لیست قیمت و روش بستن مهره ماسوره طلایی پارس + فیلم نصب

لیست قیمت و روش بستن مهره ماسوره طلایی پارس + فیلم نصب

مهره ماسوره طلایی

مهره ماسوره طلایی یا پارس و کاربرد آن در لوله کشی ساختمان

اول از هرچیزی باید به اطلاع برسانیم که مهره ماسوره طلایی یا مهره ماسوره پارس یک اتصال تولید شده کارگاهی بوده و هیچ شرکت یا شخصی نمیتواند عملکرد آنرا تضمین نماید . البته بهتر است این راه اضافه کنیم بنا بر تجربیات خود و همکاران , عملکرد این قطعه تا حدود 90 درصد پاسخگوی کار بوده و جز در مواردی نادر هیچ نشتی و خرابی در ادامه کار اتفاق نیفتاده است .

با توجه به موارد استفاده از بکارگیری مهره ماسوره طلایی میتوان اذعان داشت که در بسیاری از موارد این اتصال میتواند تا حدود زیادی باعث کاهش قیمت لوله کشی ساختمان و تعمیرات آن شود.

قیمت مهره ماسوره طلایی

کاربرد مهره ماسوره طلایی

کاربرد مهره ماسوره طلایی در نقاطی از لوله کشی است , که بخاطر عدم امکان ایجاد دنده و رزوه بر روی لوله به دلایلی از قبیل عدم دسترسی به حدیده و نازک بودن و پوسیدگی بیش از حد لوله و شکستگی احتمالی لوله ما نمیتوانیم از طرق دیگر رزوه ایجاد کنیم و ناچار به استفاده از این قطعه برای درست کردن یک دنده برای ادامه کار لوله کشی هستیم.

از آنجایی که لوله کشی دنده ای فقط در لوله کشی آب و شوفاژ کاربرد دارد , مهره ماسوره پارس نیز عمدتا در این نوع لوله کشیها مورد استفاه قرار میگیرند و در سایر موارد کاربرد نداشته و به هیچ عنوان در لوله کشی گاز نبایستی بکار گرفته شوند.

سایزبندی مهره ماسوره پارس

در حال حاضر این قطعات در سایزهای 1/2 , 3/4 , 1, 11/4 , 11/2 و 2 اینچ تولید شده و در بازار موجود هستند.

مهره ماسوره طلایی

طریقه نصب مهره ماسوره

مهره ماسوره پارس از سه قطعه تشکیل شده است , دو قطعه فلزی که مانند مهره ماسوره داخل هم دنده شده و قابلیت تنظیم بلندی و کوتاه شدن دارند و یک قطعه لاستیک که برای آب بندی بین لوله و مهره ماسوره بکار میرود . یکی از قطعات که عمدتا از جنس چدن ریختگی و یا ساخته شده از لوله های مانیسمان هستند , یک طرف بدون دنده بوده و ابتدا به داخل لوله رفته و سپس لاستیک را حدود یک تا دو سانتیمتر به داخل لوله میبریم و سپس قطعه دیگر فلزی که دو سر دنده دارد به به اتصال اولیه لوله کشی متصل میکنیم.

پس از این توسط لوله کشی تک لایه , پنج لایه و پلی اتیلن دنده ای میتوانیم کار لوله کشی خود را ادامه دهیم.

نکته قابل توجه این است که مهره ماسوره پارس اغلب برای لوله های فلزی کاربرد دارند و بکار بردن آنها برای سایر متریال لوله کشی کمی غیر نرمال است.

لیست قیمت مهره ماسوره طلایی

قیمت تک فروشی این اتصال بستگی به سایز آنها از 40 هزار تومان آغاز شده و تا حدود 120000 هزار تومان در سایز 6 میرسد . البته جنس و کیفیت و همچنین نوسانات قیمتها ممکن است باعث افزایش قیمت آنها شود.

قیمت عمده فروشی سایز 1/2 در حدود 30 هزار تومان,  نمره 3/4 یا 2/5 تقریبا 40 هزار تومان , نمره 1 اینچ یا 3 در حدود 50 هزار تومان, سایز 11/4 در حدود 70 هزار تومان, نمره 11/2 بین 80 تا 90 هزار تومان و سایز 2 اینچ بین 100 تا 120 هزار تومان میباشد.

روش بستن مهره ماسوره

به طور کلی مهره ماسوره لوله کشی اتصالی است که  برای اتصال دو لوله یا اتصال به یکدیگر استفاده میشود . اهمیت مهره ماسوره طلایی از آنجایی مشخص میشود که به دلیل محدودیت در اتصال و عدم وجود جا برای متصل کردن دو لوله به یکدیگر از مهره ماسوره استفاده میشود . دلیل آن هم این است که در مهره ماسوره لوله کشی یک سر آن هرزگرد بوده و باعث میشود که ما بتوانیم به بکارگیری این خاصیت اجرای لوله کشی را آسان کرده و به اصطلاح لوله کشی را  قفل کنیم.

فیلم نصب مهره ماسوره طلایی

در فیلم زیر نحوه نصب مهره ماسوره طلایی و سایز بندی آنرا مشاهده میکنید.

 

کاربرد مهره ماسوره در لوله کشی ساختمان

به طور کلی مهره ماسوره اتصالی است که یک برای قفل کردن دو سر لوله کشی به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد . از لحاظ متریال مهره ماسوره های به انواع مهره ماسوره گالوانیزه , مهره ماسوره فولادی سیاه , مهره ماسوره برنجی , مهره ماسوره استیل و مهره ماسوره های پلیمری یا پلاستیکی تقسیم بندی میشوند.

کاربرد مهره ماسوره های فوق با مهره ماسوره طلایی متفاوت بوده و همانطور که گفته شد هرکدام کاربردهای خود را خطوط لوله کشی متفاوتی دارند.

مهره ماسوره گالوانیزه در لوله کشی آب , مهره ماسوره استیل در صنایع مواد غذایی و لبنی , مهره ماسوره پلیمری در لوله کشی های همجنس خود مثلا پلی پروپلین و مهره ماسوره فولادی سیاه در لوله کشی گاز و شوفاژ به کار گرفته میشوند.

تفاوت مهره ماسوره با بوشن در این است که یک سر مهره ماسوره هرزگرد بوده و برای متصل کردن دو سر لوله ثابت میتوان از آن بهره برد , در حالیکه برای استفاده از بوشن بایستی که یک سر لوله آزاد باشد.

کاربرد مهره ماسوره ها معمولا در هنگام نصب شیر فلکه ها , کنتور و دیگر تجهیزات لوله کشی ساختمان و سایر صنایع میباشد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (2)

  • حسین کریمزاده پاسخ

    متاسفانه خیلی می گردیم
    اما در بازار پیدا نمی کنیم
    قسمت تبلیغات و ویزیتور و معرفی جنس و
    این کالای بدرد بخور ، بخاطر کم محلی تان بدین ما ها نمی رسد ، ضعف تبلیغات کالا و بازار یابی و ایجاد ارتباطات بازاریابی و ضعف فروشی!

    نوامبر 15, 2022 at 10:16 ب.ظ
  • yavar پاسخ

    سلام . به نظر من محصول خوبی هست . و کارایی خوبی دارد به شرطها و شروطها . با دقت لازم انجام بشه . همه ابزار فروشیها هم دارن .

    مارس 9, 2024 at 4:38 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *