نحوه نصب فلاش تانک روکار و توکار

نحوه نصب فلاش تانک روکار و توکار

نصب فلاش تانک

لوله کشی و نصب فلاش تانک یا سیفون توالت ایرانی روکار و توکار

لوله کشی و نصب انواع فلاش تانک و فلاش والو و شیر قطع کن گازی

لوله کشی , عیب یابی و نصب وال هنگ و استراکچر فلاش تانک توکار

جایگذاری فلاش تانک بجای شیر قطع کن گازی سیفون توالت ایرانی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب و نصب شیرالات بهداشتی

تلفن : 09122437371 – 22522080 سراسر تهران , بدون تعطیلی

نصب فلاش تانک

نحوه نصب فلاش تانک

طریقه نصب فلاش تانک بسته به نوع و برند فلاش تانک متفاوت بوده و اغلب در دفترچه راهنمای محصول, دستورالعمل نصب فلاش تانک مارک مورد نظر آورده شده, اما به طور کلی نصب فلاش تانک شامل مراحل زیر است.

  1. نصب لوله عصایی به کاسه توالت ایرانی در هنگام نصب یا تعویض کاسه توالت ایرانی
  2. نصب مکانیزم و پمپ تخلیه روی مخزن
  3. نصب مهره ها و واشر پلاستیکی تخلیه در کف فلاش تانک
  4. نصب و تنظیم شناور پرکن فلاش تانک
  5. انتخاب محل مناسب نصب فلاش تانک و سوراخ کاری روی دیوار
  6. نصب گیره یا شابلون نگهدارنده و قرار دادن فلاش تانک روی آن
  7. نصب لوله های فلاش تانک, به عصایی از قبل تعبیه شده متصل به کاسه
  8. نصب شیر پیسوار و شلنگ به شناور فلاش تانک
  9. آب گیری و تست فلاش تانک و در صورت نیاز تنظیم شناور فلاش تانک

مراحل فوق را میتوان به صورت عمومی برای نصب فلاش تانک روکار در همه مدلهای روکار در نظر گرفت. البته نصب فلاش تانک توکار نیز فرق اساسی نداشته و فقط از لحاظ لوله کشی و نصب استراکچر و دکمه ها متفاوت میباشد.

ارتفاع نصب فلاش تانک

هیچ تفاوتی بین ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه ای , طنابی, روکار و توکار وجود نداشته و معمولا ارتفاع استاندارد نصب فلاش تانک دکمه ای و توکار توالت ایرانی در حدود 175 تا 185 سانتی متر است, اما ممکن است با توجه به شرایط سرویس بهداشتی ارتفاع نصب فلاش تانک تا حدی کمتر هم شود.

کاربرد فلاش تانک

فلاش تانک (Flush tank ) برای کاهش و از بین بردن بوی نامطبوع در توالت ایرانی بکار میرود.

از آنجا که در توالت ایرانی یک سیفون فاضلاب به شکل شترگلویی برای ممانعت از نفوذ بوی به داخل محیط آپارتمان نصب شده است , وظیفه فلاش تانک آزاد کردن و تخلیه ناگهانی حجم زیادی( بین 5 تا 10 لیتر) از آب در کاسه توالت ایرانی به منظور تخلیه کامل شترگلویی از فضولات و هدایت آن به سمت فاضلاب چاه و جایگزینی آب نسبتا تمیز در شترگلویی توالت بوده و این مساله مانع از ورودی بوی مواد داخل شترگلویی یا لوله کشی فاضلاب به محیط سرویس بهداشتی میشود.

در برخی منازل هنوز فلاش والو یا شیر گازی برای اینکار تعبیه شده است که بخاطر کم بودن مقدار آب پرتاب شده در کاسه توالت , و کم بودن حجم , قدرت کافی را برای دفع فضولات جامد و خارج کردن آنها را از سیفون شترگلویی نداشته و عملا فقط مقداری آب به هدر میرود, بدون اینکه کاری قابل قبولی انجام دهد.

انواع فلاش تانک

از لحاظ نحوه قرارگیری, لوله کشی و نصب, فلاش تانک به دو مدل فلاش تانک توکار و روکار تقسیم بندی میشوند. در فلاش تانک توکار مخزن و لوله ها در زیر دیوار نصب شده و برای استفاده یک دکمه در ارتفاع حدود 1 متری نصب و استفاده شود. اما در نصب فلاش تانک روکار همه تجهیزات روی کار نصب میشوند. اما مکانیزم و کارکرد انواع فلاش تانک یکسان بوده و فقط در ظاهر و قیمت متفاوت هستند.

فلاش تانکهای روکار از لحاظ نوع استفاده به دو نوع دکمه ای و طنابی تقسیم شده و از لحاظ حجمی به دو گونه یک زمانه و دوزمانه تقسیم بندی میشوند. حجم فلاش تانکها از حدود 6 لیتر تا 14 لیتر متغیر است. در سرویس بهداشتیهایی که شیرالات توکار نصب میشوند , معمولا فلاش تانک نیز توکار نصب و تعبیه میشود. قیمت فلاش تانکهای توکار و هزینه نصب آنها نیز بسیار بیشتر از فلاش تانکهای معمولی است.

فلاش تانک محک, فلاش تانک ایمن آب , فلاش تانک میرآب,  فلاش تانک ایران مدل ساحل و فلاش تانک تاپ مدل پاریس و مدل کلاسیک  از برندهای مشهور فلاش تانک روکار بوده و فلاش تانک اولترا اسلیم یا کتابی نیز که برای سرویس های بهداشتی کوچک استفاده میشوند , از بهترین مارک فلاش تانک ایرانی میباشند.

فلاش تانک پارس گروهه و فلاش تانک قهرمان, کلار, شودر, گبریت, فلاش تانک ایران و راسان هم از برندهای فلاش تانک در نوع توکار میباشند.

طریقه نصب فلاش تانک توالت

طریقه نصب فلاش تانک

عملکرد فلاش تانک شامل دو مرحله پرکردن مخزن( به صورت اتوماتیک) و تخلیه دستی توسط کاربر است.

فلاش تانک از 4 قسمت تانک یا مخزن , مکانیزم پرکن, سیستم تخلیه و لوله کشی تشکیل شده است. آب فلاش تانک از طریق یک شیر پیسوار و شلنگ پیسوار به شناور فلاش تانک متصل شده و به محض اینکه شناور دستور به قطع کردن دهد, در نقطه تنظیم شده , پرشدن آب فلاش تانک متوقف میشود . در زمان تخلیه نیز بستگی به نوع فلاش تانک با زدن دکمه و یا کشیدن طناب , آب فلاش تانک از طریق لوله های خروجی که از سایز 3 تا قطر 5 بسته به نوع فلاش تانک میباشد , ناگهان تخلیه شده و تمام مواد جامد را از سیفون شترگلویی خارج و به میزانی که لازم است آب در سیفون لوله فاضلاب میماند .

ارتفاع نصب  بسته به محدودیتهای موجود و با توجه به دفترچه راهنما خود سیفون انجام میشود . اما بطور کلی ارتفاع قسمت تحتانی فلاش تانک حدودا بین 1/4 تا 1/6 متر نصب میشود . برخی از فلاش تانکها برای جلوگیری از برخورد افراد در راستای کاسه نصب نشده و بوسیله یک زانوی 45 درجه با کمی فاصله در سمت چپ یا راست کاسه نصب میشوند.

نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت

یکی از مهمترین جزییاتی که بایستی در نصب فلاش تانک دقت شود, این است که محل نصب فلاش تانک به کاسه توالت باید به گونه ای باشد که انتهای لوله L شکل به بدنه کاسه توالت نچسبد, چرا که در صورت چسبیدن به قسمت سرامیکی , انتقال و تخلیه آب فلاش تانک با سرعت کم انجام شده و یا در برخی موارد کلا انسداد بوجود می آید. نحوه نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت در هنگام نصب سنگ بسیار مهم بوده, چرا که بعد از کارگذاشتن کاسه اصلاح آن در صورت خرابی و نشتی کار پرهزینه ای است.

بعد از نصب در صورتی که آب فلاش تانک به راحتی تخلیه نشود, بایستی قسمت از سرامیک کاسه توالت ایرانی با دقت سوراخ شود تا راه آب فلاش تانک باز شود, در غیر این صورت و احتمالا با گیر کردن ذرات ریز ممکن است , لوله تخلیه فلاش تانک مسدود شده و سیفون دیواری بلا استفاده شود.

نصب سیفون دیواری روکار

برای نصب تانک ابتدا محل نصب مخزن را متناسب با شکل هندسی دلخواه خود مشخص میکند . نصب فلاش تانک روی دیوار طبق الگویی که در بسته فلاش تانک بوده انجام میشود . محل و فاصله سوراخ کردن بایستی طبق نقشه پیش برود.

سپس لوله های فلاش تانک را که به صورت نر و ماده هستند داخل یکدیگر قرار میدهید.

مرحله بعد نصب فلوتر است که در مدلهای گوناگون کمی متفاوت بوده و پس از نصب بایستی به حجم دلخوه تنظیم شوند. سپس مکانیزم تخلیه فلاش تانک که بسته دکمه ای بودن و طنابی بودن کمی با هم فرق داشته و طبق دستورالعمل شرکت سازنده وصل میشوند.

نصب لوله فلاش تانک به کاسه توالت

هزینه نصب فلاش تانک

هزینه وصل کردن  بسته به نوع فلاش تانک و روکار یا توکار بودن آن از حدود 200 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است.

برای فلاش تانک روکار بدون لوله کشی حدود 200 تا 250 هزار تومان دستمزد داشته و این هزینه فقط شامل نصب فلاش تانک میباشد.

 

 

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *