای افزایش طول عمر کولر آبی بدانیم. بالا بردن کیفیت باد خروجی نیز از دیگر مزایای سرویس کولر میباشد.

تمیز کردن و شستشوی کف کولر و دیگر قطعات کولرابی در بهبود کارایی کولر آبی بسیار موثر میباشد.

هدف ما از سرویس کولر آبی استفاده از حداکثر ظرفیت و کارایی کولر با کمترین خرابی و انرژی ممکن میباشد. هر چقدر کولر آبی تمیزتر باشد و روان کار کند مسلما کولر بهتر و با بازدهی بیشتر کار خواهد کرد.

سرویس کولر آبی باغ فیض

همانطور که گفته شد در ابتدا سرویس کولر به دقت قطعات کولر مانند کفی شسته شود و سایر قطعات کولر آبی مانند حلزونی و لوازم مکانیکی کولر را به دقت از آلودگی و گرد و خاک بزدایید.

سپس سیستم آبرسانی کولر ابی را چک کنید. رساندن مناسب آب به پوشالها موجب خنک تر شدن باد خروجی میشود. سیستم آبرسانی کولر آبی با گرفتن انشعاب آب لوله کشی آغاز شده و بانصب شیرفلکه کولر از طریق شیلنگ کولر به شناور کولر آبی متصل میگردد.

تنظیم مناسب شناور کولر در زمان سرویس کولر بایستی فراموش نشود. مکش آب کف کولر توسط پمپ و از آنجا به شیلنگها و ناودانی ها پوشال صورت میگیرد. آبرسانی کولر را با خیس شدن تمام پوشالها میتوانید بررسی کنید.

روغنکاری یاتاقان کولر نیز واجب است. البته بهتر است روغنکاری کولر هر هفته انجام شود تا یاتاقانها روان شده و به موتور فشار نیاورند.

چک کردن سیم کشی و موتور کولر نیز در مرحله بعدی میباشد. تنظیم تسمه و صحت عملکرد قطعات مکانیکی از دیگر کارهایی است که سرویسکار کولر بایستی انجام دهد.

برزنت کولر را نیز بررسی کرده تا درز یا پارگی نداشته باشد. پس از اتمام همه این کارها بایستی باد خروجی از کولر پس از چند دقیقه با شدت و کیفیت مناسب باشد.

تعمیر کولر اشرفی اصفهانی

تعمیر کولر آبی هنگامی صورت میگیرد که بادی از کولر خارج نمیشود یا کیفیت لازم را ندارد. ایجاد سر و صدای ناهنجار از کولر نیز میتواند یکی از دلایل تعمیر کولر آبی باشد.

سوختن موتور کولر , پاره شدن تسمه , خرابی یاتاقان , خرابی برزنت از رایج ترین ئخرابیهایی است که موجب عدم خروج باد از کولر میشود.

برخی مواقع باد از کولر خارج میشود اما کیفیت لازم را ندارد و خنک نیست. در این زمان ابتدا به سراغ پمپ میرویم و اگر خراب بود باید تعویض شود. اگر پوشالها خیس نباشد ممکن است از شیلنگها یا ناودانیها باشد که انسداد آنها باید رفع شود. پوشال کهنه و گرفته هم باعث کم شدن کیفیت باد کولر و بروز حساسیت تنفسی میشود.

عمر مفید پوشال حداکثر یک سال است و با توجه به گرد و خاک و آلاینده های محیطی پس از یک سال با رطوبتی که دارد منافذ پوشال کور و بسته شده و موجب کاهش هوادهی و کیفیت کولر ابی میشود.

هر چه آب داخل کولر خنک تر باشد هوای داخل کولر نیز خنک تر شده و باد پرتاب شده با داخل کولر سردتر میشود . از همین رو در برخی مناطق در داخل تشت کولر هر از چندی یخ انداخته میشود تا باد کولر خنک تر شود.

وجود سایه بان کولر هم میتواند تاثیر به سزایی در افزایش کارایی کولر داشته باشد. باز بودن اطراف کولر نیز هواددهی کولر را افزایش داده و قدرت باد را زیاد میکند.

عیب یابی و خدمات تعمیر کولر پونک اشرفی اصفهانی باغ فیض و چهار دیواری و ..

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *