نصب لوازم بهداشتی – ارتفاع و محل استاندارد نصب تجهیزات بهداشتی

نصب لوازم بهداشتی – ارتفاع و محل استاندارد نصب تجهیزات بهداشتی

نصب لوازم بهداشتی ساختمان

جایگزاری و نصب لوازم بهداشتی سرویس حمام , توالت و آشپزخانه

نصب اکسسوری و تجهیزات جانبی سرویسهای بهداشتی

تعمیرات و نصب توالت فرنگی , روشویی , نصب شیرالات و کولر

سوراخ کاری و نصب فول ست , آیینه باکس , جامایع , جا حوله ای

نصب تخت خواب, لوازم منزل و وسایل خانگی تاسیساتی منزل

انتخاب محل مناسب ؛ سوراخکاری و نصب لوازم بهداشتی اعم از اکسسوری ,  توالت فرنگی، روشویی و لوازم چینی بهداشتی ,  دستشویی،حمام، سینک ظرفشویی و سایر موارد می بایست بر پایه اصول و قوانینی صورت گیرد تا به بهترین وجه ممکن تمامی مراحل آن به خوبی در سریعترین زمان ممکن و با بیشترین دقت نظر و ظرافت کاری بیشتری به پیش رود. بنابراین اگر به دنبال نصب لوازم بهداشتی در ساختمان خود می باشید؛ می بایست کلیه مراحل اجرای آن را با رعایت استانداردها و قوانین کلی نصب به پیش ببرید. ما در ادامه شما را در انجام این مهم همکاری می کنیم. در هنگام لوله کشی و بازسازی سرویس بهداشتی نیز بعضی ملاحظات و آماده سازی ها برای نصب لوازم سرویس بهداشتی انجام شود.

استاندارد نصب لوازم بهداشتی

استاندارد نصب لوازم بهداشتی

استاندارد نصب لوازم بهداشتی بسته نوع تجهیزات دارد . ما به صورت مجزا در مورد تک تک لوازم سرویس بهداشتی مانند نصب روشویی , توالت فرنگی و شیرالات در مقاله های جداگانه توضیحاتی تخصصی داده ایم که میتوانید مطالعه کنید و در اینجام به صورت تخصصی به بررسی نصب لوازمی مانند جا دستمال کاغذی , جا حوله , جامایع و شلف میپردازیم .

استاندارد نصب تجهیزات بهداشتی

در گام اول در نصب لوازم سرویس بهداشتی , انتخاب نقطه مناسب با لحاظ کردن استفاده راحت کاربر از آن , عدم ایجاد مزاحمت و خلل برای سایر لوازم و توجه به صدمه نزدن به لوله کشی و سیم کشی ساختمان و ایجاد تقارن مناسب و افزایش زیبایی سرویس بهداشتی و آشپزخانه و حمام است .

بهترین مکان برای نصب هر وسیله ای , جایی است که نصب و  استفاده  از آن ضمن راحتی برای مصرف کننده , مزاحمتی برای سایز لوازم جانبی نداشته باشد .

هنگام درل کاری و نصب لوازمی مانند کابینت , روشویی و آیینه بایستی مطمین شوید , جایی که درحال سوراخ کردن آن هستید , هیچ لوله آب , فاضلاب و برقی از انجا عبور نکرده است .

هنگام نصب روشویی از بازشدن درب سرویس , پس از نصب اطمینان حاصل نمایید .

آیینه را در ارتفاع مناسب برای قد متوسط افراد بزرگسال خانواده نصب کنید . تقارن نصب و همخوانی آیینه با محل نصب روشویی در شکیل بودن سرویس بهداشتی مهم است .

فواصل جانبی روشویی و توالت فرنگی , جا دستمالی , جای حوله ای و جای مایع دستشویی پیش پا افتاده به نظر میرسد  , اما بسیار مهم است .

پس از جایگزاری و علامت زدن میتوانید بصورت پراتیک استفاده از تجهیزات و محل نصب لوازم بهداشتی را آزموده و سپس اقدام به دریل کاری و سوراخ کردن کاشیها و نصب نهایی نمود .

نصب لوازم بهداشتی

نصب لوازم بهداشتی اصولی در ساختمان

جزئیات نصب لوازم بهداشتی

اگر بخواهید با جزئیات نصب لوازم بهداشتی مختلف در ساختمان آشنا باشید؛ لازم می آید حتما ما را تا آخر یاری کنید تا با جزئیات نصب لوازم بهداشتی مختلف بیش از پیش آشنا گردیم.

فاصله نصب توالت فرنگی

یکی از لوازم بهداشتی در ساختمان ها که امروزه در بیشتر خانه ها غالب شده است، توالت فرنگی است که برای نصب آن می بایست با توجه به سلیقه افراد به انتخاب توالت فرنگی مدنظر خود در هر مدل و طرحی که باشد، نصب آن را متخصصین این حوزه کاری بر عهده می گیرند تا بر حسب توانایی و تجربه خود در کار نصب توالت فرنگی به بهترین نحو این مهم را به سرانجام برسانند.  برای اجرای این فرآیند باید اصول و قوانینی رعایت گردد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

الف) طریقه نصب توالت فرنگی اصولی باید با رعایت فاصله قانونی آن با دیوار مجاور باشد که معمولا کمتر از 45 سانت نیست. ضمن اینکه جلو توالت فرنگی نیز باید حداقل 50 سانتی متر تا دیوار یا در مقابل آن خالی در نظر گرفته شود.

ب)نشیمنگاه و در لولایی توالت فرنگی در هنگام نصب بسیار مهم است که اندازه آن متناسب با لگن در نظر گرفته شود و جنس آن نیز  در برابر رطوبت بیار مقاوم باشد.

ج) محل نصب فرنگی بایستی طوری تعبیه شود تا جای کافی برای تعویض احتمالی قطعات و تعمیر توالت فرنگی وجود داشته باشد.

نصب اکسسوری

نصب لوازم بهداشتی به طور کلی حائز اهمیت می باشد. . وسایل  سرویس بهداشتی نیز از دیگر وسایلی است که سهم بسزایی در زیبایی و برجستگی سرویس های بهداشتی دارد. نصب اکسسوری نیز با توجه به اینکه روز به روز در مدل ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند، از جمله خدماتی است که یک فرد متخصص می بایست آن را به خوبی در سرویس بهداشتی ساختمان شما نصب نماید. نصب جای مایع در آشپزخانه و کنار روشویی , نصب جای دستمال توالت در کنار توالت فرنگی و ایرانی , نصب جای حوله ای در کنار روشویی از رایجترین قطعات بهداشتی یا اکسسوری سرویسها هستند .

نصب آینه در حمام و دستشویی

آینه نیز از جمله وسایلی است که هم در دستشویی و هم در حمام مورد استفاده قرار می گیرد که نصب آن ها در سرویس های بهداشتی در بیشتر موارد نیاز به شمه ای تخصص دارد که به بهترین نحو ممکن نصب گردد. هر چند که برخی از افراد خود اندک تخصصی در این زمینه دارند و با در دست داشتن وسایل مورد نیاز خودشان اقدام به نصب آینه در سرویس های بهداشتی ساختمان خود می کنند.

نصب سینک آشپزخانه

نصب سینک ظرفشویی نیز توسط تعمیرکاران و متخصصین حرفه ای به راحتی انجام می گیرد. برای به تحقق نشستن این مهم می بایست در نظر داشت که مثلا قطر دهانه تخلیه آب سینک بایستی دست کم 40 میلی متر باشد. سایر نکات اصولی و استاندارد در آن به خوبی رعایت گردد تا در برابر هر چیزی مقاوم باشد.

به طور کلی اجرای نصب لوازم بهداشتی یاد شده می بایست با دقت نظر خاصی بر پایه نکات اصولی و استاندارد صورت گیرد. در ادامه به بررسی محل نصب صحیح اکسسوری و لوازم سرویس بهداشتی حمام و توالت میپردازیم .

محل نصب جا دستمال توالت ایرانی

محل نصب جا دستمال توالت ایرانی باید طوری انتخاب شود که کاربر سرویس بهداشتی در هنگام نشستن و رفع حاجت به راحتی بتواند دستمال را از جا دستمال بردارد . یعنی در ارتفاعی حدود 70 سانتیمتری دیوار جانبی و در امتداد قسمت جلویی کاسه توالت ایرانی .

طریقه نصب جا دستمال توالت هم کار سختی نبوده و با یک سوراخ کوچک به اندازه پیچ رولپلاک متناسب روی دیوار بوده و تنها نکته این است که مواظب باشید که لوله های آب از نزدیکی محل مورد نظر عبور نکرده باشند .

طریقه نصب جا مایع دستشویی

در حال حاضر دو نوع جامایع فشاری و چشمی در دستشویی ها نصب میشوند . طریقه نصب آنها تفاوتی نداشته و ابتدا قطعه پلاستیکی ثابتی به روی دیوار پیچ میشود و سپس بدنه جامایع به صورت کشویی به قسمت ثابت وصل میشود.

اگر در هر دو سمت روشویی یا سینک جای برای جا مایع دستشویی و ظرفشویی وجود دارد, سمت راست دسترسی بهتری نسبت به سمت چپ داشته و در ارتفاع نصب در حدود 1 تا 1/10 سانتی متری و با کمی فاصله نسبت به محل نصب شیر باشد. دقت کنید سوراخ کاری دیوار  منجر به آسیب رساندن به لوله کشی و سیم کشی ساختمان نشود.

نصب سرویس آینه دستشویی

در نصب سرویس آینه دستشویی ارتفاع نصب و در مرحله بعد حفظ تقارن و تناسب با روشویی مهم است . به طور کلی محل نصب روشویی تعیین کننده محل نصب سرویس آینه دستشویی بوده و بقیه اقلام در نصب لوازم بهداشتی مانند جاحوله ای , شلف و جامایع با توجه به دسترسی کاربر و حفظ فاصله مناسب با آینه و روشویی نصب میشوند .

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *