چسب تارگت رازی , کاربرد و قیمت پمادی و قوطی ربعی

چسب تارگت رازی , کاربرد و قیمت پمادی و قوطی ربعی

چسب تارگت رازی

چسب تارگت رازی یک محصول تجاری از شرکت چسب رازی است که برای چسباندن لوله اتصالات پی وی سی یا پلیکا در لوله کشی فاضلاب ساختمان بیشترین کاربرد را دارد. البته در برخی موارد در لوله کشی تحت فشار استخر با UPVC و چسباندن قطعات پلاستیکی در برخی صنایع نیز مورد استفاده قرار میگیرد, اما مهمترین و اصلی ترین کاربرد چسب تارگت در بخش لوله کشی ساختمان و تاسیسات را میتوان استفاده از این  چسب فشار قوی در اجرای لوله کشی پلیکا دانست.

چسب تارگت رازی

انواع چسب تارگت رازی

چسب تارگت رازی در حال حاضر در 2 بسته بندی تیوبی 100 سی سی و قوطی 250 گرمی وجود دارد. به طور کلی در اجرای لوله کشی پروژه های بزرگ از چسب قوطی ربی یا ربع کیلوگرمی رازی و در خرده کاریهای لوله کشی پلیکا از چسب پمادی یا تیوبی 100 سی سی رازی استفاده میشود. البته کیفیت چسب هر دو نوع بسته بندی یکسان بوده و انتخاب آنها معمولا سلیقه ای میباشد. استفاده از چسب قوطی ربی با قلموی کوچک و بکارگیری چسب تیوبی با بدون نیاز به قلمو امکان پذیر است .

چسب تارگت چیست

چسب تارگت رازی یک چسب بر پایه حلال تتراهیدروفوران میباشد. چسب تارگت  یا چسب فشار قوی بوده و در بین مجریان تاسیسات کار بدون هیچ تبلیغ خاصی و فقط به واسطه کارایی منحصر به فرد انتخاب اول بیش از 90 درصد از مجریان بخش لوله کشی ساختمان است. چسب تارگت رازی شفاف است . در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم بوده و طول عمر بالایی نسبت با چسبهای دیگر دارد . علاوه بر سرعت خوب اتصال , مقاومت آن در شرایط متغیر PH اسیدی و قلیایی نیز نسبتا خوب است و اصلی ترین ویژگی که چسب تارکت رازی را از سایر چسب های پی وی سی متمایز میکند سرعت بالای چسبندگی آن است.

چسب تارگت چیست

کاربرد چسب تارگت

چسباندن لوله و اتصالات پلیکا یا پی وی سی به همراه آب بندی آنها با طول عمر بالا کاربرد اصلی چسب تارگت رازی در لوله کشی ساختمان است. اتصال بین پروفیل های از جنس پی وی سی نیز از دیگر موارد استفاده این چسب قابل اعتماد میباشد.

در تعمیرات لوله کشی فاضلاب به خصوص از نوع پلیکا یکی از مهمترین مواد مورد نیاز چسب تارگت است, چرا که سرعت بالایی در چسباندن و قدرت زیادی در آب بندی قطعات به خصوص پلیمری دارد. در مواردی مانند تعویض لوله فاضلاب چدنی و یا وصله کاری پلیکا نیز چسب تارگت یک گزینه بسیار عالی برای آب بندی و رفع نشتی محسوب میشود.

اجرای لوله کشی ساختمان به خصوص در لوله کشی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی ایرانی اکیدا توصیه میشود که از این برند چسب استفاده شود,چرا که در کنار ویژگی سرعت و استحکام, چسب تارگت طول عمر بالاتری نسبت با برندهای دیگر دارد.

نحوه استفاده از چسب تارگت رازی

همانگونه که در سطور بالا ذکر گردید, قلموی تمیز بهترین وسیله برای مالیدن چسب به روی سطوح مورد نظر است. پس از مطمین شدن از اندازه و نوع قطعات در لوله کشی بایستی سطوح مورد نظر تمیزکاری شوند . سپس لایه ای نازک از چسب تارگت رازی را به لبه اتصال زده بعد لوله و اتصال را بدون  چرخش داخل هم قرار دهید.

لبه سطوح را برای 30 ثانیه بدون حرکت نگه دارید تا چسب به گیرایی اولیه برسد و  سپس در گوشه ایی بدون حرکت و فشار قرار دهید تا کاملا به استحکام نهایی برسد. بعد از مدت زمان 5 الی 10 دقیقه کاملا محکم شده و آب بندی میباشد. تست فشار و آب بندی را نیز بهتر است پس از مدت 8 ساعت انجام دهید.

چسب تارگت رازی بسیار زیاد قابل اشتعال است, هنگام استفاده از آن دقت ویژه ای بکنید. در محلی که چسب رازی استفاده حتما از تهویه مناسب داشته باشد.

قیمت چسب تارگت

فیمت چسب تارگت در حال حاضر یعنی تابستان سال 1400 در نوع تیوبی پمادی 100 سی سی حدود 22 تا 25 هزار تومان و قیمت چسب تارگت ربعی در حدود 53 تا 60 هزار تومان در فروشگاهها به فروش میرسند.

شاید از لحاظ قیمت چسب تارگت جزو چسب های گران قیمت تولید داخل محسوب شود, اما قدرت چسبندگی و اطمینان خاطر آن باعث شده که در اکثر فروشگاه های تاسیساتی در دسترس باشد.

نمایندگی فروش چسب تارگت

نمایندگی فروش چسب تارگت رازی به صورت عمده فروشگاه حسین پور در تهران بوده و شما میتوانید برای خرید عمده چسب تارگت به وب سایت این فروشگاه مراجعه نمایید.

این مطلب را نیز اضافه کنیم که به دلیل تقاضای بالا برای خرید چسب تارگت, سایر شرکتهای تولید کننده نیز به تولید چسبهایی کرده اند و اسامی شبیه مانند چسب تانگینت , ترکش و .. را برای خود برگزیده اند که چسب های خود را به فروش برسانند , جدا از کیفیت پایین تر سایر چسبهای تولیدی بهتر است به هنگام خرید دقت کنید که چسب تارگت فقط توسط شرکت رازی تولید میشود و به کلمه تارگت Target دقت نمایید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه (3)

  • دنیا احمدی پاسخ

    این چسب یکی از با کیفیت ترین چسب های موجود توی بازار هست. واقعاً کیفیت بالایی داره

    آگوست 9, 2021 at 2:43 ب.ظ
  • سیرجانی پاسخ

    تفاوت چسب رازی تانگیت با چسب راری تارگت چئ هست؟
    کدوم یكی فیکه؟

    اکتبر 31, 2022 at 9:06 ب.ظ
    • tehramin پاسخ

      چسب تارگت محصول اصلی شرکت رازی برای لوله کشی pvc است و بقیه برندها مربوط به شرکت های دیگر هستند.

      ژانویه 16, 2023 at 4:16 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *