تعمیر و سرویس کولر شمس آباد

تعمیر و سرویس کولر شمس آباد

تعمیر و سرویس کولر شمس آباد

تعمیر و سرویس کولر شمس آباد فوری و شبانه روزی

تلفن : 22533080-09122437371 سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی

خدمات کولر آبی و کولر گازی اسپلیت, اعزام فوری سرویس کار کولر آبی و گازی, نصب , راه اندازی و سرویس انواع کولر آبی و گازی, کابل کشی و سیم کشی کولر و خدمات برقکاری ساختمان

عیب یابی , رفع عیب و تعمیرات کولر گازی اسپلیت, لوله کشی و جابجایی  اسپلیت , کابل کشی برق کولرگازی, انتقال , وکیوم و شارژ گاز کولر گازی

سرویس و روغن کاری کولر آبی و تعویض موتور کولر, پمپ کولر, پوشال , برزنت , یاتاقان و سایر قطعات کولر, ارایه کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی شمس آباد و مجیدیه

نصب , تعمیر و سرویس کولر شمس آباد
تعمیر و سرویس کولر شمس آباد

سرویس کولر شمس آباد

تعمیر و سرویس کولر شمس آباد و اعزام تعمیرکار و سرویسکار کولر , لوله کشی و تاسیساتی به استادحسن بنا , مجیدیه شمالی و جنوبی , کاظم آباد , بنی هاشم , میدان ملت , خیابان ریحانی , بلوار بیژن ,میدان سرباز , لاهیجانی , شهید کرد , پرتوی و محدوده مناطق اطراف.

سرویس کولر آبی شمس آباد

سرویس کولر آبی 3 بخش تمیزکاری و نظافت, روغن کاری و نظافت و روشن کردن و بررسی نحوه عملکرد کولر آبی را شامل میشود. شستشوی کف کولر باعث بهبود کیفیت باد کولر آبی و زدودن و خاک روبی کولر از خرابی کولر جلوگیری کرده و کارکرد قطعات را بهبود میبخشد.

تعویض پوشال نیز بهتر است هر سال انجام شود, اما با کمی اغماض میتوان هر دوسال یکبار این کار را انجام داد. روغن کاری کولر نیز شامل پرکردن روغن قسمت یاتاقان های کولر است که بهتر است ماهی یکبار انجام شود. اما به شرط مهارت سرویس کار و کمی وقت و حوصله میتوان موتور کولر و پمپ کولر را نیز روغن کاری کرد.

در بررسی عملکرد قطعات کولر, سیستم آبرسانی از شیر, شلنگ و شناور گرفته تا کفی کولر و پمپ و آبریزهای کولر تست میشوند. در یک کولر سالم همه قسمت های پوشال های کولر آبی کاملا خیس میشود. در صورت وجود آب در کفی کولر و عدم خیس شدن بایستی به سراغ تعمیر پمپ آب کولر یا رفع گرفتگی لوله و شلنگ های ناودانی کولر برویم.

در سیستم تولید باد, موتور, فولی و تسمه و سالم بودن برزنت چک میشوند. کولر سالم کولری است که بدون سرو صدای ناهنجار کار کرده و به اندازه کافی باد را به داخل کانال پرتاب کند.

تعمیر کولر آبی شمس آباد

برای تعمیر کولر شمس آباد ابتدا باید عیب یابی و تشخیص ایراد کولر را انجام داد. جهت تعمیر کولر ابی بایستی ابتدا از صحت کارکرد موتور اطمینان حاصل کنیم. اغلب موتور های کولر آبی دو دور هستند و بسته اندازه کولر در چند سایز تولید وبه بازار عرضه میشوند.

معمولا کولر های بزرگ موتور 3/4 و کولرهای کوچکتر موتور 1/2 دارند. موتور کولر ممکن است سوخته باشد یا نیم سوز شده باشد. در صورت سالم بودن موتور کولر بایستی  قطعات مکانیکی که نیروی موتور را به دمنده یا حلزونی انتقال میدهند, را چک کنیم. فولی , تسمه , فلکه , شفت , پروانه از جمله این قطعات میباشند.

تعمیر کولر گازی شمس آباد

برای تعمیر کولر گازی نیز مانند هر دستگاه دیگر باید عیب آن را پیدا کنیم. کولر گازی اسپلیت از آنجا که همواره در محیط باز قرار دارند با آلودگیهای محیطی بسیار کثیف شده و پس از مدتی حداقل به صورت سالانه باید سرویس و تمیز شوند تا بازدهی بهتر وطول عمر بیشتری داشته باشند.

در صورت عدم سرویس کولر های گازی به هنگام راه اندازی با مشکلاتی موجه میشویم, که جهت درست کردن آن باید هزینه و زمان بیشتری در قیاس با سرویس اولیه آن صرف شود.

پس بهتر است جهت اجتناب از تعمیر کولر گازی سرویس کولر را هر ساله انجام دهید. به خاطر شباهت ساختاری و کارکرد کولرهای گازی عیب دستگاهها نیز مشابه میباشند.

این بدین معناست که در عیب یابی کولر گازی تفاوت چندانی در برند آن ال جی، سامسونگ، جنرال، بوش و یا سایر برندها وجود ندارد.

بیشتر ایراداتی که در کولرهای گاز با آن روبرو میشویم برای تعمیرکار کولر گازی مشخص میباشند. شناخت کامل از عیب کولر و طریقه رفع آن به تجربه و مهارت در این زمینه نیاز دارد.

پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید وسایل برقی از برندهایی استفاده کنید که دارای برگه گارانتی و یا ضمانت پس از فروش باشد تا در صورت معیوب شدن در سال های آغازین استفاده بتوانید بدون صرف هزینه تعمیر کولر گازی را انجام دهید. به یاد داشته باشید, که اگر لوازم برقی شما گارانتی داشته باشد به هیچ عنوان نباید تا تمام شدن تاریخ گارانتی، در صورت خراب شدن به مراکز و شرکت ها مراجعه کنید و فقط و فقط به نمایندگی آن دستگاه برای تعمیر بروید در غیر این صورت وسیله شما از گارانتی خارج می شود.

تعمیر و سرویس کولر استادحسن بنا

در ادامه به مشکلاتی احتمالی پیش آمده در کولر گازی اسپلیت اشاره میکنیم.

  • -کولر گازی روشن نمی شود.
  • موتور فن کولر استارت میخورد اما کمپرسور اسپلیت روشن نشده است.
  • با زدن  کلید فن روی تمام  وضعیتها هیچ تغییری صورت نمی گیرد.
  • کولر گازی اسپلیت در حال کار است اما سرمایی ندارد.
  • بدنه دستگاه اتصالی برق دارد.
  • کولر گازی بسیار شدید خنک میکند و قابل کنترل نیست.
  • هنگامی که دستگاه روشن می شود کلید مینیاتوری یا کنتور برق قطع میشود.
  • کولر گازی باد گرم تولید میکند.
  • صدای ناهنجار از کولر گازی به گوش میرسد.
  • بعضی مواقع از دستگاه آب خارج میشود.

پیش از تعمیر کولر گازی باید متوجه شویم که چه عاملی باعث بروز مشکل شده است. یکی از رایج ترین ایرادات، روشن نشدن کولر گازی است که در زیر به علل گوناگون روشن نشدن می پردازیم.

برخی از مشکلات در ادامه آمده است.

پریز و سیم کشی برق ندارد.

با چک کردن برق پریز و اطمینان از خراب نبودن ،بدنه کولر را با احتیاط کنده و پس از آن که دو شاخه را وارد پریز نمودید،

توسط ولت سنج میزان برق را در ورودی اصلی را بسنجید.

اگر در ترمینال اصلی برق نبود اول دو شاخه و سپس سیم واسط را تعویض نمایید

البته در صورتی که در وارسی دو شاخه ،عیب خاصی مشاهده نشده باشد. امکان خرابی کلید اصلی نیز وجود دارد.

در برخی از اسپلیتها  فاز اصلی مدار از کلید اصلی کولر گازی رد میشود که به اصطلاح به آن کلید قدرت می گویند.

در صورتی که جریان فاز از این کلید عبور نکند , به هیچ وجه کولر روشن نمیشود. دقت کنید که در هنگام باز کردن کولر گازی از عدم وجود برق در کولر مطمین شوید تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد.

سرویس کولر آبی شمس آباد

برای سرویس کولر آبی شمس آباد نخست باید درب کولر را باز کرده , کف کولر را شستشو داد و آلودگیهای کولر را تمیز کنیم. سپس یاتاقان ها را روغنکاری میکنیم.

تسمه کولر را چک کرده که سالم باشد و به اندازه کافی رگلاژ شده باشد. رگلاژ تسمه بسیار مهم است زیرا اگر تسمه بیش از حد سفت باشد به دینام کولر فشار می آورد و اگر شل باشد نیروی موتور کولر آبی را ناقص انتقال میدهد. قطعات دیگر از قبیل فولی , فلکه , شفت و سایر لوازم را نیز چک میکنیم.

بعد از چک کردن قطعات مکانیکی کولر آبی به سراغ سیستم آبریزی کولر روی پوشال میرویم. مرطوب کردن پوشال ها برای خنک شدن باد دمنده به داخل محیط هدف اصلی آبرسانی کولر آبی است.

در آبرسانی کولر آب از لوله کشی و شیر منشعب شده از آن توسط شیلنگ کولر به قسمت خارجی شناور متصل میشود. شناور میزان آب ورودی به کولر را کنترل میکند تا بیش از حد آب وارد کولر آبی نشود.

در صورت خرابی شناور یا فلوتر کولر آب از زیرآب تخلیه کولر که در وسط کولر قرار دارد سرریز میشود. شناور باید طوری تنظیم شود که آب همیشه در تشتک کولر باشد تا واتر پمپ کولر آنرا به لوله های سقفی , شیلنگهای, ناودانها و آبریزهای پوشال انتقال دهد.

با خیس شدن پوشال محیط درونی کولر با آب تازه خنک شده و باد تولید شده توسط موتور به درون اتاق میدمد.

بعضا دیده شده است که برای خنک کردن آب کولر یخ درون کولر میریزند که این کار میتواند تا حدودی در بازدهی کولر موثر باشد.

اما مهمترین عمل خنک کردن اطراف کولر و همچنین باز کردن محیط اطراف خود کولر برای هوادهی بهتر کولر است.

پس از اطمینان حاصل از کارکرد صحیح موتور  و پمپ کولر و لوازم جانبی آنها , کابل کشی و سیم کشی برق و کلید کولر را چک کرده و کولر را روشن میکنیم.

پیش از استارت کولر آبی بهتر است جلوی کانال اتاقها , پارچه ای خیس قرار دهیم , تا گرد و غبار موجود در کانالها به داخل اتاق نریزد.

لوازم کولر باید نرم و بدون سرو صدا کار کنند تا از عملکرد صحیح آنها مطمین شویم. جهت نصب , تعمیر و سرویس کولر شمس آباد و کلیه خدمات لوله کشی و تاسیساتی نصب و تعمیرات موتورخانه , پکیج دیواری وشیرالات بهداشتی ساختمان با ما تماس بگیرید. تعمیر و سرویس کولر شمس آباد

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *