تعمیر و سرویس کولر پونک سردارجنگل آبی و گازی

تعمیر و سرویس کولر پونک سردارجنگل آبی و گازی

سرویس کولر پونک

نصب , راه اندازی و سرویس کولر پونک 09122437371 – 22533080 شبانه روزی

سرویس کولر آبی , تعمیر کولر آبی

عیب یابی و رفع عیب کولر گازی اسپلیت

شارژ گاز و سرویس کولر گازی , تعمیر کولر آبی  گازی اسپلیت

تعویض موتور آبی , پمپ کولر , برزنت , پوشال , شناور , کفی , تسمه,یاتاقان و سایر لوازم کولرابی و کلیه خدمات لوله کشی و تاسیساتی پونک سردار جنگل, بوستان, اشرفی, چهار دیواری و محدوده.

 

تعمیر و سرویس کولر پونک

سرویس کولر آبی پونک

سرویس کولر آبی در ابتدای فصل گرمای انجام میشود. نظافت کولر , تعویض پوشال و سایر لوازم خراب , روغن کاری , تنظیم قطعات , چک کردن و بررسی قطعات و عملکرد کلی کولر آبی سرویس کولر نامیده میشود.

سرویس کولر کیفیت و بازدهی کولر آبی را افزایش میدهد. در ضمن با سرویس کولر طول عمر کولر و قطعات آن افزایش پیدا کرده و خرابی ان کمتر میشود. بهینه سازی و مصرف کمتر برق و آب نیز میتواند از نتایج سرویس کولر آبی باشد.

تعویض سالانه پوشال کولر آبی نیز بستگی به آلودگی آن دارد. در صورتیکه منطقه سکونت شما از لحاظ آلودگی هوا و ریزگردهای موجود در شرایط مناسبی نداشته باشد, بهتر است که پوشال هر سال عوض شود. اما اگر پوشال تغییر رنگ نداده باشد و سیاه نشده و گرد و خاک نداشته باشد, میتوان با شستشوی پوشال هر دوسال یکبار نسبت به تعویض پوشال اقدام کرد.

تمیز کردن کف کولر , حلزونی کولر و مسیر آبرسانی , روغنکاری یاتاقان , چک کردن موتور و گردش مناسب و میزان باددهی و بررسی آبرسانی پمپ و مسیرهای رسیدن آب به پوشالها از نکاتی است که هنگام سرویس کولر باید به آن پرداخته شود.

نکته مهم دیگری که بهتر است به آن دقت کنید, این است که بعد از سرویس اولیه کولر آبی, آنرا به حال خود رها نکرده و هر ماه یکبار روغن کاری یاتاقان انجام شده و یک بررسی عملکرد به روی کولر انجام شود.

پارگی یا سفتی تسمه, خراب شدن شیر, شلنگ, زیرآب و شناور کولر آبی, سروصدای یاتاقان و موتور, عدم آبرسانی مناسب از جمله مواردی هستند که ممکن است بعد از کارکرد اولیه در کولر آبی به وجود بیاید.

نصب سایبان به روی کولر و استفاده از سایر اشیا و اجسام برای جلوگیری از تابش نور خورشید نیز میتواند, باعث عملکرد بهتر کولر آبی شود.

تعمیر کولر آبی پونک

در هنگام سرویس کولر آبی در ابتدای فصل گرما, معمولا  در صورت وجود عیوب ریز و درشت, این ایرادها توسط توسط سرویس کار کولر آبی برطرف میشود. خرابی هایی نظیر سوراخ شدن کف کولر, شکستگی مهره ممه کولر, پاره شدن شلنگ, تسمه یا برزنت, خرابی شیر یا شناور کولر از جمله خرابی هایی هستند که در استفاده مجدد هویدا میشوند.اما ممکن است در ادامه با استفاده و کارکرد کولر ممکن است ایراداتی نظیر گیرپاژ موتور کولر, سوختن پمپ کولر , سر و صدای یاتاقان, از بین رفتن تسمه, شکستگی پولی یا ایراداتی نظیر این باعث از کار افتادن یا عملکرد ناقص کولر آبی شوند.

در تعمیر کولر آبی اغلب موارد تعویض بوده و به ندرت قطعات کولر آبی قابل تعمیر هستند. موتور کولر از جمله مواردی است که قابل تعمیر است, اما اینکه تعمیر موتور کولر آبی ارزش اقتصادی دارد یا خیر ؟ بسته به بودجه و انتخاب شما دارد.

در صورتی که موتور کولر کار نکند و شما شک دارید که سوخته یا نه, بایستی با نحوه تست موتور کولر آبی با استفاده از برق مستقیم اقدام کنید. اگر موتور کولر سالم بود, باید با بررسی کلید کولر, ترمینال کولر و به طور سیم کشی کولر آبی نسبت با تعمیرات آن اقدام کنیم.

با توجه به هزینه های زیاد به خصوص در بحث سوختن سیم پیچی موتور کولر, بنده به شما پیشنهاد میکنم که با خرید یک موتور نو با کیفیت مانند برند موتوژن یا الکتروژن خیال خود را از بابت موتور تا چندین سال راحت کنید.

در صورت خنک نبودن کولر آبی, اولین کار بازدید از پوشال کولر آبی است. اگر پوشال کولر کهنه باشد, بایستی آنرا در هنگام سرویس کولر آبی, تعویض میکردید, اما هنوز هم دیر نشده و با تعویض پوشال کولر میتوانید شاهد باد مطبوع و خنک تری از کولر باشید. در صورتی که پوشال کولر نو باشد, بایستی ببینید که هر سه پوشال کولر به اندازه کافی خیس هستند تا خیر ؟

در صورتیکه آب در کف کولر باشد و پمپ هم کار کند, ممکن است گرفتگی لوله و شلنگ های آبرسانی باعث نرسیدن آب کافی به پوشال ها شود. اگر پمپ کار نکرده بایستی با تعویض پمپ آب کولر نسبت به آبرسانی کولر اقدام کنید.

تعمیر کولر پونک

ارایه کلیه خدمات کولر , نصب کولر آبی و گازی اسپلیت

سرویس کولر آبی , تعمیر کولر آبی , عیب یابی و تعمیر کولر گازی

شارژ گاز و سرویس کولر گازی , جابجایی , لوله کشی و سیم کشی کولر گازی و آبی و کلیه خدمات لوله کشی و تاسیساتی به مناطق پونک , میدان بوستان , بزرگره اشرفی اصفهانی , خیابان سردار جنگل , شهرک نفت,سیمون بولیوار,خیابان مخبری , میرزابابایی , کمالی , عدل , باغ فیض , تیراژه , ستاری و مناطق اطراف

سرویس کولر سردار جنگل

سرویس کولر گازی با تمیز کردن فیلتر های پنل داخلی و کویل ها و فینهای اسپلیت انجام شده و با چک کردن گاز , یونیت خارجی و کمپرسور انجام میشود.

با قرار گرفتن کمپرسور در یک محیط سایه و با هوادهی مناسب, راندمان کاری کولر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و مصرف برق نیز کاهش میبابد. کثیفی و آلودگی کویل و فین ها تبادل سرما نیز باعث میشود تا تبادل حرارتی به میزان کافی انجام نشود و بهروری کولر کم شود.

در صورت نشت آب از کولر گازی نیز باید سیستم درین آنرا بررسی کرده و با شیب بندی مناسب درین از برگشت آب به داخل کولرگازی جلوگیری کنیم.

کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی, سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی در پونک

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (6)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *