طراحی , ساخت و لوله کشی روف گاردن بام سبز

طراحی , ساخت و لوله کشی روف گاردن بام سبز

لوله کشی روف گاردن

اجرا , طراحی و تعمیرات لوله کشی روف گاردن و محوطه های باز و سرپوشیده

اجرای لوله کشی آب , فاضلاب , گاز و گرمایش روف گاردن ساختمانهای نوساز و قدیمی

طراحی زهکشی و اجرای صفر تا صد لوله کشی بام سبز

لوله کشی روف گاردن

اصول طراحی روف گاردن

شلوغ شدن کوچه و خیابانها و کوچکتر شدن حیات ساختمانها موجب گشته که خیلی از سازندگان و مالکین به فکر ساخت روف گاردن و افزایش آپشنهای بنا در ساختمانهای در حال ساخت و حتی ساختمانهایی که عمری از آنها گذشته , بیفتند .

البته رعایت ایمنی و اصول فنی برای ساخت روف گاردن هم برای سلامتی افراد و هم اجتناب از وارد کردن لطمات به سازه بسیار مهم میباشد .

مهمترین قسمت از اجرای روف گاردن یا باغچه در بام , طراحی روف گاردن است . فرقی نمیکند که ساختمان در حال ساخت باشد یا قدیمی , بهرحال یک طراحی با توجه به محدودیتها و شرایط ساختمان برای اجرای مناسب و قابل بهره برداری میتواند کمک شایانی به افزایش کیفیت روف گاردن کند .

اگرچه برای اجرا و لوله کشی روف گاردن کار خیلی ساده تر به نظر میرسد , و در ساختمانهای که پیش از این بام سبز نداشته و هیچ پیش بینی برای روف گاردن ندارند بسیار مشکل است اما بخاطر اینکه در ساخت روف گاردن , هم بایستی مساله امنیت و هم موضوع فنی لحاظ شود , دقت در طراحی و اجرا بسیار هم تلقی میشود . لوله کشی روف گاردن را باید یک سیستم مرتبط و منطبق با لوله کشی ساختمان دانست .

بستگی به طراحی و انتخاب شما ,  متریال روف گاردن نیز تغییرات متفاوتی دارند .

روش ساخت بام سبز

زیرسازی روف گاردن

ایزولاسیون و  زیرسازی که پس از محاسبات مربوط به تحمل سازه و میزان بارگذاری وزن روی آن زیرسازی بوسیله آهن کشی انجام میشود . البته در ساختمانهایی که نوساز نیستند , نبایستی ریسک کرده و وزن زیادی نمیتوان روی پشت بام تحمیل کرد .

انتخاب نوع عایق بستگی به شرایط آب و هوایی و ساختمان داشته و ایزوگام , قیرگونی یا عایقهای پلیمری میتوانند از گزینه های پیش رو باشند .

تاسیسات و لوله کشی روف گاردن

اجرای لوله کشی روف گاردن و تاسیسات که شامل لوله کشی آب منشعب از فلکه آب اصلی وارد شده به پشت بام و لوله کشی فاضلاب و تاسیسات برق , براساس طراحی و جای گذاری باعچه ها و گلدانهای صورت میپذیرد . قرار دادن یک روشویی , سینک ظرفشویی در آلاچیق (در صورت وجود )  لوله کشی گاز برای باربکیو و کباب پز ,لوله کشی آبیاری قطره ای و در برخی از ساختمانها لوله کشی گرمایش از کف هم برای روف گاردن بایستی مورد نظر شما باشد . نصب شیرآلات بهداشتی روف گاردن نیز در انتهای کار روف گاردن انجام میشود .

پارتیشن بندی روف گاردن

اجرای باکسهای گل و باغچه که به طور ثابت در محل ساخته میشوند . آرماتور بندی و بتون ریزی بایستی به دقت انجام شود . زیراین باکسها بایستی چند سوراخ برای عبور لوله کشی روف گاردن و عبور آب حاصل از آبیاری باغچه است , تعبیه شود .

پوشش نهایی روف گاردن

مرحله آخر پوشش و نهایی کردن اجرای روف گاردن است که با پرکردن باکسها و باغچه و استفاده از چمن مصنوعی , سنگ , سرامیک, موزاییک , ایزوشینگل , چوب و کف پوشهای دیگر برای زیباسازی کار اجرا میشود .

 

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *