تعمیر و سرویس کولر مطهری آبی و گازی اسپلیت

تعمیر و سرویس کولر مطهری آبی و گازی اسپلیت

سرویس کولر مطهری

نصب , راه اندازی و سرویس کولر مطهری تخت طاووس

تلفن : 22533080-09122437371 شبانه روزی و بدون تعطیلی

سرویس کولر آبی , عیب یابی و تعمیر کولر آبی و سلولزی

سرویس و تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت

عیب یابی و رفع عیب کولر

کابل کشی و سیم کشی برق کولر

تعویض موتور کولر , پمپ کولر , پوشال , برزنت, تسمه, فلوتر و سایر لوازم کولر وکلیه خدمات تاسیساتی و لوله کشی در محدوده تخت طاووس , خیابان مطهری, خیابان ترکمنستان , میرعماد , سنایی ,لارستان, فجر, جم و سایر خیابان های اطراف.

تعمیر و سرویس کولر مطهری

سرویس کولر آبی مطهری

سرویس کولر آبی اگر به طور اصولی انجام شود هم باعث خنکی بهینه و افزایش راندمان کولر میشود و هم به دلیل بازدهی زیاد از مدت زمان روشن بودن کولر کاسته و مصرف برق کولر کم میشود. در صورت سرویس نکردن کولر عواقبی چون خرابی سایر قطعات و از کارافتادن کولر و کم شدن بازدهی آن احتمالا در انتظار شماست.

اغلب قطعات و لوازم کولر آبی قابل تعمیر نیستند و به جز موتور کولرابی باقی لوازم کولر در صورت خرابی بایستی با قطعه یدکی نو تعویض شوند. از پر مصرف ترین قطعات تعویضی کولر میتوان به پمپ کولر , برزنت کولر ابی , شناور , شیلنگ , شیر , زیراب , کفی , یاتاقان , فولی , حلزونی و شفت کولر اشاره کرد.

پوشال کولر نیز از مهمترین لوازمی است که در هنگام سرویس سالیانه بهتر است تعویض شود تا خنکای کولر را به طور محسوس بالا برده و از حساسیت تنفسی جلوگیری کند.

سرویس کولر تخت طاووس

نظافت و شستشوی کولر از اموری است که بایستی در هنگام سرویس کولر آبی انجام شود. پس از نظافت و گرفتن گردوغبار و کثیفی کولر از داخل بدنه , کانال و دریچه کولر نوبت به روغن کاری یاتاقان کولر میشود.

یکی از مهمترین قسمتها در سرویس کولر آبی را بایستی تعویض پوشال کولر آبی دانست. برخی از مردم فکر میکنند که پوشال کولر آبی بایستی هرچند سال یکبار تعویض شود, اما یک پوشال کهنه پر از آلودگی بوده و به دلیل کیپ شدن منافذ آن, به اندازه کافی جاذب رطوبت نبوده و علاوه بر کاهش میزان خنکی, ممکن است حساسیت و ناراحتی تنفسی نیز ایجاد کند.

تنظیم تسمه و شناور کولر آبی نیز از کارهایی است که بایستی صورت بگیرد. پس از تنظیم این قطعات بایستی کارکرد پمپ کولر و آبرسانی به پوشالها , موتور کولر و سایر قطعات کولر چک شوند تا درست عمل کرده و هوای مناسب و خنک را به داخل اتاق و محیط بدمد.

در حین سرویس و راه اندازی کولر آبی ممکن است با عیب و ایرادهای ریز و درشتی مواجه شویم, رفع عیب کامل و رفع و رجوع این گونه عیوب نیز نباید فراموش شود. چکه کردن آب از شیر فکله, شلنگ و شناور یا کفی کولر, انسداد و گرفتگی مسیر پمپ کولر, سر و صدای ناهجار کولر, پارگی تسمه و برزنت کولر از جمله خرابی هایی هستند که بعضا نادیده گرفته میشوند و میتوانند باعث کاهش بهروری و راندمان کولر آبی و در برخی موارد صدمه و آسیب جدی به کولر بزنند.

تعمیر کولر آبی خیابان مطهری

خرابی هایی که مشخص هستند که با تعویض یا رفع عیب تعمیر میشوند, اما ممکن است منشا برخی از عیوب کولر ظاهرا مشخص نبوده و احتیاج به کارشناسی دقیق داشته باشند. تولید صدای ناهنجار, بوی نامطبوع و قدرت کم و خنک نکردن به اندازه کافی را میتوان در کولرهایی که ظاهرا سالم هستند از جمله این ایرادات برشمرد.

سفت بودن یاتاقان یا لرزش و تکانه های شدید کولر از خرابی هایی هستند که بایستی بدون فوت وقت رفع شوند, چرا که ممکن است همین ایرادات باعث فشار به موتور و سوزاندن دینام کولر شود. نصب غیراصولی کلید و سیم کشی کولر نیز از همین دست خرابیهای به ظاهر کم اهمیت است.

تعمیر کولر تخت طاووس

سرویس کولر گازی اسپلیت نیز بر اساس تمیز کردن و نظافت کولر شکل گرفته است. تعویض فیلتر و  شستشوی فین ها و کویل های کولر گازیاز فیلتر از کارهایی است که برای افزایش مبادله سرمای گاز داخل سیستم به محیط فاکتور بسیار مهمی میباشد.

وارسی کمپرسور , کندانسور ,اواپراتور و پنلی داخلی و بررسی میزان و عدم نشتی و وکیوم بودن گاز کولر و لوله کشی کولر گازی باید رعایت شوند.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *