قیمت لوله کشی ساختمان – نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1402

قیمت لوله کشی ساختمان – نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1402

قیمت لوله کشی ساختمان نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 

هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان به دلایل مختلفی از قبیل متراژ و نوع لوله کشی میتواند نوسانات زیادی هم از نظر عملیاتی و هم از لحاظ خرید متریال داشته باشد. اجرای لوله کشی در یک ساختمان بخشی از امکاناتی محسوب میشود که باعث افزایش آسایش و راحتی ساکنین برای دسترسی به آب شرب , شتسشو , استحمام و هدایت فاضلاب به خارج از محل , راه اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان , تهویه مطبوع , سیم کشی ساختمان اجرا میشود.

موارد فوق به طور خلاصه شامل لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی, لوله کشی شوفاژ و تاسیسات گرمایشی, لوله کشی برودتی شامل لوله کشی کولر گازی , داکت اسپلیت, چیلر, لوله کشی برق, لوله کشی فاضلاب و ونت , لوله کشی هواکش میشوند.

البته ممکن است با تنوعی که در نصب تجهیزات حرارتی و برودتی وجود دارد و حتی صلیقه مالکین در انتخاب سیستمهای مختلف , تعدادی از لوله کشیهای فوق در یک ساختمان اجرا نشود, اما لوله کشی آب و فاضلاب تقریبا در تمام ساختمانها اجرا شده و وجود آنها گریزناپذیر است . ما در بخشهای مختلف سایت خدمات لوله کشی تهران پایپر به طور ویژه توضیحات مفصلی راجع به انواع و روشهای لوله کشیها داده و به آنها پرداخته ایم و در اینجا به طور خلاصه به آنها میپردازیم.

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1402

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان هر ساله توسط اتحادیه شهرهای مختلف به طور کلی تهیه و منتشر میشود. به دلیل کلی گویی و عدم تطبیق شرایط واقعی با قیمت های رسمی این نرخ ها معمولا در بازار رسمی اعمال نشده و فقط معیاری برای تخمین دقیق تر و توافق بین کارفرما و مجری لوله کشی و تاسیسات قلمداد میشود. قیمت لوله کشی ساختمان با دو روش محاسبه میشود. نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1402 هنوز به شکل دقیق, توسط مرجع مربوطه منتشر نشده و دستمزدها فعلا با افزایش جزیی, بر اساس نرخ اتحادیه لوله کشی سال 1401 محاسبه و توافق صورت میگیرد.

در روش اول مجری با ارایه قیمت متری یا چکی و کنتراتی و ذکر جزییات مانند نصب لوازم و شیرالات با کارفرما توافق میکند . در شیوه دیگری خیلی مرسوم نیست , هزینه لوله کشی با لوازم لوله اتصالات و دیگر لوازم بین طرفین توافق میشود . این شیوه در تعیین قیمت لوله کشی گاز ساختمانهای نوساز رایج بوده و حتی در حال حاضر بخاطر نوسانات قیمت اجناس و نامشخص بودن تعداد و نوع اتصالات مصرف شده, نمیتوان قیمت دقیقی برای این نوع لوله کشی در نظر گرفت. اما برخی کارفرمایان به دلیل آشنا نبودن با خرید لوله و اتصالات یا مشغله کاری, تهیه اجناس و لوازم لوله کشی و تاسیسات را نیز به مجری لوله کشی و تاسیسات کار واگذار میکنند. البته در این شیوه نیز بایستی قبل از اقدام به خرید, مجری حدود هزینه را به کارفرما اطلاع داده و یا با یک تخمین دقیق تر, هزینه کلی اجرا و خرید را مشخص کند.

در شیوه دوم برای بدست آوردن قیمت دقیق هزینه و مخارج لوله کشی ساختمان بایستی با استعلام قیمت لوله و لوازم لوله کشی طبق یک صورت حدودی و دستمزد لوله کشی به مبلغ نهایی رسید. بخاطر همین در اغلب قراردادهای لوله کشی با دو شیوه متری و چکی یا کنترات بر مبنای اجرت و دستمزد لوله کشی محاسبه میشود . همین قیمتهای لوله کشی نیز بخاطر تورم و افزایش سالانه دستمزدها هرساله دستخوش تغییرات است.

در ادامه لیست دستمزد و هزینه خرید تقریبی لوله کشی ساختمان در بخش ها و متراژهای مختف آورده شده است. بدیهی است که قیمت های فوق بین 10 تا 20 درصد بسته به شرایط اجرا و بازار نوسان داشته باشد.

اجرت لوله کشی آب سرد و گرم روکار واحد 50 متری بین 3/5 تا 4/5 میلیون تومان      

دستمزد لوله کشی آب سرد و گرم روکار واحد 100 متری بین 5 تا 7 میلیون تومان     

هزینه لوله کشی فاضلاب واحد 100 متری در حال ساخت بین 6 تا 8 میلیون تومان

اجرت لوله کشی پکیج آب سرد و گرم و رادیاتور واحد 60 متری بین 8 تا 9 میلیون تومان

دستمزد لوله کشی آب, پکیج و فاضلاب ساختمان در حال ساخت واحد 80 متری حدود هر واحد 15 تا 18 میلیون تومان که بسته به تعداد واحد و نوع لوله تا 15 درصد نوسان دارد. ارقام فوق شامل اجرای لوله کشی بوده و نصب شیرآلات , رادیاتور و دیگر تجهیزات تاسیساتی جداگانه محاسبه و توافق میشود.

قیمت لوله کشی ساختمان

 

هزینه لوله کشی پکیج

با توجه به درخواستهای زیاد در زمینه قیمت و هزینه لوله کشی پکیج ساختمان باید متذکر شویم , هزینه ها با توجه به شرایط آپارتمانها متفاوت میباشند . در ضمن نوسانات قیمت اجناس لوله اتصالات نیز در هزینه نهایی لوله کشی تا حدود زیادی باعث افزایش یا کاهش مخارج نهایی لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری میشود . اما به طور تقریبی برای یک واحد 90 متری هزینه لوله کشی پکیج ساختمان با احتساب لوازم لوله کشی و نصب رادیاتور حدود 10 تا 14 میلیون تومان میشود . بدیهی است طول لوله کشی و مسیر لوله کشی در قیمت تمام شده لوله کشی تاثیرگذار است. کنده کاری و تخریب نیز باعث افزایش هزینه لوله کشی شوفاژ میشود . البته قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ در بخش دستمزد بستگی به شروع نقطه لوله کشی داشته و در حدود متری 90 هزار تومان بدون اجرت نصب رادیاتور و پکیج میباشد. به طور کلی رقمی حدود 4/5 تا 6/5 میلیون دستمزد قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ ساختمان میباشد.

محاسبه هزینه پکیج

پکیج, رادیاتور و لوله کشی پکیج از لوازمی هستند که برای نصب یک پکیج نیاز داریم. قیمت پکیج بسته به برند و ظرفیت پکیج متغیر است, اما در حال حاضر قیمت پکیج برای یک آپارتمان حدودا 100 متری , 15 میلیون تومان, هزینه خرید 50 پره رادیاتور و لوازم مربوطه نیز 15 میلیون تومان و قیمت لوله کشی با احتساب قیمت لوله آب سرد و گرم و رادیاتورها با دستمزد لوله کشی در حدود 20 میلیون تومان برآورد میشود. یعنی بایستی در حدود 50 میلیون تومان برای نصب یک پکیج با تجهیزات مربوطه در نظر گرفته شود. تفاوت قیمت لوله کشی پکیج روکار و توکار هم در تخریب و بازسازی به این مبلغ اضافه میشود.

قیمت لوله آب سرد و گرم

قیمت لوله آب سرد و گرم یکی از شاخصه های اصلی در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان است. لوله اتصالات تک لایه پلیمری, لوله های پنج لایه و به ندرت لوله گالوانیزه از جمله گزینه های پیش رو برای اجرای لوله کشی ساختمان محسوب میشوند.

قیمت لوله آب سرد و گرم پلاستیکی هم از لحاظ هزینه خرید و هم از نظر اجرا مناسب ترین نوع لوله های موجود در بازار هستند. سرعت کار با این لوله های پلاستیکی سفید بسیار بالاست و کیفیت راضی کننده ای هم دارند.

لوله های پنج لایه جدیدترین لوله های مورد استفاده بوده که گران ترین قیمت لوله آب سرد و گرم پلیمری را دارند, این لوله ها با دو نوع اتصالات پرسی و کوپلی اجرا میشوند و برای اجرای نوع پرسی آنها بایستی دستگاه پرس مخصوص لوله پنج لایه را داشته باشیم. البته از لحاظ کیفی بین اتصالات پرسی و کوپلی تفاوت چندانی نبوده و تنها تفاوت آنها  قیمت نسبتا بالاتر اتصالات کوپلی است.

لوله های گالوانیزه در گذشته پرکابردترین لوله های آب بودند اما به دلیل مشکلات مربوط به اجرا , طول عمر نسبتا کم و قیمت بسیار بالا در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار میگیرند, مگر در برخی ساختمانهای بلندمرتبه که به عنوان لوله اصلی و رایزر آبرسانی چاره ای جز لوله کشی گالوانیزه وجود ندارد.

لوله کشی ساختمان

اجرت لوله کشی آب

اجرت لوله کشی آب در ساختمان های در حال ساخت همراه با دستمزد لوله کشی فاضلاب توافق میشود, اما به طور کلی دستمزد لوله کشی آب نسبت به فاضلاب کمتر بوده و تقریبا با قیمت لوله کشی پکیج برابر است. لوله کشی تک لایه به عنوان محور قیمت گذاری تعیین شده و لوله کشی آهنی قیمت چندبرابر لوله کشی پلیمری را دارند. قیمت در حدود 70 تا 80 هزار تومان در متراژ بالا و قیمت 90 تا 100 هزار تومان را میتوان اجرت لوله کشی آب در این روزها در نظر گرفت.

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه بسته به حجم کار از رقمی در حدود متری 60 هزار تومان تا 80 هزار تومان متغیر است. عموما قیمت لوله کشی 5 لایه در آپارتمان های شبیه هم و تعداد بالا به صورت واحدی بر اساس الگوی مشابه به صورت واحدی توافق میشوند. اما به طور کلی قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه بین 10 تا 20 درصد گران تر از لوله کشی پلاستیکی است. تفاوتی هم بین دستمزد لوله کشی 5 لایه پرسی و کوپلی وجود ندارد. اما اگر لوله کشی یک واحد تک لایه را 4 میلیون تومان در نظر بگیریم, دستمزد لوله کشی پنج لایه در حدود 5 میلیون تومان است.

قیمت لوله کشی سال 1402

قیمت متری لوله کشی آب سرد و گرم و گرمایش 70000 تومان تا 90000 قطر 20 تا 32  لوله کشی فاضلاب پلیکا  حدود 120000 تومان تا 140000 با بست کاری و زیرسقفی لوله کشی فاضلاب پوش فیت متری 130000 تومان تا 150000 تومان . بست کاری هر عدد 30000 تومان و آهن کشی و ساپورت بندی لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود. لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 80000 تا  100000 تومان تا قطر 1 اینچ عایق کاری لوله کشی متری 30000 تومان اجرت . گرمایش از کف هر مترمربع 100000 تومان با لوازم بسته به برند بین 340 تا 400 هزار تومان لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 200000 تا  180000 تومان . قیمتهای فوق برای متراژهای بالا و ساختمانهای نوساز بوده و در ساختمانهای کوچکتر عمدتا قیمتها واحدی , چکی و همراه با بازدید ارایه میشود.

هزینه لوله کشی  بر حسب واحد نیز یکی از روشهای رایج در شیوه کنتراتی قیمت گذاری است. در این نوع محاسبه مجری لوله کشی بر حسب تجربه و زمانی که در  لوله کشی هر واحد صرف میشود و هزینه های جانبی مانند کارگر و … رقمی را به کارفرما پیشنهاد کرده و با کمی چانه زنی بر سر یک قیمت واحد توافق میکنند. بهترست کلیه کارهایی که بایستی انجام شود و نحوه پرداخت در یک قرارداد مکتوب شود تا حین انجام کار و در انتهای کار به مشکل برنخورید . هزینه هایی مانند کنده کاری و نصب لوازم و شیرالات از جمله مواردی هستند که بایستی در قرارداد لوله کشی مکتوب شوند. در حال حاضر حدود قیمت لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ برای یک واحد 60 تا 70 متری حدود 15000000 تومان است . البته ممکن است بین 10 تا 20 درصد نوسان داشته باشد. پرداخت دستمزد لوله کشی نیز بهتر است , با پایان یافتن هر قسمت انجام شده و مکتوب شود , چون در این روش نه به کارفرما فشار وارد میشود و نه به پیمانکار لوله کشی . با افزایش متراژ و کاهش تعداد واحدها مسلما دستمزد لوله کشی افزایش پیدا میکند.

مساله مهم دیگر در تعیین قیمت لوله کشی ساختمان, محل اجرای کار لوله کشی است. هرچند که برخی معتقد هستند که شهر و جغرافیا در تعیین نرخ لوله کشی ساختمان موثر نیست, اما وجود مشکلات و حتی نرخ بیکاری نیز در تعیین اجرت لوله کشی اثرگذار است.

مثلا قیمت لوله کشی آب و فاضلاب اصفهان با نرخنامه لوله کشی ساختمان 1402 شیراز یا تهران تفاوتهایی در حدود 10 درصد دارد, که این مساله نشان دهنده قیمت های متفاوت منطقه ای و در عین حال نافذ نبودن نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان است.

انواع لوله های مورد استفاده در ساختمان

1- لوله کشی آب : لوله تک لایه پلی پروپلین ,  لوله پنج لایه , لوله پکس , لوله سه لایه فویل دار یا کامپوزیت ,  لوله پلی اتیلن پیچی , لوله گالوانیزه از لوله اتصالات مورد استفاده در لوله کشی آب ساختمان هستند که البته 2 مورد اول درکشور ما رایج تر هستند. لوله های پلی اتیلن نیز معمولا برای آبرسانی , لوله کشی چاه و سیستم آبیاری قطره ای مورد استفاده قرار میگیرند.

2- لوله کشی فاضلاب : لوله اتصالات PVC یا پلیکا , لوله پوش فیت , لوله پلی اتیلن فاضلابی جوشی , لوله چدنی از لوله های مورد استفاده در فاضلاب کشی ساختمان میباشند که در این نوع لوله کشی لوله پلیکا و پوش فیت کاربردی تر میباشند.

3- لوله کشی شوفاژ :  لوله تک لایه PP سفید , لوله پنج لایه , لوله سه لایه , لوله تک لایه پکس و لوله های فولادی سیاه از متریال مورد استفاده در لوله شکی گرمایشی رادیاتوری و پکیج هستند که تقریبا همانند لوله کشی آب 2 مورد اول متداولتر بوده و ما لوله کشی پنج لایه را برای اجرا پیشنهاد میکنیم . در گذشته لوله های فولادی سیاه برای این نوع لوله کشی ساختمان به کار میرفت که به دلیل هزینه های اجرا و تعمیرات مناسبتر و ارزانتر لوله های پلیمری طرفداران بیشتری دارد.

4- لوله کشی گرمایش از کف : برای اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان تنها میتوان از لوله اتصالات پنج لایه و تک لایه پکس استفاده نمود.

5- لوله کشی گاز : در لوله کشی گاز توکار ساختمان ملزم به استفاده  از لوله های فولادی مانیسمان و API , و اتصالات مانیسمان هستیم و در لوله کشی گاز روکار از لوله اتصالات بدون درز یا درزدار استاندارد فلزی سیاه میتوان استفاده نمود.

6- لوله کشی کولر گازی و اسپلیت : در لوله کشی سرمایش اسپلیت از لوله های مسی استفاده میشود.

7- لوله کشی موتورخانه :  لوله کشی موتورخانه ساختمان به دلیل حرارت بالا حداقل تا کلکتور بایستی حتما لوله های فولادی ضخیم به کار برده شود و بعد از آن با کاهش درجه حرارت سیال میتوان از لوله های تک لایه و پنج لایه استفاده کرد.

8-لوله کشی هواکش : لوله کشی هواکش به منظور هدایت گازهای موجود در سرویس بهداشتی , پخت و پز و لوازم گازسوز انجام میشود, و اغلب با لوله های پلیکا هواکشی یا لوله های حلبی گالوانیزه به صورت رایزری و عمودی اجرا میشود که خروجی هر قسمت به آن متصل میگردد.

خدمات مرتبط با قیمت لوله کشی ساختمان

نصب , تعمیر و راه اندازی موتورخانه مرکزی و سرویس شوفاژ نصب , تعمیر و سرویس پکیج شوفاژ دیواری , نصب و تعمیرات پمپ آب , منبع ذخیره آب , نصب , تعمیر و سرویس کولر آبی و گازی , تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی , نصب و تعمیرات شیرالات بهداشتی رادیاتور , لوازم تاسیساتی و بهداشتی منزل, جهت اجرا , برآورد هزینه و قیمت لوله کشی نصب و خدمات تاسیساتی در سراسر تهران با ما تماس بگیرید.

در ابتدای این نوشته متذکر میشویم که قیمتهای اعلام شده حدود هزینه های تقریبی لوله کشی ساختمان بوده و ممکن است همکاران محترم در نقاط مختلف کشور با سطوح اجرایی متفاوت قیمتهایی بیشتر یا کمتر از این مبالغ رو در نظر داشته باشند . بدیهی است شرایط جغرافیایی و حتی اقتصادی منطقه و کلاس کاری مجری تاسیسات لوله کشی ,  در قیمتهای توافقی با مالکین رابطه مستقیمی دارد.

لوله کشی ساختمان چگونه است?

همانطور که گفته شد , لوله کشی ساختمان به بخشهای گوناگونی از جمله لوله کشی آب سرد و گرم , لوله کشی فاضلاب , لوله کشی شوفاژ یا سیستم گرمایشی , لوله کشی گاز , لوله کشی  سیستم سرمایشی , لوله کشی هواکش و تهویه مطبوع, لوله کشی آب باران یا زهکشی , لوله کشی استخر , لوله کشی چاه و آبیاری تقسیم بندی میشوند.

البته ممکن است در برخی از ساختمانها نوع اجرای لوله کشیها متفاوت باشد و یا یک کدام از آنها مانند لوله کشی استخر وجود نداشته باشد , اما به طور کلی لوله کشیهای محتمل در یک ساختمان شامل موارد فوق است , که هر یک خط جداگانه , متریال خاص و تجهیزات ویژه ای را طلب میکنند . اصلی ترین لوله کشی هایی که در یک ساختمان وجود دارند , شامل لوله کشی آب و فاضلاب هستند.

لوله کشی آب معمولا بسته به نوع ساختمان شامل یک خط لوله کشی آب و یک لاین جداگانه لوله کشی گرم میباشد . نقطه شروع لوله کشی آب سرد در یک ساختمان کنتور آب شهری , مخزن ذخیره آب یا چاه آب است . یک خط لوله کشی آب سرد به سمت آبگرمکن , پکیج یا موتورخانه میرود تا برای مصارفی مانند شستشو و استحمام آب گرم بهداشتی تولید کند. این آب تولید شده کاملا تمیز بوده و خط لوله کشی آن به کاملا از لوله آب سرد و شوفاژ مجزا میباشد.

لوله کشی آب گرم بعد از خروج از دستگاه تولید کننده آب گرم ( آبگرمکن , پکیج یا موتورخانه )  به همراه یک خط لوله کشی آب سرد به صورت موازی به سمت شیرالات ساختمان اجرا میشوند. در ساختمانهای قدیمی و تا حدود 20 سال پیش جنس لوله های آب سرد و گرم در ایران لوله های فلزی سفید یا گالوانیزه بودند که در حال حاضر در اکثر ساختمانها از لوله های تک لایه پلیمری ( پلاستیکی ) یا لوله های پنج لایه استفاده میشود.

البته در کشورهای غربی به خصوص آمریکا برای لوله کشی آب بیشتر از لوله های مسی استفاده میشود. تقریبا میتوان گفت که در هر نقطه از ساختمان که لوله کشی آب شده باشد , یک لوله فاضلاب نیز در نزدیکی و مجاورت آن قرار دارد , چرا که لوله کشی فاضلاب به همراه لوله کشی آب مهم ترین لوله کشی ساختمان محسوب شده و تقریبا میتوان گفت که هیچ ساختمانی بدون لوله کشی آب و فاضلاب وجود ندارد. البته ممکن است در برخی اماکن به دلیل شرایط خاص لوله کشی آب فقط شامل لوله کشی سرد باشد و از امکانات لوله آب گرم استفاده نشود.

جنس لوله های فاضلاب در گذشته لوله اتصالات چدنی بود که در حال حاضر می توان گفت که لوله کشی فاضلاب با چدن منسوخ شده است . در حال حاضر لوله کشی فاضلاب با پلیکا یا پی وی سی و پوش فیت و به ندرت پلی اتیلن فاضلابی استفاده میشود . لوله کشی پلی اتیلن هم دارای لوله اتصالات آبرسانی پیچی-دنده ای هستند و هم لوله اتصالات فاضلابی جوشی.

لوله کشی ساختمان به غیز از آب و فاضلاب برای گرم کردن محیط نیز استفاده میشود . لوله کشی گرمایش از کف , لوله کشی شوفاژ رادیاتور , لوله کشی فن کویل , لوله کشی موتورخانه , لوله کشی پکیج از زیر مجموعه های لوله کشی گرمایشی هستند . جنس لوله کشی شوفاژ در گذشته معمولا از لوله اتصالات فولادی سیاه و در حال حاضر مانند لوله کشی آب از لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه میباشند که البته نوع پنج لایه کیفیت  بهتری برای تحمل دمای نسبتا بالای آب گرمایشی دارد . لوله کشی کولر گازی  برای سرمایش نیز از لوله ای مسی استفاده میکند و لوله کشی سایر سیستم های برودتی مانند چیلر و داکت اسپلیت نیز همانند شوفاژ میباشد.

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

ار لحاظ متریال در لوله کشی آب و سیستم گرمایشی میتوان به لوله اتصالات پنج لایه و پکس و لوله اتصالات پوش فیت سایلنت در اجرای سیستم نوین لوله کشی اشاره نمود. البته ممکن است در این بین از سایر انواع لوله و اتصالات نیز استفاده نمود. مثلا در ساختمان های بلند مرتبه که استفاده از لوله های پنج لایه و پکس پاسخگوی مناسبی برای تغذیه تعداد واحد زیاد و زیربنای بالا نیستند به ناچار بایستی از لوله های گالوانیزه در رایزر بالارونده آب مصرفی استفاده نمود. جدا از متریال , انتخاب مسیر , نحوه انشعاب گیری و روش لوله کشی نیز در سالهای اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

استفاده از لوله کشی کلکتوری در اجرای لوله شکی آب , شوفاژ و گرمایش از کف این امکان را به شما میدهد که مواقع مقتضی ابتکار عمل لازم را داشته باشید. از طرف دیگر زمینه برای هوشمند سازی تاسیسات گرمایش وجود دارد. در بحث فاضلاب ساختمان هم این روزها به دلیل استفاده از سقف های با ضخامت و حجم بالا روش لوله کشی زیر سقفی از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان محسوب میشود.

هزینه لوله کشی ساختمان

هزینه اجرا و تعمیرات لوله کشی و خدمات تاسیساتی با توجه به میزان لوله کشی , سایز لوله کشی , نوع لوله کشی تخصصی بودن و سختی کار و با توافق کارفرما و پیمانکار و تعمیرکار لوله کش مشخص میگردد. دستمزد لوله کشی میتواند به صورت متری توافق شود , اما با توجه به پیچیدگیهای موجود , قیمت اجناس و در برخی موارد مشخص نبودن زمان صرف شده برای اجرا و تعمیرات, خصوصا در لوله کشی و تعمیرات کوچک قیمت لوله کشی , نصب و تعمیرات معمولا به صورت چکی و کنترات باجنس یا بدون لوازم  توافق میشود. در لوله کشی ساختمان های نوساز و با توجه به موارد ذکر شده معمولا هزینه لوله کشی آب , شوفاژ و فاضلاب با ذکر تمام خواسته ها و تعهدات کارفرما و لوله کش در قرارداد به صورت واحدی محاسبه میشود . به این ترتیب خیال کارفرما و مجری بابت تعیین دستمزد تمام شده راحت میگردد. با این روش تا حدودی پرت لوله مصرف شده کاهش پیدا میکند. در تعمیرات لوله کشی نیز بهتر است هزینه  به طور کلی توافق شود و نه متری. اما در هنگام توافق باید جزییات کار مکتوب شود تا در انتهای کار با مشکل مواجه نشوید. هزینه تخریب و کنده کاری , هزینه نصب شیرالات , ساپورت بندی , عایق کاری و بست کاری از جمله مواردی است , که بهتر است در ابتدای کار توافق و نوشته شود. برای بدست آوردن قیمت دقیق تر میتوان کار را به چند بخش تقسیم کرد و تک تک توافق کرد. با تمام این مسایل ممکن است نرخ لوله کشی ساختمان دو لوله کش با هم متفاوت باشد, که علت این امر میتواند مهارت , سلیقه و تخصص یک لوله کش از دیگری باشد.

نرخنامه لوله کشی ساختمان

علی رقم صدور هرساله نرخنامه لوله کشی ساختمان توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی به دلیل تفاوتهای عمده در کارهای اجرایی و تعمیراتی مختلف نمیتوان یک الگوی مشخص برای  اجرت و دستمزد لوله کشی ساختمان تعیین نمود , از این رو بسیاری از مجریان و تعمیرکاران تاسیسات و کارفرمایان مبلغ مورد بخث را با توافق و چانه زنیهای مربوطه با یکدیگر مشخص مینمایند . با تمام این اوصاف وجود یک قرارداد با جزییات مشخص میتواند از بسیاری اختلافات مابین کارفرما و مجری جلوگیری نماید , هرچند که این اختلافات کماکان اتفاق خواهد افتاد.

هزینه گرمایش از کف

هزینه گرمایش از کف به صورت متراژ زیربنای مورد نظر محاسبه میشود . گرمایش از کف را در زونها یا مناطق مختلف آپارتمان اجرا میکنند . متریال مورد استفاده در اجرای گرمایش از کف تاثیر بسیار زیادی در هزینه تمام شده گرمایش از کف داشته که به غیر از لوله و شیرالات مورد استفاده شامل کلکتورها و ایرونت , فوم و مش مورد استفاده در گرمایش از کف دارد . اما به طور متوسط به غیر از زیرسازی و لوازم مورد نیاز برای گرمایش از کف , دستمزد اجرای گرمایش از کف حدود 80 تا 100 هزار تومان میباشد که این هزینه به غیر از مخارج خرید است. هزینه کلی گرمایش از کف با مصالح نیز با لوله اتصالات نیوپایپ , سوپرپایپ و پکس مترمربعی بین 340 تا 390 هزار تومان میباشد.

لیست قیمت اجرای تاسیسات مکانیکی

لیست قیمت اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان عرفا بایستی از سوی اتحادیه اعلام شده و تمامی مجریان تقریبا بر مبنای آن عمل کنند , اما بخاطر عدم تطبیق و هماهنگی این مجموعه با مجریان , عملا قیمت لوله کشی ساختمان و لیست قیمت تاسیسات مکانیکی همواره در توافق بین کارفرمان و پیمانکار تعیین میگردد.

لیست قیمت دستمزد اجرای تاسیسات مکانیکی

اجرت  (تومان)

دستمزد لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت دوبل اجرا در زیر سقف کاذب به ازای هر متر طول

120000

دستمزد لوله کشی فاضلاب چسبی به سیستم قدیمی اجرا در کف  به ازای هر متر طول

120000

اجرت  لوله کشی فاضلاب بوش فیت  به ازای هر متر طول

130000

اجرت لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به صورت انشعابی به صورت توکار به ازای هر متر طول

70000

دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به سیستم کلکتوری به شکل توکار  به ازای هر متر طول

65000

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به سیستم سنتی به صورت روکار به ازای هر متر طول

90000

دستمزد لوله کشی روکار اب و شوفاژ از سایز 16 الی 32میلیمتر به سیستم کلکتوری به صورت روکار به ازای هرمتر طول

85000

نصب جعبه کلکتوری به ازای هر عدد 45*45 یا 45*65

500000

نصب جعبه کلکتور 90*45 به ازای هر عدد

600000

کارمزد لوله کشی آتش نشانی از سایز” 1 تا ” 2 به صورت توکار و روکار به ازای هر متر طول

200000

نصب جعبه آتش نشانی به ازای هر عدد

500000

کارمزد شیر آتش نشانی به ازای هر عدد

200000

بست کاری لوله های فاضلاب با بست های گلابی و غیره به ازای هر عدد

20000

   

نرخ دستمزد لوله کشی پلی اتیلن

دستمزد لوله کشی پلی اتیلن با توجه به تنوع در کاربردهای لوله های پلی اتیلن تفاوتهای فاحشی دارد . به طور کلی دستمزد لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که از نوع جوشی استفاده میشود به دلیل اینکه تعداد مجریان ساختمانی در این رشته کم میباشند , همواره در حدود 20 درصد  قیمت بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا چسبی و پوش فیت دارد . دستمزد لوله کشی پلی اتیلن آبرسانی و کشاورزی نیز معمولا پروژه ای بوده و متری محاسبه نمیشود , اما در متراژهای زیاد در سایزهای تا 2 اینچ میتوان بین 25 تا 40 هزار تومان بازه برای دستمزد لوله کشی پلی اتیلن تعیین نمود . قیمت لوله کشی پلی اتیلن دفنی که برای گاز , آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد نیز بسته به نوع کار بوده و هزینه های جانبی در آن بسیار موثر هستند.

عکس لوله کشی ساختمان

هزینه گرمایش از کف

برآورد هزینه گرمایش از کف بسته به متریال بکارر رفته تفاوتهای زیادی دارد . اما  به طور کلی به دو روش محاسبه میشود. هزینه تمام شده اجرای گرمایش از کف شامل حدود 350 تا 400 هزار تومان به ازای هر متر مربع خواهد شد . این هزینه به برند و لوازم مورد استفاده در سیستم گرمایش از کف بستگی دارد . استفاده از مش , فوم XPE و متالایز , بکار بردن شیر برقی و ترموستات , استفاده از ایرونت و دیگر لوازم مدرن تاثیر زیادی در قیمت و هزینه لوله کشی و اجرای گرمایش از کف دارد . دستمزد اجرای گرمایش از کف به دو صورت متر طول و نصب کلکتور و سایر لوازم یا به صورت متر مربع گرمایش از کف محاسبه میشود . اجرت اجرای طولی حدود متری 10 تا 15 هزار تومان به علاوه هزینه نصب لوازم و کلکتورها و دستمزد متربعی حدود 90 تا 110 هزار تومان بسته به نوع کار تعیین میگردد . البته در برخی از پروژه های ساختمانی به دلیل لزوم نظارت بر عملیات کف سازی ممکن است , مجری لوله کشی راسا نسبت به اجرا و نظارت اقدام کند که این مساله موجب میشود , هزینه و دستمزد اجرای گرمایش از کف تا حدودی افزایش پیدا کند . اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان 09122437371-22533080 شبانه روزی , سراسر تهران اجرا,بازسازی و تعمیر لوله کشی آب , گاز , شوفاژ و فاضلاب ساختمان اصلاحات , کارشناسی و نوسازی لوله کشی ساختمان نصب و راه اندازی موتورخانه شوفاژ مرکزی, پکیج دیواری , کولرآبی و گازی نصب و تعمیرات شیرالات و لوازم بهداشتی منزل و وسایل تاسیساتی آپارتمان

بر اساس تنوع و گستردگی امکانات و تأسیسات ساختمانی در دوران حاضر، لوله کشی ساختمان بسیاری از امکانات را در بر می گیرد. همه ی ساختمان ها به ویژه در شهر های بزرگ شامل امکانات و تأسیسات متنوعی هستند که مهم ترین آن ها شامل لوله کشی گاز، لوله کشی آب، لوله کشی برق، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی پکیج و لوله کشی رادیاتور می باشد.

سیستم لوله کشی ساختمان چیست ؟

سیستم لوله کشی ساختمان یکی از موارد مهم در ساختمان های اداری و مسکونی است . که برای آن باید از بهترین ترفند لوله کشی ساختمان استفده کرد. بدون انجام لوله کشی ساختمان ، منازل و ادارات امکان استفاده را ندارند. با توجه به نوع لوله کشی و کاربری آن از ترفند لوله کشی ساختمان متفاوت استفاده می  شود. کانال کشی و تاسیسات ساختمان و لوله کشی از جمله موارد تخصصی هستند که باید توسط مراکز با متخصصان با تجربه انجام شود. متخصصان موارد تخصصی از جمله جنس و قطر لوله و فاکتورهای مهم دیگر توسط فرمول های مهندسی و ترفند لوله کشی ساختمان محاسبه می کنند.

برای انتقال جریان گاز و مایعات از انواع لوله کشی ساختمان استفاده می شود.بیشترین مصارف لوله کشی برای آب و فاضلاب و گاز است. بخش های مهم در لوله کشی ساختمان عبارتند از : لوله کشی و انتقال آب به آشپزخانه ، لوله کشی و انتقال آب به سرویس بهداشتی و حمام ، شوفاژ و تاسیسات موتورخانه ، لوله کشی رادیاتور و شوفاژهای داخلی ، لوله کشی آبگرمکن و پکیج ، لوله کشی فاضلاب برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی. برای آشنایی با نکات و ترفند لوله کشی ساختمان این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

هر یک از این انواع لوله کشی ساختمان نیز ممکن است بر اساس متد ها و تجهیزات استفاده شده، دارای انواع باشند که در ادامه بیشتر درباره ی هر یک توضیح داده خواهد شد.

البته قیمتهای اجرای لوله کشی ساختمان و تعمیرات مربوطه در یک بازه میانگین تعریف شده و بودن بازدید از محل , نمیتوان هزینه دقیقی از آن براورد نمود.

تقریبا میتوان گفت که هر جایی که لوله کشی آب وجود دارد , یک لوله فاضلاب نیز بایستی در نزدیکی و حوالی آن در نظر گرفت . به طور کلی از لحاظ  بهداشتی و محافظتی لوله کشی فاضلاب را میتوان ارجح تر از لوله کشی آب در نظر گرفت . بسته به سیستم گرمایشی و سایر شرایط ساختمان نیز لوله کشی گرمایشی شوفاژ و گاز در رده های بعدی اهمیت قرار میگیرند. در حال حاضر در ایران برای لوله کشی آب سرد و گرم از لوله های تک لایه پلیمری , پنج لایه پکس PEX ,لوله های گالوانیزه و برای آبرسانی بعضا از لوله پلی اتیلن و پی وی سی استفاده میشود . لوله کشی فاضلاب نیز معمولا با لوله های پلیکا و پوش فیت و به ندرت با لوله های پلی اتیلن جوشی فاضلابی و چدن اجرا میشود . لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمری پ پ یک لایه جوشی یا لوله پنج لایه و در برخی نقاط با استفاده از لوله های فولادی سیاه اجرا میشود . لوله کشی گرمایش از کف فقط با لوله های پنج لایه قابل اجراست . لوله کشی گاز نیز با جوشکاری لوله های مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان به صورت روکار و توکار  و یا لوله اتصالات درزدار به روش روکار قابل قبول میباشد.

 

لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان

چه اینکه خودتان لوله کشی ساختمان را انجام دهید و چه آن که لوله کشی ساختمان خود را به متخصصین لوله کشی ساختمان واگذار نمایید، در هر حال بایستی از میان انواع لوله کشی ها یکی را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید. از آن جایی که شاید انتخاب نوع لوله کشی ساختمان برای تامین آب، فاضلاب و … برای شما کمی سخت و گیج کننده باشد در این مقاله از تهران پایپر سعی داریم تا شما را با انواع لوله کشی ها و مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنا کنیم.

قیمت لوله کشی

تهران پایپر اجرا , تعمیرات و براورد قیمت لوله کشی و  قیمت لوله و  اتصالات و خدمات تاسیساتی تهران 22533080- 09122437371 کلی و جزیی , شبانه روزی تهران پایپر مرجع اجرا و قیمت لوله کشی گاز , آب , شوفاژ و فاضلاب اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , گاز , شوفاژ و لوله کشی فاضلاب ساختمان لوله کشی روکار و توکار آب سرد و گرم مصرفی اجرای لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ , موتورخانه و  پکیج شوفاژ دیواری لوله کشی فاضلاب ساختمان اجرا و تعمیرات لوله کشی پوش فیت و پلیکا لوله کشی گاز ساختمان , اجرا , تعمیرات و تغییرات گازکشی و گازرسانی ساختمان اجرای گرمایش از کفی با روشهای مختلف هزینه گرمایش از کف و تاسیسات مربوطه.

اجرای انواع لوله کشی ساختمان

تیم تهران پایپر خدمات خود را از جمله انواع لوله کشی ساختمان، بدون محدودیت منطقه ای و زمانی، به صورت شبانه روزی و در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران به شهروندان عزیز ارائه خواهد داد. ارتباط با این تیم از طریق تلفن های مندرج در سایت امکان پذیر بوده و برای برآورد و تخمین قیمت لوله کشی ساختمان و آشنایی با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (93)

  • تعمیرات لوله کشی ساختمان | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] لوله کشی وانها بسیار متفاوت میباشد و درحال حاضر بیشتر از وان جکوزی […]

    مارس 7, 2020 at 2:21 ب.ظ
  • صابر پاسخ

    قیمتاتون واقعا مناسبه ممنون .

    آگوست 1, 2020 at 12:58 ق.ظ
  • مسعود پاسخ

    سلام.ساختمان ما کلا هیچ کدام از واحدها شوفاژ نداره. اگر ما بخوایم واسه واحد خودمون پکیج و شوفاژ و روایات روکار بذاریم از سمت تراس مون ، میشه؟

    سپتامبر 7, 2020 at 10:31 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      سلام هزینه بستگی به متراژ واحد داره , اما دستمزد لوله کشی شوفاژ حدودا بین یک تا 2 میلیون تومان به اضافه خرید پکیج , رادیاتورها و لوله اتصالات که ممکن با لوازم حدودا 20 میلیون تا 24 میلیون بشه .

      سپتامبر 8, 2020 at 12:57 ب.ظ
      • J.n پاسخ

        سلام
        دستمزد لوله کشی آب و فاضلاب آشپزخانه ویک سرویس بهداشتی سویت ۵۰ متری چقدر میشود؟

        می 12, 2021 at 12:30 ب.ظ
        • آقای حسین پور پاسخ

          سلام بستگی به فاصله و متراژ کار دارد اما یک رقمی حدود 3 تا 4 میلیون تومان دستمزد و حق الزحمه اجرای لوله کشی آب و فاضلاب داخل آپارتمان میشود .

          می 12, 2021 at 3:12 ب.ظ
  • بیستون سازه پاسخ

    چرا اینقد زیاد شده ؟❤️❤️❤️

    اکتبر 30, 2020 at 4:29 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      افزایش قیمت خدمات لوله کشی و تاسیساتی با توجه به افزایش هزینه زندگی تقریبا از نصف هم کمتر میباشد و علت آن هم عدم کشش بازار و کاهش قدرت خرید مردم است , وگرنه قیمتها احتمالا بالاتر میرفتند .

      نوامبر 3, 2020 at 2:59 ب.ظ
  • سوله سبک بیستون پاسخ

    مطلب خوبی بود ❤️❤️❤️

    نوامبر 10, 2020 at 4:20 ب.ظ
  • اشنای غریب پاسخ

    سلام.این قیمت های که مطرح کردین برای کل استان ها هست یا فقط تهران؟

    فوریه 21, 2021 at 12:39 ق.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      سلام , قیمت لوله کشی ساختمان را توافق طرفین میکنه و به سطح لوله کشی و اعتبار مجری و سازنده هم بستگی داره . این قیمت های ذکر شده تو سایت هم ممکن است برای یک لوله کش بیش از اون چیزی باشه که فکر میکنه و برای یکی دیگه خیلی پایین به حساب بیاد . در حال حاضر تو تهران کسانی هستند که واحدی 10 میلیون تومان برای اجرای لوله کشی یک واحد 100 متری هم کم به حساب میاد و لوله کشهایی هم وجود دارند که به واحدی 2 میلیون تومان هم قانع هستند . اما همه میدانیم که مجری که کم کار میکنه , کار تحویل نمیده و احتمالا با کارفرما به مشکل میخورند .

      فوریه 21, 2021 at 12:56 ب.ظ
  • علی شیمایان پاسخ

    سلام . هزینه خدمات لوله کشی تو شرایط مختلف یکسانه؟ مثلا نرخ خدمات تاسیسات شبانه از روز بیشتره ؟

    فوریه 23, 2021 at 1:27 ق.ظ
  • مهدی پاسخ

    سلام خسته نباشید الان من بخوام شیر سینک رو ۵ متر بکشم اونور تر یعنی ۵ متر آب گرم و ۵ متر آب سرد جمعا ده متر حساب میشه اجرتش میشه ۲۰۰ تومن؟

    می 19, 2021 at 9:39 ق.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      اگر فقط لوله کشی آب سرد و گرم باشه حدود 300 هزار تومان اجرت , بدون باز و نصب شیرالات و سینک میشه .

      می 19, 2021 at 1:41 ب.ظ
  • علیرضا دهقانی پاسخ

    سلام اجرت لوله‌کشی پلی اتیلن 160 تا 250متر متری چقدره کار در جاده کرج ماهدشت است

    ژوئن 25, 2021 at 7:23 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      بسته به نوع لوله کشی پلی اتیلن داره , اما حدودا متری 80 تا 120 در متراژ بالای پانصد متر هزینه اجرای لوله کشی تحت فشار و بین 60 تا 90 هزار تومان برای لوله کشی فاضلاب میباشد .

      ژوئن 28, 2021 at 6:31 ب.ظ
  • علیرضا دهقانی پاسخ

    سلام همکار محترم با این قیمت‌ها یعنی شما با یک میلیون تومان اجرت، یک طبقه با یک سرویس حمام و فرنگی و یک سرویس توالت ایرانی و روشویی با آشپزخانه را از پکیج یا از کنتور تا سرویس هارو انجام میدید

    ژوئن 29, 2021 at 10:13 ق.ظ
  • فردین چراغی پاسخ

    سلام به همکاران عزیزم.حدود400 مترپلی اتیلن 32انجام دادم بانصب دومخزن وپمپ.چقدربایداجرت بگیرم؟برای آب دورکارگاه بوده وحدود20 انشعاب هم براشون گرفتم

    آگوست 14, 2021 at 2:44 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      سلام بسته به مسیر لوله کشی و سختی کار دارد اما با این اوصاف حدودا 15 تا 20 میلیون تومان اجرت چنین کاری میشود .

      آگوست 14, 2021 at 4:01 ب.ظ
  • پ -مرادی پاسخ

    سلام به همکاران محترم . من حدود ۴۲ متر لوله کشی ۵لایه انجام دادم ( ۱۶ متر لوله ۲۵ ، ۱۶ متر لوله ۲۰ ، ۱۰ متر لوله ۱۶ ) به همراه کنده‌کاری کف و دیوار ، و حدودا ۷ متر لوله پلیمر ۳/۴ زیر سقف ( البته مسیرش پیچ و خم داشت که زانو می‌خورد یه تیکه هم از داخل سقف کاذب رد میشد ) لطف کنین راهنماییم کنید چقدر دستمزد بگیرم ، ممنون.

    نوامبر 8, 2021 at 10:04 ب.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      با سلام , دستمزد لوله کشی کار شما بسته به تعداد انشعابات دارد اما تقریبا در حدود 2/5 تا 3 میلیون تومان دستمزد لوله کشی کار شماست.

      نوامبر 9, 2021 at 3:54 ب.ظ
  • محسن مقدسی پاسخ

    سلام قیمت لوله کشی بوش فیت زیر سقفی یک پاساژ که حدود۱۰۰متر هست چند است ؟

    دسامبر 1, 2021 at 1:34 ق.ظ
    • آقای حسین پور پاسخ

      سلام بهتر است برای براورد دقیق قیمت محل بازدید شود اما حدود 10 تا 12 میلیون تومان اجرت لوله کشی پوش فیت زیرسقفی میشود.

      دسامبر 5, 2021 at 8:18 ب.ظ
  • امیر پاسخ

    سلام،برای لوله های گالوانیزه نرخ دستمزد مشخص نکردید؟

    دسامبر 22, 2021 at 9:34 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام با توجه به استفاده محدود از لوله کشی گالوانیزه در ساختمان های معمولی, اجرای لوله کشی گالوانیزه بسته به متراژ در حدود 80 تا 100 درصد دستمزد بیشتر از لوله کشی پلیمری در نظر بگیرید.

      دسامبر 23, 2021 at 8:55 ب.ظ
  • Mohammad پاسخ

    ببخشید دستمزد شاگرد لوله کش فاضلاب چقدر میباشد؟
    روزی چقدر دستمزد شاگرد میشه؟

    ژانویه 22, 2022 at 6:19 ب.ظ
    • admin پاسخ

      بستگی به مهارت شاگرد داشته و معمولا در حد دستمزد کارگر ساختمان یا کمتر است. یعنی به صورت روزمزد بین 200 تا 300 هزار تومان روزانه و در صورت کار دایمی و طولانی مدت ماهانه بین 4 تا 6 میلیون تومان.

      ژانویه 22, 2022 at 6:40 ب.ظ
  • بابایی پاسخ

    سلام قیمت دستمزد لوله پلی اتیلن ده بار فاضلاب ۲۵۰ و۱۶۰ با اجرای منهول چقدر می‌باشد؟

    آوریل 27, 2022 at 10:58 ب.ظ
    • admin پاسخ

      سلام . قیمت بستگی به متراژ و پیچیدگی کار داره اما در متراژ بالا دستمزد اجرای این نوع لوله کشی در حدود متری 150 هزار تومان تخمین زده میشود.

      می 2, 2022 at 1:14 ب.ظ
  • عادل س پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و کادر مجربتون . خواستم تشکر کنم از خدمت رسانی سریع و به موقعتون

    می 12, 2022 at 8:15 ب.ظ
  • نیما پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید خواستم تشکر کنم از سایت خوب و کادر مجربتون و سپاس از خدمت رسانی به موقع و عالیتون

    می 12, 2022 at 10:00 ب.ظ
  • عیسی ح پاسخ

    سلام و درود ممنون از مطالب کارامدتون و کادر مجرب و متعهد ??

    می 13, 2022 at 1:39 ب.ظ
  • سهراب خ پاسخ

    واقعا سایت خوبی دارین?

    می 15, 2022 at 6:08 ب.ظ
  • حسین پاسخ

    سلام
    اگر بخواهیم از یکی از این مغازه ها شکایت کنیم چکار باید کنیم ودر صورتی که از طرف اتحادیه کاری انجام نشد برویم شکایت حقوقی کنیم

    می 31, 2022 at 8:06 ق.ظ
    • admin پاسخ

      اگر علت شکایت گران فروشی باشد, به تعزیرات میتوانید شکایت کنید, اما چیزی دستگیر شما نخواهد شد و احتمالا بهترین راه حل توافق طرفین است.

      می 31, 2022 at 12:00 ب.ظ
  • عباس پاسخ

    سلام اگر از اتحادیه مدرکی با موضوع قیمت اجرت متراژ لوله پنج لایه و نصب کلکتور نیاز داشته باشیم کجا باید مراجعه کنیم ?

    جولای 11, 2022 at 7:58 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      با سلام , با تماس با اتحادیه تاسیسات مکانیکی شهر یا استان خود و یا نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان تهران میتوانید به این نرخها که دارای مهر اتحادیه هستند دسترسی پیدا کنید. اما به طور کلی نرخ اتحادیه لوله کشی کلی اعلام میشود و ممکن است با قیمت های واقعی بازار کمی متفاوت باشد.

      جولای 13, 2022 at 7:27 ب.ظ
  • م. مهاجر پاسخ

    سلام سه متر لوله کشی پنج لایه برای شوفاژ داشتم یعنی لوله کش کف رو دریک ونیم متر مربع تخریب کرده ولوله گذاری کرده وروز بعد هم دوعدد رادیاتور کار گذاشته وسایل رادیاتور رو هم خودش آورده فقط رادیاتور مال من بوده میشه قیمت این کار رو حدودا بفرمایید

    اکتبر 11, 2022 at 9:30 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام بین 1 میلیون و پانصد تا 2 میلیون تومان هزینه این نوع لوله کشی و نصب رادیاتور میشود.

      اکتبر 19, 2022 at 4:34 ب.ظ
  • فرهاد پاسخ

    احسنت به شما آقای حسین پور،، و همچنین اضافه کنید بهای دستمزد هنراستادکاری که در توان هرکسی نیست.. چرا که حاصل چندسال تلاش و شاگردی است، متاسف از این شدم که برای توجیه چگونگی تعیین دستمزد چنین هنری بالارفتن قیمت سیب زمینی و پیاز در مملکت رو باید به کارفرما توضیح دهید. ولی طرف خودش واسه دلالی برای یه خونه یا ماشین کارمزد چندصدملیونی میگیره اخماش هم تو هم می کنه.. واسه فقط نهایت ده دقیقه لفاظی کردن. چه رده بندی حقیری برای مزد فن هنر

    نوامبر 18, 2022 at 12:56 ب.ظ
  • زهراطالبی پاسخ

    سلام من دوطبقه هرطبقه ۱۰۰متر و۲۰ مترتراس درجارجروددارم طبقه همکف وطبقه دوم دارم باید لوله کشی وسیستم گرما ازکف ویک دستشویی وحمام وفررنگی واشپزخونه بالا وفقط طبقه هم کف یک فرنگی ودوش وسینک بزنم واستخر بزنم .سیستم پکیج وکلا لوله کشی چقدرمیشه دست بالا بگیرید

    دسامبر 1, 2022 at 9:32 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      اجرت لوله کشی آب و فاضلاب و سیستم گرمایشی بدون نصبیات یک ساختمان دو طبقه در حدود 25 تا 30 میلیون تومان و لوله کشی استخر هم بسته حدود 15 میلیون تومان دستمزد دارد.

      ژانویه 16, 2023 at 3:55 ب.ظ
  • مهدی متقی پاسخ

    سلام وخسته نباشید شما لوله کش نمیخاید ضمنا پروژها و خرده کاری هارو درصدی میدین یا نه حقوق ثابت بنده ساختمان برج نیاوران صفر تا صد تاسیسات را اجرا کردم ساختمان شهرداری کرج و….. یه چند سالی است شغلم را عوض کرده بودم ولی الان دوباره میخام برگردم به همون َشغل تاسیسات

    دسامبر 11, 2022 at 7:52 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      برای همکاری با ما بایستی با دفتر مرکزی تماس بگیرید تا با بررسی رزومه کاری و سابقه شما تصمیم گیری شود.

      ژانویه 16, 2023 at 3:46 ب.ظ
  • nima پاسخ

    مردم برا نصب کابینت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون خرج میکنن اما لوله کشی با کلی کنده کاری خاک کاری حساس داخل کار در کل دستمزدی نیست این قیمت ها کارگر ساده الان زیر دویست تومانم راضی نیست روزانه

    دسامبر 14, 2022 at 1:35 ق.ظ
  • محمد پاسخ

    سلام
    لوله آب خروجی از کنتور پوسیده و نشتی داره ۱۱ متر در طول زمین کندیم و باید لوله تعویض کنیم لوله خروجی از کنتور لوله ۳ و باید در طرف دیگه تبدیل به لوله ۵ بشه اجرت تعمیر با لوله پنج لایه چقدر می شه ؟ باتشکر

    می 21, 2023 at 9:38 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام این کار بایستی با لوله 32 پنج لایه انجام شود و بدون کنده کاری و دیگر خدمات در صورتیکه مسیر مستقیم باشد در حدود 2 تا 3 میلیون تومان دستمزد کار میشود.

      می 24, 2023 at 3:46 ب.ظ
  • سیامک پاسخ

    سلام من یک مجتمع 3طبقه هر طبقه4واحد از هر طرف یک خط لوله32یعنی 2خط بردم بالا از هر خط دوانشعاب برگشت به پایین که درحین برگشت سایز لوله کوچکتر شده وهر طبقه 4انشعاب گرفته شده که حدودا24متر لوله 32و 12 متر لوله 25 20متر لوله20 با انشعابات هر3طبقه دو خط لوله سایز 32مستقیم از کنتر تا روی پشت بام از راه پله که 60 مترلوله32 همراه اتصالات انسب دو پمپ آب میخواستم حدود اجرت رو بدونم

    ژوئن 11, 2023 at 2:24 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام . اجرت این کار به شرایط مختلفی بستگی داره اما دستمزد 60 متر لوله کشی با اجرت نصب دو عدد پمپ در حدود 13 تا 15 میلیون تومان میشود.

      ژوئن 18, 2023 at 8:36 ب.ظ
  • ارام پاسخ

    سلام
    لوله کشی انشعاب گاز از اشپزخانه به بالکن حدود ده متر (توکار)، چقدر میشه؟

    ژوئن 19, 2023 at 4:24 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      با سلام , تقریبا 1/5 میلیون تومان اجرت این کار میشود.

      ژوئن 24, 2023 at 4:26 ب.ظ
  • محمد پاسخ

    سلام اجرت لوله کشی با لوله فولادی مانیسمان رده چهل به قطرهای ۳ اینچ و ۲ اینچ و ۱ اینچ برای سیستم سرمایش و گرمایش مجموعه دانشگاهی به صورت روکار در ارتفاع ۴ متری را بفرمائید

    ژوئن 29, 2023 at 1:42 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام بستگی به متراژ کار و پیچ و هم آن دارد اما در حجم بالا بین متری 150 تا 300 هزار تومان با افزایش سایز محاسبه میشود.

      جولای 2, 2023 at 9:06 ب.ظ
  • محسن فردوسی پاسخ

    سلام هزینه لوله کشی آب سردوگرم و فاظلاب برای یک واحد ۱۲۰ متری چقد میشه با لوازم؟

    جولای 3, 2023 at 12:15 ق.ظ
    • علی محمدی پاسخ

      سلام دست مزد لوله کشی فاضلاب یه ساختمون 206 متری از لوله بوش فیت چند میشه؟
      دارای 2 سرویس بهداشتی 2 حمام جداگانه 2روشویی و یه آشپزخانه که فقط یه سنگ ظرف شویی داره. حدودا 30 متر لوله 110 برده 25 متر لوله 75 و 15 متر لوله 50 برای ونت’ برده. وسلام

      جولای 27, 2023 at 10:04 ب.ظ
      • tehramin پاسخ

        سلام دستمزد لوله کشی فاضلاب با این شرایط تقریبا بدون تخریب و کنده کاری بین 12 تا 14 میلیون تومان میشود.

        آگوست 6, 2023 at 4:44 ب.ظ
  • علوی پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان!
    اجرت کندن دور زانویی اب خروجی پشت بام و تعویض زانویی چسبی و سیمان کردن ان و روز دوم دو متر ایزوگام روی کار چقدر است ؟

    جولای 9, 2023 at 4:51 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام در حال حاضر یعنی سال 1402 در حدود 2 میلیون تومان اجرت چنین کاری است.

      جولای 9, 2023 at 6:16 ب.ظ
  • محمد صادق پاسخ

    سلام وقتتون بخیر، من لوله کش هستم از شهر ساری، الان نصف سال گذشته هنوز نرخ جدید نداده اتحادیه، خاستم بدونم قیمت امسال لوله کشی پلیمر و پنج لایه و پلیکا، متری چقدره؟

    جولای 24, 2023 at 10:13 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام , نرخ اتحادیه تنها یک عدد پیشنهادی بوده و بایستی خود شما با توجه به شرایط بازار و همکاران قیمت دهی را انجام دهید.

      آگوست 1, 2023 at 4:13 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      در حال حاضر قیمت متری بین 100 تا 150 هزار تومان است که البته بستگی به حجم کار داشته و برای کارهای با متراژ پایین بایستی کنتراتی قیمت دهی انجام بشه.

      آگوست 1, 2023 at 4:15 ب.ظ
  • رسول پاسخ

    سلام.ی ساختمون لوله هاش ترکیده که از قبل تک لایه بود. و الان دوباره میخوان لوله کشی کنم از زیر سقف پارکینگ با ارتفاع ۵متر. دستمزد متری چقدر باید بگیرم. استان مازندران. اگه میشه حدودشو بگین. از زیر سقف لوله تک لایه با بست

    آگوست 15, 2023 at 3:17 ق.ظ
    • رسول پاسخ

      البته هم زیر سقف هست و هم خود اشپزخونه و حمام و توالت که بصورت روکار باید لوله کشی بشه. متراژ ساختمون حدودا ۱۳۰ متر

      آگوست 15, 2023 at 3:19 ق.ظ
      • tehramin پاسخ

        دستمزد این نوع لوله کشی که در ارتفاع قرار دارد و زیر سقفی بایستی انجام شود با نصب شیرآلات و لوله کشی آب سرد و گرم بین 12 تا 15 میلیون تومان میشود. اگر ارتفاع سقف معمولی بوده بین 20 تا 25 درصد پایین تر.

        آگوست 16, 2023 at 3:36 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام این کار متری قیمت گذاری نمیشه و بایستی کلی قیمت داد. اگه متراژ زیر ده متر باشه در حدود 2 تا 3 میلیون سایز پایین و اگر بالای ده متر باشه حدود 4 تا 5 میلیون تومان دستمزد لوله کشی آن میشود.

      آگوست 16, 2023 at 3:34 ب.ظ
  • pn پاسخ

    عرض سلام و ارادت. اتصال مشترک روشویی بین ما و واحد روبروییمون که تو سقف طبقه پایین هست آب میده و با کنده کاری حدود یه متر از دیوارهء زیر روشویی لوله ها دیده میشن. لطف بفرمایید قیمت کارمزد تعویض لوله ها با پوش فیت که از هر واحد یک متر نهایتا بشه بدون احتساب لوله و اتصالات و فقط کارمزدش حدودا چقدر میشه؟ ممنون از لطف و محبتتون

    آگوست 15, 2023 at 11:25 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام برای قیمت گذاری بایستی کار بازدید بشه یا تصویر و ویدیو آنرا ببینیم اما با توضیحات شما اجرت لوله کشی و کنده کاری در حدود 2 تا 3 میلیون تومان در حد یکی دومتر خواهد شد.

      آگوست 16, 2023 at 3:38 ب.ظ
  • ج.ح پاسخ

    سلام خسته نباشید.میخاستم نرخ اجرت لوله کشی لوله پلی اتیلن ۳۲ با اتصالات پیچی دورتا دورکارگاه برای انشعاب گیری به متراژ۱۴۰ متر رو بدونم با تعداد ۱۴اتصال

    سپتامبر 4, 2023 at 12:20 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      با سلام. دستمزد چنین کاری در حدود 10 تا 12 میلیون تومان است.

      سپتامبر 6, 2023 at 8:20 ب.ظ
  • داودساسانی پاسخ

    سلام یه ویلا۳طبقه لوله کشی سردوگرم پنج لایه زیرسقفی.لوله کشی فن کویل زیرسقفی سیاه جوشی.فن کویل ۲۰عدد.شیرالات تمامن توکاروالهنک فلاش تانک توکار.اجرای استخر بزرگ ۱۲در۲۰.اجرای استخربچه .اجرای تصفیه خونه .نصب راه اندازی چیلر.موتورخانه.زیربنا ویلا ۵۰۰متر.۷عددسرویس دار.توی ۵تاسرویس وان داره.ممنون میشم قیمت بدید

    سپتامبر 6, 2023 at 3:46 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام در حال حاضر اجرت اجرای چنین کاری در حدود 200 میلیون تومان صفر تا صد کار است

      سپتامبر 6, 2023 at 8:13 ب.ظ
      • امیر یوسفی پاسخ

        سلام خسته نباشید .
        من استاد کار لوله کشی اب سرد و گرم هستم ..ایا شما نیروی کار احتیاج دارین …

        با تشکر از شما

        سپتامبر 6, 2023 at 9:23 ب.ظ
        • tehramin پاسخ

          سلام , بله به صورت تلفنی مذاکره کنید لطفا.

          سپتامبر 9, 2023 at 6:52 ب.ظ
  • یونس پاسخ

    سلام ،بنده یک پیشنهاد کار لوله کشی آب و فاضلاب و پکیج شوفاژ و سرد و گرم دارم میخواستم بپرسم چقدر قیمت بدم خوبه ،ظرفشویی و سه تاروشویی و دوتا توالت معمولی و یک عدد فرنگی،با یازده تا رادیاتور و ۲عدد کلکتور ،فاضلاب زیر خاک با سه عدد ونت

    سپتامبر 6, 2023 at 11:59 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام با این توضیحات شما در حدود 30 تا 35 میلیون تومان دستمزد لوله کشی ساختمان یا احتمالا مدرسه شما میشود.

      سپتامبر 9, 2023 at 6:51 ب.ظ
  • سید اسلامی پاسخ

    سلام خیلی عالی از مطالب گفته شده عزیزان
    ببخشید قیمت لوله اگو از آشپزخونه تا دم در کوچه حدوداً ۱۰ متره سه تا چاه دو تاش تو حیاطه یکیش تو آشپزخونه بنایی کنید کامل همه چی رو از صفر تا صد انجام بدید برای ما توی اتاقم چوب پارکته راحت کنده میشه بعد اتمام سیمان نرمه بکشید چوب پارکتو باچسب دوباره بچسبانید تو آشپزخونه ۴ تا سرامیکه تو حیاتم ۱۵ تا موزائیک چاهارو رو پر کنید تموم کنید کلا چقدر میشه با بهترین لوله خوب

    سپتامبر 8, 2023 at 10:12 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام , برای تخمین دقیق بایستی محل بازدید شود اما به شکل تقریبی بین 20 تا 25 میلیون تومان در حال حاضر هزینه اجرا و لوازم چنین کاری است.

      سپتامبر 9, 2023 at 6:56 ب.ظ
  • شرکت سورین پاسخ

    برادر این قیمت اجرایی که برای لوله فولادی نوشتی رو اصلاح کن . داری جوشکارارو بدبخت میکنی الان لوله بدون درز جوشی اتش نشانی ۱ اینچ متری ۱۵۰ نمیصرفه شما زدی تا ۳ اینچ ۱۵۰ این چندمین باره کار فرمای من آمده سایت شمارو ملاک قرار داده . لوله ۳ اینچ که وزن شاخش ۶۰ کیلو هست کی اجرا میکنه ۱۵۰ قیمت اجراش ۳۵۰ به بالاست.خواهشا

    اکتبر 1, 2023 at 11:37 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      با سلام, بله شما درست میفرمایید و حتما اصلاح خواهد شد. اما نکته مهم این است که این قیمت ها معیار کلی بوده و ممکن است بنا به شرایطی قیمت های لوله کشی ساختمان در این سایت یا دیگر سایتها به روزرسانی نشده باشند و نبایستی دستاویزی برای زیاده خواهی برخی از همکاران و کارفرمایان قرار بگیرند. بهتر است پیش از اجرای پروژه توافق حاصل شده و قرارداد سفت و محکم بهترین روش برای جلوگیری از چنین اختلاف هاست. هر چند که هم کارفرما و هم مجری بایستی اخلاقا یکدیگر را راضی نگهدارند.

      اکتبر 2, 2023 at 5:40 ب.ظ
  • رضا پاسخ

    سلام وقت بخیر اجرت لوله کشی روکار داخل آشپزخانه جای شیر قیچی کردم یک متر لوله جابه جا شده ودوسه راهی نافی بین لوله جوش با وکتاب بوش سفیدهم جوش دادم دوتا شیر پیسوارهم بستم ماشین لباسشویی اتوماتيک رو هم وصل کردم اجرت کار چقدر میشه

    اکتبر 2, 2023 at 8:42 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام در حال حاضر در حدود 1 میلیون تومان اجرت چنین کاری است.

      اکتبر 2, 2023 at 5:41 ب.ظ
  • رییس پاسخ

    ا سلام و تشکر از اطلاعات ومطالب اموزندتون.
    در مورد محاسبه اجرت کاربدون متریال: این کار بازسازیه. تمامی لوله های سابق قطع شدهو کار از نو. فقط در دو نقطه به فاضلاب موجود وصل میشه و بعد از قطع خطوط سرد و گرم اب لوله های جدید جایگزین میشن.
    تمام کنده کاری کاملا از پیش انجام شده و شامل کار نیست. کار با لوله تک لایه

    ۲۷ متر لوله اب سرد،
    ۲۷ متر لوله اب گرم
    ۱۲ متر فاضلاب
    ۱۱متر تغییر مکان لوله های فن کویل
    تمام کار توکف هست. جمعا دو سرویس هست که هر کدوم یک فرنگی، یک روشویی ، یک علم دوش، یک شیر توالت دارند و پشت دیوار هر سرویس در مجاورت علم دوش، پشت اون دیوار هر سرویس یک سینک اشپزخانه هست.
    لطف میکنید دستمزد کار رو براورد کنید. علاوه بر لوله کشی اینکه نصب هر ایتم ( فرنگی، روشویی و شیرالات، علم دوش، شیر توالت، سینک اشپزخانه و شیرالات) هرکدام چقدر دستمزدش باید باشد که کاملا منصفانه برای طرفین به حساب بیاد؟ درضمن این کار حوالی ونک هست و اگر بتونید لوله کش خوبی معرفی کنید بسیاربسیار سپاسگذارخواهم بود.
    با تشکر فراوان

    لازم به توضیح است که برای نسب لوله های جدید نیازی به در اوردن لوله های قدیمی نیست ووسایل جدید جاهای متفاوتی قرارخواهند گرفت و تداخلی وجود ندارد

    اکتبر 6, 2023 at 4:34 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      سلام در حدود 8 تا 10 میلیون اجرت انجام چنین کاری است.

      اکتبر 9, 2023 at 5:51 ب.ظ
  • محمد پاسخ

    با سلام
    تقریبا ۵۰۰ متر لوله کشی برا ابیاری محوطه هسش که لوله پلی نمره ۳ تو عمق ۶۰ سانت قراره انجام بشه و کندن جای لوله بنا به محیط ۵۰ درصد با کمپرسور هسش میخواستم بپرسم اجرت باید چند بدم و تقریبا ۲۵ عدد شیر ۲ قراره نصب بشه
    ممنون میشم یه قیمت تقریبی بفرمایی

    اکتبر 7, 2023 at 8:39 ق.ظ
    • tehramin پاسخ

      اجرای لوله کشی با این متراژ در حدود 20 تا 25 میلیون تومان بدون کنده کاری میشود.

      اکتبر 9, 2023 at 5:54 ب.ظ
      • حسن عبدیزاده پاسخ

        سلام خسته نباشی همکاران عزیزهرلوله کش بایدسختی کار،دستگیربودن کارومنطقه ای که دارین کارمیکنین باید درنظر داشته باشین ودستمزداستادکاروارد وتعمیزکاربه همه چی ارجعیت داردوخواهشن قیمتهای پرت ندهین وکارمردم وخوداستادکارهاروخراب نکنین چون کارتاسیسات باارزشه وارزش اونوپایین نیارین ممنون از همتون

        دسامبر 30, 2023 at 9:58 ب.ظ
  • هومن پاسخ

    بادرود
    بفرماييد كه دستمزد روزانة لوله كشي سردوگرم چقدر ميشه؟اگر تهيه جنس با خودم باشه.

    دسامبر 8, 2023 at 6:44 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      معمولا لوله کشی به صورت دستمزدی اجرا نمیشه و این روش معمولا بین پیمانکار و استاد کار لوله کشی رایج بوده و بستگی به مهارت و نوع لوله کشی برای هر روز بین 1 تا 2 میلیون تومان در سال 1402 انجام میشود. تهیه جنس هم طبق فاکتور جنس و بسته به میزان فاکتور بین 10 تا 20 درصد هزینه خرید جنس که بایستی با مالک توافق شود.

      دسامبر 24, 2023 at 4:39 ب.ظ
  • لوله کش پاسخ

    سلام وقت بخیر اجرت لوله کشی یه تالار پذیرایی ۲ طبقه با ۴ عدد سرویس بهداشتی که هر کدوم ۸ عدد توالت ایرانی و ۸ عدد روشویی داره و آشپزخانه با کف شور و ۱۰ عدد شیر دیواری برای پر کردن دیگ و ظرفشویی و بین تمام ستون های تالار گذاشتن کف شور و اینکه مسیر لوله کشی آب احتمالا طولانی باشه برای اینکه به موتور خانه برسه . و اینکه فاظلاب زیر سقفی با بست کاری میباشد چجوری میتونم قیمت بدم ؟ممنون

    دسامبر 28, 2023 at 9:49 ق.ظ
  • مجتبی پاسخ

    سلام وقت بخیر میخواستم قیمت لوله کشی یه تالار پذیرایی با مشخصات لوله کشی زیر بدونم چقدر میشه یا چجوری قیمت بدم؟
    دارای ۴ سرویس بهداشتی ۵۰ متری در ۲ طبقه که هر کدام دارای ۸ توالت ایرانی و روشویی میباشد .
    دارای ۲ آشپزخانه ۳۰۰ متری که کاملا مشخص نیست چه کارهایی میخوان انجام بدن
    بین هر ۲ ستونی که داخل سالن هستش کف شور برای شستشو سالن گذاشته بشه
    لوله های فاضلاب پلیکا با بست و زیر سقفی میباشد
    لوله های سرد و گرم تک لایه سفید میباشد و مسیر طولانی.
    ممنون میشم راهنمایی کنید بابت قیمت دادن

    دسامبر 28, 2023 at 9:26 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      برای قیمت گذاری بایستی دقیقا مشخص باشد که چه کارهایی انجام میشود اما این تیپ کارها ممکن است که یکی دو سال طول بکشه و شما با قیمت الان طی کنی و در آخر سر ممکن است ضرر کنی به همین دلیل قیمت این نوع کارها را بایستی یک کمی پر قیمت گذاری کنی تا حداقل ضرر نکنی. این نوع کار به نظر من بدون نصب لوازم و فقط لوله کشی آب و فاضلاب بایستی در حدود 300 میلیون تومان دستمزد داشته باشد.

      ژانویه 6, 2024 at 5:29 ب.ظ
  • Vahid پاسخ

    باسلام بنده در یک ساختمان گرمایش از کف اجرا کردم و پروانه کسب ندارم اما مالک پروانه کسب داره و میگه نصف قیمت باهات حساب میکنم چون کار دست دومه البته صحبتی نکرده بود اول کار میخاستم‌بدونم۵۰درصدپورسانتی‌که‌میگیره‌قانونیه؟!

    مارس 5, 2024 at 6:28 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      برای اجرای کار بایستی با مالک یا پیمانکار به صورت مستقیم مذاکره و توافق کرده و داشتن یا نداشتن پروانه تاثیری در قیمت ندارد. پورسانت کار اجرایی نیز بایستی قبل از اجرای کار بین شما و معرف توافق شده و پس از اتمام کار, دست شما برای دریافت دستمزد گرمایش از کف بسته است.

      مارس 14, 2024 at 12:33 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *