لوله مانیسمان رده 40 چیست

لوله مانیسمان رده 40 چیست

لوله مانیسمان رده 40 چیست

برای پاسخ به سوال لوله مانیسمان رده 40 چیست , ابتدا بایستی یک پیش زمینه راجع به نحوه تولید و کاربرد لوله های فولادی مطرح کرده و سپس به صورت مفصل جواب این سوال را بدهیم.

لوله ها, اجسام گرد و توخالی هستند که برای انتقال سیالات و مایعات به کار گرفته شده و این اجسام استوانه ای شکل از مواد اولیه مختلفی ساخته میشوند. یکی از انواع لوله ها, لوله های فولادی هستند که برای انتقال آب , گاز و سایر سیالات به کار میروند. برای ساخت لوله ها از تکنولوژی های مختلفی استفاده میشود. ساده ترین روش ساخت لوله های فولادی گرد کردن یا نورد کردن ورقه های فولادی توسط دستگاه های مخصوص و سپس جوش دادن دو طرف لبه ورقی به یکدیگر برای ساخت لوله است. با این روش لوله های درزدار تولید میشوند.

روش دیگری که توسط آن لوله های مانیسمان ساخته میشود, تراش دادن شمش هایی است که لوله تولید شده را به شکل یک تکه و با ضخامت بیشتر تولید کرده و این مساله باعث میشود که استقامت لوله به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

لوله مانیسمان رده 40 چیستلوله مانیسمان رده 40 چیست

با توجه به اینکه کاربرد لوله های مانیسمان مختلف بوده , در پاسخ به سوال لوله مانیسمان رده 40 چیست, بایستی بدانید که لوله های مانیسمان در کلاس های مختلفی تولید شده و بسته به وزن و کلاس آنها استفاده میشوند. انواع لوله های مانیسمان شامل لوله مانیسمان معمولی یا رده 20, لوله مانیسمان رده 40 , لوله مانیسمان رده 80 , لوله مانیسمان رده 160 و لوله مانیسمان رده 320 هستند. لوله مانیسمان رده 40 به صورت رسمی لوله sch40 نامیده میشوند.

لوله مانیسمان رده 40 چیست :  لوله مانیسمان رده 40 در کلاسی بالاتر از لوله های مانیسمان معمولی و پایینتر از رده 80 برای مصارف خاص ساختمانی و صنعتی به کار میرود. ضخامت این لوله های بدون درز نسبتا زیاد بوده و وزن بالایی دارند.

موارد مصرف لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 و البته رده 20 از انواع لوله های مانیسمان یا بدون درزی هستند, که در لوله کشی ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرند. لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی گاز فشار قوی , لوله کشی آتش نشانی و سیستم اطفای حریق, لوله کشی سیستم های گرمایشی شوفاژ و داکت اسپلیت, لوله کشی سیستم های برودتی, لوله کشی صنایع نفت و پتروشیمی, لوله کشی پالایشگاهی, لوله کشی مواد غذایی,ساخت کندانسور و اواپراتورهای صنعتی, لوله کشی صنایع غذایی و دارویی از مواردی هستند که لوله مانیسمان رده 40 در آنها مصرف میشوند.

معروف ترین برند تولید کننده لوله مانیسمان در ایران لوله مانیسمان رده 40 اهواز است, که برخی اوقات به دلیل بالابودن تقاضا و کمبود تولید نمیتواند نیاز داخلی را برآورده کند. لوله مانیسمان رده 40 کاوه دقیق برند دیگری است که کیفیت نسبتا خوبی داشته, اما به طور کلی بخشی از نیاز بازار را لوله های وارداتی چینی و بعضا لوله های روس و بلوک شرق اروپا تامین میکند.

اتصالات لوله مانیسمان رده 40 نیز برندهای مختلف داخلی و برند محبوب و معروف بنکن چینی است.

قیمت لوله مانیسمان رده 40

مسلما به دلیل وزن بالا و ضخامت بیشتر لوله های مانیسمان رده 40 , قیمت این نوع لوله ها از لوله های مانیسمان معمولی و درزدار بیشتر بوده و به همین دلیل در کارگاه های ساختمانی تا جای ممکن از این لوله های استفاده نمیشود.

عرضه و تقاضا, برند, وزن و تکنولوژی تولید از فاکتورهای مهم در قیمت لوله مانیسمان رده 40 هستند. برای استعلام خرید و قیمت لوله مانیسمان رده 40 علاوه بر فاکتورهای فوق بایستی به اصالت کالا و فروشنده اعتماد کنید.

در واقع در پاسخ به سوال قیمت لوله مانیسمان رده 40 چیست , به دلیل تنوع وزنی و ضخامتی , میتوان وزن های مختلفی از لوله مانیسمان رده 40 را متصور شد.

به دلیل اینکه قیمت لوله های مانیسمان رده 40 بالا بوده و حجم خرید این لوله ها زیاد است و همچنین حساسیت برخی موارد,علاوه بر اینکه به برند روی لوله دقت کرد؛ بایستی از فروشنده سرتیفیکیت و گواهی کنترل کیفیت آنرا خواست, تا در زمان بهره برداری با مشکل مواجه نشوید, چرا که بعضا لوله هایی هرچند ضخیم و با وزن بالا تولید شده که استانداردهای لازم را برای استفاده ندارند. در ادامه لیست قیمت لوله مانیسمان رده 40 در سال 1402 را به صورت تقریبی آورده ایم.

قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 1/2 تقریبا 400 هزار تومان , قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 3/4 تقریبا 550 هزار تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 1 اینچ تقریبا 700 هزار تومان, قیمت لوله مانیسمان 1.1/4 اینچ 1 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان 1.1/2 اینچ 1/200 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان 2 اینچ 1/6 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان 2.1/2 اینچ 2/5 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 3 اینچ 3/300 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 4 اینچ 4/800 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان سایز 5 اینچ 6/300 میلیون تومان, قیمت لوله مانیسمان سایز 6 اینچ 9/5 میلیون تومان با برندهای وارداتی است.

قیمت لوله مانیسمان اهوازی بستگی به موجود بودن هر سایز در بازار داشته و نوسانات بسیاری دارد,اما به شکل کلی قیمت لوله مانیسمان برند اهواز بین 25 تا 40 درصد بیشتر از قیمت لوله مانیسمان برندهای وارداتی چینی است.

در صورت که متوجه شدید که لوله مانیسمان رده 40 چیست و در صورت داشتن سوال در این زمینه برای ما در پایین این پاراگراف پیام گذاشته و برای خرید و استعلام قیمت با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *