علت سفت شدن شیر اهرمی و تعمیر کارتریج

علت سفت شدن شیر اهرمی و تعمیر کارتریج

سفت شدن شیر اهرمی

سفت شدن شیر اهرمی یکی از مشکلاتی است که در برخی از منازل دیده میشود. این گونه مشکلات ممکن است در حالت عادی شاید این مساله به چشم نیامده و معمولی تلقی شود . اما ممکن است این مساله در برخی موارد به صورت ناگهانی باعث نشتی شدید آب از شیرالات اهرمی شود . در برخی موارد نیز در هنگام سفت بودن شیرالات کمی نشتی  از اطراف تنه شیر به بیرون درز میکند که تنها راه چاره آن تعویض مغزی شیر اهرمی است. در برخی موارد نشتی یا سفت شدن شیر اهرمی از ابتدای نصب شیرآلات ممکن است وجود داشته باشد که در صورت معتبر بودن گارانتی مربوطه میتوانید با شرکت آن مراجعه و مشکل را رفع نمایید.

سفت شدن شیر اهرمی

علت سفت شدن شیر اهرمی

علت اصلی سفت بودن شیرالات را میتوان سفتی و خرابی کارتریج ( cartridge ) یا مغزی شیر اهرمی دانست . به مرور زمان ممکن است شن و سنگریزه هایی به کشو یا محل حرکت قیمت سرامیکی کاتریج رفته و باعث شود که کاتریج به سختی حرکت کند . این مساله در ابتدا با سفتی و به مرور با نشتی آب بروز پیدا میکند . برخی مواقع هم ممکن است که شکستن کاتریج شیر اهرمی بر اثر اصطحکاک موجود موجب نشتی فراوان آب شود . در این زمان بهترین کار قطع کردن جریان آب از محل نصب شیر پیسوار , شیر فلکه ورودی واحد و یا شیر اصلی ساختمان میباشد .

راه حل نهایی تعویض کاتریج شیر اهرمی میباشد . در حقیقت سفت شدن هر نوع شیر اعم از اهرمی و کلاسیک ,  نشانه ای از یک مشکل کوچک است که ممکن است در برخی موارد  شما را مستاصل نماید .

البته از دیگر خرابیهای احتمالی سفت شدن علم شیر آشپزخانه بوده که ممکن است سبب شود که به محل نصب شیر ظرفشویی فشار آورده و باعث لق شدن تنه اصلی شیر روی سینک شود. این مشکل نیز با شل کردن مهره علم شیر ظرفشویی و یا تعویض آن رفع میشود.

البته خرابی کارتریج شیر اهرمی و یا واشرهای اطراف به علاوه کیفیت پایین غالب شیر و یا خرابی مهره برنجی سفت کننده شیر نیز از دلایل دیگر خرابی شیرهای اهرمی میباشد.

اما مهمترین  دلیل سفت شدن شیر اهرمی را میتوان رسوب گرفتگی و گیرکردن شن ریزه و آشغال در بین قطعات متحرک کارتریج شیر دانست . در ضمن با وجود عمر بالای شیرالات اهرمی ممکن است این شیرالات هرچند وقت یک بار احتیاج به تعمیر پیدا کنند.

علائم خرابی کارتریج شیر اهرمی

سفت شدن شیر اهرمی, نشتی از شیر اهرمی و مخلوط شدن آب سرد و گرم از علایم خرابی کارتریج شیر اهرمی است. صدمات درونی یا گرفتگی داخل کارتریج از دلایل اصلی خرابی کارتریج شیر بوده که معمولا بایستی تعویض شوند. برخی موارد ممکن است فیت نبودن قالب شیرالات با کارتریج تعویضی موجب نشتی از قسمت کناری محل قرارگیری کارتریج و زیر اهرم شیر شود.

تعمیر کارتریج شیر اهرمی

کارتریج شیر اهرمی به دلیل ساختار پرسی و فابریک کارخانه بودن, ارزش تعمیر ندارد, مگر در مورد کارتریج شیرالات گران قیمت مانند شیر گروهه که قیمتی آن حداقل از یک میلیون تومان به بالا بوده و در برخی موارد در بازار موجود نیست. به همین دلیل کارتریج این نوع شیرالات توسط برخی از افراد خبره و متخصص تعمیر میشود. البته هزینه تعمیر کارتریج این نوع شیرالات نیز بسیار بالاست.

برخی از انواع کارتریج های شیرالات با روغن کاری روان تر شده و برای نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی بایستی کارتریج قابل روغن کاری باشد.

برای نصب و تعمیر شیرالات هر برند ایرانی و خارجی با ما تماس بگیرید.

تلفن : 09122437371-22533080 سراسر تهران با سرویس شبانه روزی

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *