نحوه لوله کشی توالت فرنگی توکار و روکار- نقشه فاضلاب

نحوه لوله کشی توالت فرنگی توکار و روکار- نقشه فاضلاب

لوله کشی توالت فرنگی توکار و روکار

نصب , تعمیرات و لوله کشی توالت فرنگی توکار و روکار و دستشویی ایرانی

تلفن : 09122437371-22533080 شبانه روزی سراسر تهران

تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی از صفر تاصد کار و بالعکس, تبدیل ایرانی به فرنگی با حداقل تخریب و هزینه ممکن, عیب یابی , رفع عیب و تعمیرات توالت فرنگی, تعمیرات لوله کشی فاضلاب , آب و گرفتگی توالت فرنگی, نصب توالت فرنگی درحمام یا جای کاسه توالت ایرانی, همراه یابدون تخریب باکاشی کاری , عایق کاری و کلیه خدمات مربوطه, برای آشنایی به نحوه لوله کشی فاضلاب و آب توالت فرنگی تا انتها همراه ما باشید.

نکات مهم در لوله کشی توالت فرنگی

  • فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار مجاور 45 سانتی متر
  • فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار پشتی 30 سانتی متر
  • فاصله توالت فرنگی از مرکز لوازم بهداشتی کناری 75 سانتی متر
  • فاصله توالت فرنگی از دیوار جلو یا در سرویس 50 سانتی متر
  • قطر لوله فاضلاب توالت فرنگی 4 اینچ یا 11 سانتیمتر
  • ارتفاع لوله آب برای نصب شیر پرکن توالت فرنگی 30-20 سانتی متر
  • ارتفاع خود توالت فرنگی از کف تمام شده 45-40 سانتی متر
  • صاف و موازی بودن لوله فاضلاب توالت فرنگی با دیوار و کف سرویس
  • استفاده از اتصالات 45 درجه به خصوص در لوله های افقی فاضلاب
  • شیب بندی یکنواخت و مناسب(2 درصد) برای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نحوه لوله کشی توالت فرنگی روکار

اولین گام در اجرای لوله کشی توالت فرنگی, تعیین محل نصب توالت فرنگی است که با توجه به محل قرارگیری رایزر لوله فاضلاب مشخص میشود. بعد از مشخص کردن محل مناسب نصب توالت فرنگی یک لوله مستقیم از لوله اصلی و حدالامکان در کوتاه ترین طول ممکن از رایزر اصلی عمودی یا افقی تا محل قرارگیری توالت فرنگی میکشیم. استاندارد لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی عدم وجود هیچ اتصالی در مسیر رایزر اصلی تا محل نصب فرنگی بوده و فقط یک زانوی 90 درجه برای متصل کردن بوگیر در کف قرار میگیرد.

فواصل جانبی محل نصب توالت فرنگی با توجه به دیوار جانبی و پشتی نیز از مسایلی است که بایستی مدنظر قرار بگیرد.

در صورت انشعاب گیری لوله فاضلاب فرنگی از توالت ایرانی یا سایر قسمت های ساختمان بهتر است از سه راهی 45 درجه استفاده کنید تا در هدایت فاضلاب کشش بیشتری داشته باشد. حداکثر فاصله لوله فاضلاب فرنگی تا رایزر اصلی در حدود یک تا 1/5 متر منطقی است, اما اگر بر اثر محدودیت مکانی فاصله بیشتر شود, بایستی با استفاده از شیب بندی مناسب در هنگام لوله کشی توالت فرنگی این مساله بهبود پیدا کند.

توالت فرنگی نیاز به نصب شترگلویی ندارد, اما برای تعبیه کفشوی بایستی حتما شترگلویی متناسب با سایز انشعاب کفشوی نصب کرد. لوله اصلی توالت فرنگی با سایز 10بوده و لوله فاضلاب کفشور توسط یک سراهی تبدیل از آن منشعب میشود. اگر ارتفاع و کف سازی اجازه داد از سراهی 45 درجه استفاده کنید, در غیر این صورت میتواند از سه راه تبدیل متناظر با جنس لوله از نوع 90 یا 87 درجه استفاده کنید.

در صورت عدم وجود روشویی در سرویس, میتوان یک لوله کشی فاضلاب برای نصب روشویی از لوله اصلی فاضلاب توالت فرنگی انشعاب گرفت.

نحوه لوله کشی توالت فرنگی توکار

در لوله کشی توالت فرنگی توکار یا دیواری, لوله فاضلاب داخل دیوار کار گذاشته میشود. کلیه نکات عمومی مربوط به شیب بندی و رعایت لوله کشی فاضلاب همانند لوله کشی توالت فرنگی توکار بوده و ارتفاع محل انتظار زانوی 90 درجه با توجه به برند و محل نصب وال هنگ تعیین میگردد.

نحوه لوله کشی توالت فرنگی توکار شبیه توالت فرنگی روکار بوده و بایستی نزدیکترین مسیر به لوله فاضلاب رایزر با سایز 100 یا 110 انتخاب شود. مسیر مستقیم با پیچ و خم و اتصالات کمتر در فاضلاب کشی همیشه بهترین مسیر است.

در لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار لوله فاضلاب در ارتفاع 40 تا 45 سانتی متری دیوار در انتظار نصب کاسه وال هنگ میماند. معمولا ارتفاع فاضلاب از کف تمام شده در حدود 30 سانتیمتری است. کف سازی عموما 15 سانتی متر تعیین میگردد. البته تا حدود 3 تا 5 سانتی متر اختلاف ارتفاع را میتواند نادیده گرفت. اما اگر لوله کشی بیش از حد در سطوح پایین قرار بگیرد, ممکن است با نصب کاسه توالت فرنگی استفاده از وال هنگ کمی با مشکل مواجه شود.

در هنگام لوله کشی توالت فرنگی توکار بایستی مراحل نصب استراکچر و مخزن فلاش تانک نیز انجام شود تا پس از کاشی کاری نصاب توالت فرنگی برای نصب کاسه توالت فرنگی مراجعه کند. برای آشنایی با مراحل لوله کشی و نصب وال هنگ روی لینک کلیک کنید.

قیمت لوله کشی توالت فرنگی

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

فاصله حدود 30 سانتی متر با دیوار مناسب ترین فاصله برای لوله فاضلاب توالت فرنگی است. استفاده راحت از توالت فرنگی با توجه به دیوار جانبی با توجه به محل نصب پیچ های توالت فرنگی نیز روش مناسبی برای اندازه گیری فاصله لوله فاضلاب فرنگی است. فاصله دو پیچ نصب میتواند معیار فاصله توالت فرنگی قرار بگیرد. البته احتمال دارد این فاصله تا حدی کم و زیاد شود, اما در برخی از انواع توالت فرنگی سایز بزرگ, فاصله کم توالت فرنگی ممکن است در هنگام نصب مشکل ساز شود.

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

یکی از مهمترین قسمتها در لوله کشی ساختمان بخش لوله کشی توالت فرنگی و ایرانی است. تقریبا میتوان گفت که لوله کشی توالت حتی میتواند تعیین کننده ترین مورد در طراحی لوله کشی ساختمان باشد که تاثیر آنرا حتی روی چیدمان داخلی یک ساختمان مشاهده کرد.

در توالت های فرنگی اصولی برای لوله کشی وجود دارد. باید تمامی این اصول لوله کشی توالت فرنگی را رعایت کرد , تا بتوانید لوله کشی درستی را برای ساختمان خود داشته باشید.

اگر به صورت غیر اصولی کار کنید قطعا به ساختمان خود آسیب می رسانید زیرا لوله کشی توالت فرنگی با کاشی ها و کف سر و کار دارد و باید با ظرافت و تمیز کاری خاصی انجام شود.

در شکل زیر نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی همراه با لوله کشی کفشوی را مشاهده میکنید. وجود کفشور برای شستشوی کف سرویس فرنگی ضروری است. در سرویس های ایرانی به دلیل وجود سوراخ کاسه توالت احتیاجی به نصب کفشور وجود ندارد.

 

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

 

قیمت لوله کشی توالت فرنگی

قیمت لوله کشی توالت فرنگی بستگی به کارهایی دارد که انجام میشود. معمولا توالتهای فرنگی درهنگام ساختمان در داخل سیستم سرویس بهداشتی دریک قسمت مجزی لوله کشی و نصب میشود.

اما در خیلی از موارد ممکن است که در مجاور سرویس حمام وشاید در کنار توالت ایرانی لوله کشی و نصب گردد.

قیمت این نوع لوله کشیها درکنار لوله کشی آب وفاضلاب ساختمان شاید به چشم نیامده و مقدار زیادی هم نباشد.

بدلیل اینکه فرهنگ استفاده از توالت فرنگی رو به گسترش بوده و همواره بر طرفداران استفاده از توالت فرنگی بخاطر دردهای مفصلی رایج , دوران بارداری و مسایل فرهنگی و اجتماعی روزبروز درحال افزایش میباشد.

اما دربرخی ساختمانهای قدیمی و یاحتی نوساز ممکن است که توالت فرنگی در داخل آپارتمان مسکونی پیش بینی نشده باشد و خریدار و یاحتی مستاجرین را که مجبور به استفاده از توالت فرنگی هستند را وادار میکند توالت ایرانی را به توالت فرنگی تبدیل کنند.

تبدیل لوله کشی توالت ایرانی به توالت فرنگی

نقشه لوله کشی توالت فرنگی با لوله کشی توالت ایرانی متفاوت است و در لوله کشی توالت فرنگی شترگلویی یا سیفون وجود ندارد.

برای جلوگیری از ورود بوی فاضلاب به داخل آپارتمان نیز داخل خود فرنگی مقدار زیادی آب برای سیفون شدن بو و گاز فاضلاب وجود دارد.

بطور کلی دو روش برای اینکار وجود دارد روش اول که خیلی هم مورد تایید ما نیست و بدلیل محدودیتهای مالی یک نوع بدعت و نوآوری میباشد این شکل است , که در آن سیفون توالت ایرانی سرجای خود باقی مانده و کاسه توالت ایرانی بدون تخریب ثابت ماند و یک لوله فاضلاب به امتداد راه آب توالت ایرانی همراه با یک سراهی تبدیلی اضافه کرده و توالت فرنگی را پس از سیمان کاری و پوشاندن روی کاسه ایرانی روی لوله مربوطه نصب میکنیم.

سراهی تبدیل فاضلاب نیز بخاطر این کارگذاشته میشود که در توالت فرنگی حتما بایستی یک کفشور برای جمع آوری آبهای سطحی وجود داشته باشد. ئاین روش هرچند قیمت کمی دارد اما از لحاظ استاندارد خیلی درست نیست و ممکن است درآینده مصرف کننده را دچار مشکلاتی مانند گرفتگی توالت فرنگی و گیرکردن فاضلاب در داخل توالت فرنگی مواجه کند.

در راه دوم کف سرویس بهداشتی به طور کامل جمع آوری شده و پس از لوله کشی مجدد مخصوص توالت فرنگی و حدف سیفون و کاسه توالت ایرانی , کف سرویس عایق کاری شده و دوباره روی آنها شیب بندی و کفسازی گشته و سرامیک یا سنگ کار روی آنها رو میپوشاند.

طریقه لوله کشی توالت فرنگی

در مورد نصب و لوله کشی توالت فرنگی در حمام هم باید عرض کنیم که ابتدا بایستی یک کارشناس از محل بازدید و بررسی کند که آیا اصلا امکان نصب و لوله کشی توالت فرنگی در داخل حمام وجود دارد یا خیر.

در لوله کشی توالت فرنگی موضوع اصلی فاضلاب توالت است و لوله کشی آب در مراحل بعدی قرار میگیرند.

اگر در کفشور حمام از لوله 6 استفاده شده باشد که نصب توالت فرنگی درحمام را منتفی بدانید , اما اگر لوله کشی فاضلاب حمام حداقل 8 باشد یا رایزر لوله اصلی ساختمان از نزدیکی حمام عبور کرده باشد میتوان با لوله کشی مجدد انجام داد و با اتصال لوله فاضلاب فرنگی به لوله اصلی عمودی ساختمان امیدوار بود که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد .

لوله کشی توالت ایرانی

تنها تفاوت لوله کشی توالت ایرانی با فرنگی در سیستم فاضلاب آن است که به خاطر جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب چاه به محیط یک اتصال به نام شترگلویی یا سیفون در نقطه ابتدایی لوله درست زیر کاسه توالت ایرانی نصب میشود .

این اتصال همواره مقداری آب در کف خود نگه داشته و از عبور بوی بد ممانعت به عمل می آورد . همانطور که اسمش پیداست درست شبیه گلوی شتر بوده و در هنگام نصب بایستی دقیقا به صورت تراز نصب شود .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

  • لوله کشی توالت فرنگی | لوله کشی ساختمان تهران پاسخ

    […] های مصرف شده و هدایت آن به سمت لوله کشی فاضلاب هستند . نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی به خصوص در نوع توکار با ذکر جزییات بوده و بایستی مو به […]

    آوریل 5, 2021 at 8:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *