نقشه اجرای لوله کشی ساختمان

نقشه اجرای لوله کشی ساختمان

اجرای لوله کشی ساختمان

تعمیرات, بازسازی مطابق با نقشه اجرای لوله کشی ساختمان و تاسیسات

تماس 09122437371-22533080 شبانه روزی

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم

اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ و موتورخانه

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی و تجاری

نصب و تعمیرات موتورخانه, پکیج , رادیاتور و شیرالات

طراحی,اجرا,تعمیرات و پیمانکاری تاسیسات لوله کشی ساختمان در سراسر تهران – کلی و جزیی با خدمات شبانه روزی

اجرای لوله کشی ساختمان به دو بخش اجرای لوله کشی کار نوساز و بازسازی ساختمان تقسیم میشود. در بازسازی ساختمان های قدیمی معمولا لوله کشی آپارتمان نیز با توجه به پوسیدگی  احتمالی بازسازی میشود. اجرای لوله کشی ساختمان با هر متریال و شرایطی انجام میشود, از لحاظ اجرایی بایستی به بهترین نوع لوله کشی ساختمان اجرا شود. رعایت استانداردهای اجرایی در یک طرفه و بکارگیری تجربه با ملاحظات فنی از سوی دیگر میتواند بهترین اجرای لوله کشی را خلق کند.

در بازسازی ساختمان قدیمی بایستی حتما لوله های آب و شوفاژ تعویض شوند, خصوصا اگر فلزی و قدیمی باشند.در صورت کم بودن فشار آب سایز لوله ها نیز تا حدی تعدیل و بزرگتر شوند.

لوله های فاضلاب نیز تا جای ممکن با لوله های نو جایگزین شوند,زیرا لوله های فاضلاب در اثر گذشت زمان با رسوبات تنگ و تنگ تر شده و ممکن است در آینده دچار گرفتگی شوند. لوله های گاز نیز بررسی و در صورت لازم تعویض شوند.

اجرای لوله کشی ساختمان

نقشه اجرای لوله کشی ساختمان

تهیه نقشه لوله کشی و تاسیسات آب , فاضلاب , گرمایش و موتورخانه و طراحی در اجرای لوله کشی ساختمان در اولویت کار قرار دارد. درصورت وجود نقشه , اجرای لوله کشی و تاسیسات باید طبق نقشه لوله کشی ساختمان انجام شود.

اگر کار به صورت سنتی انجام میشود نیز یک نقشه ضمنی برای لوله کشی وجود داشته باشد. نقشه لوله کشی رایزر ساختمان , چیدمان فاضلاب و شیرالات آشپزخانه و سرویسهای بهداشتی باید ابتدا کار مشخص باشد.

نقشه لوله کشی ساختمان

نقشه لوله کشی ساختمان

در اجرای لوله کشی ساختمان , اجرای فاضلاب در ابتدا کار قرار میگیرد. هدف از لوله کشی فاضلاب دفع فاضلاب و آب مصرف شده توسط ساکنین به چاه یا فاضلاب شهری میباشد.

در لوله کشی فاضلاب ساختمان بسته به متراژ آپارتمان, تعداد سرویس و آشپزخانه سایز لوله اصلی تعیین میشود.

لوله اصلی فاضلاب یا رایزر به از سرچاه یا ورودی فاضلاب شهری شروع شده و به صورت افقی و شیب دار در همکف , پارکینگ یا زیرزمین به صورت عمودی به سمت واحدها توزیع میشود. تعداد رایزرهای فاضلاب نیز بسته به متراژ و طراحی متغیر میباشد.

سایز لوله های فاضلاب استاندارد از سایزهای 63,75,90,110,125,160,200, 50 تشکیل میشود.

لوله کشی فاضلاب در حال حاضر بوسیله لوله های پلیکا,UPVC , پوش فیت و پلی اتیلن انجام میشود. لوله های پلیکا با چسب , لوله های پوش فیت با اورینگ و لوله های پلی اتیلن با جوش لب به لب به هم متصل میشوند.

از لحاظ کیفیتی و استاندارد لوله های پوش فیت از پلیکا و پلی اتیلن مرغوبتر هستند. پلیکا گلپایگان و سمنان و پوش فیت پلیران و نیوفلکس از برندهای معتبر در لوله کشی فاضلابی هستند.

معمولا لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی با لوله کشی سایز 110 و طبق نقشه جای گزاری میشود. لوله کشی آشپزخانه با سایز 75 یا 63 اجرا شده و البته فاضلاب و نقشه لوله کشی اب آشپزخانه به دلیل تاثیرگذارترین پارامتر میتواند در چیدمان و دکوراسیون لوله کشی آشپزخانه مد نظر قرار بگیرد.

لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی آب سرد و گرم شرب و بهداشتی ساختمان از کنتور آب , موتورخانه شوفاژ و یا منبع و پمپ آب شروع میشود. هدف از اجرای لوله کشی ساختمان در بحث  آب سردوگرم رساندن آب شرب بهداشتی با فشار لازم به طبقات و مصرف کننده ها میباشد.

شیرالات بهداشتی , حمام ,دستشویی, توالت و آشپزخانه از مهمترین لوازم مصرف کننده آب میباشند. تعداد واحدها,متراژ ساختمان , طول لوله کشی و تعداد شیرها در تعیین سایزبندی لوله کشی نقش موثر دارند.

لوله کشی آب باید توسط لوله های استاندارد و کاملا بهداشتی انجام شود. امروزه در ایران و تهران بیشترین مصرف در لوله کشی ساختمان را لوله های پلیمری تک لایه و پنج لایه دارند.

لوله های فلزی نیز در قدیم بیشتر استفاده میشدند و امروزه به ندرت در لوله های اصلی ساختمان مصرف میشوند. آذین لوله سپاهان و یزد بسپار در لوله های تک لایه پلاستیکی جوشی از برندهای معروف لوله سفید یا سبز هستند.

لوله های پنج لایه نیوپایپ , سوپرپایپ و ایزوپایپ نیز از لوله های معتبر در لوله های پنج لایه پرسی و کوپلینگی هستند. لوله گالوانیزه ساوه و سپنتا از بهترینهای لوله گالوانیزه هستند. اتصالات آهنی چینی یا برزیلی میباشند.

لوله کشی شوفاژ

در لوله کشی شوفاژ , آب شوفاژ توسط لوله های رفت و برگشت به رادیاتور رفته و با گردش آب باعث گرمی رادیاتور میشوند.

لوله کشی شوفاژ از موتورخانه شوفاژ یا پکیج شوفاژ دیواری و زمینی آغاز شده,رادیاتور را گرم کرده و مجددا به موتورخانه یا پکیج برمیگردد.

پس برای لوله کشی شوفاژ باید لوله ای انتخاب کرد که در مقابل حرارت مقاوم باشد.

در گذشته از لوله های سیاه شوفاژی یا گازی با جوشکاری برای اینکار استفاده میشد.

در حال حاضر بیشتر از لوله های پنج لایه , تک لایه, سه لایه فویل دار یا کامپوزیتی استفاده میشود.

لوله کشی شوفاژ نیز سایز بندی مختص خود را دارد و صورت استفاده از سایز مناسب و عدم رعایت قواعد کار ممکن است , به سیستم گرمایشی ساختمان اسیب برساند.

برای اطلاع از قیمت لوله کشی روکار و توکار , آب سردوگرم , شوفاژ ,پکیج , فاضلاب , گاز با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر با مشاوره و بازدید رایگان شما را در اجرای  لوله کشی ساختمان در حد امکان در سراسر تهران کمک میکند. تعمیرکاران و مجریان ما در شمال , شرق , غرب , مرکز و جنوب تهران آماده ارایه خدمات به شما عزیزان هستند.

اجرای لوله کشی ساختمان تهران

لوله کشی شبانه روزی

رسوب گرفتگی و ته نشین شدن املاح در لوله ی رفت وبرگشت شوفاژ آب در گردش سیستم پکیج و رادیاتور به دلیل وجود مواد معدنی و آلی زیاد،بالا رفتن دما در زمستان و وجود یکساله در لوله ها ،همیشه خاصیت رسوبگذاری و خورندگی دارد.

این دو عامل موجب خسارات فراوانی میگردد از جمله:

کاستن  از بازدهی حرارتی پکیج و رادیاتور

بالا رفتن استهلاک مصرف و هزینه ی گاز

کاهش عمر مفید پکیج ،رادیاتور و سیستم لوله کشی

هزینه زیاد تعمیر یا تعویض قطعات

سرد شدن تمام یا قسمتی از  رادیاتور،ایجاد هوا هوا در رادیاتور و لوله ها و

راه حل پیشنهادی

محلول پروتکس یا سایر محلولهای موجود در بازار با بهرگیری از فرمولی خاص،با ورود به چرخه ی آب در گردش ، فیلمی نازک بر روی فلزات تشکیل داده و جلوی هرنوع فرسایش و رسوبگرفتگی جدید را میگیرد. با ویژگی دفع کنندگی بالا از رسوب گذاری آب در مبدل اولیه، لوله ها و رادیاتور ممانعت کرده و رسوبات پیشین را نیز به تدریج حل کرده و از میان برمیدارد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *